X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אנו יודעים ומסכימים שהדרג הפוליטי משכשך ברפש, ולא משנה אם הוא מימין ומשמאל, ומה מצער שהעיתונות שאמורה לשמור עלינו מפני הרפש הזה, נמצאת הרבה מתחת לפוליטיקאים
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

במשפטו של בנימין נתניהו מעורבים שני מו"לים (ארנון מוזס, שאול אלוביץ'), ומעורבות שלוש מערכות עיתונים (ידיעות, ynet, וואלה). בצד נוני מוזס אנו רואים עורך השולט היטב בעיתוניו (בעיקר ידיעות אחרונות ו-ynet). ברצותו הוא מפעיל אותם נגד ראש הממשלה וברצותו הוא מפעיל אותם בעדו, על-פי האינטרסים הכלכליים שלו. מוזס מואשם במתן שוחד לראש הממשלה, על-אף שראש הממשלה לא מואשם בקבלתו. לטעמי, על-פי כתב החשדות המקורי נגד מוזס, היה ראוי להאשימו גם בהאשמות כבדות יותר ממתן שוחד.
השליטה המוחלטת של מוזס במערכות העיתונים שלו, לרמה שהם יכולים להיות לו כלי שרת לצורך סיפוק צרכיו הכלכליים, ואפילו אם אין הדבר כך אלא הוא רק חושב כך ויכול להשתמש בכך כמנוף, אמורה להדליק נורה אדומה בוהקת בקרב האמונים על משמעת ואתיקה בעיתונות.
אלוביץ' הוא סיפור קצת אחר. אלוביץ' לא נולד עם כפית זהב בפה. בזמן שמוזס ניהל את קרבות הירושה על ידיעות אחרונות התרוצץ אלוביץ' על הגגות וחיבר עשרות ואולי מאות אלפי מרכזיות של פנסוניק משרדיות לרשת הטלפוניה (יורוקום). אלוביץ' עשה דרכו לצמרת הכלכלית עם הרבה זיעה, ואת טעות חייו עשה כאשר רכש את בזק, חברה הגדולה עליו בכמה מידות. לצורך הרכישה הוא נדרש למינוף, הבנקים בישראל לא יותר טובים מהעיתונות והנה לנו צניחה ללא מצנח, מגובה רב, צניחה מתוכננת ומתוזמנת מראש.
וכאשר אתה בצמרת, ומבוסס על הרבה אוויר שניפחו לך מקורות המימון, אתה נזקק לסיוע של עוד אוויר, כאשר אתה מניח לכאורה שמערכת עיתון בשליטתך, היא זו שתפתור לך את בעיות העו"ש.
עם בזק הוא קנה עיתון, וואלה, ולטעמי הוא לא קנה עיתון אלא היפוכו הגמור של עיתון. על-פי מה ששומעים מעדויות משפט נתניהו, מערכת וואלה באותה עת הייתה הכל חוץ מלהיות עיתון, כל איש הישר בעיניו יעשה, כל אינטרס הוא לגיטימי למעט אינטרסים שלשמם נועד עיתון: עיתונות חופשית, ביטוי חופשי, יושר, הגינות וכיוצא באלה.
יש כאלה שברחו משם, למשל ינון מגל, ואולי יש נוספים שברחו, אך הרוב נשארו על-מנת להמשיך ולשחות בחזרה. ומדוע לא עזבו? כי לדעתי בכל מערכת אחרת המצב אינו שונה, זו תמונת המצב בעיתונות הישראלית. ומועצת העיתונות אשר אני מצפה שתתייחס למצב הזה, תגנה אותו, תחקור אם יש לו אח ורע במערכות העיתונים של היום, רוחצת בניקיון כפיה ושותקת. ושתיקה כזכור לנו, כהודיה דמיה. שתיקה משמעותה הודאה.

תאריך:  29/06/2021   |   עודכן:  29/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיתונות זבל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין עיתונות זבל - יש עיתונאים
סניל  |  4/07/21 06:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
השורש ק.נ.א בפרשת פנחס אינו מתקבל בשלילה, אלא הוא מקבל התייחסות חיובית    הקנאות של פנחס מתקבלת בברכה רבה
יוני בן-מנחם
ארה"ב מודאגת מההתקפות על חייליה בעירק באמצעות מל"טים מתוצרת אירן וחיל-האוויר האמריקני תקף בסיסים של המליציות השיעיות שמהן שוגרו המל"טים האלה כדי להעביר מסר אזהרה לאירן. ארה"ב וישראל הקימו צוות משותף להתמודד עם בעיית המל"טים והטילים הבליסטיים של אירן, ישראל חוששת מהעברתם לארגוני הטרור ברצועת עזה
עמנואל בן-סבו
המציאות המעוותת בה הנהלת רשת חברתית מחליטה לסכור פיו ומקלדתו של אדם היא לא רק בלתי סבירה בעליל אלא בעיקר מסוכנת ביותר
דן מרגלית
"מקרר הושאל למשפחת בן-גוריון עד שיסדרו לעצמם מקרר אחר, הוצאות העברתו ישולמו מחשבונו הפרטי של מר בן-גוריון באמצעותו של מר אבני, גזבר משרדנו"
אורנה רב-הון
מילותיו אלה של דוד המלך חדרו אל קרבי הבוקר כשקראתי בפרשת "פינחס", פרשת השבוע הזה בזוהר הקדוש, והחלטתי להגיב להשמצות של משפחת חדיד ודומיה שהטרידו אותי במהלך המלחמה האחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il