X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בכיר תנועת פתח מרוואן ברגותי תוקף מתוך הכלא הישראלי את הרש"פ והעומד בראשה וקורא לעריכת בחירות כלליות בשטחים. ברגותי מכיר בכוחה הצבאי הגובר של ישראל אך באותה העת הוא קורא להתנגדות כוללת נגד "הפרויקט הציוני"
▪  ▪  ▪
מרוואן ברגותי [צילום: ברנט אמנגו/AP]

בכיר פתח מרוואן ברגותי, אדריכל הטרור של האינתיפאדה השנייה השפוט ל-5 מאסרי עולם על רצח אזרחים ישראלים, מאתגר מתוך הכלא הישראלי את הרש"פ, בראשותו של יריבו המר מחמוד עבאס, ואומר כי היא על סף קריסה בעוד ישראל מתחזקת מבחינה צבאית ומקימה בריתות חדשות.
דבריו מתפרסמים כאשר הפלשתינים מציינים מלואת 21 שנים לאינתיפאדה השנייה.
לא ברור כיצד איפשר שב"ס לדברים שאמר מרוואן ברגותי בתוך הכלא הישראלי לצאת ולהתפרסם באתרי אינטרנט פלשתינים, במיוחד לאחר המחדל הגדול של בריחת 6 המחבלים מכלא גלבוע, למחבלים השפוטים למאסרי עולם אסור להתראיין לאמצעי התקשורת ואם הם עושים זאת הם אמורים להיענש ע"י שב"ס, בכל מקרה, על-פי מקורות פלשתינים, דבריו של מרוואן ברגותי נאמרו בתוך סימפוזיון שנערך בתוך הכלא שאותו ארגן "המכון למחקרים פלשתינים" תחת הכותרת "הסימפוזיון של תנועת האסירים" והם הגיעו לאמצעי התקשורת הפלשתינים.
להלן עיקרי דבריו של מרוואן ברגותי:
  • הרש"פ הפכה לרשות ללא רשות ואימפריאליזם ללא עלות.
  • פרויקט האימפריאליזם(ישראל) על כל עדותיו, מפלגותיו וזרמיו הפוליטיים לא מקבל את המינימום שלו מסכים הזרם המרכזי באש"ף כבסיס להסדר.
עם זאת, לאחר עשרות שנים של משא-ומתן וניסיונות להגיע להסדר, "הפרויקט הזר" נחל כישלון מלא.
  • המשטר הפוליטי הפלשתיני שהתגבש בשנים האחרונות הוא על סף קריסה, כל המרכיבים שלו כשלו.
  • הפלשתינים ממשיכים להתנגד (לישראל) ולא נסוגים, למרות הטיהור האתני, מעשי הטבח,ההרג, המעצרים, העינויים והגירוש, הרעב והמצור, הם אינם מוותרים על חופש, על זכות השיבה ועל העצמאות.
  • היכולות הצבאיות של ישראל הגיעו לשלב חסר תקדים, יש לישראל יכולת צבאית לא פחות מיכולתן הצבאית של בריטניה וצרפת, ישראל ממשיכה לבנות ברית חסרת תקדים בהיסטוריה המודרנית עם ארה"ב ועם רוסיה, סין והודו.
  • המלחמה האחרונה ברצועת עזה חשפה את כישלון המשטר הפוליטי הפלשתיני, את החולשה שלו ואת הניוון והדגישה כי הפלשתינים זקוקים יותר מאשר אי-פעם להקים משטר פוליטי חדש, לחזור אל העם ולקיים בחירות כלליות ב-3 שלבים, התחליף לכך הוא גרוע ביותר.
  • קריאה להתנגדות כוללת נגד "הפרויקט הציוני", המלחמה האחרונה ברצועת עזה הוכיחה כי לעם הפלשתיני יש "מאגר של מאבק" שאיננו דועך.
מרוואן ברגותי שוב חוזר לקדמת הבמה הפוליטית הפלשתינית לאור המצב הקשה של הרש"פ ומעמדה החלש ברחוב הפלשתיני, ולקראת האפשרות של עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס, לברגותי יש הבטחה מתנועת חמאס כי היא תדרוש את שחרורו במסגרת העסקה לאחר שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס טירפד את שחרורו במסגרת "עסקת שליט" ב-2011.
על-פי גורמים בפתח, במהלך השנה שחלפה פעלו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ומקורביו מאג'ד פרג' וחוסיין א-שיח' אצל השב"כ הישראלי וה-CIA האמריקני כדי למנוע את שחרורו של מרוואן ברגותי במסגרת עסקת חילופי השבויים החדשה בין ישראל לחמאס בנימוק שהוא מתכנן לפגוע בשיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לרש"פ.
לפני כמה חודשים ביטל יו"ר הרש"פ את הבחירות הפלשתיניות לפרלמנט ולנשיאות מחשש שתנועת פתח תפסיד לחמאס בבחירות לפרלמט והוא עצמו יפסיד מול מרוואן ברגותי בבחירות לנשיאות, הנימוק הרשמי שלו היה שישראל איננה מאפשרת את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות.
עם זאת יו"ר הרש"פ נמנע מלגרש את מרוואן ברגותי מתנועת פתח, כפי שעשה לד"ר נאצר אל-קידווה שהחליט לרוץ ברשימה עצמאית בבחירות פרלמנט, הוא חשש מתגובה נזעמת של הרחוב הפלשתיני, הפופולריות של ברגותי ברחוב הפלשתיני היא גבוהה בהרבה יותר מזו של מחמוד עבאס.
ברגותי נחשב בשטחים ל"גיבור לאומי" והוא קיבל את הכינוי "נלסון מנדלה הפלשתיני". ברגותי מסמל בעיני פלשתינים רבים את הרוח האמיתית של תנועת פתח ש"ידיו נקיות" בעוד מחמוד עבאס נתפס בעיני רבים ברחוב הפלשתיני כסמל השחיתות והכניעה לתכתיבי ישראל וארה"ב.
תנועת פתח והרש"פ נמצאות במצב קשה מבחינה פוליטית ומבחינת דעת הקהל, המעמד של חמאס ושל הג'יהאד האיסלאמי התחזק מאוד ברחוב הפלשתיני, מרוואן ברגותי מנסה שוב למצב את עצמו כמי שראוי לרשת את מחמוד עבאס, מקורביו מעריכים כי הוא עדיין לא אמר את המילה האחרונה בקרב הירושה בצמרת פתח ועוד נשמע ממנו בקרוב.

תאריך:  29/09/2021   |   עודכן:  29/09/2021
+א סיסי: מתן זכויות לפלשתינים - שינוי חיובי לאיזור
16:35 29/09/21  |  עידן יוסף

‏נשיא מצרים א-סיסי אחרי פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ק סאליבן בקהיר: "פתרון הסוגיה הפלשתינית ומתן זכויות לפלשתינים יהיו שינוי חיובי לאזור ויפרצו את הדרך לשלום, שיתוף פעולה וצמיחה".

+מצב הלוחמים הפצועים בשומרון - יציב
15:33 29/09/21  |  עידן יוסף

פציעת לוחמי דובדבן במבצע הלילי בשומרון: מצבו של קצין דובדבן שהתעורר הבוקר ותקשר עם משפחתו מוגדר קשה אך יציב. הלוחם השני שוחרר מהיחידה לטיפול נמרץ למחלקה הכירורגית כשמצבו יציב.

+סוכל פיגוע במערת המכפלה
15:12 29/09/21  |  עידן יוסף

בחסם צלבנית סמוך למערת המכפלה נעצר ע"י לוחמי מג"ב פלשתיני בן 17 עם סכין. החשד הוא שהתכוון לבצע פיגוע.

+ישראל לא מה שחשבתם [חלק ב']
11:55 29/09/21  |  ד"ר רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה

אבו מאזן חוזר בכל נאום באנגלית על תמיכתו בפתרון של שתי מדינות אבל, מערכת התעמולה והמדיניות שלו סותרים הכרזה זאת

אבו-מאזן. לא מתכוון [צילום: פלאש 90]
+נקודת התורפה בנאום בנט
08:46 29/09/21  |  מנשה שאול   |   לרשימה המלאה

בקרב הפלשתינים יש קרע עמוק בין חמאס והרשות הפלשתינית  ▪  חמאס אינו מוכן להכיר בישראל כמדינה יהודית כפי שקבע האו"ם וגם לא כמדינה חילונית

בנט. תסבוכת [צילום: האו"ם]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרוואן ברגותי מאתגר את הרש"פ מכלאו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ממשלת ישראל עושה שוב טעויות    הרש"פ נסוגה מההסכם שלה עם קטר בעניין הכנסת הכסף הקטרי לרצועה ופגעה במאמצי מצרים להשגת הסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לחמאס    הדרג המדיני בישראל שוקל ברצינות לאשר שוב הכנסת מזומנים לחמאס ברצועה    מדובר בתהליך מסוכן שיחזק את הכוח הצבאי של ארגון הטרור ברצועה
איתמר לוין, איציק וולף
ראש הממשלה, נפתלי בנט, יפתח את סדר היום של העצרת הכללית של האו"ם בנאום שיעסוק בתרומתה של מדינת ישראל ליציבות וביחסה של הקהילה הבינלאומית למדינת ישראל    זהו נאומו הראשון של בנט בעצרת הכללית
יעקב קורי
לא מעט מחברות וחברי הקונגרס (תשעה בסך-הכל לעומת למעלה מארבע מאות בעד) שדחו את אישור הסיוע ביומיים עושים זאת משיקולים אלקטוראליים
איתן קלינסקי
אני מודה באשמות הרבות שמוטחות כלפי    כן, אני מודה בגאווה רבה באשמה, שאני שייך לאלו, שהחלוקה הקובעת עבורם אינה בין יהודים וערבים בארץ הזו, אלא בין מי שיש לו אינטרס בשיטה המעמדית הקיימת לבין מי שיש לו אינטרס לשנותה
רבקה שפק-ליסק
בניגוד לפלשתינים, ליהודים יש היסטוריה ארוכה של חיים בארץ ישראל    שבטים עבריים נדדו והתנחלו בארץ החל מהמאה ה-18 לפנה"ס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il