X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בקרו את רופא השיניים שלכם פעמיים בשנה, לפחות בדיקה קבועה מבטיחה שכל בעיה שייתכן שמתפתחת בפה, בין אם דלקת חניכיים, מחלת חניכיים, יובש בפה, עששת וכל בעיה אחרת, תזכה למענה מיידי ולא תתפתח לבעיה גדולה יותר
▪  ▪  ▪
פעמיים ביום [צילום: Rowan Daly]
הבל פה [צילום: Rowan Daly]

ריח רע מהפה (הליטוזיס) הוא תופעה שכיחה. כשהריח מופיע, אנחנו עושים הכל כדי להיפטר ממנו מיד: מצחצחים שיניים עם משחה בריח מנטה חזק, שוטפים במי פה, מוצצים סוכריות מנטה ומשתמשים באמצעים אחרים שנועדו לוודא שאנחנו משדרים ריח רענן. אלא שריח רע מהפה יכול להיות סימן למשהו שלא כדאי להתעלם ממנו: מהיגיינת פה לקויה, דרך דיאטה לא מאוזנת ועד למחלות שונות. אספנו עבורכם טיפים שיעזרו לכם לשמור על ריח פה תקין וגם על הבריאות.
הקפידו על צחצוח שיניים, גם של שיניים תותבות ושתלים. צחצחו שיניים פעמיים ביום אחרי שאתם אוכלים ואל תשכחו את הלשון. הקפידו להחליף מברשת או ראש מברשת כל חודשיים עד שלושה חודשים, ואחרי מחלה. השתמשו בחוט דנטלי ובמי פה כדי להשלים את הטיפול.
הקפידו גם על ניקוי בין השיניים באמצעות קיסם דנטלי או חוט דנטלי. השתמשו באמצעים הללו כדי לוודא שאתם מנקים גם את המקומות בהם שאריות המזון מצטברות ונשארות.
בקרו את רופא השיניים שלכם פעמיים בשנה, לפחות. בדיקה קבועה מבטיחה שכל בעיה שייתכן שמתפתחת בפה, בין אם דלקת חניכיים, מחלת חניכיים, יובש בפה, עששת וכל בעיה אחרת, תזכה למענה מיידי ולא תתפתח לבעיה גדולה יותר.
הימנעו מדיאטה קיצונית. דיאטות לירידה במשקל הדוגלות בהפחתה מחמירה בפחמימות, עשויות להוביל לריח רע מהפה. זאת משום שבדיאטה כזו הגוף שורף שומן לדלק במקום גלוקוז. שריפת שומן טובה לירידה במשקל, אבל אם אינכם רוצים לסבות מתופעת לוואי מסוג ריח רע מהפה, עדיף לנקוט גישה מתונה יותר.
שימו לב למזונות ומשקאות שצריכתם מלווה בריח רע מהפה. שום, בצל, תבלינים חזקים, קפה, אלכוהול, גבינה, דגים משומרים, פסטרמה - זו רשימה חלקית. גם תרופות מסוימות יכולות לתרום לתופעה הלא נוחה הזו. עקבו אחרי הצריכה שלכם ואם אתם מבחינים בכך שמזון, משקה או תרופה מסוימת משפיעים לרעה על ריח הבל הפה שלכם, השתדלו להימנע מהם או לטפל בתופעת הריח באמצעות צחצוח שיניים ושטיפה במי פה. חשוב לדעת שצחצוח ושטיפה אינם מסלקים את תופעת הריח לחלוטין. כל עוד החומרים שגורמים לתופעת הריח נמצאים במחזור הדם שלכם, הריח יחזור.
הפסיקו לעשן וללעוס טבק. נכון, קל לכתוב וקשה לעשות. מצד שני, יכול להיות שדווקא הרצון להיפטר מריח רע מהפה יהווה עבורכם סיבה מספיק טובה להפסיק את העישון ולעיסת הטבק, גם אם כל סיבה אחרת לא הצליחה לגרום לכם להפסיק.
שתו מים והרבה. שתיית מים מרווה וגם שוטפת את הפה.
השתמשו במוצרים שעוזרים להפחית ריח רע מהפה. מי פה אנטיספטיים יכולים לסייע בסילוק חיידקים הגורמים לריח רע מהפה. אם אתם סובלים מיובש, רופא השיניים עשוי להמליץ על רוק מלאכותי. השתמשו בחוט דנטלי מאיכות גבוהה ובמברשת השיניים המתאימה לכם ביותר. כדאי להתייעץ עם הרופא לגבי המוצרים המתאימים ביותר עבורכם.
אכלו יותר פירות וירקות קשים. פירות וגם ירקות מסוימים מכילים סוכר שנשאר על השיניים. באותו זמן, אם הם קשים, החיכוך עם פני השן מסייע בפינוי רובד החיידקים וחלקיקי מזון. וכמובן - אכילת יותר פירות וירקות טובה לבריאות הכללית שלכם.
יכול להיות שהבעיה לא קשורה לפה. אם רופא השיניים קובע שהפה שלכם בריא, השתמשתם בכל הטיפים ועדיין יש לכם ריח רע מהפה, גשו לרופא המשפחה שלכם. ייתכן שמפתחת אצלכם בעיה רפואית שאינה קשורה בהיגיינת הפה, אך גורמת לריח רע מהפה כסימן אזהרה ותופעת לוואי.
חשוב לפגוש את רופאי השיניים והשינניות גם כשאין בעיה. כדאי לבקר אותם כל חצי שנה, גם כשאין בעיה מיוחדת או כאב. למעשה, רצוי לבקר בקביעות רופא שינים . כך, שאם מתגלה בעיה בחלל הפה, ניתן לטפל בה במיידי לפני שהיא מתפתחת לבעיה גדולה ומורכבת.
הביקור אצל שיננית חשוב במיוחד להסרה קבועה של אבנית, אותה לא ניתן להסיר באמצעים ביתיים. עם זאת, לאחרונה נכנסת לתחום בריאות השיניים טכנולוגיה פורצת דרך המבוססת על שימוש בתדר רדיו לצחצוח שיניים. שיטה זו נותנת מענה לטיפול במניעת היווצרות והפחתת האבנית, במקביל לטיפול אצל השינניות.
ואל תשכחו - הרבו לחייך!

הכותב הוא מומחה למחלות חניכיים ויו"ר לשעבר של האיגוד הישראלי לרפואת חניכיים.
תאריך:  14/07/2021   |   עודכן:  19/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד חרמץ
האלוף (במיל') שייקה גביש, מי שהיה אלוף פיקוד הדרום במלחמת ששת-הימים ומאדריכלים המובילים של אותו ניצחון, דחף לצאת לאותה למלחמה, למרות שבן-גוריון הטיח בו שהוא יוביל לחורבן המדינה    בראיון הוא מסביר איך קרה, שערב המלחמה רבין הזעיק אותו ללשכתו לבשר לו כי הוא מדיח אותו וממנה במקומו את משה דיין    הלוחם והמפקד, שצמח בפלמ"ח והגיע לצמרת צה"ל, בסיכום (חלקי) של עשייתו וחוויותיו המרכזיות ב-96 שנות חייו, עד כה
כרמית ולנסי, יואל גוז'נסקי
סעודיה וסוריה החלו בדו-שיח על אפשרות של שיפור היחסים ביניהן    אירן נמצאת ברקע - בשל המעורבות שלה בסוריה ובשל האיום שלה על סעודיה    ישראל צריכה לקדם מול מדינות המפרץ חזית מגובשת שתאתגר את החתרנות האירנית, תוך המשך הפגנת כוח בסוריה - כדי לא להישאר מחוץ למשחק אם יהיה שינוי בעייתי בארכיטקטורה האיזורית
איתמר לוין
הרב הראשי נהנה במשך שנים מהגנתה של ש"ס, וכך לא נתן את הדין על התבטאויות ומעשים חסרי תקדים בחומרתם    השר החדש יכול לאמץ את המלצות נציב תלונות הציבור על שופטים ולדון בהמשך כהונתו של הרב יוסף כדיין, במיוחד ברקע התנהלות ממושכת המלמדת שהוא אינו ראוי לתפקיד ממלכתי בכיר - כולל בשבוע האחרון
איציק וולף
צפו בטייסי חיל-האוויר שהשתתפו בהפצצת הכור הגרעיני העירקי בשנת 1981 מספרים על ההכנות שקדמו לטיסה ההיסטורית והגורלית שבה מתחו את גבול מרחק הטיסה של ה-F-16 עד לקצה    "פיתחנו תרגילים שיאפשרו לנו לחסוך דלק, זה כרוך בין השאר בלעשות דברים שאסור לעשות כמו שחרור המכלים הנתיקים לפני שחרור הפצצות"
איתמר לוין
טירוף המערכות סביב חוק האזרחות טשטש את העובדה, שמדובר בהוראת שעה משנת 2003    כשלונה של הממשלה עשוי להוביל לחקיקת חוק עדכני וקבוע, וכך תהיה לפחות תוצאה חיובית אחת לפארסה שהתחוללה בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il