X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שר המודיעין של מצרים, עבאס כאמל, נפתלי בנט [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
מצרים פועלת להשגת רגיעה ארוכת טווח
ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל נפגש עם הצמרת המדינית והביטחונית בישראל וברש"פ כדי לנסות ולקדם תוכנית לרגיעה ארוכת טווח ברצועת עזה. מצרים מודאגת מהנסיגה האמריקנית מאפגניסטן וחוששת שאירן תנצל את ההתפתחויות להגברת הטרור בחזית הצפונית ובחזית הדרומית

על-פי גורמים מצרים, המודיעין המצרי הוא שמנע השבוע התנגשות צבאית בין ישראל לחמאס בעקבות שיגור רקטה מהרצועה לעבר העיר שדרות, לאחר שכוח מסתערבים של מג"ב חיסל בעיר ג'נין ארבעה חמושים בעת מעצר של פעיל חמאס שתיכנן לעשות פיגועים בישראל.
המודיעין המצרי הודיע לישראל כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי הוא ששיגר את הרקטה לעבר ישראל וביקש מהדרג המדיני לגלולת הפעם איפוק ולא להגיב בתגובה בהפצצות בתוך הרצועה מחשש שהדבר יביא להסלמה מחודשת נוכח המבוי הסתום בשיחות קהיר, ברקע הדברים החלטה של הפלגים הפלשתינים לקיים ביום שבת הקרוב מפגן כוח על גבול רצועת עזה לציון יום השנה לשריפת מסגד אל-אקצה וזאת כדי להפעיל לחץ על ישראל. הפעילות המתוכננת אמורה להיות הפעילות האופיינית ל"צעדות השיבה": שיגור בלוני תבערה, הפגנות לאורך הגדר,ידויי אבנים ומטעני חבלה, ניסיון לחבל בגדר הגבול ופעילות "הטרדה ליילית".
הדרג המדיני ביטחוני בישראל נענה להפצרות של מצרים ונמנע מלהגיב על שיגור הרקטה לעבר שדרות, במגעים שהיו בין ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל לבין ראש המל"ל החדש איל חולתא סוכם על הגעתו של הגנרל עבאס כאמל לישראל למפגש בלתי מתוכנן. הגנרל עבאס כאמל הגיע אתמול לישראל ונועד עם ראש הממשלה בנט ועם שר הביטחון בני גנץ, הוא הביא לראש הממשלה הזמנה מהנשיא א-סיסי לבקר במצרים בשבועות הקרובים.
רגיעה ארוכת טווח
המודיעין המצרי גיבש הצעה חדשה שנמסרה לישראל בדבר השגת רגיעה ארוכת טווח של כמה שנים ברצועת עזה שאלה הם סעיפיה.
  • שיקום הרצועה מהריסות מבצע "שומר החומות" ושיפור מצבה הכלכלי
  • עסקת חילופי שבויים בין חמאס לישראל בכמה שלבים.
  • הכנסת סיוע ערבי ובינלאומי לרצועה, כולל המענק החודשי הקטרי.
ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל הדגיש את החשיבות בביצוע השלב הראשון של עסקת חילופי השבויים כדי לייצב את הרגיעה ברצועה. כמו-כן, ראש המודיעין המצרי ביקר במוקאטעה ברמאללה ונועד לשיחה עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ועם ראש המודיעין הכללי מאג'ד פרג' על המצב ברצועה והדרכים להכנסת המענק החודשי הקטרי לרצועה. מצרים מודאגת אף היא מהנסיגה האמריקנית מאפגניסטן והשלכותיה על האזור, במיוחד החשש כי הדבר יחזק את "ציר הרשע" בראשות אירן.
גורמים מצרים אומרים כי המודיעין המצרי מודאג מאפשרות התדרדרות המצב ברצועת עזה והאיום האירני על נתיבי השיט הבינלאומיים במפרץ עומאן ובים סוף. המצב הביטחוני ברצועת עזה הוא רעוע ומצרים לא הצליחה עד כה במאמצי התיווך שלה לייצב את המצב הביטחוני ברצועה בחלוף 3 חודשים מסיום מבצע "שומר החומות".
גורמים מצרים אומרים כי אירן מחממת את השטח ומעוניינת בפתיחת 2 חזיתות נגד ישראל מצפון ומדרום, התפקיד של מצרים הוא למנוע התנגשות צבאית נרחבה ברצועת עזה בסגנון מבצע "שומר החומות". המבוי הסתום בשיחות הרגיעה, המצב ההוומניטארי הקשה ברצועה והיעדר אופק כלכלי ולוח זמנים לשיקום הרצועה יוצרים איום על הביטחון הלאומי המצרי שאיננו רוצה בפרץ אלימות גדול ברצועה.
גורמים מצרים אמרו לעיתון "אלערבי אלג'דיד" ב-18 באוגוסט כי שיחותיו של הגנרל עבאס כאמל בישראל עסקו בנושאים האזוריים ובראשם אירן לקראת נסיעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט לוושינגטון לפגישה עם הנשיא ביידן. גם נשיא מצרים עבד אלפתאח א-סיסי אמור לצאת בשבועות הקרובים לוושינגטון לפגישה עם הנשיא ביידן, לפני כמה ימים הוא אירח בארמון הנשיאות בקהיר את ראש ה-CIA וויליאם ברנס.
בעקבות השיחות עם ראש המודיעין המצרי,ישראל נענתה לבקשה המצרית כדי לסייע לתיירות בסיני אחרי בחינת השיקולים הביטחוניים, המטה לביטחון לאומי הודיע על הורדת רמת האיום מטרור בחופים בחצי האי סיני ובאזור שארם א-שיח' מדרגה 1 לדרגה 3, עם זאת בצפון סיני נותרה רמת הסיכון הגבוהה, שהיא רמה 1, נוכח הפעילות של ארגון הטרור דאעש באזור.

תאריך:  19/08/2021   |   עודכן:  19/08/2021
+100 דולר ל-100 אלף משפחות בעזה
21:57 19/08/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מנגנון הכסף החדש יעביר אותו מקטאר לבנקים פלשתינים דרך האו"ם, ללא מעורבות חמאס  ▪  מערכת הביטחון תפקח על רשימת הזכאים למענק  ▪  כל משפחה נזקקת זכאית תקבל כרטיס שבאמצעותו תוכל למשוך את הכסף  ▪  פקידי חמאס נעדרים ממתווה התשלום

[צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+צלבי קרס בוערים זו לא מחאה
09:50 19/08/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

'השכנים' שוחרי השלום, החרות הצדק והשוויון, אינם מביעים מחאה על המציאות בה הם חיים, על הסבל, על הכיבוש, על גזל הקרקעות  ▪  הם מביעים את תסכולם על כך שאנו עוד חיים, על כך שהאיש ההוא עם חצי השפם לא הצליח להשלים את המלאכה

אש השנאה [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצרים פועלת להשגת רגיעה ארוכת טווח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
איך נולד השימוש במילה פלשתינה וכמה גלגולים עבר, ומתי הוכנסה גם ארץ-ישראל לנוסחה במסמכים הבריטיים; וכיצד עלתה גרסה מוזרה אנטי ישראלית כאילו העם הכנעני הוא הפלשתיני
עידן יוסף
אומר כי בהיותו ראש הממשלה סירב להצעת מזכיר המדינה האמריקני בשנת 2013 להקים כוח צבאי מקומי פלשתיני שיכול לעמוד לבדו נגד הטרור    "הערכתי אז שברגע שארה״ב תצא מאפגניסטן - הכל יקרוס"
ציפי לידר
איזו ממשלה - וקבינט הקורונה כמשל    ראש בראש: החייל האמיץ אופק עובד שניצב בנחישות מול אחמד טיבי    ולקינוח פסוקו
מרדכי ליפמן
כבר שנים ידוע כי שריפות רבות פוקדות את הישובים היהודיים, והן פוסחות, באורח פלא, על הישובים הערבייםמ   אלא שכבר אז בנובמבר 2016, היו עוד שחקן חשוב בזירה הזו וכבר התפוגגה התעלומה: צילומי אוויר    והם אישרו את ההשערות שריחפו בעשן המיתמר: התצאו"ת
יוני בן-מנחם
העיר ג'נין הפכה למעוז של פעילות טרור בגדה של ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי שהרש"פ מתקשה להתמודד עמו. הגיעה העת למבצע גדול של צה"ל לפירוק תשתית הטרור בעיר ומחנה הפליטים הצמוד לה ומעצר המבוקשים המתכננים גם פיגועים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il