X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
מדענים מ-195 מדינות השלימו את הדוח הנרחב שיפורסם מחר ויצביע על הדחיפות שבטיפול במשבר האקלים; סימניו גלויים לעין כל גם כעת, מציין וושינגטון פוסט
▪  ▪  ▪
98% ממושבות הפינגווינים בסכנת היעלמות [צילום: וירג'יניה מאיו, AP]

אם הכותרות בנושא שינויי האקלים לא נשמעות אפוקליפטיות די הצורך, הן עומדות להחמיר עוד יותר. מחר (יום ב', 9.8.21) יפרסם הפאנל הבינלאומי של האו"ם את החלק הראשון בהערכת מצב נרחבת שלו, לאחר הפסקה בת שמונה שנים. מאות מדענים מ-195 מדינות השלימו אותו בשבוע שעבר, מדווח וושינגטון פוסט.
בשנת 2013 קבע הפאנל, כי בני האדם אחראים להתחממות כדור-הארץ מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת. ממצאיו הובילו ב-2015 להסכם פריז, בו התחייבו המדינות להגביל את התחממות כדור-הארץ עד סוף המאה לשני מעלות, ומוטב – למעלה וחצי. מאז פרסם הפאנל שורה של דוחות ביניים ובשנת 2018 הזהיר שחלון ההזדמנויות לעמידה ביעד הולך ונסגר. הדוח הקרוב יכלול אזהרה קודרת עוד יותר וצפוי לחזות כמה גזי חממה עוד ניתן לפלוט לפני ההגעה לנקודת האל-חזור שאחריה צפויים לכדור-הארץ שורה של אסונות כבדים. הוא גם יציין, כי העולם נכנס לטריטוריה בלתי מוכרת בנוגע לעליית מפלס הים ולהתמוססות הקרחונים.
הדחיפות שבטיפול במשבר האקלים ברורה מאליה. מזג אוויר קיצוני הקשור לשינויי האקלים זעזע את העולם בשבועות האחרונים: שטפונות בצפון אירופה, שריפות ענק בדרום אירופה. מספר הדליקות באיטליה הוא פי שלושה מהממוצע הקיצי; ביוון הן איימו לפגוע באתר הארכיאולוגי אולימפיה, מולדת המשחקים האולימפיים; בטורקיה, שם החום גבוה בשמונה מעלות מן הממוצע, עלו באש מאות אלפי דונמים, ומבקריו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן מאשימים אותו ואת ממשלתו באוזלת יד בטיפול במשבר הנקודתי והרוחבי.
תנאי מזג האוויר הקיצוניים בשנים הבאות יעמידו במבחן ממשלות רבות, מציין הפוסט. גל החום הכבד בחצי הכדור הצפוני הוא רק סימן לצפוי בהמשך, קובעים מודלים אקלימיים שונים. גלי החום בארה"ב, אירופה והאזור הארקטי מתגברים, מתמשכים והם קטלניים יותר. על-פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, הם אחראים למותם של 160,000 בני אדם בשנים 2017-1998.
התוצאות הממשיות של המשבר ניכרות לעין. גל חם בגרינלנד גרם השבוע להתמוססות קרחונים בכמות מים שהייתה מספיקה כדי לכסות את מדינת פלורידה בגובה של חמישה סנטימטרים. התמוססויות אלו הופכות לשכיחות יותר ויותר, ככל שהטמפרטורות אלו. ובקצה השני של כדור-הארץ, באנטרקטיקה, עלולות 98% ממושבות הפינגווינים להיעלם עד סוף המאה בשל התמוססות הקרח.
שינויים רבי משמעות נוספים מתחוללים הרחק מן העין. גל חום שהתחולל אשתקד באזור הארקטי הוביל לפליטה מואצת של גז מתאן בשל הפשרת שלגים, מה שמוסיף לדאגה מהצטברות הפחמן הגורמת להתחממות כדור-הארץ. במצב רגיל, כיפות השלג מונעות את יציאת המתאן לאוויר – אך הם הפשרתן, הגז נפלט לאטמוספירה.
לכך יש להוסיף את תנועת האוקיינוסים. ההתחממות מעשה ידי אדם הובילה לאובדן כמעט מוחלט של יציבות המערכת השולטת בזרמי המים באוקיינוס האטלנטי. במצב הטבעי, המים המלוחים והחמים נעים מהאזור הארקטי דרומה לעבר צפון אירופה ודוחפים דרומה מים קרים יותר. אם מערכת זו תקרוס, הקור באירופה ובחלקים של צפון אמריקה יגבר משמעותית, מפלס מי הים יעלה לאורך החוף המזרחי של ארה"ב וסופות המונסון יתגברו – צופים כותבי המחקר.

תאריך:  08/08/21   |   עודכן:  08/08/21
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האפוקליפסה האקלימית מתגברת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבלים מבית היוצר הפרוגרסיבי...
מגיב ותיק  |  9/09/21 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר האקלים
עידן יוסף
משרד החקלאות: חוסר חיטה בעולם זה כבר משהו שמלאי החירום של ישראל כיום לא עונה עליו    רשות החירום הלאומית: הראייה של רח"ל היא לתקופות חירום מוגדרות ולא משבר עולמי מתמשך
מירב ארד
על-פי המתווה שהוסכם מיסוי הפחמן יחל בשנת 2023, יהיה רכיב מובחן במיסי הבלו וגובהו יתבסס על גובה העלות החיצונית של פליטת גזי חממה
אורי אנג'ל
הצעה להתבוננות על הבעיה בצורה רחבה יותר    הטבע הוא משאב מוגבל, ומשבר האקלים הוא רק סוגיה אחת מני רבות. המעמד 'הפריווילגי' לו זוכה משבר האקלים, משמש כחלוץ בקרב התודעתי-סביבתי
איתמר לוין
טכנולוגיה זו מבקשת לנצל את שכבות האטמוספירה הפועלות כמעין מראות ומסיטות הצידה חלק מאור השמש    אקונומיסט: היא עשויה לפתור חלק מנזקי החממה, אך מעלה שאלות קשות
מירב ארד
כמות הגשם השנתית בישראל לא השתנתה ב-45 השנים שנבדקו, אולם ניכרת מגמה של הפחתה במספר ימי הגשם וכן התקצרות של עונת הגשם    "הממצאים מראים מגמה שתציב את התשתיות העירוניות בבעיה, אבל גם עשויה לשנות את המערכת האקולוגית כולה באזור שלנו בשנים הקרובות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il