X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הסדר עם מנג וואנז'ו, בתו של מייסד ענקית התקשורת

סמנכ"לית Huawei: רימיתי כדי לסחור באירן

מנג הודתה בעבירות הונאה אשר הובילו לכך שבנק בינלאומי גדול - כנראה HSBC - ביצע עסקות עם שלוחת Huawei באירן אשר הפרה את העיצומים על מדינה זו שוחררה ממעצר הבית בקנדה ותורשה לשוב לסין, בלא עונש כלשהו סין שחררה שני קנדים שנעצרו זמן קצר לאחר שקנדה עצרה את מנג לבקשת ארה"ב, בדצמבר 2018
▪  ▪  ▪
מנג בשימוע בברוקלין [ציור: אליזבת ויליאמס, AP]

משרד המשפטים האמריקני חתם (יום ו', 24.9.21) על הסדר עם מנהלת הכספים של קבוצת Huawei הסינית, מנג וואנז'ו, אשר יאפשר לה לשוב למולדתה לאחר קרוב לשנתיים של מעצר בית בקנדה. מנג הודתה בביצוע עבירות הונאה הקשורות להפרת העיצומים על אירן, אך לא תיענש וכתב האישום נגדה צפוי להימחק בדצמבר 2022. מנג היא בתו של המייסד והמנכ"ל של ענקית התקשורת, ראן זנגפיי, ועד מעצרה שימשה גם כסגנית יו"ר החברה.
כתב האישום בן 16 האישומים נגד Huawei ומנג הוגש בפברואר 2020 לבית משפט פדרלי בברוקלין, והוא מייחס לחברה עבירות נרחבות המגיעות לכדי פשיעה מאורגנת. לטענת התביעה, Huawei ומנהלים בה ניצלו הסכמים חשאיים עם חברות אמריקניות כדי לגנוב את קניינן הרוחני, ולאחר מכן עשו בו שימוש לצרכיה של Huawei. כתב האישום מייחס לנאשמים (למעט מנג) עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכים ומסירת עדויות שקר לחוקרים - עבירות שהעונשים המירביים עליהם מגיעים לשנות מאסר דו-ספרתיות. עוד נטען, כי כחלק מן המזימה - Huawei הפעילה תוכנית סדורה של בונוסים כספיים, שניתנו לעובדים שהשיגו בפועל את המידע הסודי מהחברות האמריקניות.
מנג נעצרה בדצמבר 2018 בנמל התעופה של ונקובר שבקנדה, לבקשתה של ארה"ב, ומאז הוחזקה במעצר בית בעיר זו במקביל לבקשתה של ארה"ב להסגיר אותה לידיה בטענה להפרת העיצומים על אירן. הממשל האמריקני ניהל תקופה ארוכה חקירה נגד Huawei, בחשד להפרת העיצומים על קובה, אירן, סודן וסוריה. בשנת 2017 ביקשו משרדי האוצר והסחר ספציפית ממשרד המשפטים לחקור את החשד שהחברה מפרה את העיצומים על אירן.
ניקול בוקמן, פרקליטת המחוז המזרחי בניו-יורק, מסרה, כי מנג הודתה שנטלה חלק בהונאה שנועדה להוביל מוסד פיננסי בינלאומי לבצע עסקים עם שלוחת Huawei באירן תוך הפרת העיצומים על מדינה זו. בוקמן לא אמרה באיזה בנק מדובר, אך בקשתה של ארה"ב להסגיר את מנג רמזה שמדובר בבנק HSBC בוקמן הדגישה, כי יימשך ניהול המשפט נגד החברה עצמה. ההסכם עם מנג הוצג לבית המשפט בברוקלין, בדיון בו השתתפה מנג בשיחת וידאו ממשרדי עורכי דינה בוונקובר.
בעקבות הגשת ההסדר עם מנג בברוקלין, הורה בית המשפט בוונקובר לשחרר אותה ממעצר הבית וביטל את הערבויות שהוטלו עליה. זמן קצר לאחר מכן שחררה סין שני צעירים קנדים, אותם עצרה זמן קצר לאחר מעצרה של מנג – הדיפלומט לשעבר מייקל קובריג ואיש העסקים מייקל ספאבור. בחודש אוגוסט נדון ספאבור ל-11 שנות מאסר באשמת ריגול, אם כי קנדה טענה שמדובר באנשים חפים מפשע שהפכו למעשה לבני ערובה בתיק נגד מנג.
מעצרה של מנג וכתב האישום נגדה היה אחד הסימנים הבולטים להחמרה הניכרת ביחסי ארה"ב-סין, אשר החלה בימי ממשל טראמפ ונמשכת בידי ממשל ביידן. בוושינגטון קיימת הסכמה בין-מפלגתית נרחבת לפיה סין היא האיום האסטרטגי מספר אחת על ארה"ב, הן במישור הכלכלי, הן במישור הטכנולוגי והן במישור הביטחוני – וגם הסכמה על מדיניות תקיפה נגדה. ההסכם עם מנג עשוי להוביל להרפיה מסוימת במתח, אך לא יותר מכך.

תאריך:  25/09/21   |   עודכן:  25/09/21
+בנט: יש קבוצה קטנה אנטי ישראלית שעושה הרבה רעש
00:58 26/09/21  |  עידן יוסף

‏ראש הממשלה בנט בשדה התעופה עם המראתו לניו-יורק: "אני יוצא עכשיו לעצרת הכללית של האומות המאוחדות. זו במה בינלאומית חשובה, ואני מאוד שמח על ההזדמנות להביא את הקול של ישראל, של הישראלים, לאותה במה חשובה. זו הזדמנות לספר את הסיפור שלנו, על המקום של ישראל במרחב, על הרוח המיוחדת של הישראלים ועל התרומה שלנו לעולם.
"בזמן האחרון היו כמה רגעים חשובים, בראשם הניצחון הגורף בהצבעה בבית הנבחרים האמריקני. ראינו שברגע האמת נציגי העם האמריקני תומכים תמיכה גורפת בישראל, 420 מול 9, באותה הצבעה על החימוש מחדש של כיפת הברזל. יש קבוצה קטנה, אנטי ישראלית שעושה הרבה רעש אבל החבר׳ה האלה נכשלו.
"אנחנו לא מגדירים את עצמנו לפי אחרים, לא לפי אירן ולא הפלשתינים, ובכלל - אני מציע למנהיגים שלהם לעסוק באנשים שלהם, בשיפור המצב שלהם, ולהפסיק באובססיה הזאת למדינת ישראל".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמנכ"לית Huawei: רימיתי כדי לסחור באירן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
ראש המטה לביטחון לאומי, ד"ר אייל חולתא, והיועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, קיימו בשבוע שעבר שיחת וידאו מאובטחת בנושא ההיערכות הישראלית-אמריקנית לאפשרות שהמו"מ על הסכם הגרעין לא יתקדם    סאליבן צפוי להגיע בקרוב למזרח התיכון לביקור ראשון
עידן יוסף
ראשי המדינות מקיימים את העצרת ה-76 באופן פרונטלי - בפעם הראשונה מאז פרוץ קורונה    נשיא ארה"ב: "מחויבים למנוע מאירן נשק גרעיני ועובדים על חזרה להסכם"; "פתרון המדינה הפלשתינית נראה רחוק"    בהמשך ינאם נשיא אירן ראיסי    לאחר חודשים של קיפאון: אירן הודיעה כי שיחות הגרעין עם המעצמות יחודשו בתוך שבועות
עמנואל בן-סבו
אין ספק, בתקופת זמן קצרה מאוד עם להט לא ברור של שחקנים אזוריים רבים מידיי מתקיים לכאורה תהליך מדיני חובק עולם, תחיית המתים של תוכניות ישנות להקמת מדינה פלשתינית לצד מדינת ישראל
שאול מנשה
בסודן נרצחו מאות אלפי מוסלמים על-ידי מוסלמים    משטרו של עומר אלבשיר רצח 350 אלף מוסלמים בדרפור, וזה מה שקורה בסוריה, עירק, תימן ומדינות באפריקה
איתן קלינסקי
חובה עלינו - הציבור בישראל - להתנער מאמירות, המצדיקות תופעת הרג "מאיש ועד אישה, מעולל ועד יונק"    זו אמירה המעלה את חיינו על שרטון של השחתה מוסרית וגיבוי לגיטימי לפקודה בלתי חוקית בעליל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il