X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם אנשי המקצוע ייסוגו מפני ביקורת של פוליטיקאים שוב יתמלאו שורותיהם ב"אומרי הן" מהזן שהיה מזמר שירי הלל ורוקד לפי חלילו של ביבי
▪  ▪  ▪
בנט. בלי מורא ובלי משוא פנים [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

נפתלי בנט מנהל מדיניות נכונה בסוגיית הקורונה. הוא מנע שיבה להטלת הסגר שהתחבבה על קודמו, בנימין נתניהו, המכהן עתה כחבר הכנסת ביבי. אין צורך להתרשם מן התבהלה שזורים כלי התקשורת בציבור. נגיף הדלתא ימוגר, וייתכן כי הציבור יידע להעריך עד כמה הממשלה הנוכחית מנעה מן האומה תוהו-ובוהו כלכלי. זה העיקר. היא ראויה למחמאות.
אך בנט טועה ביחסו הלעומתי כלפי אנשי המקצוע במשרד הבריאות. הפרופסור נחמן אש (בערוץ-12, עמליה דואק) חש בצדק נפגע מן המתקפה של ראש הממשלה עליו ועל ד"ר שרון אלרואי-פרייס ועמיתיהם, וראוי לעודד אותם לא להירתע מפני הדברים השגויים שהוטחו בהם על-ידי בנט.
כי תפקידם להגיש חוות דעת מקצועית "בלי מורא ובלי משוא פנים".1 כי הם פטורים מלהביא בחשבון שיקולים כלכליים וכספיים. כי אנשי האוצר הם שצריכים להציג בפני הממשלה את מצב המשק למקרה שתחזור, חלילה, על המשגה של בנימין נתניהו ותחדש את הסגר. כי תפקיד השרים לשקול את כל ההיבטים ולקבל החלטה, ואש אינו חולק על כך שהממשלה תחליט ולא הרופאים.
כי אם אנשי המקצוע ייסוגו מפני ביקורת של פוליטיקאים שוב יתמלאו שורותיהם ב"אומרי הן" מהזן שהיה מזמר שירי הלל ורוקד לפי חלילו של ביבי.
בנט צריך לכבד את עצמאות אש ואלרואי-פרייס. הם נכס לממשלתו בהביעם עמדה מקצועית שאינה לרוחו. אשרנו שיש רופאים וקצינים ושופטים ופרקליטים שהיושרה האישית שלהם מתקיימת אחרי שנותיו של נתניהו בשלטון, ולאחר ההתבטאות של בנט באו"ם. זה איכשהו בצבץ גם בנאומו, שניכר כי לא הסתמך על סיעור מוחות מגוון של אנשי מקצוע בתחום הדיפלומטיה והמדיניות והתקשורת, ויצא בסדר אך לא יותר מכך.
הנה עוד עצה שספק אם יאמץ: אילו הייתי מי מהיועצים שלו (מי הם האלמונים האלה?) הייתי מפציר בבנט לפתוח ביום ראשון את ישיבת הקבינט בהודעה כי הוא קורא לאנשי המקצוע לחוות את דעתם כהבנתם, ולא לשאול את עצמם מה יאמר על זה ראש הממשלה. כי הוא, ראש הממשלה, לא יחזור על הביקורת שנפלטה מפיו בנאום באו"ם כלפיהם, ובעיקר יודע כמה חשוב שלא יהססו להציג עמדה עצמאית. ברוח דבריו הנשגבים של אריסטו: "אני אוהב את אפלטון, אבל את האמת אוהב יותר".

הערות

1. אני שואל שוב ושוב, מה היה קורה בהר מירון בל"ג בעומר אילו בעלת מקצוע בעלת האופי של אלרואי-פרייס הייתה מפכ"לית המשטרה ומזהירה את בנימין נתניהו כי עלול להתרחש אסון נורא בעת ההילולה? ועומדת על דעתה, והוא היה צריך לקבל את ההחלטה?

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  29/09/2021   |   עודכן:  29/09/2021
+3,550 חולי קורונה אובחנו אתמול, מצבם של 639 חולים - קשה
09:53 30/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+האם קיימת מניעות משפטית
09:27 30/09/21  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה

מהו הגבול? האם מותר לאכוף חיסונים? מהם האמצעים? מסתבר שיש לנו עלי אדמות פוליטיקאים ו/או פקידים שליחים של מלך מלכי המשפט  ▪  השליחים האלה אינם השופטים עצמם אך הם נמשחו לשליחיהם והם קובעים לנו את ה"מניעות המשפטית" לשבט ולחסד

חיסון בכוח? [צילום: מאט רורק, AP]
+647 חולי קורונה במצב קשה, 217 מונשמים
21:36 29/09/21  |  איציק וולף

2,405 חולי קורונה חדשים אובחנו אתמול ואליהם נוספו כ-2,200 חולים חדשים שאובחנו היום, כך עולה מנתונים שפרסם (יום ד', 29.9.21) משרד הבריאות. 647 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה. 217 מתוכם נזקקים להנשמה.

+20% מההורים לא לקחו בדיקות אנטיגן
21:29 29/09/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

כ-2.4 מיליון תלמידים יחזרו בבוקר למוסדות החינוך אחרי חופשת החגים וכ-200 אלף מתוכם צפויים לחזור מבלי שנבדקו בבדיקת אנטיגן לאיתור חשיפה לנגיף הקורונה  ▪  מזכ"ל הסתדרות המורים הנחתה את המנהלים והגננות שלא למנוע כניסת תלמידים שלא הצהירו כי נבדקו

[צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
עידן יוסף
יו"ר הקואליציה החלה להחתים חברי כנסת על יוזמה להצגת תו ירוק מצד חברי הכנסת    ליו"ר סיעת יהדות התורה הייתה הצעה לתו אחר - תקן שניתן על-ידי בעל כשירות לכהן כרופא, ולחלופין הומאופט, נתרופט או פסיכופט
מירב ארד
הדגיש: מדיניות הממשלה היא לשמור על המדינה פתוחה ועל הכלכלה מתפקדת ככל האפשר    על-פי הנתונים - 40 היישובים האדומים יותר בישראל הם בחברה הערבית, ומעל 90% מהמאושפזים במצב קשה הם "לא מחוסנים"
איציק וולף
השר הורוביץ טוען כי הדברים שאמר ראש הממשלה בעצרת הכללית של האו"ם שלפיהם ניהול המאבק בקורונה אינו רק עניין של בריאות היו מיותרים וכי הוא מצטער שנאמרו    "מגבה ב-100% את אנשי מערכת הבריאות כי אני תומך במדע הרפואה וזה תמיד השיקול הראשון שלנו"
איציק וולף
פייזר וביונטק הגישו ל-FDA את הנתונים מהניסוי הקליני שערכו בחיסון נגד קורונה לילדים בני 5 עד 11    על-פי דרישת הרשויות הרגולטוריות נערך בימים אלה מחקר נוסף - שכולל גם מתן חיסון לפעוטות בני פחות מ-5
מירב ארד
מספר המאומתים החדשים במדינה ירד בהתמדה בחודש האחרון    מגבלות על מסעדות ואירועים המוניים יישארו בתוקף כחודש כדי למנוע התעוררות מחודשת במקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il