X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אריק יעקובוביץ בנערותו [צילום: באדיבות המשפחה]
האנדרטה לזכר אריק בנהלל
אריק יעקובוביץ, היה חבר מושב נהלל ושימש כסגן מנהל הפלחה של נהלל אוהב אדם ואדמה ב"מבצע שלום הגליל", ב-10 יוני 1982 נהרג אריק מפגיעה ישירה בטנק שלו מאש כוחותינו בלבנון, כשבוע לפני יום הולדתו ה-23
בשדה הכותנה
חבריו שאהבו והעריכו אותו מאד, הקימו לזכרו אנדרטה בשדה הכותנה בנהלל שממנו יצא ישירות למלחמה.

מעיון בתולדות חיו ומסיפורי חבריו מצטיירת דמותו של אריק כאדם ערכי ומיוחד בעל נוכחות ובעל מנהיגות שקטה ומשפיעה, בעל טוב לב, מסור ואכפתי לזולת ולסביבה, אהוב על חבריו ומכריו. האלוף (מיל) אבי מזרחי, שהיה מפקד פלוגה בה שירת אריק והכירו היטב, מספר בסרט שהופק לזכרו של אריק: "אריק היה מנהיג מבטן ומלידה בכל רמ"ח אבריו איש וחייל למופת והוא מאוד חסר לי".

סיפור חייו
אריק יעקובוביץ [צילום: באדיבות המשפחה]

תחושת אחריות
היו לו לאריק כוח רצון כביר, סבלנות רבה ותחושת אחריות לתפקיד, ולכן הסתגל לכל מצב וביצע כל תפקיד בהצטיינות.

שאיפתו-חלומו הגדול עוד מגיל צעיר היה לשרת בקומנדו הימי והוא התכונן והתאמן לכך עוד זמן רב לפני גיוסו
▪  ▪  ▪

אריק, נולד ב-20.6.1959 בנהלל למרים ויעקב ("ינקו")יעקובוביץ. כשהיה אריק בן שנה עברה משפחתו להתגורר בטבעון ושם הוא למד עד סוף כיתה ב'. בהיותו בן שמונה שנים, חזרה המשפחה לנהלל, ואריק נכנס לכיתה ג' בבית-הספר הממלכתי של המושב. משחר נעוריו אהב אריק את העבודה בענף הפלחה. הוא עבד בחריצות ובמסירות בלתי רגילה, ותמיד היה מוכן להושיט יד עוזרת לכל נזקק. הוא לא חס על זמנו או על כוחותיו, ובכל עת סייע לחברים.
היו לו לאריק כוח רצון כביר, סבלנות רבה ותחושת אחריות לתפקיד, ולכן הסתגל לכל מצב וביצע כל תפקיד בהצטיינות. בהיותו ב"גדנ"ע צלילה" הוא עבר בהצטיינות קורס צלילה, שאיפתו-חלומו הגדול עוד מגיל צעיר היה לשרת בקומנדו הימי והוא התכונן והתאמן לכך עוד זמן רב לפני גיוסו.
מספרת על כך אחותו חיה'לה יעקובוביץ זך: "הוא מאוד רצה ללכת לקומנדו הימי. הוא התאמן על זה אימונים מפרכים. הוא היה לוקח שקים עם חול, מרטיב אותם עולה על גבעות וחוזר. הוא היה הולך לישון עם סמל העטלף - סמל השייטת. בכל מקום היה סמל של עטלף". כאשר הגיע מועד גיוסו לצה"ל היה זה אך מובן מאליו שיתנדב לשרת בשייטת הקומנדו הימי.
הוא התקבל לשייטת והחל במסלול של הקומנדו הימי בחיל-הים, במהלך הטירונות לרוע מזלו הוא ניפצע באורח קשה בגבו והועבר במסוק לבית חולים הדסה. בעקבות הפציעה הקשה הוא נאלץ לא להמשיך ביחידת השייטת. הוצע לו לשרת כמוכ"ם חוף אולם דחה ההצעה זו והתעקש ונלחם לשרת אך ורק ביחידה קרבית. לבסוף הוצב כלוחם שריונר בחיל-השריון, וגם כאן הצטיין בתפקיד שהוטל עליו. הוא נחשב לנהג-טנק הטוב ביותר בגדוד. כולם ידעו, שאם אריק נוהג בטנק המ"פ - הכל יהיה בסדר.

"אגם ברבורים" ביחידה הצבאית
כשעברה היחידה לבקעת הירדן, הביא אריק לבסיס שבעה ברבורים ויצר למענם "אגם קטן"
▪  ▪  ▪

מקום חם היה שמור בליבו של אריק לבעלי-חיים. כשהיה בסיני, הוא הביא יונים לבסיס ובנה להן שובך. הוא טיפל ביונים באהבה רבה אבל נאלץ לוותר עליהן, כי הן היו מפגע תברואתי. אריק לא ויתר על פינת-חי בבסיס. הוא בנה בעצמו בריכת דגים קטנה, כדי לגדל בה דגי נוי.
גם קקטוסים שתל אריק בבסיס וצמחים מסוגים שונים. מדי יום ביומו הוא היה משקה אותם, ודואג שייקלטו בתנאי המדבר הקשים. אחר-כך, כשעברה היחידה לבקעת הירדן, הביא אריק לבסיס שבעה ברבורים ויצר למענם "אגם קטן". הוא קיבל אישור מיוחד להביא אדמה מנהלל, ושתל דשא סביב האגם. כך יצר אריק פינת נוי נעימה לכל אנשי הבסיס.

חרוץ דייקן מסור
אריק יעקובוביץ ובני משפחתו - צילום מהאלבום המשפחתי [צילום: באדיבות המשפחה]

אש כוחותינו
במרחק כ-3 ק"מ מאגם קרעון נפגע הטנק שבו נהג והוא נפל בקרב ב-10 בינואר 1982. עשרה ימים לפני יום הולדתו ה-23.

הפגיעה בטנק הייתה קשה והוא בער שעות ארוכות מספר ימים לאחר שנהרג התדפקו אנשי קצין העיר על דלת הוריו של אריק במושב נהלל והודיעו להם כי בנם נעדר
▪  ▪  ▪

לאחר שסיים את שירותו בצה"ל, השתחרר אריק בדרגת סמל וחזר למושב. הוא התקבל כחבר "עובד ציבור", והתמסר לענף הפלחה. חברי המושב זוכרים את אריק "רכוב על גבי מכונה גבוהה, יוצא עם שחר אל השדות, זוהר כולו לקראת יום עמל על פני הניר. הלוך ושוב, הלוך ושוב בחריצות, בדייקנות ובמסירות. ובערב בשובו הביתה... מזהירות שתי עיניים טובות, וחיוך רחב שפוך על פניו היגעים. הוא היה מאושר ואנו אהבנו אותו כך, את בן האדמה הזאת, את בן הכפר הזה, את בן העמק הזה" (מדברי מנהל בית-הספר ליד הקבר הפתוח).
באחד מימי ראשית הקיץ בשנת 1982, בשעת ערב מאוחרת, כאשר שב אריק מריסוס הכותנה, המתין לו צו גיוס. הוא נקרא להצטרף ליחידתו במלחמת לבנון. במהלך הקרבות, במרחק כ-3 ק"מ מאגם קרעון נפגע הטנק שבו נהג והוא נפל בקרב ב-10 בינואר 1982. עשרה ימים לפני יום הולדתו ה-23. בהתחלה הוכרז אריק כנעדר. הטנק בו נסע אריק נפגע פגיעה ישירה מטנקים של כוחותינו (מאש כוחותינו).
הפגיעה בטנק הייתה קשה והוא בער שעות ארוכות. מספר ימים לאחר שנהרג התדפקו אנשי קצין העיר על דלת הוריו של אריק במושב נהלל והודיעו להם כי בנם נעדר. להורים הייתה עוד תקווה כי בנם בחיים. אולם כעבור מספר ימים בושרה להורים הבשורה המרה והקשה מכל כי בנם נהרג. ליד גופתו נמצאו משקפי השמש שלו ומספר אסימוני טלפון שהיו שייכים לו.
ביום ג' 22.6.1982 כשבועיים לאחר שנהרג, ויומיים לאחר שמלאו לו 23 שנים הובא אריק יעקובוביץ למנוחת-עולמים בבית-העלמין של מושב נהלל. אבל כבד ירד על המושב נהלל עם היוודע דבר מותו של אריק בהלוויה החרוטה עד היום בזיכרונם של רבים ממשתתפיה, עמדו חבריו לכתה ולצבא של אריק בוכים מול קברו של חברם האהוב. אריק השאיר אחריו הורים ואחות.
במכתב תנחומים, שכתב אחד מחבריו אל ההורים, נאמר: "חדוות העבודה וטוב הלב השופע ללא מעצור היו מסימניו המובהקים. אם יכול להיות אדם שמתקיים בו הפסוק 'שלא על-מנת לקבל פרס' הרי זה אריק".

אנדרטה סרט וספר לזכרו
על כנף מתכת, נכתבו בלבן פרטי הנופל, נסיבות נפילתו והמילים: "בין רגבי העמק שיבולים מלאות, לאריק אוהבן מזמורן מזמרות"
▪  ▪  ▪

לאחר מותו של אריק, יזמו חבריו שאהבו והעריכו אותו מאוד הקמת אנדרטה לזכרו. האנדרטה ממוקמת כ-900 מטר מדרום-מערב לבתי המושב נהלל.
האנדרטה היא על בסיס בטון מגודר בצל שיחים, לצידה דגל ישראל. זהו פסל מתכת וברזל המשלב חלקי טנק ותחמושת עם מחרשה ועוד חלקי כלים חקלאיים. במרכז הפסל, על-כנף מתכת, נכתבו בלבן פרטי הנופל, נסיבות נפילתו והמילים: "בין רגבי העמק שיבולים מלאות, לאריק אוהבן מזמורן מזמרות".
30 שנה לאחר מותו של אריק הופק לזכרו סרט מרגש ובו מספרים בני משפחתו הוריו אחותו וחבריו על אריק ואישיותו המיוחדת. כמו-כן יצא לאור לזכרו ספר בשם "אריק 1959--1982" אותו כתבה אמו מרים יעקובוביץ.

תאריך:  09/08/2021   |   עודכן:  09/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האנדרטה לזכר אריק בנהלל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יהי זכרו ברוך
יובל כהן  |  10/08/21 16:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
מרבית תושבי דרום לבנון זועמים על חיזבאללה ומתנגדים לכניסה לעימות צבאי עם ישראל שיפגע ברכושם ובפרנסתם. כמה אינטרסים פנימיים ואזוריים הניעו את חיזבאללה לשגר את הרקטות לעבר ישראל למרות שהוא מסתכן בגרירת לבנון לעימות צבאי שיהרוס את המדינה
יוסי אחימאיר
תוך שהיא מזרזרת את התקדמותה לעבר נשק גרעיני, אירן האנטישמית פועלת באופן ישיר נגד ישראל באמצעות שתי שלוחותיה - רצועת עזה מדרום ורצועת דרום לבנון מצפון. שתי טריטוריות, שנשלטות בידי ארגוני טרור חסרי מעצור, חמאס וחיזבאללה. שתי טריטוריות שהן כקוץ נעוץ בבשרנו, מטרד קבוע, יעד לשיגור רקטות ובלוני תבערה
עמנואל בן-סבו
אלול אינו עוד חודש, אינו עוד תאריך    אלול הוא תמצית החיים היהודים, חיים של אהבה וחמלה, חיים של תקווה וסיכוי, חיים של תיקון וכפרה
ירון פרידמן
בניגוד לתדמית חיזבאללה כארגון כל-יכול בלבנון, חושפת העיתונות הערבית סדקים במכונה השיעית הצבאית המשומנת הפועלת בלבנון כבר 40 שנה בהוראת טהרן: משבר כלכלי קשה, שחיקה אחרי הלחימה בסוריה, סכסוכים עם עדות אחרות בלבנון, נקמות דם בין שבטים שיעים ובין שיעים לסונים ועוד
רבקה שפק-ליסק
הממשלה החדשה מכניסה קרני אור לתוך האפלה שבנימין נתניהו הביא על החברה הישראלית בהעדיפו את האינטרס הפרטי על הלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il