X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הספר יצא לאור בעזרת תרומות של אנשים לאורך כל הדרך וגם האם על ערש דווי תרמה משהו לאסופה
▪  ▪  ▪
רגע מכונן

המשוררת והסופרת אסתר דגן קניאל, הוציאה לאור בימים אלה בעזרת צוות היגוי שמנה 24 חברים מכל הארץ, בתהליך שארך שנה וחצי, אסופה מרשימה ביותר, פורצת דרך וייחודית. היא כינסה יצירות של כותבים עם מוגבלויות. בסך-הכל 73 משתתפים, 170 יצירות ב-243 עמודים בכריכה קשה בספר "מוסיפים על האור". כל היצירות בספר הם של אנשים עם מוגבלויות, כל התוכן הפנימי וגם החיצוני על הכריכה.
לפני שהחליטה להוציא את הספר היא ערכה ערבי תרבות עשירים לקבוצות ברחבי הארץ. בדברים שהיא כותבת במבוא לספר היא מציינת מה עורר אותה להפוך חלום לפרויקט מורכב כל כך. הייתה זו האם שכיוונה אותה להתייחס לאחר ולשונה. כשאסתר הראתה לאימה בת התשעים את היצירות שהחלו להיערם על שולחן העבודה שלה הגיבה האם באלה המילים: "האנשים שכתבו הם עיוורים וחירשים ונכים, והם מאוד חכמים. השכל שלהם לא פגוע. צריך לעודד אותם ולפרסם אותם. כל אחד שיתרום לפי יכולתו, והעיקר לתרום משהו".
הספר יצא לאור בעזרת תרומות של אנשים לאורך כל הדרך וגם האם על ערש דווי תרמה משהו לאסופה. כשאסתר שואלת אותה: "את רוצה להגיד כמה תרמת, אימא"? השיבה: "לא חשוב כמה, העיקר לתת מהלב ובשקט". "זה היה המסר האחרון שלה בטרם לכתה מעימנו", כך אסתר דגן קניאל במבוא.
וזוהי אסתר הצנועה שהניפה את הפרויקט וניווטה עשרות כותבים וגם ציוותה צוותים של מתנדבים שילוו אותה בהתחלה במפגשים ואחר כך במפגשי זום. אסתר דגן קניאל מציינת בדיוק את הרגע המכונן שבו עלה הרעיון: "שנת 2019, במופע החמישי של "מוסיפים על האור", בזמן שהסופרת שרה אהרוני והסופר ד"ר אמנון ז'קונט קראו משיריהם של יוצרים מקומיים, לכדה את תשומת ליבי המשוררת אורית מרטון, לקוית ראייה ושמיעה היושבת בכיסא גלגלים. פניה קרנו מאושר כאשר הקריאו גם את שירה מעל הבמה. היא הייתה מרוגשת ושמחה, כאילו אור פנימי התפרץ מתוכה ושטף את פניה בזוהר.
באותו הרגע הבנתי שאני רוצה לראות הרבה פנים מוארות ושמחות כאלו. זה היה רגע מכונן ופורה, שבו נולד הרעיון להוציא לאור את האנתולוגיה "מוסיפים על האור", ולאפשר ליוצרים בעלי מוגבלות במה וחשיפה באנתולוגיה ראשונה מסוגה".
את אירועי התרבות לכבוד אנשים עם מוגבלויות ערכה אסתר בסביבות חג חנוכה מדי שנה. האולמות היו מלאים באורחים שבאו ליהנות ממופע תרבותי מרשים.
ביום שישי הקרוב 30.7.21 בשעה 10:30 בבוקר, תתקיים ההשקה החגיגית לאסופה המרשימה במתנ"ס ספי ריבלין ברחוב לנטוס 31 בנתניה, הכרטיסים נמכרו והאולם יתמלא ביוצרים ובמלווים. כל משתתפי המופע יופיעו בהתנדבות ויפרגנו לכותבים ולמתנדבים.
אני במכוון לא מציינת את משתתפי האירוע ולא את הכותבים כי השמות רבים ואי אפשר לכלול בכתבה אחת כל כך הרבה שמות אבל את האישה האחת שהצליחה למנף את הרעיון הבלתי מוגבל הזה צריך להזכיר ולפאר.
אסתר דגן קניאל היא תופעה בעולם התרבות ובעולם הספרותי, אישה שדוחפת למרכז את אלה שלא יכולים והיא עומדת מאחוריהם באפלת האולם מוחאת כפיים בשקט וגאה בעשייה שלה. צריך לעודד ולברך אותה על מפעל מרשים מאוד. אסתר כנראה שאת יכולה למפעל המרשים הזה ובטח בראש את רוקמת עוד רעיונות יפים.

תאריך:  26/07/2021   |   עודכן:  27/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
ספר חדש של יצחק קלינטון ביילי    המדבר - במה משותפת לתופעות חברתיות בין עם המקרא (יהודים בתנ"ך) לבדואים
עמנואל בן-סבו
במדינה דמוקרטית, עם ממשלה נבחרת כמו הממשלה הנוכחית, גם אם לא מסכימים לדרכה ולאופן התנהלותה, החוק הראשון שהיה צריך לעבור הוא: "חוק המפלגה הדמוקרטית"
דורון מצא
לעומת עמדתו הקשוחה של ממשל טראמפ כנגד אירן, נכונות הנשיא ביידן להסכם חלש ולמו"מ עם אירן מערערת את הרציונל האסטרטגי של הסכמי הנורמליזציה בין ישראל לבין מדינות המפרץ
יוני בן-מנחם
רוסיה מאותתת לישראל בפומבי כי איננה מרוצה מהתקפות חיל-האוויר הישראלי בסוריה וכי המצב השתנה. התיאום הצבאי בין ישראל לרוסיה בנושא סוריה נמשך וגורמים מדיניים בירושלים אומרים כי ישראל תמשיך לפעול נגד ההתבססות הצבאית של אירן בסוריה
יוסי אחימאיר
דברים שפורסמו לראשונה בגיליון החדש של רבעון "האומה", העומד להופיע בימים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il