X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
משלחות של ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי ביקרו באירן ונפגשו עם הצמרת המדינית והצבאית שלה. בפגישות סוכם על הידוק התיאום הצבאי עם אירן, ישראל חוששת מפתיחת שתי חזיתות במקביל מולה, בחזית הצפון וברצועת עזה
▪  ▪  ▪
[צילום: חסן עמאר/AP]

ישראל מודאגת מאוד מהידוק התיאום הצבאי בין אירן לארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעקבות הביקור של משלחות חמאס והגי'האד האיסלאמי בטהרן וחידוש פעילות ירי הרקטות של ארגון חיזבאללה מדרום לבנון לעבר ישראל. שתי משלחות של חמאס, בראשות אסמעיל הניה, ושל הג'יהאד האיסלאמי בראשות זיאד נח'אלה, ביקרו בשבוע שעבר בטהרן והשתתפו בטקס השבעת האמונים של הנשיא החדש אברהים ראיסי בפרלמנט האירני.
אסמעיל הניה וזיאד נח'אלה הושבו במקומות הראשונים באולם הפרמנט האירני ולדברי גורמים בחמאס הדבר נועד להדגיש את הקשר האסטרטגי והחשיבות שמייחסת אירן לארגוני "ההתנגדות". אסמעיל הניה וזיאד נח'אלה נפגשו עם הנשיא החדש אברהים ראיסי, המקורב מאוד למנהיג העליון עלי ח'מינאי ול"משמרות המהפכה" ועם בכירים בצמרת הביטחונית האירנית. בעקבות הפגישות האלה יצא מנהיג חמאס אסמעיל הניה בהצהרה ב-7 באוגוסט, בעודו בטהרן, האומרת "אנחנו לצד אירן מפני כל איום מצד ישראל או ארה"ב"
הדאגה הישראלית באה לידי ביטוי במהלך ביקורו השבוע בקהיר של איל חולתא, ראש המל"ל החדש, עם ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל. גורמים מצרים גילו לעיתון "אלערבי אלג'דיד" ב-8 באוגוסט כי בעקבות ביקור משלחות חמאס והג'יהאד האיסלאמי בטהרן, ישראל חוששת שאירן מתכננת פתיחת שתי חזיתות במקביל, האחת בגבול הצפון באמצעות ארגון חיזבאללה והשנייה בגבול הדרום באמצעות חמאס והג'יהאד האיסלאמי כדי להתיש את כוחה הצבאי ולמנוע פעולה צבאית ישראלית נגד אירן בעוד היא שועטת לעבר הפצצה הגרעינית.
ראש המל"ל החדש איל חולתא ביקש מראש המודיעין המצרי עבאס כאמל כי מצרים תפעיל לחץ על הפלגים הפלשתינים ברצועת עזה לשמור על הרגיעה היחסית ברצועת עזה, להימנע משיגור בלוני תבערה ומתיאום צבאי עם ארגון חיזבאללה ובתמורה לכך תגדיל ישראל את מרחב הדיג.
שביעות רצון בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי
בארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי מרוצים מאוד מתוצאות הפגישות של המשלחות שלהם בטהרן עם בכירי ההנהגה האירנית. הביקור של משלחות חמאס והג'יהאד האיסלאמי התקיים בעיתוי חשוב על-רקע ההסלמה במפרץ בין אירן לישראל ולארה"ב ועל-רקע ההתחממות בחזית הצפון בין חיזבאללה לישראל.
הביקור התקיים כ-3 חודשים מסיום מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה.
מנהיגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי סקרו בפני ההנהגה האירנית את תוצאות המלחמה האחרונה ברצועת עזה, את התחזקות מעמדה של תנועת חמאס ברחוב הפלשתיני ואת התיאום האמריקני-ישראלי לחזק את מעמדה של הרש"פ.
בטאון ארגון חמאס "אל-ריסאלה" פירסם ב-10 באוגוסט דיווח על הישגי הביקור מבחינתו של הארגון:
  • הנשיא החדש אברהים ראיסי הבטיח את המשך התמיכה בעם הפלשתיני ובארגוני "ההתנגדות" (חמאס, ג'יהאד איסלאמי).
ההערכה בחמאס היא כי הנשיא ראיסי יגדיל את התמיכה הצבאית בפלגי "ההתנגדות" לאור האתגרים החדשים באזור.
  • הנשיא ראיסי אמר ש"מבצע "חרב ירושלים" הוכיח שינוי גדול במלחמה נגד הכובשים" וכי "אלו ניצני הניצחון הגדול של ציר "ההתנגדות" ".
ג.אירן שואפת להדק את הקשרים והתיאום עם ארגוני "ההתנגדות" כדי להקים חזית שתתעמת עם "הפרויקט הציוני באזור" בדרך לעימות כולל.
  • מערכת "חרב ירושלים" הבליטה את היכולות של ארגוני "ההתנגדות" נגד ישראל והיכולת שלהם להכאיב לה, דבר שמחייב את הגדלת התמכחה הצבאית וחיזוק היכולות של ארגוני "ההתנגדות" במסגרת מדיניות "איחוד החזיתות" של אירן.
  • אירן רואה ב"התנגדות" הפלשתינית בת ברית חזקה שיכולה לפתח את יכולותיה ולהוות איום גדול לכיבוש הישראלי ולהכאיב לו.
תנועת חמאס הפכה לשחקן חשוב באזור שאי אפשר להתעלם ממנו ויש לה כוח ויכולת לשנות את המשוואה בשטחים.
הפגישה עם מפקד "משמרות המהפכה"
במהלך הביקור בטהרן נפגשו מנהיגי חמאס והגי'האד האיסלאמי אסמעיל הניה וזיאד נ'חאלה ב-9 באוגוסט עם מפקד "משמרות המהפכה" הגנרל חסין סלאמי, הפגישה נועדה לעדכנו על תוצאות המלחמה האחרונה ברצועת עזה ולתאם עמו את המשך הפעילות הצבאית נגד ישראל. סוכנות הידיעות האירנית "מהר" דיווחה ב-10 באוגוסט על הפגישה וציטטה את הגנרל סלאמי כמי שאמר בפגישה: "בזכות מבצע "חרב ירושלים" קרסה התמונה שהציונים מציירים על הישות שלהם כאילו היא לא תובס".
"רצועת עזה הקטנה שנתונה במצור יכולה לעמוד ולהתעמת עם הכיבוש ופשעיו, איך יגמר העניין עם כל השטחים יצטרפו למעגל העימות נגדו?". ואילו סוכנות הידיעות הפלשתינית "קודס" ציטטה ב-10 באוגוסט את הגנרל סלאמי כמי שאמר בפגישה: "חיסול הכיבוש הישראלי הוא עובדה שתקרה במציאות בעתיד הקרוב בהתבסס על העובדות בשטח, מלחמת "חרב ירושלים" בין הישות הציונית לבין הכוחות האיסלאמים הפלשתינים הייתה שונה ממלחמות העבר, פלשתין הופיעה כחזקה במהלך המלחמה האחרונה והניצחון שלה עלה על ההישגים של ניצחון צבאי".
ואילו זיאד נח'אלה, מנהיג הגיהאד האיסלאמי, צוטט כמי שאמר: "מאזן הכוח השתנה לטובת "ההתנגדות" הפלשתינית, הציונים מודאגים ובפחד מתמיד מבניית הכוח המקומי (שלנו) בשטחים". "אירן ו"משמרות המהפכה" הם המגן ששומר על האומה האיסלאמית ועל ציר "ההתנגדות" האזורי.
אירן ממשיכה במאמציה לחזק את שלוחותיה בכל המזרח התיכון, זוהי המגמה של הנשיא החדש אברהים ראיסי, הסרת הסנקציות מעל אירן תאפשר לה להתאושש מבחינה כלכלית והסיוע הצבאי שלה לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי רק יגבר.

תאריך:  11/08/2021   |   עודכן:  11/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מהדקת את התיאום הצבאי עם חמאס והג'יהאד האיסלאמי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם אטינגר
"הפרוגרסיבים" אינם מכירים את המאפיינים האלימים, הפכפכים, עריצים ונטולי דו-קיום בשלום של המזה"ת במישור הבינערבי והפלשתיני, ולא את היקף התרומה של ישראל לארה"ב, העולה על היקף סיוע החוץ
יוני בן-מנחם
הצלחה לישראל וארה"ב במלחמה נגד פעילות הברחת הכספים מסעודיה לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. הנהגת חמאס בהלם ממאסר עשרות פעיליה בסעודיה והיא פועלת מול בית המלוכה הסעודי כדי שיעניק להם חנינה
ירון פרידמן
בניגוד לתדמית חיזבאללה כארגון כל-יכול בלבנון, חושפת העיתונות הערבית סדקים במכונה השיעית הצבאית המשומנת הפועלת בלבנון כבר 40 שנה בהוראת טהרן: משבר כלכלי קשה, שחיקה אחרי הלחימה בסוריה, סכסוכים עם עדות אחרות בלבנון, נקמות דם בין שבטים שיעים ובין שיעים לסונים ועוד
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: מצבה של לבנון גרוע עוד יותר מכפי שהיה באוגוסט 2020, ומקרון לא מימש את הבטחותיו - בין היתר משום שהלבנונים עצמם לא עושים את הדרוש
ירון פרידמן
אחרי שבשנים האחרונות איבדו האחים המוסלמים את אחיזתם במצרים, נכשלו בסוריה, הוצאו מחוץ לחוק בירדן ונחלשה תמיכתם בטורקיה ובקטר, הגיעה בשבת שעברה (24.07.21) מכה קשה למאחז התנועה בתוניסיה. הנשיא פיזר את הפרלמנט בו שלטה מפלגת א-נהד'ה (התחייה) האיסלאמית. מהי המשמעות האירועים בתוניסיה לגבי תנועת האחים המוסלמים, ועד כמה קשה מצבה של התנועה, אליה משתייך גם ארגון חמאס?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il