X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עבאס נואם בעצרת הכללית של האו"ם [צילום: ג'ון אנג'ילו/AP]
יו"ר הרש"פ הציב אולטימטום לישראל
נאומו של יו"ר הרש"פ באו"ם מנותק מהמציאות ומשקף את כישלונותיו כמנהיג שממשיך לאחוז בקרנות המזבח. האיום על ישראל בפנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג מסמל את התסכול והיאוש של מחמוד עבאס מהיעדר יכולתו לקדם תהליך מדיני שיביא לו הישגים

נאומו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בעצרת הכללית של האו"ם, באמצעות סרטון שהוקלט מראש, התקבל באדישות ברחוב הפלשתיני, מבחינת הפלשתינים לא היה בו שום חידוש ושום בשורה. הנאום שודר בשעה שמעמדו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נמצא בשפל חסר תקדים ברחוב הפלשתיני, על-פי סקר דעת קהל פלשתיני לפני כמה ימים כ-80 אחוזים מהפלשתינים דורשים את התפטרותו המיידית של מחמוד עבאס מתפקידו.
לקראת הנאום באו"ם השיקה תנועת חמאס קמפיין דיגיטלי ענק ברשתות החברתיות השולל את הלגיטימציה של יו"ר הרש"פ להמשיך בתפקידו. מחמוד עבאס מכהן בתפקידו 16 שנים ברציפות מאז נבחר בבחירות כלליות ב-2005, לפני כמה חודשים הוא ביטל את הבחירות לפרלמנט ולנשיאות בתירוץ כי ישראל מונעת מתושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות, אך הסיבה האמיתית הייתה חשש מתבוסה גדולה של תנועת פתח ושלו אישית בבחירות. תקופת כהונתו הארוכה משקפת שורה של כישלונות מדיניים,דיכוי, שחיתות ואיבוד התמיכה והלגיטימיות ברחוב הפלשתיני.
הנקודות העיקריות בנאום
  • יו"ר הרש"פ הציב אולטימטום לישראל בנאומו והודיע כי לישראל יש שנה אחת לסגת לגבולות 67, כולל ממזרח ירושלים, ואם היא לא תעמוד בדרישתו הפלשתינים יבטלו את ההכרה בה ויפנו לבית הדין הבינלאומי בהאג כדי "שיקבל החלטה לגבי החוקיות של הכיבוש".
  • הדגשת פתרון שתי המדינות כדרך היחידה לפתור את הסכסוך הישראלי פלשתיני.
  • יותר ממחצית העם הפלשתיני פונה מבתיו במהלך אירועי ה"נכבה" לפני 73 שנים ועדיין יש לו זכויות על האדמות האלה.
  • קריאה לכינוס ועידה בינלאומית לשלום בחסות הקוורטט.
  • הרש"פ מנהלת דיאלוג עם ממשל ביידן כדי להחזיר את היחסים שלה עם הממשל למה שהיה לפני כהונתו של הנשיא טראמפ.
  • ביקורת על ממשלת בנט על כך שהיא בורחת מפתרון 2 המדינות באמצעות קידום פרויקטים כלכליים וחיזוק הביטחון בשטחי הגדה.
  • ביקורת על הקהילה הבינלאומית על אופן טיפולה בסוגיה הפלשתינית ועל כך שלא הטילה סנקציות על ישראל שהינה "מדינת כיבוש".
  • הרש"פ תמשיך לשלם משכורות למשפחות האסירים הביטחוניים וה"שהידים" ותפעל לשחרר אותם מהכלא הישראלי.
  • הרש"פ תמשיך להילחם בטרור אך היא מחויבת ל "התנגדות עממית בדרכי שלום".
משמעויות
נאומו של יו"ר הרש"פ מדגיש פעם נוספת את תסכולו של יו"ר הרש"פ ואכזבתו מהיעדר תהליך מדיני מול ישראל למרות חילופי השלטון בישראל ובארה"ב, ראש הממשלה בנט מסרב להיפגש עמו, גם הנשיא האמריקני החדש ג'ו ביידן גורס שאין זה הזמן לחדש את התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים למרות שהוא מאמין בפתרון שתי המדינות, עם זאת הנשיא ביידן תומך בקיומה של מדינה יהודית עצמאית.
הנשיא ביידן שוחח פעם אחת בלבד בטלפון עם יו"ר הרש"פ מאז שנכנס לבית הלבן ועד כה לא הזמין את מחמוד עבאס לבית הלבן למרות שנפגש כבר עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם מנהיגים ערביים, הנושא הפלשתיני איננו עומד בראש סדר היום של הממשל אשר מעדיף כרגע את ניהול הסכסוך ולא את הניסיון לפתור אותו. הממשל מסתפק כרגע בניסיון לשפר את המצב הכלכלי של הרש"פ ולחזק את מעמדה בשטחים נוכח התגברות כוחה של תנועת חמאס.
יו"ר הרש"פ בחר פעם נוספת לאיים על ישראל בפנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג, אין זה חדש,מחמוד עבאס מנופף באקדח ריק, הרש"פ כבר הגישה בעבר כמה תלונות לבית הדין הבינלאומי נגד ישראל,מחמוד עבאס בוחר בדרך הפנייה למוסדות בינלאומיים נגד ישראל למרות שהוא יודע כי מדובר בתהליך ארוך של שנים שכלל לא ודאי שהוא יגיע למיצוי.
אין בנאומו של מחמוד עבאס שום מסר חדש לפלשתינים או לישראלים, הוא ממשיך למחזר את האמירות הישנות שלו ומסרב להכיר בכך שפתרון שתי המדינות איננו ריאלי במציאות הפוליטית הנוכחית. האיום על ישראל בפנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג הוא "הפגנת כוח" מגוחכת, הוא יודע היטב שאין שום סיכוי שישראל תיסוג בתוך שנה לגבולות, 67 כולל ממזרח ירושלים, חלקים גדולים בממשלה הנוכחית בישראל מתנגדים להקמת מדינה פלשתינית בקוי 67 והנושא כלל לא עומד לדיון. האמירה שלו על המשך התמיכה הכספית באסירים הביטחוניים ומשפחותיהם וב"התנגדות עממית בדרכי שלום" מדאיגה מאוד, המדיניות הזו שלו מעודדת את המשך הטרור נגד ישראל.
די לראות מה קרה בשטחי הגדה בחודשים האחרונים במיוחד בצפון הגדה, הרש"פ מעודדת פעילות אלימה נגד חיילי צה"ל באזור הכפר ביתא, למרות שמאחז אביתר פונה ממתנחלים, ואזור העיר ג'נין הפך לבירת הטרור הפלשתיני בגדה. הרש"פ איננה פועלת נגד התופעות האלה שעלולות להביא להסלמה ביטחונית גדולה. הרש"פ אומנם פועלת נגד ארגון חמאס בשטחי הגדה מכיוון שהוא מסכן את שלטונה, אבל אחרי מה שקרה ברצועת עזה לאחר ההינתקות מעיד על המגמה האמיתית של הפלשתינים: כל שטח שישראל נסוגה ממנו הופך לבסיסי טרור נגדה, הנוכחות הצבאית של ישראל בשטחי הגדה היא שמונעת את הפיכתה לחמסטאן, האם באמת יו"ר הרש"פ חושב שישראל תלך למהלך התאבדותי "בשם השלום" ותיסוג בתוך שנה לקווי 67? הוא חי בסרט הזוי.
עדיף שיו"ר הרש"פ היה מנצל את נאומו להודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים, הוא נכשל כמנהיג ואיננו מייצג עוד את הפלשתינים, הוא נוח לישראל מבחינה ביטחונית אך אין ביכולתו לקדם שום תהליך מדיני, הוא חי באשליות כי יצליח לכפות על ישראל את "הקווים האדומים" של הפלשתינים באמצעות הקהילה הבינלאומית, הדרך הזו לא תביא לשום שלום בין ישראל לפלשתינים ואפילו לא להסדר מדיני חלקי.

תאריך:  25/09/2021   |   עודכן:  25/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הרש"פ הציב אולטימטום לישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הישג ענק לבני גנץ
א.ל. רמת-גן  |  25/09/21 11:04
2
עבאס הציב אולימטום לישראל
אהרון ש.  |  25/09/21 14:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
אני חוזר למען הבהירות: ככל שהמצב הנוכחי של איום מתמיד מעזה על הריבונות הישראלית בנגב הצפוני-מערבי אינו מקובל הוא גבה מחיר דמים גדול יותר בעת שהתקיים גוש-קטיף
יוני בן-מנחם
חמאס דורש את שחרור ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע - דרישה שרק תסבך את המו"מ על עסקת חילופי שבויים עם ישראל    חמאס העביר למודיעין מצרי את המתווה לקיום העסקה שאותה הוא מנסה לכפות על ישראל    בינתיים אין פריצת דרך במגעים
מנחם רהט
שמיטה ישראלית: היתר מכירה, אוצר בי"ד, הערבה הדרומית; שמיטה לחומרע: פרי וירק מגואלים בדם מי היה מאמין שהחזון אי"ש הֵקֵל במקום שהראי"ה קוק החמיר?
איתן קלינסקי
יחידה צבאית בפיקודו של רב סרן העונה לשם משה, שהפליא את מכותיו באזרחים נושאי תחמושת טרוריסטית של מים    קשה לי לצפות בסרטון בו רב סרן בצבא הגנה לישראל, העונה לשם משה מטלטל קשיש שרק ביקש להביא מים
יוני בן-מנחם
הקבוצות החמושות בעיר ג'נין מעריכות: צה"ל ייצא בקרוב למבצע צבאי גדול באזור ג'נין    בכירים בפתח קוראים לרש"פ ולקהילה הבינלאומית למנוע את המבצע    גורמי ביטחון בישראל אומרים כי באזור ג'נין יש תשתית טרור גדולה ומסוכנת ויש לעקור אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il