X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ניב ניסים וידידיה ויטל וברקע הרקדנים [צילום: אור דנון]
הנאהבים והנעימים ב-2021
שיכחו את הגירסאות הקודמות: הפקת תיאטרון בית לסין את המחזה על-פי סיפורו של יצחק בשביס זינגר "השניים" הפכה בידי הבימאי עידו רוזנברג והכוריאוגרף תומר יפרח למופע מהפנט המתבסס ברובו על תנועה ומחול, הודות למחזאים מוטי לרנר וישראל זמיר ששינו את התוכן ויצקו בו אלמנטים חדשניים בני זמננו מלהיב ומהפנט

יצחק בשביס זינגר קנה את עולמו ביושבו בניו-יורק לאחר שצלח להימלט מהשואה, וביצירותיו המופלאות החייה את הווי היהודים במזרח אירופה שלפני ואחרי השואה. עולם שכלה ונעלם, ורק הודות לכתביו, בין היתר, זכה להחקק בזכרון הלאומי. בסיפורו הקצר "השניים" האיר פינה נעלמה שלא דובר בה אז – אהבת גבר לרעהו. הרעיון לכתוב מחזה על-פי הסיפור קרם לפני שנים בלב המחזאי מוטי לרנר, ובהמשך בעזרת ישראל זמיר, בנו של הסופר, כתבו את המחזה. הדבר המקסים ביותר בכתיבתם היא השפה. שפה כזו שלא שומעים ולא קוראים כדוגמתה כיום. עברית יפהפיה, עם הוד מלכות נסוך עליה, שרק לשמוע אותה כבר נוסך על הצופה אווירה קסומה.
הבימאי המחונן ועטור ההצלחות עידו רוזנברג, בחר לשתף את הכוריאוגרף תומר יפרח ביצירה. כך נוצרה ההצגה המופלאה הזו, שהקהל זוכה בה להינות כפל כפליים הן מהדרמה והמשחק המעולים והן מהמחול שהוא כה יצירתי, בנוי להפליא על יסודות של בלט הרמוני בשילוב של חדשנות ויצירתיות מדהימים, עד כי הוא מהווה את ליבת ההצגה. מרתק ומלבב.
ארבעת הרקדנים שנוספו לקאסט המרשים, כשנוספים להם גם שניים מהקאסט - האוהבים והנעימים, מביעים בתוכן ריקודם ותנועותיהם עוד יותר מהמילים את התרחשויות הסיפור ומדגישים אותן. כך מתעשר הסיפור והעין של הצופה לא שבעה מהיופי, הביצוע הכה מושלם ואיכות ההבעה בהתרשמות. ניב אלבז, עומרי סמסון, שמואל חלפון ואלדד לוי ראויים לציון על התמורה נפלאה שהם מעניקים לצופים, שחשבו שבאו רק לראות המחזה של הסיפור, אך קיבלו עוד יותר מכך.

יורם טולדנו וידידיה ויטל [צילום: אור דנון]

יורם טולדנו, השחקן הבינלאומי שלנו, מרשים ביותר כרב, אביו של זיסל, בקולו האיכותי, בהגייה הנפלאה, כך שכל אמירה שלו לבנו נוקבת וקולעת ללב הצופים. זיסל הבן, ידידיה ויטל שתמיד מרגש, ונבחר להיות תלמיד הישיבה המתחפש לאשה, כדי לברוח מהמשפחה ולהיות יכול לקיים את אהבתו ל"חברותא" שלו ללימודים, ניב ניסים הצעיר יפה התואר כ-עזריאל, מפליא ומרשים בדמות הגבר בזוג האוהבים. אהבת שניהם קורעת את השניים מביתם, גורמת לזיסל לעזוב את אשתו ביום לאחר חתונתם שנכפתה עליו.
משחקו של ידידיה ויטל כאשה הוא עדין, רגיש ונוגע ללב. לעומתו, ניב ניסים יותר מציאותי, ורוצה לחזור לחיים ה"נורמליים" ביודעו שלאהבת גברים אין סיכוי וסופם ידוע מראש. ספיר באומוול העדינה כאסתר׳ל, הכלה שנזנחה, ודניאל חבקוק כרייזלה, שכה מרשימה במונולוג שלה וביופיה, וכן מירי זהבי הכה חביבה הן הדמויות הנשיות למודות הסבל בתרבות היהודית, כגורל האישה הדתית אז והיום. כשמולן ניצבת דמות אמו של זיסל, קרן צור הקשוחה, החודרנית לחיי המין של הצעירים במתן עצות לכלה כדי לגרום לבעל לצלוח במלאכת הרבייה. את היגון והצער מלווים קטעי הבדחנות של אלחנן, הלא הוא יניב ביטון האחד והיחיד, הכה מלבב ומעניק אור לקהל.

דניאל חבקוק ויניב ביטון [צילום: אור דנון]

הצגת בית לסין היא יצירה חדשה, שאין להשוותה להפקות קודמות, כמו בסטודיו יורם לוינשטיין או בהבימה. הקהל מקבל כאן משהו רענן, מבריק, מלווה במוזיקה של אלעד אדר, המשלבת חדש עם מוזיקה יהודית. שילוב מלהיב כשלעצמו התורם לאווירה, כמו התלבושות האותנטיות של אורנה סמורגונסקי במיוחד לרקדנים. חוויה בלתי רגילה לכולם.

תאריך:  24/08/2021   |   עודכן:  24/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
מאפיית טיקוצקי בפתח תקוה שנוסדה ב-1914 הייתה מוסד במושבה    בעלי המכולות ותושבי המושבה היו מתגודדים בחצר המאפיה כדי ליהנות מהחלות והלחמניות החמות    בשנת 1995 לאחר עשרות שנות פעילות כבתה תנוריה, סגרה שעריה
נורית כהנא
איתן קלינסקי
אני שותף לכמיהה, שיקרום עור וגידים החזון של קיבוץ כל גלויות העם היהודי בארץ ישראל, אותה מבטא הנביא ישעיהו בפסוק הכובש את לבי - "שאי סביב עיניך, וראי כולם נקבצו באו-לך, בנייך מרחוק יבואו, ובנותייך על-צד תאמנה (שם, פסוק ד')
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - אהבה, קרע, דומינו, מעין מלה טובה והגדרה מילונית    "אלנא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות ואושר    שנה טובה!
סיגל סודאי
במרבית ההסכמים הקיבוציים וצווי ההרחבה הענפיים, קיימים הסדרים בנושא יום עבודה בערב החג    לכן יש לבדוק את השתייכות מקום העבודה לענף זה או אחר ולבדוק את ההסדר החל בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il