X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קלדר [צילום: מרגלית מולנר]
כשהתותחים רועמים
אומרים "כשהתותחים רועמים המוזות שותקות", לא בישראל קורונה, אלימות, שריפות זדוניות, רצח מתועב - והאמנות ממשיכה לפרוח למזלנו, לשימחתנו

חמישה שוטרים "אוכפים קורונה" על-ידי רדיפת נער ללא מסכה, אך אנשים אנוכיים ורעשניים, מתנגדי חיסונים וקורונה, ממשיכים לאיים על בריאות הציבור ללא טיפול בתופעה.
רצח בתוך המגזר הערבי מאיים לא רק עליהם אלא זולג גם אל החברה הישראלית. רק אתמול נרצח בכפר ראמה שבגליל סאהר איסמעיל, יועץ לשרת החינוך, בדרכו לעבודה. התדהמה הייתה רבה כי היה איש אהוב "ללא אויבים", לדברי משפחתו. חזרו ונשנו הביקורות על תיפקוד המשטרה שלא עושה די למיגור הפשיעה בחברה הערבית. אבל מה עושה אותה חברה עצמה? למה היא לא מתגייסת לבער מקרבה את העשבים השוטים?
משרד התרבות והספורט (בראשותו של חיליק טרופר, אדם חיובי בתכלית), הקדיש מודעת אבל זעירה (בגודל 5 על 6 ס"מ) למותו של האמן הישראלי הבכיר, זוכה פרס ישראל, יגאל תומרקין (2021-1933), לצד מודעות אבל של מוסדות ציבוריים (ההסתדרות, התעשיה האוירית) בגודל 9 על 10 ס"מ לפחות. כי מי זה אמן בישראל? ומיהו תומרקין בפרט?
תקצר היריעה לתאר את עומק יצירתו. אזכיר רק את הפסל שלו "הוא הלך בשדות" בעקבות היצירה הקנונית של משה שמיר והבלדה של נתן אלתרמן מ-1934, "האם השלישית": "בְּנִי גָדוֹל וְשַׁתקָן... הוּא הוֹלֵךְ בַּשָּׂדוֹת. הוּא יַגִּיע עַד כָּאן./ הוּא נוֹשֵׂא בְּלִבּוֹ כַּדּוּר עוֹפֶרֶת".
הרומן של שמיר (1947) הוא מהיצירות המכוננות של החברה הישראלית. דמותו של הצבר המיתולוגי עוצבה על-פי דמותו של אורי, גיבור הסיפור. אצל תומרקין גופו של אורי חשוף לפגיעות הקליעים. הוא כבר לא "יפה הבלורית והתואר" (לקריאה מאמר נרחב של יגאל צלמונה 2019).
המוזות
שבוע פסטיבל האנימקס בסינמטק ת"א בהפקתה של גלית ברסקי זכה להצלחה מרובה כשמאות ילדים והוריהם גדשו את האולמות והחללים הציבוריים, נהנו מתמונות ומוצגי קומיקס וקריקטורות. בנוסף לסרטי האנימציה, הסדנאות וההרצאות, ניתנה למבקרים הזדמנות לרדת לחקר תולדות האנימציה. כך בהרצאה והדגמה של אלון גור אריה על חברת האנימציה הממוחשבת "פיקסר" שכולנו מכירים מסרטים כמו "צעצוע של סיפור".
אנו מכירים את האנימציות הקלסיות של דיסני המבוססות על אלפי ציורים שמצטרפים לתנועה. האנימטור המוכשר ג'ון לאסיטר פוטר מאולפני דיסני שראו במיחשוב אנימציה ירודה, ועבר לחברתו של ג'ורג' לוקאס. סטיב ג'ובס קנה מלוקאס את המחלקה בשנת 1986 ב-10 מיליון דולר, הקים את 'פיקסאר' ועמד בראשה.
מתברר שהבחירה בצעצוע נבעה מכך שראשית האנימציה הייתה בתכנות והפעלה של גופים הנדסיים כמו כדור, חרוט וכד'. ג'ון לאסיטר ניסה ליצור סיפור עם צורות אלה כך שהצורות "התגלגלו" לצעצועים. ממחשבים ענקיים לשמירת החומרה התפתח "הענן" וטכנולוגיות האחסון המודרניות. צחוק הגורל הוא שדיסני קנתה בסוף את פיקסאר לאחר שיצרו יחד את "צעצוע של סיפור".
המוזות חיות ונושמות
מוזאון ת"א האהוב והפופולרי מכולם, בהנהלתה של טליה כהן עוזיאלי והאוצרת הראשית מירה לפידות, משלב אמנות גבוהה ועממית, לכל המשפחה. המיצב של צדוק בן דוד הוא פלא אמנותי שיצירתו נמשכה כחמש שנים. הוא כולל מעל 6,000 דמויות של נשים, גברים וילדים שראה האמן בנסיעותיו ברחבי העולם – והוא צילם אותם אך לא הכירם באופן אישי. את התצלום עיבד לרישום בעיפרון, ואח"כ הפך את הרישום בטכניקה של צריבה בחומצה למגזרת מתכת דקיקה צבועה בשחור. אלפי דמויות קטנות ניצבות על מצע חולי ענק ויוצרות נוף אנושי מרתק.
סילביו פרלשטיין: מדאדא ועד היום
לאניני הטעם ומביני התמורות באמנות המודרנית נפתחה תערוכה זו. מזה כחמישים שנה האספן סילביו פרלשטיין רוכש יצירות של אמנים מובילי דרך. זהו אוסף אישי המציג תנועות אמנות אוונגרדיות וניסיוניות של המאה העשרים. הוא כולל אוסף מרשים של עבודות קנוניות בסגנונות מובילים: דאדא, סוריאליזם, אמנות מופשטת וקונצפטואלית, מינימליזם, פופ ארט, אמנות עכשווית ועוד. לראשונה בישראל, מוצגות כאן כ-130 יצירות שרבות מהן הפכו כבר לעבודות איקוניות של המאה העשרים, ביניהן: מרסל דושמפ עם "השפם של מונה ליזה", דאלי, מאן ריי, מגריט ומרסל ינקו שלנו (ממייסדי עין הוד), שהיה מאבות ה'דאדא'.

רוי ליכטנשטיין, מוזיאון תל-אביב [צילום: מרגלית מולנר]
צדוק בן דוד [צילום: מרגלית מולנר]
צעצוע של סיפור, וולט דיסני ופיקסר [צילום: מרגלית מולנר]
תאריך:  17/08/2021   |   עודכן:  17/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
על שלוש אמירות אומללות ומסוכנות של ראש ממשלת הכחש והזדון ושל שרים בממשלתו    קשקושים על אנטישמיות, שלילת העלייה להר-הבית והתעלמות מהעלייה    אל דאגה, אתם יכולים לסמוך על ממשלת החרפה, שזו היא רק ההתחלה, והמשך עשיר עוד יבוא
אבי מרום-מילברגר
בפסק הדין שניתן בבית הדין לעבודה נקבע כי מעסיק רשאי למנוע את התייצבותו לעבודה של עובד הוראה שלא התחסן כנגד נגיף הקורונה ומסרב לעשות בדיקה לצורך הצגת תוצאה שלילית
עמנואל בן-סבו
אל מול אתגרים פנימיים וחיצוניים, אתגרים משמעותיים אשר ההכרעות בהם ישפיעו על כל אזרח ואזרח, היה מצופה שהמציאות בחברה הישראלית תתעלה מעל המחלוקות ותתחבר שוב למכנה המשותף המחזיק את העם בישראל
יוני בן-מנחם
לנסיגה האמריקנית מאפגניסטן יהיו השלכות עולמיות ואזוריות שמשפיעות לרעה על ישראל. ארגוני הטרור הפלשתינים שואבים כבר עידוד מהנסיגה ואירן תנצל אותה כדי להפעיל לחץ על ארה"ב להסיג את כוחותיה ממדינות נוספות במזה"ת
דן מרגלית
הדיפלומטיה הישראלית במיטבה לא צמצמה ולא הסיגה אחור את נציגותה אלא במקרים בודדים, ובדרך כלל נתגלה כי הייתה זו איוולת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il