X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עמר בר-לב אינו מזגזג ואינו מספסר באידאולוגיה שלו גם בממשלת ההישרדות אפשר לחלוק על ערכיו ועל האידאולוגיה מכל וכל, אך אי-אפשר שלא להעריך את היותו עורב לבן בקרב עדר הקרנפים הנוכחי
▪  ▪  ▪
בר-לב. ישר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יש בו משהו מיוחד בעמר בר-לב, השר לביטחון פנים. מצרך נדיר, משהו מרענן ומבשר טוב כאומר שעוד לא אבדה תקוותנו מהפוליטיקאים, עוד לא פסה מהעולם האמונה שגם לאמת יש מקום בשיח הציבורי, גם לגברת יושרה ושכנתה אידאולוגיה.
עמר בר-לב הוא אדם עתיר זכויות אשר תרומתו לביטחון המדינה רשומה באותיות של זהב על כותל הביטחון הלאומי. עמר בר-לב הוא גם בעל דעות שמאל יצוקות והוא גאה על כך. עמר בר-לב מאמין באידאולוגיית שתי מדינות לשני עמים ואף פועל לממשה, אינו מתרגש מהדמוניזציה הנעשית כלפי השמאל על-ידי הימין ולהפך.
היושרה והאמת הם ערכים משמעותיים באורחות חיו ונדמה שאינם גמישים ולולייניים כמו אצל רוב חבריו לממשלה. רצינותו ובעיקר דבקותו בערכיו הפוליטיים, סירובו להיטלטל ככספית ולהחליף אידאולוגיות בקצב בהם חלק מחבריו לממשלה הנוכחית החליפו מפלגות, מבהירה כי מדובר בעורב לבן במציאות בה השבשבות תובעות עלבונן מהפוליטיקאים הסוחרים באמונותיהם וערכיהם.
השר לביטחון פנים עמר בר-לב, סירב להצביע על מינויו של השר בלי תיק, אלי אבידר בממשלת השרים והסגנים. הריח הרע שעלה ממינוי זה והצחנה בה התקבל בחיבוק שותק של הפרשנים ואנשי התקשורת אשר אך לפני חדשים אחדים היו יורים בליסטראות, חרפות וגידופים שבהם 'מושחתים', 'שודדי הקופה הציבורית' ו'סכנה לדמוקרטיה', הם העדינות ביותר, לא אפשר לעמר בר-לב להצביע בעד פוליטיקאי ממפלגה בעלת שבעה מנדטים המקבלת בממשלת ההישרדות ארבעה שרים. יש שילעגו ויצקצקו, 'נו עוד פוליטיקאי, לא ערכים ולא אידאולוגיה', ייתכן. ברם, הוא היחיד מכל עשרות השרים, סגני השרים שהעז למחות ולהביע עמדה בתוך מסע ההתקרנפות של ממשלת ההישרדות.
עמר בר-לב בוחר באופן שיטתי לפעול על-פי האידאולוגי והערכים בהם הוא מאמין, כמי שלא הפסיק לחלום על התפייסות עם הפלשתינים ויצר מסגרות להידברות מתוך כבוד, עם בחירתו לתפקיד השר לביטחון פנים עשה היסטוריה כאשר התקשר לאבו מאזן וברך אותו לרגל חג הקורבן, זו הייתה הפעם הראשונה ששר לביטחון פנים מברך את אבו מאזן.
ושוב החליט השר עמר בר-לב להפגין עצמאות וחירות אידאולוגית, על-אף הניסיון הבלתי פוסק של ממשלת ההישרדות לצייר אותה כממשלת ימין על מלא מלא, או עשר מעלות ימינה.
"התקשרתי לראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן כדי להבהיר לו שבממשלת ישראל הנוכחית יש שרים שמאמינים בפתרון שתי המדינות לשני עמים", פרסם השר עמר בר-לב ובהגינותו הוכיח כי כשאחרים השליכו למחסן הגרוטאות של ההיסטוריה את האידאולוגיה, הערכים והאמונות, הוא ממשיך לשאת אותן בגאון גם מבלי לקבל אישור מראש הממשלה המציג עצמו כימני מהימין.
עמר בר-לב אינו מזגזג ואינו מספסר באידאולוגיה שלו גם בממשלת ההישרדות. אפשר לחלוק על ערכיו ועל האידאולוגיה מכל וכל, אך אי-אפשר שלא להעריך את היותו עורב לבן בקרב עדר הקרנפים הנוכחי.
ראש הממשלה לא ידע, שר המשפטים לא ידע, שר האוצר לא ידע, שר החוץ לא ידע, שר השיכון לא ידע, שר הביטחון לא ידע, רק עמר בר-לב ידע. ממשלת ההישרדות ימין, שמואל, מרכז, עמר בר-לב נאמן לערכיו.
לא להסכים עימו אך לכבד את יושרו ואת האמת המוחלטת שלו, ראוי הוא לכל שבח אשר אינו כחברי הממשלה הזו, ממשלת ההישרדות הקוראים ליום ליל, לחושך אור, לישר עקום, לשקר אמת, לטמא טהור.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  05/08/2021   |   עודכן:  05/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלי אבידר / Eli Avidar
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניקולא יוזגוף אורבך
הארכת תוחלת חיים מדעית, טכנולוגית וחברתית - יש המבקשים לקשור בין חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל לשיעור הקשישים בה    בעשורים האחרונים התחוללו שינויים מדעיים וטכנולוגיים מהירים שהולידו, בין השאר, קושי להסתגל לאורח החיים החדש ולקצב שלו
עליס בליטנטל
שלמה בראבא מבריק משעשע ונוגע ללב בהצגת היידישפיל "סיפורים מהבית"    רוב ההצגה שכתבה שמר גאון בראבא היא בעברית, טובלת בשירים נוסטלגיים רובם ביידיש בלווית שלושה סולנים מבריקים – הילית דייטש, ניר שיבר וחן בר, והמיקס הזה הוא חוויה מרגשת ומהנה במיוחד
איתן קלינסקי
שרברב פלשתיני בן 41 נהרג, כי מוט הברזל שהיה בידו עורר חשד, ילד פלשתיני בן 12 נורה כשישב במכונית, שני ילדים נוספים שישבו באותו מושב נפצעו
יוני בן-מנחם
נשיא אירן החדש ראיסי מתחיל היום בתפקידו לאחר שישבע אמונים בפני הפרלמנט האירני. המשימה העיקרית של ראיסי היא לטפל במשבר הכלכלי הקשה ובמגיפת הקורונה, הדרך היחידה לעשות זאת היא לחזור לשיחות הגרעין בוינה והביא להסרת הסנקציות מעל אירן
דן מרגלית
ישראל נהגה במדיניות של "אין הפתעות" אפילו עם רוסיה בפגיעות של חיל-האוויר במתקנים אירניים על אדמת סוריה, האם יש סיבה שלא תעשה כן (על אחת כמה וכמה) עם ארצות הברית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il