X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
קשה לדעת מה תהיה השפעת החוק על אזרחי ארצות-הברית החיים בטקסס עצמה, ובמדינות אחרות אך די ברור שמדובר בצורך להעניש אנשים שמסייעים להפלות מבלי לברר מהי הסיבה שבעטיה בוצעה ההפלה, לבין לנסות באמת למנוע הפלות לא הכרחיות
▪  ▪  ▪
לא משנה באלו נסיבו [צילום: AP]

זה לא סוד שבמדינת ארצות-הברית סוגיית ההפלות הוא נושא מאוד רגיש. במדינת טקסס חוקק לאחרונה חוק חדש אשר אוסר על כל אדם לסייע לאישה לבצע הפלה לאחר שישה שבועות של הריון, לא משנה באילו נסיבות התרחש ההריון.
החוק מאפשר לכל אזרח פרטי לתבוע אנשים שסייעו לביצוע הפלה, כגון: נהג, אחות או רופא.
אין ספק שמדובר בחוק קיצוני. מטרת החוק היא להקשות עוד יותר על ביצוע הפלות במדינת טקסס (שהיא כידוע מדינה שמרנית) זאת על-ידי חשיפה של כל אדם המעוניין לקחת חלק בכך.
חשוב לציין כי חוק זה מתייחס לכל הפלה שהתרחשה לאחר שישה שבועות של הריון, שלב בו רוב הנשים אינן מודעות לכך שהן נושאות עובר, וכולל גם הריונות שהתרחשו כתוצאה מאונס וגילוי עריות. סביר להניח שהחוק ישפיע במיוחד על נשים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך מאחר שקשה להן יותר לעבור למדינה אחרת למען ביצוע הפלה.
ניתן לראות כי החוק שחוקק במדינת טקסס עוצב במיוחד כדי להקשות על גופים ציבוריים להגיש ערר על החלטת בית המשפט בנוגע להפלות. וכן, בעקבות חקיקת החוק החדש, לא רק הרופא שסייע בביצוע ההפלה יכול להיתבע, אלא כל מי שלקח חלק בתהליך, כגון הנהג שהסיע את האישה להפלה או יועץ ששוחח עמה. התובעים יכולים לזכות בעד כ-10,000 דולר.
חשוב לציין כי מדינות שמרניות נוספות בארצות-הברית ניסו לחוקק חוקים דומים בצורה כזו או אחרת, אך בתי המשפט במדינות אלו מנעו את חקיקת החוקים הללו. קשה לדעת מה תהיה השפעת החוק על אזרחי ארצות-הברית החיים בטקסס עצמה, ובמדינות אחרות אך די ברור שמדובר בצורך להעניש אנשים שמסייעים להפלות מבלי לברר מהי הסיבה שבעטיה בוצעה ההפלה, לבין לנסות באמת למנוע הפלות לא הכרחיות.

תאריך:  14/09/2021   |   עודכן:  14/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חניאל פרבר
בט"ו בניסן יצאו בני ישראל ממצרים ביד רמה - הגאולה בתפארתה, התבואה צומחת ויוצאת מחביון החורף    חג השבועות החל בעת הקציר שהתבואה נקצרת ומוכנה למאכל אדם
איתן קלינסקי
ביום הכיפורים, כשרבים יאמרו בבתי הכנסת: "כל באי עולם יעברון לפניך...", אשא בלבי תפילה, שבשנת תשפ"ב ישוררו הלבבות את המלים משירה של המשוררת חיה קדמון, שנכתב לפני יותר מיובל שנים - "תאומים ילדה אותנו הארץ הזו"
יוסי אוחיון
יש להניח כי למרות הדממה הזמנית התמוהה, קום יקומו נתניהו, יועציו ונתיניו ויטילו את האשם על בנט וממשלתו בטענה השגורה בפיהם "ממשלת השמאל המסוכנת לישראל". הם לא ירגישו לא אשם, לא בושה ולא מבוכה אם מאן דהו ישאל: אולי גם לכם הייתה "תרומה" למצב?
יוסי אחימאיר
מיום ליום מתברר גודל הנזק שנגרם במחדל השב"ס. על כן, אי-אפשר לעבור לסדר היום על הבריחה מאחריות. על ראשת השב"ס להניח את המפתחות על השולחן. אבל היא, למרות הכשל הכבד, מסרבת להתפטר, שולחת לאולפנים דוברים מטעמה, שבפנים נפולות מנסים לתרץ את המחדל הגדול
יוסף קנדלקר
מפעם לפעם אני נזכר ומהרהר בליבי על יום הכיפורים של פעם    אני מתגעגע ליום כיפורים בנוסח סבא יוסף בנימין קולטקר על שמו אני קרוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il