X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אסמא אסד [צילום: חסן עמאר/AP]
השחיתות בסוריה נמשכת
משטרו של בשאר אסד ממשיך להפעיל לחצים על אנשי עסקים וסוחרים בסוריה וסוחט מהם כספים בטענות על מעשי שחיתות. הנשיא הסורי ורעייתו אסמא סוחטים גם כספים מאנשי עסקים שהינם בני משפחותיהם כדי להגדיל את הונם

השחיתות במשטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד נמשכת, לא רק מצד בן דודו ושותפו ראמי מח'לוף, שבשנתיים האחרונות עבר חתול שחור ביחסים בינהם. הפעם מעורבים במעשי השחיתות גם קרובי משפחתה של רעיית הנשיא אסמא (אל-אח'ראס) אסד.
אתרי עיתונות המזוהים עם המשטר הסורי פירסמו בימים האחרונים שני מכתבים של משרד המסחר הסורי בחתימת השר עמרו סאלם, שנשלחו לשר הפנים ולראש מנהלת הגנת הצרכן, שבהם נחשפה פעילות מעילה בסכומים גדולים וגניבה של כמויות גדולות של סוכר ואורז מההקצבות הסוריות למסחר על-ידי חברת "עבר א-שרק" בבעלותו של איש העסקים טריף אלאח'רס, דודה של רעיית הנשיא אסמא אלאסד. במכתבים שנשלחו הייתה הנחיה להעביר את הנושא והעבירות שעשה לטיפול משפטי ולעקוב אחר תוצאות הטיפול.
משרד המסחר הסורי האשים את החברה בבעלותו של אלאח'רס בגניבת הסוכר הלבן שמיובא לסוריה כדי לסחור בו שלא למטרות שלשמן נועד. במהלך חיפוש במחסני החברה בחודש שעבר התגלו שקי סוכר שיובא מאלג'יריה בתוך שקים של חברת "עבר א-שרק" עם תאריכים מזויפים.
טריף אל-אח'רס נחשב לאחד מאנשי העסקים הבולטים בסוריה, שחולש כמעט לחלוטין על יבוא של סוכר ושמן חמניות. הוא בעל מפעל לזיקוק וייצור סוכר לבן ובבעלותו גם מפעל שמן זית וייצור שמנים צמחיים גולמיים ומיובאים. הוא גם בעל חברות במספר תחומי השקעה, כגון נדל"ן, בנקים, חברות ביטוח והובלה יבשתית.
מקורביו של טריף אלאח'רס טוענים כי סוגיית הסוכר שהתגלה במחסני החברה היא חלק מהקונספירציה שהפעיל המשטר הסורי ללחוץ על אלאח'רס וכדי לגבות ממנו רווחים כספיים כחלק מהקמפיין האחרון של המשטר כנגד רוב הסוחרים ואנשי העסקים בסוריה. לטענתם, כמות הסוכר הזו יובאה כחוק.
משרד האוצר הסורי פרסם לפני מספר ימים החלטה לעקל כספים של קבוצת סוחרים וחברות סוריות, גם את כספם של נשותיהם. בין החברות האלה חברת "ריפאי וג'נדלי " שבבעלות אחמד מופלח אל-ג'נדלי, דיאנה ג'נדלי, נזק ורמא אל-ג'נדלי, ושל מרכז השירותים המסחריים הכללי "אלשעאר" בעיר חומס.
מנגנוני הביטחון של משטר אסד עצרו בעיר חומס פקידים ורואי חשבון של חברת המסחר "אלמתין" ושל מוצרי מזון ומפעל שמן זית בחשד כי העבירו כספים בניגוד לחוק והעלימו מיסים.
המשטר הסורי של אסד מפעיל לחצים על הסוחרים בחומס כדי לסחוט מהם כספים, איש-איש לפי עושרו ומעמדו. הקמפיין הזה נועד גם להפעיל לחץ על כמה מהסוחרים לעזוב את סוריה כדי לפנות את הזירה הכלכלית לטובת סוחרים חדשים שקשורים ישירות לארמון הנשיאות הסורי.
המשטר הסורי רואה בדור הוותיק של הסוחרים איום כלכלי על המשטר, והוא מנסה ליצור דור חדש של סוחרים הנאמנים לו מבחינה כלכלית ומוכנים להתחלק ברווחים עם הנשיא אסד ורעייתו אסמא.
משרד הבריאות הסורי פרסם גם הנחיה להשמיד את כל המוצרים של חברת "אבן אל נפיס" למוצרים טבעיים בבעלות איש העסקים עבד אלקאדר קלה, בטענה כי אין לו את האישורים הדרושים ממשרד הבריאות. מדובר בחברה שפועלת משנת 1999 וברור שמדובר בהנחיה שמטרתה להפעיל לחץ על החברה להיכנע ללחצי המשטר ולשלם לו כסף.
על-פי גורמים סורים, משרד האוצר הסורי הורה לעקל באזור חלב כספים של 650 סוחרים באזור חלב באשמה של הברחות כספים. בין הסוחרים גם איש העסקים הישאם דהמאן הידוע בנאמנותו לנשיא בשאר אסד. לדברי הגורמים, הוא מת מהתקף לב לאחר שעוקלו הכספים שלו.
נראה כי לתאוות הבצע של אסד ואסמא אין גבול. לרעיית הנשיא אין שום בעיה גם לסחוט כספים מבני משפחתה, הנורמה הזו של השחיתות בצמרת השלטון הסורי היא המובילה במדינה הסובלת ממשבר כלכלי חמור ונתונה לעיצומים אמריקניים כבדים.
אסמא אלאסד מבינה את חשיבות הכוח הכלכלי בסוריה והשפעתו על הפוליטיקה ועל תהליך קבלת ההחלטות. לכן, היא הפנתה את כל האנרגיה שלה בשנתיים האחרונות להשתלט על מוקדי הכוח הכלכלי בסוריה. היא עומדת בראש גוף המכונה "הלשכה הכספית של הארמון הנשיאותי" והיא שמה לה כמטרה לפגוע באימפריה הכלכלית של משפחת מח'לוף ובניית מרכזי כוח למשפחת אלאח'רס שאליה היא משתייכת. אולם היא לא מהססת גם לסחוט את בני משפחתה לצורך רווחים כלכליים והגדלת ההון האישי שלה ושל בעלה.

תאריך:  24/09/2021   |   עודכן:  24/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השחיתות בסוריה נמשכת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם ישראל הפכה לקלפטוקרטיה ל"ת
הגנב מבגדד  |  24/09/21 14:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
לקראת נאום יו"ר הרשות הפלשתינית באו"ם פתח ארגון חמאס בקמפיין תקשורתי ענק שמטרתו לשלול כל לגיטמציה ממחמוד עבאס להמשיך בתפקידו    גורמים בכירים בפתח מאשימים את חמאס בניסיון לגרור את הרחוב הפלשתיני למלחמת אזרחים, מנגנוני הביטחון של הרש"פ קיבלו הנחיות לדכא בכוח הפגנות נגד מחמוד עבאס
שאול מנשה
בסודן נרצחו מאות אלפי מוסלמים על-ידי מוסלמים    משטרו של עומר אלבשיר רצח 350 אלף מוסלמים בדרפור, וזה מה שקורה בסוריה, עירק, תימן ומדינות באפריקה
שרון נריה בר-און
אברהם אבי האומה כאסטרולוג הראשון, ידע לברוא מציאות = הקמת מדינת ישראל כבר 3,760 שנה לפני הקמתה    שנת לידתו היהודית של אברהם 1948 לבריאת העולם זהה לשנת לידתה הלועזית של מדינת ישראל 1948
יוני בן-מנחם
איימן אל-זוואהירי, מנהיג ארגון אל-קאעידה, קורא לפגוע בחייו של בכיר פתח מוחמד דחלאן ולחזור ולפעול בזירה הפלשתינית. מקורביו של דחלאן אומרים כי מדובר בניסיון של אל-קאעידה לשוב לקדמת בימת הטרור העולמי בעקבות חזרת הטליבאן לשלוט באפגניסטן ועל-רקע היחלשות מעמדו
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה מציג כ"ניצחון גדול" את הגעת הדלק מאירן ללבנון וחסן נסראללה הודיע כי עוד שתי מיכליות אירניות עמוסות בדלק עבור לבנון יגיעו בקרוב לסוריה. חסן נסראללה מתעלם מהאינטרסים של תושבי לבנון ופועל לחזק את מעמדה של אירן ושל ארגונו, ממשל ביידן ממשיך לגלות רפיסות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il