X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תודה מיוחדת לעובדות בעמדה מס' 1 במכון הקרינה חשתי שעליהן כתב המשורר חיים גורי את השורות הנפלאות - "והחושך היורד וקולו הולך אחרי, והשחר העולה וקולו הנמשך והולך..."
▪  ▪  ▪
בית החולים איכילוב [צילום: איתמר לוין]

אני מבקש להודות מקרב לב לכל הרופאות והרופאים, לכל האחיות והאחים, לכל הטכנאיות והטכנאים, לכל העובדות והעובדים במכון הקרינה של המחלקה האנקולוגית בבית החולים "איכילוב" בתל אביב. אני מבקש להודות לכל הצוותים המסורים על עבודתם המלאכית, על מסירותם לעבודה ועל הנתינה מעל ומעבר לחולים המופקדים בידיהם.
אינני עני באוצר המילים, אך אני מודה, שהפעם אני מתקשה למצוא מילים מתאימות לגודל התודה, שמגיעה לנוכח גודל הנתינה של כל אנשי הצוות המסור לעבודתם במכון הקרינה בבית החולים "איכילוב". בימים ובשעות הרבות שהייתי נתון בידיהן המסורות של העובדות המלאכיות בעמדה מס' 1 במכון הקרינה, חשתי שעליהן כתב המשורר חיים גורי את השורות הנפלאות - "וְהַחֹשֶׁךְ הַיּוֹרֵד וְקוֹלוֹ הוֹלֵךְ אַחֲרַי, וְהַשַּחַר הָעוֹלֶה וְקוֹלוֹ הַנִּמְשָׁךְ וְהוֹלֵךְ... לְלֹא סִימָנֵי עֲיֵפוּת, נֶאֱָמָן וּמָסוּר וְאוֹחֵז בִּבְגָדַי" (חיים גורי, מבחר שירים, כרך ג' עמ' 119). חשתי בחדר ההקרנה כיצד השחר מביס תבוסה מוחצת את החשכה במו ידיהן המסורות של מלאכיות מעמדה מס' 1 בקומה מינוס 2 במעמקי האדמה בבית החולים "איכילוב" כשהוא תמיד "נֶאֱמָן וּמָסוּר וְאוֹחֵז בִּבְגָדַי", אוחז ותומך בי.
ברגעים הקשים, והם היו רבים, הצוות המסור בעמדה מס' 1 והרופאה ד"ר יסמין נתן עוז היו עבורי בכל רגע קשה "הַשַּחַר הָעוֹלֶה וְקוֹלוֹ הַנִּמְשָּךְ וְהַהוֹלֵךְ" ותמיד תמיד "לְלֹא סִימָנֵי עֲיֵפוּת". כשעיני היו בוהות במכונות הקרינה העוטפות אותי, הם היו הצוות שתמיד "לְלֹא סִימָנֵי עֲיֵפוּת, נֶאֱמָן וּמָסוּר וְאוֹחֵז בִּבְגָדַי".
את ההתמודדות שלי עם הדממה הממושכת במכון הקרינה העברתי אתמול עם השורות השיר "הִצְטַיְּדוּת" (שם, עמ' 121) "וְאָצַרְנוּ חִיל וּרְעָדָה וְשִׁחַדְנוּ אֶת הַתִּקְווֹת, לְמַעַן לֹא יִשְׁכְּחוּ אוֹתָנוּ בְּיוֹם הַדִּין הַקָּרֵב לָבוֹא". הצוות המלאכי בעמדה מס' 1 - שטיפל בי במסירות כה רבה ובחולים הרבים שבאו לפני וגם באלו שבאו אחרי - לא יהיה זקוק לשחד את התקוות. את הצוות המלאכי בעמדה מס' 1 לא יהיה ניתן לשכוח לעולם ובוודאי שלא "ביְּוֹם הַדִּין הַקָּרוֹב לָבוֹא" וגם אם הוא רחוק לצעירות ולצעירים שבהם.
כשהסחרחורת כבלה אותי בחדר ההקרנה ומנעה ממני ללכת, מי שחילץ אותי כשאני מדדה מ"גַּל אַחֲרוֹן שֶׁל חוֹשֶׁך" והעניק לי "רַעַד רִאשׁוֹן שֶׁל אוֹר" (נתן יונתן, "שירים בכסות הערב", עמ' 117) היו אלו אנשי עמדה מס' 1 במכון הקרינה. הם היו לי תמיד בכל רגע נתון בתקופת הטיפול במכון נקודת האור. "כְּשֶׁהָלַכְתִּי לַיְלָה תָּמִים וְלֹא יָדַעְתִּי בִּכְלָל אִם יִהְיוּ עַרְפִלִּים"... הם היו לי הקול הצלול, הם היו עבורי בסופו של דבר "נֵר הַלַּיְלָה שֶׁהֵאִיר בְּחֶשְׁכַת חוֹפִים" (שם, שירים "לאורך החוף", עמ' 128).
תודה רבה לכם צוות מסור בעמדה מס' 1, תודה רבה לך ד"ר יסמין נתן עוז. ניסיתי להודות לכם בשפת השירים עליהם חשבתי בדממה המוחלטת בחדר ההקרנות, כשרק חלקם הבאתי בפניכם ברשימה זו.
סליחה, שאני סוטה מהנושא. גם שאושפזתי בבית בחולים וגם בתקופת ההקרנות חשתי, שאנחנו כמדינה עושים עוול לצוותים הרפואיים המסורים בכך, שאנחנו גוזרים עליהם תקנים מצומצמים. כל מאושפז ומטופל חש את עוצמת הפער הבלתי מובנת בין גודל המשימה וגודל נטל האחריות מצד אחד ובין התקן המצומצם של הרופאים והעובדים מאידך-גיסא. זה נושא הדורש ומחייב אותנו כחברה לתיקון מידי.

תאריך:  22/07/2021   |   עודכן:  22/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תודה לביה"ח "איכילוב" בתל אביב
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
say thank you to dedicated
It's importent to  |  22/07/21 15:41
2
WONDERFUL PEOPLE
IT'S GOOD TO HAVE  |  22/07/21 15:50
3
טוב שיש מלאכיות כאלו
מנחם שם טוב.  |  23/07/21 09:34
4
It's importent to learn
TOM...  |  23/07/21 17:09
5
You loved your friend like you
TOM''''  |  23/07/21 17:37
6
טוב שיש מלאכיות כמו בעמדה מס'
טוב שיש מלאכיות  |  24/07/21 12:17
7
נהניתי לקרוא את המאמר.
יונה נתן  |  24/07/21 12:51
8
העולם חי בחסדם של המלאכים
צ'יפי קרול  |  24/07/21 19:09
9
שבוע טוב ומבורך
שבוע טוב ומבורך..  |  25/07/21 06:49
10
כמו העובדים בבית החולים איכלוב ל"ת
טוב שיש אנשים  |  25/07/21 07:14
11
שבוע טוב לאנשים האטובים
אנדרי..  |  25/07/21 09:47
12
תודה לרופאות ולרופאים ל"ת
איתן קלינסקי  |  3/08/21 15:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
המכנה המשותף נמצא על סף התרסקות, החורים אשר נבקעו ממנו בחלקים השונים מאיימים להכריעו, להכניעו, לפוררו    המאבקים משנים את תדמיתו של העם את יחסה של החברה למה שהיה עד לא מכבר בקונצנזוס, הכל פוליטי, הכל שפיט ונמדד על-פי הפוזיציה הפוליטית
יוני בן-מנחם
זאהר ג'בארין האחראי על ההתעצמות הצבאית של חמאס מונה לתפקיד סגן מנהיג חמאס בגדה.הנהגת חמאס מחזקת את התשתית שלה בגדה ומזרימה לה כספים רבים כדי לערער את יציבות שלטון הרש"פ
דן מרגלית
תומכי ח"כ ביבי יקרים, כמה שקרים זה יותר מדי בעיניכם? הרי שיקר כמה וכמה פעמים בפרשת הצוללות המצריות, שלא נבדקה ולא נחקרה בניגוד למה שאומר לכם
זלמן שובל
גישת ישראל צריכה להיות מפוכחת וחכמה. לא תמיד ולא בכל הנושאים, גם בתקופת ארדואן, האינטרסים של שתי המדינות היו מנוגדים. יש להתייחס בצורה חיובית להזדמנות שנפתחה לשיפור היחסים עם טורקיה, אך לבחון כל נושא לגופו ומבלי להיחפז, פן נגלה שבממתק הטורקי המענג יש גם תולעים
משה ניסנבוים
עליי להתכונן לאותו רגע בו תעמוד פה, בתוך גבולות הארץ, מצפה לרגע בו ניפגש אחרי שש השנים וכשתשאל: איה היא? - יענוך בקיצור: אין, איננה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il