X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אני שומע את גסות הרוח של משה גפני שמכנה את נפתלי בנט "אתה אפס" ויודע כי זה יחלוף ברגע בו תסכים הממשלה להעניק לחרדים תקציב סביר מבחינתם; ואריה דרעי לא יזכור שהוא תמך בביבי ברגע בו יוסדרו ענייני המערך החינוכי של ש"ס
▪  ▪  ▪
נתניהו. יעזוב בחשיכה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ח"כ בנימין נתניהו מנסה בכל כוחו למנוע את התפוררות החזית של תומכיו. הוא עורך להם ערב גיבוש חברתי ב"הילטון" (מי משלם? מי מוסמך להחליט על כך?) זה לא יעזור. גם נוסח דיבור הביבים של אנשים כמו יואב קיש ("אתה שקרן" מעל דוכן הכנסת) ודוד אמסלם מעיד על חולשה, על אובדן עשתונות.
הכל מחכים לצעד הסמלי. ב-11 יולי אמורים בנימין ושרה נתניהו לצאת מבלפור על-מנת לא לחזור לעולם. לפחות, לא לחזור עד - ישמור השם ויציל - שהוא יחזור לראשות הממשלה.
הצלמים ימתינו לתצלום פרידה. לא יהיה, כנראה1. לפי הערכתי הם יחמקו בחסות החשיכה יום קודם או יומיים. העיתונאים שיתקהלו ליד בלפור יוכלו לדקלם שורה מאת לאה גולדברג - "למלכה אין בית, למלך אין כתר" - אבל בלי תצלום. זה יהיה הרגע החשוב מכולם בשבר הפסיכולוגי של מחנה ח"כ ביבי.
אחר כך תתחיל ההתפוררות. אני שומע את גסות הרוח של משה גפני שמכנה את נפתלי בנט "אתה אפס" ויודע כי זה יחלוף ברגע בו תסכים הממשלה להעניק לחרדים תקציב סביר מבחינתם; ואריה דרעי לא יזכור שהוא תמך בביבי ברגע בו יוסדרו ענייני המערך החינוכי של ש"ס.
גסות הרוח של גפני ואמסלם וקיש היא אות מבשר חולשה, כניעה, הכנה להסדר מזערי כלשהו. רק שמנגד הממשלה חייבת לזכור את התנאי לקיומה. אם הימין היטה את הכף לטובתו במאחז הבלתי חוקי אביתר - עליו לאזן זאת במשהו הנחוץ כהישג לשמאל בממשלה. אם יש נכונות לקיים את הסטאטוס-קוו על-ידי הצבעה בעד חוק האזרחות שאינו לרוחם של מרב מיכאלי וניצן הורוביץ - כי אז גם הימין חייב לגלות גמישות. למשל, איילת שקד יכולה לנהל משא-ומתן עם מחמוד עבאס על חוק האזרחות, אך לא לאיים עליו בנימה של אדנות בחוק ההגירה2.
הממשלה והאופוזיציה מתמודדות במשיכת חבל. בסך-הכל הממשלה מתנהלת כראוי. יאיר לפיד הזכיר בתבונה את חלקו של בנימין נתניהו בהסכמי אברהם, וכמובן שבחוכמה כפולה לא הזכיר למארחיו שביבי טעה כאשר הסכים (ושיקר שלא הסכים) שהם יקבלו מטוסים חדישים ביותר. מי מהצדדים שיהיה לו יותר אורך רוח להשלים עם פשרות כואבות - ינצח. ועתה לגיבוש האופוזיציוני ב"הילטון".

הערות

1. מישהו סיפר לי - לא צפיתי במו עיניי - כי לפני כמה שבועות הצהיר בועז ביסמוט ב"אולפן ששי" כי אם ביבי לא יקיים את טקס העברת השלטון - אין עוד צורך להזמין אותו לתוכנית בערוץ-12. אם זו טעות - אז סליחה; ואם זה נכון אז - נו, נו (זה בחיוך. איני מציע חלילה להדיר רגלו של מישהו שעורך התוכנית רוצה לראיינו).
2. אילו היה בידי הייתי גורם לממשלה לנהל מהלך של "הליכה על הסף". כלומר, מביא את הארכת חוק המשפחות לאישור הכנסת בלי משא-ומתן ובלי שינויים משמעותיים. אדרבה, נראה את אבירי הביטחון הלאומי ח"כ נתניהו ועמיתיו ניר ברקת, יואב גלנט, אבי דיכטר ויואב קיש מצביעים נגד או נמלטים מהאולם. הם יודעים כי מניעת חוק המשפחות על-ידי הצבעה כזאת היא הרסנית בעבורם דווקא במחנה הימין.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  01/07/2021   |   עודכן:  01/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משיכת חבל ממשלה-אופוזיציה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא משנה את העובדה שלקחו
אביי  |  2/07/21 11:28
2
קצת פרופורציות - ליצן חצר
סניל  |  2/07/21 17:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
הנאום הזה הוא למעשה מעין "הכרזת עצמאות" אלטרנטיבית לזו של דוד בן-גוריון    בגין התייחס בה לפירוק המחתרת, לצורך בצבא חזק ומאומן, למדיניות החוץ ההכרחית עם ארה"ב ובריה"מ, לשיבת ציון, ועוד
דוד ארגז
טופס 17 במתכונתו הנוכחית מהווה צוואר בקבוק ביורוקרטי מלאכותי ומיותר שפוגע בלקוחות ולכן יש לבטלו    ביטול טופס 17 יחסוך הרבה עבודה מיותרת, יחסוך בכוח אדם, יפנה זמן לרופאים, ישפר את שביעות הרצון של הלקוחות ויעצים את רופאי המשפחה
חגי קמרט
דברים בעקבות שירו של בלפור חקק "בתי סיידוף - הנמל של החיים"    שיר חדש יחסית של בלפור חקק, והכמיהה לבתי סיידוף שכונת הילדות, לא רק שלא נמוגה, אלא הולכת ומתחזקת עם השנים
יהודה קונפורטס
נתוני המבקר, שלפיהם השירותים הדיגיטליים ברשויות המקומיות לוקים בחסר, וברבים מהן כלל לא ניתנים, לא מפתיעים את מי שעוסקים בנושא    על הממשלה החדשה לשפר את המצב - ובדחיפות    האם היא תעשה זאת?
עמנואל בן-סבו
ארגוני השנאה, המשטמה והכזב זכו לחיבוק בכנסת ישראל של אותה מדינה שהם עסוקים להפיץ דיבתה יום יום בעולם וחלק מדוחות הכזב שלהם הם שמן על גלגלי האנטישמים הגדולים בתבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il