X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחרי שנים של התלבטויות בנוגע למיקום החומוס בשבת, שגיא עמית מוצא את החומוסייה התורנית – כנאפה באבן גבירול, שהפליאה בחומוס עם בשר, קובה ואחלה סינייה
▪  ▪  ▪
[צילום: כנאפה]

לא רחוק מאיפה שהכל קורה, ממש צמוד לכיכר רבין, התגלתה השבוע אלטרנטיבה ראויה בהחלט לדילמת החומוסיות הקבועה של שבת. כנאפה הקטנה והאינטימית יושבת בשדרות ח"ן, חצי בפנים בתוך חלל נעים ולא גדול, חצי בחוץ למי שרוצה לטעום גם קצת תל אביב ליד החומוס והחריף על הפיתה. ביקרתי שם באמצע השבוע, אחרי יום עבודה, וצירפתי אליי את וויליאם, חבר צרפתי שכל קשר בינו לבין חומוס משולל אחיזה במציאות.
התיישבנו בפנים וקיבלנו כברכת שלום מנת חמוצים טעימים. פתחנו בחומוס עם בשר לשנינו. קיבלנו מנת חומוס טחון ועליו נתחי בשר בקר בשומן כבש וצנוברים (31 שקל). הפיתות שהוגשו דקותיים לפני החומוס הגיעו טריות וחמות, העניין המהותי הזה לגמרי לא מובן מאליו. החריף הגיע עם הפיתות, ירקרק באופן שמעורר חשדות באשר לנוכחות לא רצויה של כוסברה בתוכו, אך טעים באופן שגורם לחשדות להיעלם אפילו מהר יותר מהפיתה הראשונה. ובאשר לחומוס - מפתיע. לא ציפיתי ממקום מושקע, מעוצב ושיקי על גבול היאפי, לספק את הסחורה כמו שיודעות המסעדות הערביות המוזנחות אך האותנטיות. החומוס של כנאפה טעים ומתובל בקפידה, המרקם סמיך עד כדי גס והבשר שבמרכז לא מקומצן וטעים ביותר.
המשכתי בסינייה (49 שקל) - שכבות בשר טלה, חצילים, עגבניות ותפו"א בתנור, מוקרם בטחינה, בתוספת סלט ירוק, ובמנת קובה אחת לוויליאם, שדי התמלא מהחומוס (16 שקל). מנת הקובה כללה שתי יחידות לא גדולות ומילוי הבשר והצנוברים, כמו גם רוטב היוגורט בצד, היו מצוינים. הסינייה שלי חידשה בכל הקשור למרכיביה. בטני המשתפלת יכולה להעיד על סינייות לא מעטות שבאו אל קרבי, אלא שבאף אחת מהן לא נתקלתי בשילוב בין הבשר לחצילים ולתפוחי אדמה. מדובר במנה מרשימה מאד בגודלה, אז אם אתם שניים שלא גוועים מרעב, סביר שתוכלו להסתפק באחת כזו ביחד. בלי לוותר בטעות על החומוס קודם, כן?
צוות המלצריות המחויכות והמיומנות של הכנאפה הביא אל שולחננו בינתיים רק סיפורי הצלחה. דווקא בקינוח שנושא את שם המסעדה וצריך היה להיות גולת הכותרת של הארוחה כולה נכונה לנו אכזבונת. אל תטעו לחשוב שהכנאפה לא היתה טעימה, היא היתה מהמשובחות. מי הוורדים הורגשו, גבינת עיזים בכמות נדיבה שמקנה לנו קידום אוטומטי בתור לצנתור וקדאיף כמתבקש. הכנאפה היתה מצוינת אבל לא מספיק חמה. מספיק שהיו עולים ממנה אדים והיה זה אקורד סיום נפלא לארוחה משובחת.
אל תחפשו אותי בשבת הקרובה באסלי, בצנובר או באשכרה. בעצם... כן, חפשו אותי שם. ככה אולי יישאר לי יותר מקום פנוי לשבת בו בכנאפה.

* הכותב היה אורח המקום.
כנאפה - שדרות ח"ן 52 תל אביב, 03-5274020
תאריך:  23/12/2007   |   עודכן:  23/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הסנאטורית מניו-יורק מנסה לזכות בקולות הנשים    סקר בניו המפשיר: מירוץ צמוד בין קלינטון וברק אובאמה
דרור מרום
תחליף מערכות טכנולוגיות של יצרנים אחרים ברשת הדור השלישי    בפרטנר טוענים כי ההתקשרות עם אריקסון תוביל להתייעלות טכנולוגית ולחיסכון בעלויות    החלפת ציוד הרדיו מתוכננת להתבצע עד ליוני 2011, אך פרטנר גורסת כי ייתכן והיא תסתיים קודם לכן
הדר פרבר
ארכאולוגים משו מהים הסיני ספינה עתיקה ובה חפצי מלאכה עתיקים, סחורות מזהב, כסף ופורצלן
הדר פרבר
בקלטת חדשה קוראים הורי הילדה החטופה: "מדלן, לא נראה שתשמעי זאת, אבל למקרה שכן, כאן אמא ואבא..."
גלית יצחק
שני תושבי נהריה קטפו פטריות שצמחו בגינה סמוך לביתם, בישלו אותן ואכלו מהן    כעבור שעה החלו לסבול מבחילות, הקאות, שלשולים וכאבי בטן    השניים מיהרו להגיע לבי"ח, שם עברו שטיפת קיבה    מצבם קל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il