X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
שיעור ההתחסנות הנמוך הוא רק התסמין

לארה"ב יש בעיה של בורות רפואית

אקונומיסט מציג נתונים מבהילים על המצב הרפואי העגום של האמריקנים - לצד מספרים המלמדים שהם יודעים מעט מאוד על בריאותם ועושים מעט מאוד כדי לשמור עליה לאחר שהרשויות ישכנעו יותר אמריקנים להתחסן, יהיה עליהן לפעול כדי להתגבר על הדיסאינפורמציה והבורות בתחום הבריאות בכלל
▪  ▪  ▪
מרכז חיסונים במדינת מיסיסיפי [צילום: רוגליו סוליס, AP]

ארקנסו, כמדינות רבות אחרות בארה"ב, מצויה בעיצומו של גל קורונה נרחב ומדאיג, בעיקר בקרב הבלתי-מחוסנים. שיעור הבדיקות החיוביות במדינה גבוה פי חמישה מאשר הממוצע הלאומי, בעוד שיעור המחוסנים מעל גיל 12 הוא 41% בלבד לעומת 58% בממוצע לאומי. אבל המסעדות בבירת המדינה, ליטל רוק, עמוסות לקוחות – רובם בלי מסיכות.
המושל הרפובליקני, אסא הצ'ינסון, חתם באפריל על חוק המונע ממוסדות הציבור לחייב מסיכות, אך אינו חל על מוסדות פרטיים כמו מסעדות. בכמה מהם תלויים שלטים המפצירים במבקרים לציית להנחיות המרכז לבקרת מחלות, אך רובם מתעלמים מהן; לא כל העובדים עוטים מסיכות. ההבדל בין המצב בבתי החולים של ליטל רוק לבין רחובות המדינה הוא מדהים, מדווח אקונומיסט.
הקורונה מתפשטת במהירות בארה"ב, במיוחד באיזורים בהם שיעור ההתחסנות הוא נמוך. כך למשל, בארקנסו היו בשבוע שעבר 367 מקרים על כל 100,000 תושבים עם שיעור התחסנות של 45%, ובלואיזיאנה – 306 מקרים עם 47% התחסנות. לעומת זאת, במדינת ורמונט בה שיעור ההתחסנות הוא 78%, היו רק 13 מקרים על כל 100,000 תושבים; בניו המפשייר – 15 מקרים עם 68% מחוסנים.
דמוקרטים רבים מיהרו להאשים את הפוליטיקה הרפובליקנית בעלייה בהידבקות; הרפובליקנים מתחסנים פחות מהדמוקרטים ופחות שומרים על המגבלות. פוליטיקאים רפובליקנים בכירים הפכו את ההתחסנות לסוגיה פוליטית. כמה מושלים רפובליקנים אסרו להנפיק תעודות התחסנות. פוקס ניוז נותנת במה נרחבת למתנגדי החיסונים, למרות שלאחרונה החלה לעודד בזמן השיא את ההתחסנות. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הסתיר במשך שבועות את העובדה שהוא עצמו התחסן.
אבל הבעיה עמוקה מאשר דיסאינפורמציה ומנהיגות כושלת. השפעתה של הספקנות הייתה פחותה בהרבה אם לציבור היה מידע טוב יותר על בריאות ומדע. "אנחנו נאבקים בבורות הבריאותית מזה שנים, לא רק עכשיו", אומרת ג'ניפר דילאהה ממחלקת הבריאות של ארקנסו. המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מן הקורונה, הן אלו שאוכלוסייתן היא הפחות-בריאה ממילא. 40% מהאמריקנים הבוגרים סובלים מעודף משקל; 25% מהצעירים שמנים מכדי לשרת בצבא; 25% ממקרי המוות הם תוצאה של מחלות לב; כמעט מחצית מן האמריקנים סובלים מלחץ דם גבוה; ל-12% יש כולסטרול גבוה; לעשירית יש סוכרת מסוג 2. במדינות בהן שיעור המחלות הללו הוא הגבוה ביותר, שיעור ההתחסנות הוא הנמוך ביותר.
אמריקנים רבים מתקשים להישאר בריאים בשל העדר גישה למשאבים. רק 23% מהם מבצעים מספיק פעילות גופנית, ורק עשירית אוכלים מספיק ירקות ופירות. למעלה ממחצית מן האמריקנים גרים במרחק של למעלה מ-1.5 ק"מ מפארק כלשהו, ו-40% ממשקי הבית מתגוררים במרחק דומה מחנות בה ניתן לרכוש מזון טרי. בורות היא בעיה קשה נוספת: פחות ממחצית האמריקנים קוראים בצורה סדירה ורק 12% מהם מוגדרים כ"בקיאים בבריאות". למעלה משליש מהם מתקשים לקיים הנחיות בריאותיות שגרתיות, כמו הוראות לנטילת תרופות. לכך יש להוסיף את העובדה, ששמינית מהאמריקנים לא ביקרו רופא בשנה האחרונה וזאת מסיבות כספיות. כל אלו ביחד יוצרים את בעיית ההתחסנות, אומר אקונומיסט.
בטווח הקצר, הרשויות מעודדות התחסנות. קליפורניה וניו-יורק דורשות מעובדיהן להתחסן; הנשיא ג'ו ביידן הטיל חובה דומה על עובדי הממשל הפדרלי. מסיכות נדרשות ממי שאינם מחוסנים. המרכז לבקרת מחלות קרא השבוע לעטות מסיכות בחללים סגורים באיזורים מוכי קורונה, מתחסנים או לא. ראש עיריית ליטל רוק, הדמוקרט פרנק סקוט, מוכן להפר את האיסור המדינתי על חובת מסיכות. בטווח הארוך יותר, חינוך ומידע אמין – לצד גישה לשירות רפואי טוב יותר – יהיו חיוניים כדי להתגבר על דיסאינפורמציה, כדי להעלות את שיעור ההתחסנות ולשפר את בריאותה של ארה"ב בכלל.

תאריך:  30/07/21   |   עודכן:  30/07/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לארה"ב יש בעיה של בורות רפואית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין
פלג א  |  31/07/21 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
לוי וחיות הם בני יותר מ-60 ובשל כך הם זכאים לקבל את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה    השניים נעתרו לבקשת ראש הממשלה להשתתף בקמפיין לעידוד הציבור להתחסן וציינו כי יעשו זאת בקרוב, מתוך הבנת החשיבות שבהעברת המסר לציבור, כחלק מהתמודדות עם זן הדלתא
איציק וולף
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל היו הישראלים הראשונים שקיבלו את מנת החיסון השלישית מפני נגיף הקורונה    "החיסון הוא הושטת יד לאחרים שאנחנו לא רוצים שיידבקו"    ראש הממשלה בנט: "המאבק נגד הנגיף הוא בינלאומי. הדרך היחידה שבה נתגבר עליו היא בשיתוף מידע וידע"
איתמר לוין, איציק וולף
קובע שהזן הנוכחי של הקורונה מדבק כמו אבעבועות רוח והרבה יותר מאשר מחלות אחרות - אך מדגיש שהחיסונים מעניקים הגנה טובה מפני תחלואה קשה ותמותה גם כתוצאה מהזן הזה
איתמר לוין
ביידן הודיע כצפוי על חובת התחסנות או בדיקות ומגבלות לעובדי הממשל הפדרלי ועובדי קבלן המועסקים בו; הפנטגון הודיע שההוראות יחולו גם על הכוחות המזוינים    המטרה: לעודד מדינות, עיריות וחברות פרטיות לנקוט צעד דומה
עידן יוסף
מעל מחצית הציבור סבור שטיפול הממשלה במשבר הקורונה הוא רע    80% מהציבור בעד החמרה של ההגבלות    כשלושה רבעים מבני 60 ומעלה אמרו שיתחסנו במנה השלישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il