X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ההטרדות המיניות של מושל ניו-יורק:

חקירות פליליות נגד אנדרו קומו

שני פרקליטי מחוזות הודיעו על פתיחת חקירה ושניים נוספים ביקשו את הדוח של התובעת הכללית במדינה כדי להחליט האם לחקור גם הם בעלי בריתו של קומו ממשיכים לנטוש אותו בקצב מהיר
▪  ▪  ▪
קריאות גוברות להתפטרות [צילום: בריטייני ניומן, AP]

פרקליטיהם של שניים ממחוזות מדינת ניו-יורק הודיעו (יום ד', 4.8.21), כי הם פותחים חקירות פליליות נגד מושל המדינה, אנדרו קומו, בחשד להטרדות מיניות. הם עושים זאת בעקבות הדוח שפרסמה התובעת הכללית של המדינה, לטישה ג'יימס, ולפיו קומו הטריד - גופנית ומילולית - 11 נשים על פני מספר שנים. ג'יימס עצמה לא הודיעה האם תעביר את הפרשה למישור הפלילי.
יו"ר ועדת המשפטים של מועצת המדינה, צ'רלס לוין, אמר היום (יום ה', 5.8.21), כי הוועדה מתקרבת לסיום עבודתה וכי עורכי דינו של קומו התבקשו להציג עד סוף השבוע הבא את טיעוניהם. הוועדה היא המופקדת על החקירה שמנהלים עורכי דין חיצוניים עבור המועצה, ובסיומה היא שזו שתחליט האם להגיש לסנאט המדינה כתב אישום נגד קומו, ואם כן - כיצד לנסח אותו.
מבחינה פוליטית, בידודו של קומו הולך וגדל. כמה ארגוני עובדים שהיו מתומכיו לאורך שנים הסירו את תמיכתם ממנו, ושניים מבכירי ממשלו לשעבר קראו לו להתפטר. בשעות הערב איבד קומו את תמיכתו של בן-בריתו הקרוב ביותר - ג'יי ג'ייקובס, ראש המפלגה הדמוקרטית במדינה, אשר לדבריו אין מנוס מהדחתו של קומו משום שהלה דחה את עצתו להתפטר. קודם לכן קראו לו להתפטר הנשיא ג'ו ביידן ויו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, המיודדים עם קומו מזה עשרות שנים.
איגוד עובדי המסחר פרסם אתמול הודעה, לפיה הוא אסיר תודה על הישגי העבר של קומו אך כעת עליו לפרוש. ארגון די.סי-37, האיגוד הגדול ביותר של עובדי ציבור במדינה, קבע בהודעתו: קומו "שוב אינו כשיר לשרת". קריסטל פיפלס-סטוקס, מנהיגת הרוב הדמוקרטי בסנאט המדינה ומי שהתייצבה בתוקף נגד הקריאות להתפטרותו של קומו עם פרוץ הפרשה, אמרה כעת, כי יכולתו למשול נפגעה קשות ועליו להתפטר.
קומו עצמו היה בלשכתו בבירת המדינה אולבני ולא הופיע בציבור. הוא לא הגיב על הודעותיהם של פרקליטי מחוזות מנהטן ואולבני, סיירוס ואנס הבן ודייוויד סוארס, על פתיחת חקירות נגדו, ועל הודעותיהם של פרקליטי מחוזות ווסצ'סטר ונסאו ולפיהן ביקשו מפרקליטות המדינה את המידע שבידיה כדי להחליט האם לפתוח בחקירות משלהם. הוא גם לא הגיב על הידיעה לפיה הוא צפוי לתביעה אזרחית מצידה של אחת מקורבנותיו-לכאורה, לינדי בוילאן. פרקליטו של קומו הגדיר שלשום את הדוח כ"בלתי הוגן, לא מדויק ומוטה לחלוטין". כאשר נשאל על החקירות הפוליטיות, הפנה דוברו של קומו למסר הווידאו של המושל מן היום הקודם, בו הכחיש את כל הטענות נגדו.
אם קומו יסרב להתפטר, הוא צפוי למשפט הדחה בסנאט של המדינה, לאחר כתב אישום שמגבשת כאמור ועדת המשפטים. הוועדה תחדש את דיוניה בשבוע הבא (9.8.21) בדיווח על התקדמות החקירות שהיא מנהלת באמצעות משרד עורכי דין חיצוני. החקירות עוסקות במגוון נושאים ובראשם החשד לפיו קומו הסתיר את נתוני התמותה מקורונה בבתי האבות המדינתיים, כדי לשמור על תדמיתו הלאומית כלוחם מוביל במגיפה (אשר גם זיכתה אותו במקדמה של 5.1 מיליון דולר תמורת ספרו על הקורונה). נושאים נוספים הם החשדות להטרדות מיניות, האם קומו השתמש במשאבי המדינה לכתיבת הספר והאם הממשל טייח חששות לכשלים בגשר מריו קומו - מושל המדינה לשעבר ואביו של המושל הנוכחי.
עורכי הדין המבצעים את החקירה גבו עד כה עדויות מכמה פקידים בכירים בממשל המדינה ואספו תיעוד של התקשרויות, תוך התמקדות בשיחות בין פקידים בכירים. ההערכה היא שכעת החקירה תואץ, תוך שהוועדה - ואחריה מליאת המועצה - יביאו בחשבון גם את הדוח של ג'יימס בבואם לנסח את כתב האישום נגד קומו. ראש הסיעה הרפובליקנית בוועדה, מייקל מונסטנו, אמר שהוועדה נטשה את סוגיית הגשר כדי למקד את משאביה בשלושת הנושאים האחרים.
משפט ההדחה, אם יהיה, יתנהל בסנאט המדינה אליו יצטרפו שבעת שופטי בית המשפט לערעורים של ניו-יורק, ובסך-הכל - 69 איש. יש צורך ברוב של שני שלישים (46) כדי להדיח את קומו. מקור המקורב לתהליך העריך באוזני ניו-יורק טיימס, כי יידרש כחודש להשלים את החקירה ולנסח את כתב האישום, וכי המשפט יוכל להיפתח בסוף ספטמבר או בתחילת אוקטובר. אם קומו יודח, אזי סגניתו קאת'י הושול תהיה המושלת בפועל; מנהיגת הרוב הדמוקרטי בסנאט המדינתי, אנדראה סטיוארט-קזינז, תהיה סגנית המושלת בפועל (ומשום כך היא לא תיטול חלק במשפט בסנאט).
עורכי דין אמרו לניו-יורק טיימס, כי על-פי ממצאיה של ג'יימס - ניתן יהיה לכאורה להעמיד לדין את קומו על הטרדה מינית מדרגה שלישית, שהיא עבירה קלה. הם ציינו, כי לתובעים יהיה קשה לבסס את אשמתו של קומו מעבר לכל ספק סביר ושהנפגעות-לכאורה יהיו חייבות להגיש תלונות רשמיות ולהסכים להעיד נגדו.

תאריך:  05/08/21   |   עודכן:  10/08/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המספר האמיתי גבוה פי כמה, בשל ריבוי חולים ללא תסמינים ובשל קשיי אמינות במדידת הנתונים במדינות המתפתחות    מספר המתים הגיע ל-4.25 מיליון, וגם כאן ההערכה היא שהנתון האמיתי גבוה משמעותית    53% מסרבני החיסון בארה"ב סבורים שהוא מסוכן יותר מאשר הנגיף
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: מצבה של לבנון גרוע עוד יותר מכפי שהיה באוגוסט 2020, ומקרון לא מימש את הבטחותיו - בין היתר משום שהלבנונים עצמם לא עושים את הדרוש
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: ישראל אינה היחידה המעניקה מנה שלישית של החיסון, אך הממשל האמריקני עדיין לא שם; יש הטוענים שמוטב לשלוח את החיסונים למדינות המפגרות בהתחסנות
איתמר לוין
ידידיו של המושל - ובראשם ביידן ופלוסי - נוטשים אותו    יו"ר מועצת המדינה בניו-יורק: יש רוב גדול לפתיחת הליכים להדחתו של קומו    משפטו בסנאט המדינה עשוי להיפתח תוך חודשיים
איתמר לוין
קורא, במאמר בניו-יורק טיימס, למנהיגי הרפובליקנים והשמרנים להתגייס למאמץ ההתחסנות - ולממשל ביידן להכיר בהישגו ההיסטורי של ממשל טראמפ בפיתוח החיסונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il