X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההערכה בישראל היא כי חיזבאללה אינו מעוניין בהסלמה וכניסה לעימות צבאי בדרום לבנון וכי הוא עסוק בחזית הפנימית הלבנונית למרות זאת, ההערכה היא שגורמי טרור פלשתינים ימשיכו בשיגור רקטות מדרום לבנון לעבר ישראל כדי להביא להסלמה
▪  ▪  ▪
[צילום: מוחמד זעתרי/AP]

המתיחות בגבול הצפון נמשכת מחשש להתקפות רקטות נוספות מדרום לבנון לעבר ישראל על-ידי ארגוני טרור פלשתינים בדרום לבנון. גורם ביטחוני בכיר בישראל אומר כי ישראל מכינה אופציות נוספות לתגובה על ירי הרקטות של חיזבאללה מלבנון וכי היא תגיב בהתאם ללוח הזמנים שנוח לה.
אולם, נראה שהדרג המדיני בישראל איננו מעוניין בעימות צבאי עם חיזבאללה, אפילו לא בסבב קצר של כמה ימי לחימה, דבר שיגביר את המתיחות באזור ושעלול אף להביא לקריסתה של מדינת לבנון שנתונה במשבר כלכלי חריף ביותר.
ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת הערביים יש לעג וקלס לתגובה הרפה של ישראל על ירי הרקטות של חיזבאללה שבאה לידי ביטוי בשיגור עשרות פגזי ארטילריה לעבר שטחים בדרום לבנון.
עיקר הביקורת מתמקד בכך שישראל חוששת מתגובת חיזבאללה ומחפשת תירוצים להכיל את המצב ולא להגיב באופן משמעותי על ירי הרקטות. "בנט חושש שתגובה ישראלית חזקה תביא לקריסת ממשלתו, האויב של בנט איננו חיזבאללה אלא נתניהו", נכתב באחד הפוסטים.
אולם, גורמים ביטחוניים בכירים בישראל מעריכים כי עימות צבאי עם ארגון חיזבאללה הוא קרוב ובלתי נמנע, הארגונים הפלשתינים בדרום לבנון ימשיכו "לטפטף" רקטות לשטח ישראל כדי לפתוח בחזית חדשה ולכן העימות הצבאי יגיע,ישראל לא תוכל להימנע מתגובה.
פעילי טרור במחנות הפליטים הפלשתינים בלבנון משגרים רקטות לעבר ישראל כדי לסייע לחמאס ולהפעיל לחץ על ישראל לזרז את הכנסת הכסף הקטרי לרצועה ולזרז את תהליך שיקומה מהריסות מבצע "שומר החומות".
מדוע שיגר חיזבאללה את הרקטות?
ארגון חיזבאללה חושש מערעור מעמדו בלבנון והתדמית שיצר לעצמו כ"מגנה של לבנון" מפני האויב הישראלי. בשבועות האחרונים שיגרו פעילי טרור פלשתינים כמה פעמים רקטות לעבר ישראל, ישראל הגיבה בירי ארטילרי אבל כשעברה לתקיפה אווירית של תשתיות טרור פלשתיניות בדרום לבנון נזעק חיזבאללה להגיב מכיוון שראה בכך את הפרת כללי המשחק.
ירי הרקטות של חיזבאללה נועד לקבע מחדש את "הקווים האדומים" שלו ואת משוואת ההרתעה מול ישראל. ההפצצה האווירית הישראלית בלבנון לא פגעה באיש, לכן חיזבאללה שיגר רקטות לעבר "שטחים פתוחים" ברמת הגולן,לעבר אזור חוות שבעא שחיזבאללה טוען כי הוא שטח שנכבש על-ידי ישראל.
העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", שופרו של חיזבאללה, דיווח ב-7 באוגוסט כי ההפצצה הישראלית לפני כמה ימים באזור אלמחמודיה בדרום לבנון היא הפרה של "הקווים האדומים" וכללי המשחק שנקבעו ב-2006. בדיווח נטען שישראל סמכה על כך שחיזבאללה לא יגיב בגלל המצב הכלכלי הקשה והמצב הפוליטי בלבנון, אך הארגון הפתיע אותה בירי הרקטות שלו וקיבע מחדש את "הקווים האדומים" שלו. התקפת הרקטות נועדה כנראה גם להסיט את הביקורת הבינלאומית מהתקיפות האירניות על ספינות זרות במפרץ לקראת הדיון ביום שישי במועצת הביטחון.
גורמים בלבנון טוענים כי חיזבאללה שלא היסס לקחת אחריות על שיגור הרקטות לעבר ישראל, ואף פירסם רשמית סרטון שבו נראה שיגור 19 הרקטות, לא היה מתואם עם הפעילים הפלשתינים שהקדימו אותו ושיגרו רקטות לעבר ישראל וכי הוא חשש שהדבר יפגע במעמדו ולכן פעל. הירי של חיזבאללה לעבר "שטחים פתוחים" בישראל מעיד על כך שהוא ניסה להימנע מנפגעים בצד הישראלי ומהסלמה,ההערכה בצה"ל היא כי חסן נסראללה איננו מעוניין בעימות צבאי עם ישראל כרגע, נוכח המצב הכלכלי הקשה בלבנון, וכי הוא הפנים את לקחי מלחמת לבנון השנייה ב-2006.
תושבים דרוזים זועמים באזור חצבאיא בדרום לבנון עצרו את הטנדר שהוביל את משגר הרב קני שממנו שוגרו הרקטות לעבר ישראל ו-4 פעילים של חיזבאללה, הם הועברו לידי צבא לבנון ששיחרר אותם בהמשך. הזעם בקרב הציבור בדרום לבנון על חיזבאללה הוא גדול, איש לא רוצה בהתלקחות מלחמה חדשה עם ישראל או לחיות תחת איום מתמיד של הפגזות והפצצות של ישראל על שטחים בדרום לבנון שמהם משוגרות רקטות לעבר צפון ישראל. תושבים בלבנון מאשימים את הארגון כי הוא מוביל אותם לעתיד בלתי ברור, לחוסר יציבות ביטחונית וכי הוא משרת את האג'נדה של אירן.
גורמים המזוהים עם חיזבאללה אומרים כי ישראל טעתה בהערכת המצב שלה לגבי כוונות חיזבאללה כפי שטעתה בחודש מאי האחרון לגבי כוונות חמאס והופתעה בחגיגות "יום ירושלים" כאשר חמאס שיגר מטח רקטות לעבר ירושלים. נראה כי ישראל לא תוכל להכיל את המשך ירי הרקטות לעבר שטחה זמן רב והיא תצטרך להגיב ביתר תקיפות, בינתיים היא פועלת דיפלומטית כדי להבהיר לממשלת לבנון ונשיאה את חומרת המצב אם ימשכו התקפות הרקטות.

תאריך:  07/08/2021   |   עודכן:  07/08/2021
+"על לבנון לקבל אחריות על החצר האחורית"
11:48 08/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה לשתי תקריות ירי הרקטות מדרום לבנון לעבר ישראל  ▪  "אירן וחיזבאללה מסבכות את אזרחי לבנון, גם בחזית מול ישראל, מדינת לבנון וצבא לבנון צריכים לקבל אחריות"

בנט בממשלה [צילום: אמיל סלמן, פלאש 90]
+נסראללה: התקיפה הישראלית - התפתחות מסוכנת
21:31 07/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מזכ"ל חיזבאללה נאם מן הבונקר לציון 15 שנים למלחמת לבנון השנייה  ▪  טען כי מדינת ישראל חוששת לקיומה בשל הסכסוכים הפנימיים שיש בתוכה וכי התקיפה האווירית שבוצעה בדרום לבנון בעקבות ירי 19 רקטות היא התפתחות מסוכנת

[צילום: מן הטלוויזיה]
+הירי על ישראל מלבנון והשלכותיו
19:18 07/08/21  |  דורון מצא   |   לרשימה המלאה

הירי הארטילרי מלבנון לשטח ישראל מתחבר עם האסטרטגיה הכוללת של חמאס, שהתחדדה במהלך מלחמת עזה האחרונה, להרחיב את טווח העימות בינו לבין ישראל

נפילת שרטה ששגורה מבלנון בצפון הארץ [צילום: ערן לפל דוברות מד"א]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזבאללה מקבע את משוואת ההרתעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איציק וולף
מזכ"ל חיזבאללה נאם מן הבונקר לציון 15 שנים למלחמת לבנון השנייה    טען כי מדינת ישראל חוששת לקיומה בשל הסכסוכים הפנימיים שיש בתוכה וכי התקיפה האווירית שבוצעה בדרום לבנון בעקבות ירי 19 רקטות היא התפתחות מסוכנת
דורון מצא
הירי הארטילרי מלבנון לשטח ישראל מתחבר עם האסטרטגיה הכוללת של חמאס, שהתחדדה במהלך מלחמת עזה האחרונה, להרחיב את טווח העימות בינו לבין ישראל
עידן יוסף
למעלה מעשר רקטות נורו מכיוון דרום לבנון, ומערכת כיפת ברזל יירטה כמה מהן    חיל-התותחנים הגיב באש ארטילרית    חיזבאללה מאיים להרחיב את טווח הטילים    הירי מתבצע יממה לאחר תקיפת ישראל בלבנון בעקבות שיגורים לעבר אצבע הגליל
איציק וולף
מטוסי חיל-האוויר הפציצו תשתיות טרור ומרחבים שמהם שוגרו אתמול רקטות לעבר קריית שמונה    "מדינת לבנון אחראית לנעשה בשטחה. צה"ל מזהיר מהמשך נסיונות הפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה"
מירב ארד
שני שיגורים נפלו בשטח ישראל    כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים בשטח לבנון    מד"א מעניק טיפול ל-4 נפגעי חרדה    בקריית שמונה הוחלט לפתוח את המקלטים    בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לעורף ביישובים הסמוכים לגבול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il