X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
579 מיליארד דולר במקום 2 טריליון

הסכם להשקעות בתשתיות בארה"ב

ביידן וקבוצת סנאטורים משתי המפלגות הסכימו על פשרה - ואישורה תלוי בכך ששני אגפי המפלגה הדמוקרטית בסנאט יתמכו בה התנאי המרכזי של אנשי השמאל: אישור השקעות עתק נוספות כחלק מתקציב 2021/22
▪  ▪  ▪
השקעות בכבישים [צילום: דייוויד זלובובסקי, AP]

הנשיא ג'ו ביידן וקבוצת סנאטורים דמוקרטים ורפובליקנים הגיעו להסכמה (יום ה', 24.6.21) על תוכנית להשקיע 579 מיליארד דולר בתשתיות בארה"ב. ההשקעות המתוכננות יהיו בכבישים, אינטרנט בפס רחב, חשמל ותחומים מרכזיים נוספים. מדובר ברבע בלבד מן הסכום אותו תכנן ביידן להשקיע בתשתיות - 2 טריליון דולר. ביידן הציג תוכנית נוספת בהיקף דומה להשקעות בחינוך, בריאות ורווחה.
מאחר שהעברת חלקים ניכרים מתוכנית התשתיות מצריכה חקיקה רגילה, ולנוכח כללי הפיליבסטר המצריכים תמיכה 60 של סנאטורים, לא היה לביידן סיכוי של ממש להעביר את תוכניתו במלואה. היא נתקלה בשני סלעי מחלוקת עקרוניים ועמוקים בין המפלגות: מעורבות ממשלתית נרחבת והכבדת נטל המס על העשירים והחברות בהם תומכים הדמוקרטים, לעומת ממשלה רזה והפחתת נטל המס בהם תומכים הדמוקרטים.
ביידן היה מעוניין להגיע לפשרה דו-מפלגתית, הן כדי שיהיה לתוכנית סיכוי לעבור בסנאט (בבית הנבחרים יש לדמוקרטים רוב של עשרה צירים) והן משום שהכריז שהוא דוגל בהסכמות פוליטיות רחבות. במקביל, היה עליו להתמודד עם האגף הליברלי-שמאלי של מפלגתו, המתנגד למה שנתפס בעיניו כוויתורים מרחיקי לכת לרפובליקנים. ביידן מקווה להעביר חלקים נוספים של תוכניתו כחלק מתקציב 2021/22, המצריך רוב רגיל בלבד. אם יצליח לשמור על תמיכת כל חברי סיעתו, הקול המכריע יהיה של סגנית הנשיא, קאמלה האריס.
"חשוב שכולנו הבנו שלא נקבל את כל שאנחנו רוצים", אמר ביידן לאחר פגישתו עם הסנאטורים. ביידן, אשר כיהן כסנאטור למעלה משלושה עשורים ואשר הדו-מפלגתיות הייתה אחד מסימני ההיכר המרכזיים שלו, אמר שההסכם "מזכיר לי את הימים בהם עשינו המון בקונגרס". רבים מפרטי העסקה טרם גובשו. המימון יבוא מצעדים בתחום ההכנסות אשר לא יפרו את הבטחתו של ביידן שלא להגדיל את הנטל על שכבות הביניים, ולא יפרו את הקו האדום של הרפובליקנים שלא להעלות את המס על העשירים אותו הוריד הנשיא דונלד טראמפ. ההסכם גם אינו כולל דגש על מאבק בשינויי האקלים, אותו הציב ביידן בראש סדר העדיפות ארוך הטווח של ממשלו.
חברים באגף השמאלי של בסיעה הדמוקרטית אותתו על נכונותם לתמוך בהסכם, בתנאי שעמיתיהם המתונים יסכימו לקדם דרך התקציב חלקים נוספים של שתי התוכניות. גם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, הנמנית על המתונים בסיעה, הכירה בשיחה פרטית בכך שלא תהיה הסכמה על התשתיות בלא הסכמה על הצעדים הבאים. אישורו של ההסכם תלוי במידה רבה בפרטיו, שכאמור טרם נודעו וממילא הסנאטורים הדמוקרטים טרם גיבשו את עמדתם לגביהם.

תאריך:  25/06/21   |   עודכן:  25/06/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
איתמר לוין
ההתמודדות עם הקורונה, המו"מ על ההשקעות בתשתיות וחוק זכויות ההצבעה – כל אלו יגדירו בקרוב את שנת הכהונה הראשונה של הנשיא
עידן יוסף
נשיא ארה"ב: שוחחתי עם פוטין על האופן שבו יש למנוע מאירן להגיע לנשק גרעיני, זה גם אינטרס רוסי    ביידן על האפשרות שנבלני ימות במאסר: הבהרתי לפוטין שיהיו לכך השלכות הרסניות    פוטין: "אין לי אשליות לגבי ארה"ב. קשה להעריך האם היחסים ישתפרו, אך יש שביב של תקווה"
איתמר לוין
השיחות עם הרפובליקנים על תוכניות הענק אינן מתקדמות, והתנגדות בתוך מפלגתו מונעות ממנו לבטל את הפיליבסטר המעניק למעשה וטו לאופוזיציה - מסביר אקונומיסט
איתמר לוין
פרופ' מייקל קימייג' מסביר ב-Foreign Affairs מדוע נשיאי ארה"ב ורוסיה אינם צפויים להגיע להישגים משמעותיים ומה צריך ביידן לנסות להשיג בפגישתם
איתמר לוין
האירופים נשמו לרווחה אחרי נשיאותו של טראמפ וחלקם מתרחקים מסין, אבל היחסים עם ארה"ב עודם זקוקים לשיקום - מנתח וושינגטון פוסט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il