X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
התנהלות ממשלות ישראל מול משבר הקורונה המתמשך קרוב לאנרכיה שלטונית הרבה יותר מאשר לממשל מדינתי רציונאלי. ככל שחולף הזמן ומסתבר שהקורונה כאן בכדי להישאר, מתבררים רפיסות הממשל ועליבות הדמוקרטיה הישראלית כממשל אפקטיבי. יסוד הטירוף הוא במחשבה שהממלכתיות כפופה לשיגעונות של יחידים והאחריות האזרחית איננה חובה מוסרית אלא נתונה לשליטה קפריזית של כל יחיד בנפרד
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות מד"א]

ליבת משבר הקורונה נמצאת בשלושה אלמנטים: נגיף חדש אך לא בלתי-מוכר, מדבק אך לא בלתי-נשלט, שעם הופעת הווריאנט המכונה 19- COVID על גרסאותיו השונות, אין לרפואה מענה טיפולי נגדו בחיסון או תרופה. תפוצת הנגיף לרבות המוטציות שלו מתנהלת בקצב אקספוננציאלי, כשחומרת המחלה היא פונקציה של גילו ומצבו הגנטי והבריאותי הבסיסי של הנדבק.
הנגיף נחשף בישראל בפברואר 2020, ועד מהרה מתבררות מספר עובדות: באין חיסון או תרופה, המענה היחיד להתמודדות במגפה למזעור התפשטותה ונזקיה, הוא גיבוש דפוסי התנהגות.1 אלה קשורים בהגנה על דרכי הנשימה (מסכות), שמירת מרחק (מבוססת על נתון סטטיסטי של מרחק ההפצה "הטבעי" באוויר), שמירת ניקיון (שטיפת ידיים תכופה, ו/או עטיית כפפות גומי באזורים החשודים כנגועים). בשלבים מוקדמים למדי מתברר שהנגיף אלים יותר כאשר הוא תוקף אנשים בגיל השלישי, משום שמערכת החיסון שלהם חלשה ומסתגלת פחות. עד מהרה גם מתברר שילדים צעירים עד גיל 12, גם כשהם נגועים בנגיף, במקרים רבים אינם מגלים סימני מחלה חיצוניים (א-סימפטומטיים) ועשויים לצלוח את החוויה ללא צורך בטיפול או אישפוז. את קיום המחלה אצלם ניתן לזהות באמצעות בדיקות. בהמשך מתברר שככל שגדל מספר האנשים הנגועים בנגיף, במיוחד אלה שמזוהים כחולים ועוד יותר כחולים קשים, "תרומתם לחברה" היא כמדגרה פוטנציאלית למוטציות חדשות של הנגיף . תכונות יסוד של המוטציות היא שהמבנה הגנטי שלהן דומה, רגישותן לחיסונים הידועים דומה, אבל תהליכי ההתפשטות וההדבקה שלהם שונים. המוטציה האחרונה - ההודית2 מתפשטת בקצב מהיר בהרבה מזה של הנגיף המקורי הסיני; לגיל השפעות משניות גם כאן.
המציאות הנ"ל מחייבת שינוי דפוסי ההתנהגות של האוכלוסייה, במטרה לצמצם את ההדבקה, להקטין את הנזק לכלכלה, לאפשר תפקוד תקין לבתי החולים, לחינוך ולכלכלה להקטין נזקים בריאותיים תוצאתיים3 ואת מספר החולים הקשים מאוד, שמספר הנפטרים ביניהם גדול!!4
את המאבק במחלה בחצי השנה הראשונה ניהלה ישראל בשילוב שלושת הגורמים היחידים העומדים לרשותה: מסיכות, שמירת-מרחק, ושמירת הניקיון. כלים אלה אפקטיביים רק כאשר הציבור ממושמע ומקיים את הוראות הזהירות של מערכת הבריאות במלואן.
במציאות רציונלית צריך לצפות שבתנאים המתוארים לעיל תפעיל הממשלה התנהגות מחייבת לכלל הציבור במטרה למזער נזקים ולשמר אורח חיים קרוב ככל האפשר לנורמטיבי, והציבור יעשה מאמץ לקיים כללים אלה בכדי לשמר אורח חיים עם הפרעות מינימליות. בפועל אנו עדים לכישלונות קולוסאליים של שני הצדדים, לשיבוש חמור של דפוסי החיים ולגידול ניכר בהיקף הנזקים הלאומיים.
במחצית השנה הראשונה לקורונה, התנהל בישראל מאבק פוליטי אדיר בין "הימין" הפוליטי בהנהגת נתניהו, לבין "השמאל" בהנהגת קבוצות מסוגים שונים שחלקן א-פוליטיות במוצהר אך לאו-דווקא במציאות. המאבק התנהל בשתי רמות: הפן הפוליטי פורמלי - בחירות, והפן האנרכיסטי של שלטון הרחוב, הכסף הגדול, התקשורת ואבירי הביקורת השיפוטית של בתי-המשפט והפרקליטות.5 מטרת המאבק הייתה להדיח את ראש הממשלה המכהן, נתניהו. בשולי המאבק הראשי, התקיים מאבק נוסף בין החוגים החרדים (שוחרי "האוטונומיה החרדית" של "מאה שערים") לחוגים הממלכתיים, הגורסים זהות בשוויון חובות וזכויות בין קבוצות אזרחים כלשהן.6 במקביל התקיים מאבק נוסף בין הרוב היהודי (למעט חוגי שמאל קיצוני ואנטי-ציוני) למיעוט הערבי, בשאלת שילובם של הערבים במשק הישראלי ומימוש זכויותיהם האזרחיות.
בהשראת מאבקים אלה, וחרף משבר הקורונה, צף "נאום השבטים" המפורסם של הנשיא ריבלין, אל פני השטח דווקא במשבר הקורונה, שביסודו הוא משבר אזרחי מובהק. משבר הקורונה חשף את שבר הסולידריות הקיים בחברה הישראלית, ועשה זאת בעוצמה ובהקצנה גדולות מאוד.
מאבקים אלה החריפו והעמיקו את השסעים בחברה הישראלית והשרו על ההתנהלות הממשלתית והאזרחית בתחום המאבק בקורונה, דפוסי חשיבה והתנהגות שהושפעו מהעמדות הפוליטיות, יותר משהושפעו מתכונות המגיפה, מהמלצות אנשי המקצוע הרפואיים, משיקולים מוסריים של החובה למזער את מספר החולים קשה והנפטרים ולנהוג בהקשר לאילוצים הכלכליים, החינוכיים והקיבוציים באחריות ובסולידריות אזרחית מירבית, כיאה לשעת חירום לאומית.
שגיאות קשות של המנהיגות הלאומית בשתי הממשלות, נתפסו בהשראת המשבר החברתי החריף, לעיתים גם שלא בצדק, כמניפולציות אישיות-פוליטיות אינטרסנטיות והגבירו את חוסר האמון של הציבור בממשלה, עד כדי התנהלות לעומתית הגובלת ב"הענשת" הממשלה באי-ציות אזרחי להוראותיה - מעין "דווקאיזם" היסטרי-חולני.
הכשל הממשלתי החמור נגע לאכיפת החוק7 והתקנות שחוקקו קבינט הקורונה והכנסת. ברגעים מסוימים, במיוחד בימי מבצע "שומר החומות", הגיעו הדברים לפי עדויות שונות בתקשורת לסף תחושה של חוסר מנהיגות ואנרכיה.
כאשר אזרחי ישראל - כל המגזרים ובמספרים גדולים - אינם מקיימים את החוק והסדר הציבורי ומצד שני הממשלה הדמוקרטית הנבחרת אינה מבינה שחובתה הראשונית היא לאכוף את החוק על כלל האזרחים - המשך קיומה של המדינה מוטל בספק, ההולך ומחמיר עם הרחבות והעמקת הסרבנות מזה והחידלון השלטוני מזה.
התופעה הראשונית והחלקית לה היינו עדים בשבועות הראשונים להופעת המגיפה - ימי הסגר הראשון והקצר שהונהג ע"י ממשלת נתניהו וצלח - נבעה מפחדו של הציבור מפני המגיפה והשלכותיה האפשריות. העובדה שהסגר הצליח למתן את התפשטות המחלה באופן מרשים תוך זמן קצר, שחררה את מחסום הפחד. מכאן סיגל לעצמו הציבור דפוסי התנהגות שאינם תואמי-מגיפה משתוללת אלא-תואמי מחלוקות והתרסה כלפי השלטון. דומני שנתניהו לא הבין זאת כראוי, ומכל מקום לא נהג כראוי כראש ממשלה בהדברה אקטיבית, עקבית ונוקשה של חוקי המשחק שהוא וממשלתו ביקשו לאכוף על הציבור לטובתו. היציאה מהסגר הראשון הייתה קטסטרופלית והרסה כל חלקה טובה בהישגי הסגר; השיקולים היו פוליטיים, והציבור הבין זאת היטב. בשל התנהלות זו, בין אחרים, איבד נתניהו את השלטון בהמשך הדרך.
הופעת החיסונים של "פייזר" ו"מודרנה" והבשורה שגוּלְמה בהם, נראו כמענה טוב לגבי העבר ומבטיח לגבי מאבק ההמשך בוריאנטים החדשים. לתקופת זמן, עד להופעת המוטציות הבריטית וההודית, ועל-רקע מהירות החיסון הראשונית, אשר פעלו במשותף בדומה לאפקט הסגר הראשון ותחילת השני, מבלי שיהיה צורך לסגור בפועל את המשק, נראה היה שעברנו את הקורונה ונחלצנו ממנה.
החיסונים הופיעו בשלהי תקופת נתניהו, על-רקע החלפת ממשלתו בממשלה חדשה ועד מהרה ספגו מהלומה עם הופעת המוטציות החדשות והתפשטותן המהירה. אלה חוללו מחדש אווירה של חוסר אמון בשלטון שרווחה בציבור אחרי כישלונות האכיפה בשלבים הקודמים, בעיקר בסגרים השני והשלישי הממושכים יחסית והיכו את המשק כלכלית ופסיכולוגית מכה קשה. חילופי הממשלה לא ריפאו את השבר החברתי אבל שינו בו דגשים ומגמות, במיוחד בתחום אי-שת"פ מופגן של חוגים רחבים בציבור עם מדיניות הממשלה. מגמת השינוי לרעה שבישרו המוטציות החדשות בשילוב עם חששות מחודשים בדבר יעילות החיסון ושמועות סרק על נזקים לטווח הארוך, הולידה "סרבנות חיסון" כשיטת מחאה. יסוד השיטה הוא בתפיסה האבסורדית לפיה זכויות הפרט הסרבן עדיפות ועליונות על זכויות הפרט הצייתן; דהיינו: אין לאכוף חיסון על סרבנים, ואין קשר בין הזכות לסרבנות לבין זכותו של רוב הציבור שלא להינזק מתוצאות סרבנות זו. לדידי, האינטרס הקולקטיבי אינו נופל בערכו, מעמדו וחשיבותו מהפרטי והמבקש לחיות בקולקטיב, אינו יכול להתעלם מחוקיו וצרכיו.
טרוף מערכות בקונטקסט זה הוא מצב בו התנהלות החברה האזרחית אינה רציונלית ותגובותיה אינן מענה למציאות ולשיקולי השכל הישר. הציבור מבין שקיין איום חמור, אך מתעלם מהשלכותיו בתירוצי-שווא, שעה שהממשל פועל במציאות מדומיינת כשהוא מתעלם מאי-האמון של הציבור, מתייחס לעובדות באופן סלקטיבי ובגישה מזגזגת, כשהוא משנה עמדות ומדיניות בקצב שלא הוא ולא הציבור מסוגלים לעכלם ולבצעם.
דומני שממשלת בנט הבינה בתחילת דרכה את הבעיה רק באופן חלקי. בראשית הדרך כאשר כתב את סיפרו העוסק בדרכים יעילות לניהול משבר הקורונה, ראה את התמונה הצרה בלבד: המתודה והארגון הרצויים ביותר, בתנאים דאז. בימים אלה, כאשר הוא מנסה לשכנע את מחנה סרבני החיסון להתחסן, ניצב הוא בפני שוקת שבורה, משום שלא השכיל לרתום לכך, כקודמו ומאותן סיבות עצמן, את מנגנוני האכיפה.8
למנגנוני האכיפה שלושה מרכיבי יסוד: הסבר רציונאלי. פעולות להשגת היעדים - כל גורם ומשימותיו הוא וסנקציות על סרבנים, רשלנים ביישום ועבריינים. סנקציות בחלקן הן שלילת הקיים ובחלקן מניעת הבונוסים או התמיכה בה מזכה המדינה אזרחים קונסטרוקטיביים, בעולם הטרוגני. מובן שבעולם רציונאלי, חייבת להיות פעילה ואפקטיבית גם שיטת בחינה ומעקב ביצוע אובייקטיבית, שעל פיה מודדים תוצאות בפועל.
אנו ניצבים על סף סגר נוסף מפני שלא הופקו הלקחים הנכונים מהניסיון שנצבר עד כה. אם בסגרים הקודמים היה יסוד הכשל במיעוט אמצעים, ידע וניסיון, הפעם הוא נובע מהימנעות מחיסון כאשר מיעוט קפריזי כופה עצמו על הרוב, בעוד הממשלה נכשלת בהצבת ברירה קטגורית בפני המיעוט המתבדל: סולידריות או בדלנות כמבחן קיומי לא פחות מהמאבק הישיר בנגיפים.

הערות

1. הפצה באוויר בתוך טיפות נוזל קטנות, כאשר הנגיף מסוגל להישאר פעיל ומסוכן בתוך טיפות הנוזל גם על משטחים מחומרים שונים לתקופה של יום ואפילו יומיים.
2. המוטציה ההודית היא האחרונה שזוהתה שככזו שמתפשטת בכל העולם, שכושר הדבקתה גדול ביותר מ-50% מזה של הבריטי וכי חרף זאת החיסונים של "פייזר" ומודרנה" יעילים מאוד גם מולה במניעת מחלות קשות בתפוצה גבוהה מבעבר.
3. תופעות לוואי, פגיעות במערכות חלשות (כגון: לב, כליות וריאות)
4. להמחשה אציין שמספר הנפטרים במשך כחצי השנה הראשונה להשתוללות המגיפה בישראל, היה למעלה מ-6000 נפש!
5. אלה נטלו לעצמם סמכויות נרחבות של פרשנות משפטית המשתמעת מחוק כבוד האדם וחירותו, וביקשו לנווט את המדינה באמצעות פרשנות שיפוטית במקום חוקי הכנסת.
6. במקרה זה על הפרק שתי סוגיות מרכזיות: השירות בצבא והיציאה לעבודה המקיימת את בעליה.
7. בתחום זה גילתה המשטרה חוסר אונים מטריד ביותר.
8. בעניין זה נדרש לשנות את החוקים באופן שיסייעו לממשלה לתפקד לטובת המדינה וכלל הציבור ולא להפך.

תאריך:  11/08/2021   |   עודכן:  11/08/2021
+ח"כ ארבל: בולטת היעדרות ליברמן מקבינט הקורונה
23:23 11/08/21  |  איציק וולף

ח״כ משה ארבל (ש"ס) טוען ששר האוצר, אביגדור ליברמן, בורח מאחריות למשבר הקורונה. "גם הערב בולט בהיעדרותו מר איווט ליברמן מישיבת קבינט הקורונה", אמר לאחר שליברמן לא השתתף בישיבת קבינט הקורונה שהתקיימה הערב. "שעה ששוכבים למעלה מארבע מאות בני אדם במצב קשה בבתי החולים העדיף לברוח. שר האוצר, סמכות היא גם אחריות", אמר ארבל.

+תו ירוק בכל ענפי המשק למעט מסחר
23:14 11/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

התו הירוק יוחל החל מגיל 3 ויכלול חובת בדיקת קורונה לילדים במימון המדינה  ▪  הוריהם של בני 12 ומעלה שלא חוסנו מבחירה ייאלצו לשלם על הבדיקות  ▪  חנויות מגודל של 100 מ"ר ומעלה יידרשו להגביל תפוסה ביחס של אדם לכל 7 מטרים  ▪  השר אלקין הצביע נגד החלטת הקבינט בטענה כי ההגבלות הן מעטות מדי ביחס לנדרש מבחינה אפדימיולוגית

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אדלשטיין: ניהול רשלני גרם לגל הרביעי
20:28 11/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר הבריאות לשעבר טוען כי ממשלת בנט לא מקשיבה לגורמי המקצוע במשרד הבריאות ומאחרת בתגובה להתפרצות המחודשת של הקורונה  ▪  "ההמלצות של משרד הבריאות היו ברורות וכשראינו כולנו את העלייה במספר המאומתים והמאושפזים היה צריך לנקוט צעדים. גם אם מחר יכניסו את כולנו לסגר מלא - בשבועיים הקרובים העלייה תימשך. כך פועל הנגיף"

[צילום: פלאש 90]
+התחזית: 2,400 חולים במצב קשה
20:05 11/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

קבינט הקורונה מכונס לדיון בהגבלות נוספות  ▪  חלק מן השרים דורשים לצמצם את ההגבלות  ▪  השרים אביגדור ליברמן ויאיר לפיד שוב לא משתתפים בדיוני הקבינט שבו הם חברים

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+קניונים בארה"ב נאבקים על חייהם
18:03 11/08/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הטובים ביותר בכל שוק ימשיכו למשוך שוכרים ולקוחות, אבל הרוב המכריע של 1,150 הקניונים מתקשים להתקיים בשל הקורונה שבאה אחרי המעבר לקניות מקוונות

קניון בלוס אנג'לס [צילום: דמיאן דוורגאנס, AP]
+2,000 תקנים חדשים, עוד 770 מיטות
17:46 11/08/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הודיע על הקצאה מיידית של 2.5 מיליארד שקל לטובת מערכת הבריאות  ▪  המטרה - הגדלת התקנים של הצוותים הרפואיים לצורך שיפור יכולת הספיקה של בתי החולים  ▪  בנט: כואב לי על כל חולה קשה ועל כל מי משפחה שמאבדת מישהו לקורונה ולדלתא. אבל כואב לנו גם על כל בעל עסק שאיבד את העסק שלו ועל כל ילד שנאלץ להישאר 200 ימים מול הזום

[צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+המשטרה: 20% מחייבי הבידוד לא שהו בבתיהם
14:14 11/08/21  |  עידן יוסף

תנ"צ מוריס חן סגן ראש אג"ם של המשטרה: "20% מחייבי הבידוד לא שהו בבתיהם בימים האחרונים. חייבים מחויבות אישית ומוסרית אישית של כולם להירתם לזה. השר והמפכ"ל החליטו שאכיפת קורונה בראש הסדר העדיפות כאשר אכיפת מסיכה היא בעדיפות ראשונה, המשימה השנייה זה אכיפת התו הירוק, והמשימה השלישית היא אכיפת חייבי בידוד".
עוד אמר חן: "מטריד אותנו מאוד נושא החיכוך בין השוטרים לציבור בנושא עטיית המסכה, אזרח מחויב להזדהות בפני שוטר. ועל האזרחים לדעת שמי שלא מזדהה הוא מסלים את האירוע עד מעצר ועד תמונות שלא רוצים לראות. אנו מבקשים לשתף פעולה ולהזדהות ולמנוע מצבים כאלו".
הוא הבהיר כי האכיפה תהיה בכל הארץ, אך תתמקד יותר בערים האדומות.

+רב המשטרה: לא מחפשים את הציבור החרדי
14:04 11/08/21  |  עידן יוסף

רב המשטרה נצ"מ רמי ברכיהו: "המשטרה לא מחפשת את הציבור החרדי. להפך, המשטרה משקיעה רבות במגזר ורוצה את השיתוף פעולה והיחס וכל אירוע חריג יבדק. תמיד יכול להיות טעות בשיקול דעת של שוטר".

+2,400 חולים קשה בתוך חודש
13:53 11/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

התרחיש הוצג אתמול בישיבה אצל ראש הממשלה בנט, שנענה לדרישת שר הבריאות להוסיף 100 תקנים לרופאים ו-500 לאחיות  ▪  ועד עובדי רש"ת: עובד לא מחוסן יחויב בבדיקה שלילית לפני כל משמרת

תור לבדיקת קורונה בירושלים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סיכומים להגדלת רף הספיקה של מערכת הבריאות
12:28 11/08/21  |  עידן יוסף

הניסיונות למנוע סגר: סוכמו הפרטים להגדלת רף הספיקה של מערכת הבריאות, כולל התקנים הרפואיים והתקציב. תוכנית שלבים על-פי מספר מאושפזים (חדשות 12).

+חובת עטיית מסיכות בהתקלות בשטח פתוח - לחודש בלבד
11:36 11/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה, ח"כ רייטן מרום: "ההגדרות כלליות מידי, בלתי אפשרי ליישם ולאכוף; דורשים לשמוע פתרונות שיקלו על אזרחים להישמע לצו ולהבין את ההיגיון בו"  ▪  חובת עטיית מסיכה תוגבל עד ה-12 בספטמבר בלבד

ועדת העבודה והרווחה [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+לתפארת ממששת
11:13 11/08/21  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה

הלקסיקון העברי 'התעשר' בביטוי האומלל מבית היוצר של איילת: להכיל את המתים  ▪  אסטרטגיה או פליטת פה? מה זה משנה  ▪  קבלו מקור מודיעיני חדש מבית היוצר של ממשלת בנט - המקהלה הערבית  ▪  חיסונים? תשאלו את אורית פרקש, לצד תזכורת קטנה  ▪  ולקינוח פסוקו

שקד. נזכרה להתנצל [צילום: משרד הפנים]
+5,755 חולים חדשים; 400 במצב קשה
10:08 11/08/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 4.59%  ▪  בישראל יש 38,942 חולים פעילים  ▪  קבינט הקורונה יתכנס לדון בהחלת התוק ירוק על בני 3-0  ▪  הממונה במגזר הערבי: הקבוצה הבעייתית - הנוער

בדיקות קורונה בישראל [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות, טרוף מערכות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על הסקירה הממצה. ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  12/08/21 13:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
יו"ר הוועדה, ח"כ רייטן מרום: "ההגדרות כלליות מידי, בלתי אפשרי ליישם ולאכוף; דורשים לשמוע פתרונות שיקלו על אזרחים להישמע לצו ולהבין את ההיגיון בו"    חובת עטיית מסיכה תוגבל עד ה-12 בספטמבר בלבד
ציפי לידר
הלקסיקון העברי 'התעשר' בביטוי האומלל מבית היוצר של איילת: להכיל את המתים    אסטרטגיה או פליטת פה? מה זה משנה    קבלו מקור מודיעיני חדש מבית היוצר של ממשלת בנט - המקהלה הערבית    חיסונים? תשאלו את אורית פרקש, לצד תזכורת קטנה    ולקינוח פסוקו
מירב ארד
אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 4.59%    בישראל יש 38,942 חולים פעילים    קבינט הקורונה יתכנס לדון בהחלת התוק ירוק על בני 3-0    הממונה במגזר הערבי: הקבוצה הבעייתית - הנוער
מירב ארד
לדבריה - "הכל עמום במתווה. גם המנהלים וגם ההורים לא מבינים מה יהיה באחד בספטמבר"    בן-דוד מתנגדת גם למתן חיסונים נגד קורונה בבתי הספר: "לא רוצים שהלחצים יהיו על המנהלים"
עידן יוסף
נדחתה בקשת משרד הבריאות להקטנת תפוסה במקומות הומים, אך תוגבל התקהלות 50 איש במקום סגור ו-100 במקום פתוח    ראש הממשלה החליט כי העיקרון המנחה יהיה תו ירוק על כל ענפי המשק - מגיל 3; ובדיקות המוניות בכל הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד, כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il