X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הנשיא החדש אבראהים ראיסי [צילום: וחיד סאלמי, AP]
לזרז את הכנת האופציה הצבאית מול אירן
בחירתו של איברהים ראיסי לנשיא אירן מחזקת את הקו הניצי באירן הפועל להשיג פצצת גרעין, ישראל צריכה להיערך בהתאם ולזרז את הכנת האופציה הצבאית נגד מתקני הגרעין האירניים. מערכת ההסברה הישראלית צריכה להוקיע את בחירתו לנשיא של ראיסי, המכונה "התליין מטהרן", ואת הסכנה הטמונה בכך שמשטר אירני קיצוני יחזיק בפצצה גרעינית

הממשלה החדשה בישראל תמתין לחזרתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי מהביקור החשוב שלו בוושינגטון שמתמקד בסכנת הגרעין האירני וחזרת ארה"ב ואירן להסכם הגרעין כדי לשמוע ממנו דיווח ולכלכל את צעדיה הבאים אולם ראש הממשלה נפתלי בנט כבר הבהיר בישיבת הממשלה אתמול כי "ישראל לא תאפשר לאירן להשיג נשק גרעיני".
גורמים בכירים במערכת הביטחון אומרים כי אין מנוס ועל ישראל לזרז את ההכנות לפעולה צבאית התקפית על מתקני הגרעין באירן נוכח כוונות הממשל האמריקני לחזור להסכם הגרעין שממנו נסוג הנשיא טראמפ ב-2018, הדבר מחייב את הממשלה החדשה להקצות תקציב מתאים לצה"ל ומשאבים, בעבר הקצתה הממשלה סכום של 11 מיליארד שקל עבור הכנת צה"ל לאופציה ההתקפית מול אירן, אך הנסיבות השתנו מאז וכעת מדובר בהקצאת סכום גדול בהרבה.
הרמטכ"ל אביב כוכבי כבר הורה לצה"ל לפני ארבעה חודשים להכין כמה תוכניות מבצעיות לתקיפת מתקני הגרעין באירן. האלוף טל קלמן, ראש אגף אסטרטגיה בצה"ל אמר בראיון לעיתון ישראל היום ב-25 במרס השנה כי "לישראל יש יכולת להשמיד כליל את תוכנית הגרעין של אירן".
גם בחירתו של אברהים ראיסי לנשיא החדש של אירן משפיעה על הלכי הרוחות בממשלה החדשה ועל הערכות המודיעין, אומנם המנהיג העליון עלי ח'מינאי הוא שקובע את המדיניות של אירן ועל פיו ישק דבר, אולם, בחירתו של אברהים ראיסי מחזקת את ההשתלטות של מחנה השמרנים ו"משמרות המהפכה" על מוסדות השלטון המרכזי, גורמי המודיעין בישראל מעריכים כי אברהים ראיסי יאמץ בחום את הקו שיכתיב לו המנהיג העליון עלי ח'מינאי בכל הקשור להסכם הגרעין וההתפשטות האירנית ברחבי המזרח התיכון.
ההערכה בישראל היא שהמנהיג העליון עלי ח'מינאי הוא שסלל את דרכו של אברהים ראיסי לנשיאות אירן והוא מכין אותו להיות יורשו העתידי, לצורך כך הרחיקה מועצת שומרי החוקה, בהוראתו של ח'מינאי, כל מועמד שהיה לו סיכוי ממשי לנצח את אברהים ראיסי במרוץ לנשיאות.
המנהיג העליון ח'מינאי בן ה-82 רוצה לאחד, לפני מותו, את השיח' האידיאולוגי האירני ואת המוסדות האירניים שהתפצלו בגלל מדיניות הנשיא חסן רוחאני ושר החוץ ג'וואד זריף, הנמנים על "המחנה הרפורמיסטי", תחת הנהגתו של אברהים ראיסי בכך הוא יבטיח, מבחינתו, את עתידה של אירן וכלכלתה.
ההערכה בישראל היא שאברהים ראיסי יתמוך בקו של "משמרות המהפכה", שהוא מקורב אליהם מאוד, להרחיב את ההתפשטות האירנית ברחבי המזרח התיכון ולסייע באמצעי לחימה וכסף לשלוחותיה של אירן בסוריה, עירק, לבנון, תימן ורצועת עזה.
אחוז ההשתתפות של אזרחי אירן בבחירות לנשיאות היה נמוך ולשכתו של המנהיג עלי ח'מינאי החלה להפיץ ברשתות החברתיות תמונות של אברהים ראיסי ביחד עם הגנרל קאסם סולימאני הנחשב ל"גיבור לאומי" כדי לחזק את הלגיטימציה של ראיסי כנשיא, אברהים ראיסי התמודד בבחירות לנשיאות ב-2017 אך הפסיד לחסן רוחאני, ב-2019 מינה אותו המנהיג העליון לראש מערכת המשפט ומאז התחזק מעמדו ברחוב האירני, תומכיו אומרים כי הוא יהיה זה שינקום בעתיד בארה"ב על חיסולו של קאסם סולימאני.
הזדמנות להסברה הישראלית
בחירתו של אברהים ראיסי לנשיא היא הזדמנות טובה מאוד למערכת ההסברה הישראלית להוקיע בעולם את המשטר האירני כמשטר דיקטטורי מסוכן הפוגע בזכויות האדם. נושא השמירה על זכויות האדם הוא אחד הנושאים החשובים עבור ממשל ביידן והמפלגה הדמוקרטית בארצות הברית.
ארה"ב הטילה לפני כמה שנים סנקציות על אברהים ראיסי בגלל הפרות חמורות של זכויות האדם והסנקציות הללו עדיין בתוקף. בשנת 1988 היה אברהים ראיסי אחד מ-4 שופטים של ועדה שקיבלה את הכינוי "ועדת המוות" שדנה בגורלם של עצורי האופוזיציה האירנית שהוצאו להורג בחשאי בתום תקופת מאסרם לאחר מלחמת אירן-עירק, הוא היה בין אלה שקבעו את גורלם במשפטי בזק וקיבל את התואר "התליין מטהרן".
מדובר בעיקר באסירים פוליטיים של ארגון "מוג'אהדי ח'לק", ארגוני זכויות האדם מעריכים כי מדובר בהוצאה להורג של כ-5000 אסירים פוליטיים אך בארגון "מוג'אהדי ח'לק" טוענים כי מדובר בכ-35 אלף איש. אירן מובילה בעולם, אחרי סין, בהוצאות להורג של עשרות ממתנגדי המשטר בכל שנה על-רקע פוליטי, על-פי נתונים של ארגוני זכויות אדם, בשנת 2020 הוצאו להורג באירן 246 בני אדם.
מערכת ההסברה הישראלית צריכה להסביר למעצמות החתומות על הסכם הגרעין את הסכנה הטמונה בכך שאירן, שבראשה עומד "התליין מטהרן", תחזיק בנשק גרעיני.

תאריך:  21/06/2021   |   עודכן:  21/06/2021
+"התחייבות לפיד לארה"ב פוגעת בביטחון"
15:46 21/06/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נתניהו תוקף את מדיניות ה"אין הפתעות" של שר החוץ: "לא התחייבתי להודיע מראש לארה"ב על כל פעולותינו, שכן הודעה כזו מראש יכולה להזמין לחץ לא לבצע, או הדלפות לתקשורת שיסכלו את המבצעים הרגישים ביותר שלנו ועל-ידי כך להפקיע מידינו את חופש הפעולה מול אירן בעניינים קיומיים"

נתניהו. סכנה לבטחון ישראל [צילום: מן הטלוויזיה]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לזרז את הכנת האופציה הצבאית מול אירן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
האירנים הודיעו כי הכור הגרעיני בבושהר הושבת בשל תקלה לפחות למשך שלושה ימים וכי צפוי מחסור בחשמל בעקבות ההשבתה    במרס האחרון טענו האירנים שלא יוכלו להמשיך להפעיל את הכור בשל חוסר יכולת לרכוש חלקים וציוד בגלל העיצומים האמריקניים
עידן יוסף
נשיא ארה"ב: שוחחתי עם פוטין על האופן שבו יש למנוע מאירן להגיע לנשק גרעיני, זה גם אינטרס רוסי    ביידן על האפשרות שנבלני ימות במאסר: הבהרתי לפוטין שיהיו לכך השלכות הרסניות    פוטין: "אין לי אשליות לגבי ארה"ב. קשה להעריך האם היחסים ישתפרו, אך יש שביב של תקווה"
איציק וולף
דובר מטעם משרד החוץ האירני אמר כי אומנם עדיין נותרו סוגיות טכניות, פוליטיות, חוקיות ומעשיות לפתרון אך הצדדים הגיעו להבנות ביחס להסכם נרחב שיאפשר הסרת העיצומים מעל התעשיה האירנית
איציק וולף
מדובר בלווין רוסי מדגם Kanopus-V, שעליו מותקנת מצלמה ברזולוציה גבוהה שישוגר בעוד מספר חודשים    המטרה המוצהרת של הלווין היא אזרחית אך מפקדים במשמרות המהפכה היו מעורבים במו"מ לקבלתו, והוא בעל אפשרות מעקב אחרי בסיסי צה"ל
שאול מנשה
בנוסף לבשאר היו עוד 51 מועמדים לנשיאות    הם זכו לתמיכה ולחתימות של יותר מ-35 חברי מועצת העם כתנאי למועמדות. היכן נעלמו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il