ביום חמישי האחרון הציגה IBM גרסת ניסוי למנוע חיפוש סמנטי, ה-OmniFind Personal Email Search, עבור ארגונים המעוניינים להעניק לעובדיהם כלים מתקדמים יותר לחיפוש בהודעות הדוא"ל המאוחסנות ב-Microsoft Outlook או ב-IBM Lotus Notes. המנוע החדש , אשר פותח על-ידי חוקרים ב-IBM בקליפורניה, ישראל והודו, לוקח את החיפוש אחר מילות מפתח צעד נוסף קדימה, לקראת חיפוש בעזרת הקשרים בין מונחים שכיחים המופיעים בהודעות דוא"ל ארגוני.
משחזרים מידע בקלות
בעזרת מנוע החיפוש החדש, מנסים ב-IBM להציע ללקוחות טכנולוגיה שעשויה לעזור להם לשחזר מידע חיוני החבוי בבסיסי הנתונים של הדואר האלקטרוני. לדוגמא, אם אדם מחפש אחר מספר הטלפון של אחד מעמיתיו, הרי שבעזרת מנוע החיפוש החדש ניתן פשוט להקליד "טלפון יוסי", ולקבל את מספר הטלפון של יוסי. כלומר, המערכת "חכמה" מספיק לבצע את ההקשר בין טלפון ליוסי, במקום סתם למצוא כל הודעה שבה מופיעות שתי המילים - "טלפון" ו"יוסי".
על-מנת
פרסומת
לעשות זאת, בנו החוקרים אינדקס של מילות מפתח המופיעות באופן שכיח בדוא"ל, ואז בנו אינדקס נוסף של מונחים הקשורים זה לזה. כאשר שאילתא מוזנת, המערכת קודם כל מצמידה בין המילים שהוזנו לבין אינדקס מילות המפתח, ומחזירה תוצאות המבוססות על ההקשרים. החוקרים גם הוסיפו חוקים העוזרים למערכת לקבוע מה המידע שהכי סביר להניח שאחריו מחפש המשתמש.
לא מתאים בכל מקרה
מנוע החיפוש משתמש בארכיטקטורת ניהול מידע בלתי-מובנה, תוכנה בקוד פתוח לחיפוש סמנטי. חברות רבות, כולל יאהו, גוגל ומיקרוסופט מפתחות כעת אלגוריתמים חיפוש במטרה להציע תשובות מתאימות יותר לחיפוש. הבעיה עם החיפוש הסמנטי היא שהוא הופך פחות ופחות יעיל ככל שההקשרים בין מילים שונות גדל. לכן, אין טעם ליישם פתרון כזה במערכת מייל מבוססת ווב, לעומת דוא"ל ארגוני.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם:
InformationWeek
iTWire
PCMag