X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
במדינה דמוקרטית, עם ממשלה נבחרת כמו הממשלה הנוכחית, גם אם לא מסכימים לדרכה ולאופן התנהלותה, החוק הראשון שהיה צריך לעבור הוא: "חוק המפלגה הדמוקרטית"
▪  ▪  ▪
נתניהו. עדיף על רוב אזרחי ישראל

כבר למעלה מחודשיים אין נשמעים קולות השבר והנהי, אין נישאים דגלי האימה מקץ הדמוקרטיה ונס הזעם של הסכנה לשלטון החוק, ואין מאמרי פרשנות על אירן זה כאן וארדואן זה פה וקוריאה הצפונית ביניהם. מאז הרכבת הממשלה שופטי בית המשפט העליון מוגנים, משטרות הדמוקרטיה סוככות עליהן, קול הרעם דמם, לא עוד בית המשפט העליון בסכנה מפני הילידים שאחזו עד לא מכבר בהגה השלטון.
זאת על-אף שהממשלה החדשה, ממשלת הריפוי, האיחוי, השינוי, ממשלת נופת צופים ודבש ניגר, עסוקה באופן גלוי בהחלת דיקטטורה של מחשבות, רעיונות ובעיקר מעשים. 'שומרי החותם של הצדק והמוסר האנושי לדורותיהם', יכולים לרמוס ברגל גסה ואנטי דמוקרטית בעליל את האופוזיציה, למנוע מהם חלוקה שיוונית ואין מוחה, אין מניף דגל שחור, אין מצפצף.
חוק שהוא חרפה, לא פחות, 'חוק הליכוד', שיזמה הקואליציה ומהותו אישור פיצול של ארבעה חברי כנסת אשר יוכלו לערוק למפלגה אחרת. זהו פאר החקיקה. עידוד עריקים וגנבי קולות אשר ימכרו את האידאולוגיה ואת קולות בוחריהם. כלנתריזם בתפארתו. חוק שהוא פאר המוסר, פאר הדמוקרטיה, חרפה על ראש מחוקקיו.
הקואליציה באופן דרקוני מחליטה למנוע קידום הצעות חוק פרטיות כדי למנוע מבוכה משמיניית הראשים המרכיבים אותה. חוק הפחד מפני בנימין נתניהו, האיש שגם בשבתו באופוזיציה נתחוור כי הוא עדיין עדיף על רוב אזרחי מדינת ישראל ונמצא כמי שראוי להנהיג את העם על-פי הסקר האחרון של ערוץ 12.
מוקדי כוח
זהו חוק המונע מראש הממשלה לשעבר להתמודד לכנסת הבאה ובכך להכניס אצבע דיקטטורית לעיניהם של למעלה משני מיליון אזרחי ישראל החפצים בבחירתו של נתניהו באופן דמוקרטי.
באשפת הממשלה החדשה שלל חוקים 'דמוקרטיים' נוספים. הפלא השני, אחר הפלא הראשון של האלם אשר אחז בטהרנים, בנוטרי הדמוקרטיה, בחרדים לשלטון החוק, בתקשורת, באקדמיה ובבתי המשפט, הוא שתיקת העם. מאות אלפי בוחרי הליכוד ומאות אלפי בוחרי מפלגות הימין אינם יוצאים לרחובות למחאות לגיטימיות, לזעוק על מות הדמוקרטיה באור יום בטבורה של עיר. האם אחזם הייאוש? האם חשים כי הימין ויתר על האידאולוגיה בראותם את המנדטים אשר בזכותם הוקמה הממשלה החדשה?
השמאל הרדיקלי והקיצוני הוכיח כי בהתמדה, בעקשנות, באלימות מילולית קשה, בסגנון ביבים הוא הצליח לחולל שינוי, הצליח לשנות תודעה בעזרת סייעניו ושותפיו במוקדי הכוח. האם הימין אשר ראה את הקיצוניות המסוכנת והמדאיגה הזאת אשר עד היום טרם ברור מי מממניה, מי מוביליה, הפנים מסרב להתנהג באופן הקיצוני והמחפיר הזה?
במדינה דמוקרטית, עם ממשלה נבחרת כמו הממשלה הנוכחית, גם אם לא מסכימים לדרכה ולאופן התנהלותה, החוק הראשון שהיה צריך לעבור הוא: "חוק המפלגה הדמוקרטית", קרי, בחירות דמוקרטיות במפלגות המנהיג הכל יכול, ביש עתיד, בכחול לבן, בימינה, בישראל ביתנו, ברע"ם, בתקווה חדשה.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  26/07/2021   |   עודכן:  26/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכנה לשלטון החוק וקץ הדמוקרטיה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
קיבלת מינוי של חמוץ רשמי.
עמנואל, מזל טוב  |  26/07/21 10:00
2
"הדמוקרטיה" הנוחה לבן סבו
שלמה המגיב  |  26/07/21 10:11
 
- זו לאומנות גזענית ואלימה.
שליימה ידידי,  |  26/07/21 12:09
 
- ושוב סיסמאות נבובות ?
שלמה המגיב  |  26/07/21 14:37
3
תנאי הכרחי לדמוקרטיה לאומית
רפי לאופרט  |  26/07/21 10:14
 
- "לקונה חמורה" בנוסח לאופרט
שלמה המגיב  |  26/07/21 13:38
4
"סכנה לשילטון החוק" , בן סבו ?
שלמה המגיב  |  26/07/21 12:02
5
מרתק, אנחנו כאילו בעולם מקביל
אישש  |  27/07/21 07:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורון מצא
לעומת עמדתו הקשוחה של ממשל טראמפ כנגד אירן, נכונות הנשיא ביידן להסכם חלש ולמו"מ עם אירן מערערת את הרציונל האסטרטגי של הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לבין מדינות המפרץ
יוני בן-מנחם
רוסיה מאותתת לישראל בפומבי כי איננה מרוצה מהתקפות חיל-האוויר הישראלי בסוריה וכי המצב השתנה. התיאום הצבאי בין ישראל לרוסיה בנושא סוריה נמשך וגורמים מדיניים בירושלים אומרים כי ישראל תמשיך לפעול נגד ההתבססות הצבאית של אירן בסוריה
יוסי אחימאיר
דברים שפורסמו לראשונה בגיליון החדש של רבעון "האומה", העומד להופיע בימים הקרובים
אליהו קאופמן
זעקות האימה של רבני ועסקני "הרבנות הראשית לישראל" נגד שר הדתות החדש - מתן כהנא, אינם כנגד הרפורמה בכשרות אלא כנגד ניסיון ההתערבות במעללי "הרבנות הראשית" וחשיפת האמת כי הדרך הרפורמית מזמן קיימת בתוככי "הרבנות הראשית", בכול הנוגע לעבירות מחלקת הכשרות שלה
רפי לאופרט
בעקבות "האביב הערבי" שהפך למעשה לסתיו, עובר המזרח התיכון תהליך התגבשות מחדש. דומה שעקרון מנחה בתהליך זה הוא שיש לייצר באזור יציבות מדינית ומדינתית חדשה, במקום המבנה המתפורר המושתת על הסכמי סייקס-פיקו מ-1916.{1}
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il