X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגון חמאס מנסה להבעיר את שטחי הגדה ולגרור אותה לכאוס ביטחוני, השב"כ תפס כמות גדולה של חומרי נפץ שבאמצעותה תכנן חמאס לבצע פיגועים בישראל. את המאבק מוביל סאלח אלעארורי ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה בעזרת משוחררי "עסקת שליט"
▪  ▪  ▪
סאלח אלערורי [צילום: אתר האינטרנט של החמאס]

הפעילות האינטנסיבית בשבוע שעבר של השב"כ, הימ"מ וצה"ל באזור יהודה ושומרון נגד מוקדי הטרור הפלשתיני לא כוונה לאזור ג'נין דווקא, שעלה לכותרות בעקבות אירוע בריחתם של 6 המחבלים מכלא גלבוע, היא נועדה ללכוד חברי תשתית חבלנית רחבה של חמאס במספר מקומות בגדה שעמדו להוציא לפועל בטווח הזמן הקרוב שורה של פיגועים, לכן, בשב"כ מתייחסים למצוד אחריהם כמרוץ נגד הזמן, הם מהווים "פצצה מתקתקת" שאם היא לא תנוטרל היא תתפוצץ.
צה"ל ייאלץ לטפל באזור ג'נין בנפרד, האזור הזה מצריך מבצע צבאי גדול בסגנון "חומת מגן 2" כדי לפרק את תשתיות הטרור שצמחו לממדים מסוכנים, מאות מחבלים חמושים מכל הארגונים וכמויות גדולות של נשק בלתי חוקי ותחמושת, הפעילות המונעת של כוחות הביטחון הישראלים שהונהגה אחרי מבצע "חומת מגן", המכונה בעגה הביטחונית "כיסוח דשא" של מעצר שוטף של פעילי טרור, כבר איננה מספיקה, המידע המודיעיני מצוי בשפע אבל צה"ל צריך להיכנס לעומק השטח הפלשתיני, לעיר ג'נין ולמחנה הפליטים הצמוד אליה ולנקות באופן יסודי את תשתיות הטרור, הרש"פ איננה יכולה, וכנראה גם שאיננה רוצה, להתמודד עם היקף המחבלים החמושים הפועלים באזור.
אסטרטגיה כפולה
ארגון חמאס משחק משחק כפול מול השחקנים האזוריים והבינלאומיים, מחד-גיסא, הוא מציג גירסא כי ברצונו לחזור להבנות הרגיעה, לקבל את המענק החודשי הקטרי ולשקם את הרצועה מנזקי מבצע "שומר החומות", אך מאידך-גיסא, הוא מנסה להדליק את שטחי הגדה באמצעות הקמת תשתיות טרור לביצוע פיגועים נגד ישראל וגם כדי לזעזע את שלטונו של מחמוד עבאס.
החמאס פועל להפוך את שטחי הרש"פ לשדה קרב כדי למנוע כל כניסה של צה"ל לערים והכפרים בשטחי A וליצור מצב שכל כניסה כזו תתיקל בהתנגדות פלשתינית באש חיה, לכן הוא מזרים כספים לפעיליו כדי שירכשו עוד כלי נשק ויגייסו פעילים חדשים בכל רחבי הגדה. חמאס קרא בתחילת השבוע לתושבי הגדה להסלים את "ההתנגדות" העממית והמזויינת בשטחי הגדה נגד ישראל. בכיר חמאס חוסאם בדראן אמר אתמול כי "הגדה המערבית הולכת לכיוון של עימות כולל עם הכיבוש ויש בה מספיק לוחמים למרות התיאום הביטחוני והרדיפות של הכיבוש".
על-פי גורמי הביטחון, חברי התשתית של חמאס שנעצרו, ושחלקם חוסל על-ידי צה"ל והימ"מ, תכננו לבצע שורה של פיגועי הרג וחטיפת ישראלים במרכז הארץ, בירושלים ובערים נוספות. השב"כ חשף כמות גדולה של חומרי נפץ שהוסתרה בבאר מים בכפר בידו שבה תכננו חברי התשתית החבלנית להשתמש בכמה פיגועים. נראה כי חמאס מנסה שוב לחטוף אזרחים וחיילים ישראלים כדי לצבור קלפי מיקוח נוספים ולזרז את המשא-ומתן בינו לבין ישראל על עסקת חילופי שבויים חדשה. גם ארגון הג'יהאד האיסלאמי אימץ את האסטרטגיה הזו, בכיר הארגון חדר חביב קרא ב-22 בספטמבר לחטוף חיילי צה"ל כדי לשחרר אסירים ביטחוניים. "זוהי הדרך היחידה לשחרר את 5,000 האסירים הפלשתינים השוהים בתנאים קשים בבתי הכלא בישראל" הוא הדגיש.
חמאס נכנס לתחרות פנימית עם ארגון הג'יהאד האיסלאמי ולמרוץ של מי יעשה יותר פיגועים נגד ישראל, הבריחה הנועזת של 6 המחבלים מכלא גלבוע, ש-5 מהם השתייכו לארגון הג'יהאד האיסלאמי, העלתה את קרנו של הארגון בשטחים וחזקה את מעמדו ברחוב הפלשתיני, זה פגע בתדמית של חמאס, אחרי מבצע "שומר החומות" התחזק מעמדו של חמאס ברחוב הפלשתיני והוא הצליח ליצור את התדמית של "מגן ירושלים ומסגד אל-אקצה" אך הבריחה מכלא גלבוע טרפה את הקלפים מחדש וחמאס צריך שוב להוכיח את עצמו ברחוב הפלשתיני כמי שמוביל את "ההתנגדות" נגד ישראל.
סאלח אלעארורי-ראש הנחש
מי שמוביל את האסטרטגיה של חמאס בשטחי הגדה ואחראי על הקמת תשתיות הטרור בה הוא סאלח אלעארורי, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס וראש הזרוע הצבאית של חמאס ביחד עם סגנו זאהר ג'בארין. בין סאלח אלעארורי לבין יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, קיימת יריבות קשה ומבחינתו של אלעארורי יש לו אינטרס חזק להבעיר את שטחי הגדה כדי להביא באמצעות פיגועים "הישגים" לחמאס במאבק נגד ישראל.
על-פי גורמים בחמאס, סאלח אלעארורי הוא שהפעיל את אחמד זהראן, אחד מבכירי המחבלים שנהרגו השבוע על-ידי הימ"מ בכפר בית ענאן סמוך לירושלים, משפחתו של זהראן היא ותיקה במאבק נגד ישראל, אחיו זהראן זהראן היה מעורב בחטיפתו של חייל צה"ל נחשון וקסמן ז"ל וחוסל ב-1998, סבו נהרג ב-1948 במהלך הקרבות על הקסטל באזור ירושלים.
סאלח אלעארורי נבחר בחודש יולי האחרון בבחירות הפנימיות בתנועה לתפקיד מנהיג חמאס בגדה, בחירתו מסמלת את הניצחון של הציר התומך באירן בתוך תנועת חמאס על פני הציר התומך ב"האחים המוסלמים". אלעארורי הינו תושב הכפר אלעארורה בגדה, הוא ריצה בכלא הישראלי עונש של 18 שנים על הקמת הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, ב-2010 הוא שוחרר וגורש לסוריה. אחרי שתנועת חמאס עזבה את דמשק ועברה לדוחא בקטר בעקבות התנגדות חמאס למלחמת האזרחים בסוריה, עבר אלעארורי להתגורר בטורקיה, משם הוא גורש בלחץ אמריקני-ישראלי ועבר לקטר, אך גורש גם משם עד שהתמקם בלבנון בשכונת א-דאחיה בבירות סמוך למשרדי מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.
על-פי גורמי הביטחון בישראל, אלעארורי הינו הגורם הבכיר בהנהגת חמאס האחראי על התשתית הצבאית של חמאס בגדה. הוא הפעיל את חוליית מחבלים שחטפה ורצחה את 3 הנערים הישראלים באזור חברון בקיץ 2014, דבר שהביא בסופו של דבר למבצע צוק איתן ברצועת עזה, וגם את החוליה שרצחה את בני הזוג נעמה ואיתם הנקין ז"ל באזור שכם בפברואר 2015. שמו של סאלח אלעארורי מצטרף אל שמותיהם של בכירים אחרים מארגון חמאס, אסמעיל הניה, יחיא סינוואר, מוחמד דף, רוחי מושתהא, פתחי חמאד ועלי ע'נדור הכלולים ברשימת הטרור האמריקנית. בכיר חמאס סאלח אלעארורי נע הרבה בעולם הערבי, הוא עסוק בנסיעות לקטר, אירן, לבנון וטורקיה.
מהעיר איסטנבול הוא מכווין את פעילות הטרור בגדה באמצעות "מטה הגדה" שבו עובדים מחבלים שגורשו במסגרת "עסקת שליט", והטורקים מעלימים עין מפעילותו. לצידו של סאלח אל עארורי פועל סגנו זאהר ג'בארין ששוחרר ב"עסקת שליט" ב-2011. זאהר ג'בארין משמש כאחראי על ההתעצמות הצבאית של חמאס במה שמכונה בארגון הטרור "לשכת הבינוי" (מכתב אלאשע’אל-בערבית). הגוף הזה ממוקם במשרד הזרוע הצבאית באיסטנבול, לצד "מטה הגדה", שמכווין את הפיגועים, ואחראי על פיתוח היכולות הצבאיות של ארגון חמאס בתחום האוירי, הימי והרקטי וכן על פיתוח אמצעי לחימה חדשים, לוחמת סייבר והעברת כספים מאירן לחמאס.
גורמי ביטחון בישראל מדווחים על מגמה של הנהגת חמאס לחזק את התשתית שלה בשטחי הגדה בעקבות מבצע "שומר החומות" כדי לנסות ולערער את יציבות שלטון הרש"פ, במסגרת זו הוגברה העברת הכספים לפעילי הארגון ביהודה ושומרון. התשתית החבלנית של חמאס שנחשפה השבוע בשטחי הגדה הוקמה בשיטתיות במשך כשנה, היא נחשפה ברובה אך ייתכן שבעקבות חקירת המחבלים והסייענים שנעצרו השבוע יבצע השב"כ מעצרים נוספים.
התשתית הזו הופעלה מאיסטנבול שבטורקיה ומלבנון, נראה שאת הסיכול העיקרי של הטרור החמאסי ביהודה ושומרון עושה השב"כ, במיוחד בכל מה שקשור לסיכול פעולות טרור מתוכננות בטווח המיידי, למרות שיתוף הפעולה ההדוק עם מנגנוני הביטחון של הרש"פ בכל הקשור למלחמה בטרור.

תאריך:  03/10/2021   |   עודכן:  03/10/2021
+לוין: הזחילה לאבו מאזן - בחסות בנט
20:53 03/10/21  |  עידן יוסף

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, הגיב לפגישת שרי מרצ יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, ואמר: "שרי ממשלת השמאל ממשיכים לזחול על גחונם אל אבו מאזן, והכל בברכתו של ראש הממשלה בנט. לשר הבריאות חשוב יותר להיפגש עם מממן הטרור אבו מאזן, מאשר בריאותם של אזרחי ישראל.
"ממשלת ישראל הנוכחית לא חדלה מלהשפיל את עצמה ולערער לחלוטין את המעמד העוצמתי שבנינו לישראל בשנים של מנהיגות נחושה. כל זה קורה בשעה שהרשות הפלשתינית ממשיכה לממן את הטרור ולפעול להעמדת חיילי צה"ל לדין בינלאומי בהאג.
"שר הבריאות מפקיר את חיילי צה"ל להאג, את ארץ ישראל לידי ראש המחבלים אבו מאזן, ואת הבריאות של אזרחי ישראל במקום להיאבק באמת בקורונה. בושה גדולה וסכנה גדולה", דבריו.

+מחזה תעתועים ב-3 מערכות
13:42 03/10/21  |  אמנון ליכטנשטיין   |   לרשימה המלאה

מה היו המניעים להעזר במפלגה איסלאמית קיצונית ולטפחה, עד כדי סיכון אפשרי של ביטחונה הפנימי ויציבותה של ישראל?

הרשימה המשותפת ורע"ם, אחמד טיבי, עאידה תומא סולימאן, מנסור עבאס [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סאלח אלעארורי מוביל את הטרור בשטחי יו"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
סגן ראש הזרוע הצבאית של ארגון חמאס היושב בטורקיה גילה זאת בראיון לאתר "ערבי 21"    רבי-המחבלים שאת שחרורם דורש חמאס אחראים לרצח עשרות ישראלים: מרוואן ברגותי, אחמד סעאדאת, עבאס א-סייד, עבד אל-נאצר עיסא, בילאל עות'מאן, ג'מאל אבו אלוהיג'א, מוחמד עמראן
איציק וולף
פלשתינית בת 30 הכניסה הבוקר סכין גדולה לשטח הר-הבית    בשעה 6:30 יצאה משטח ההר לעבר שער השלשלת וניסתה לדקור שוטרים    השוטרים ירו לעבר המחבלת והרגו אותה    מפקד מחוז ירושלים במשטרה קיים בזירה הערכת מצב ראשונה
ד"ר רבקה שפק-ליסק
אבו מאזן חוזר בכל נאום באנגלית על תמיכתו בפתרון של שתי מדינות אבל, מערכת התעמולה והמדיניות שלו סותרים הכרזה זאת
מנשה שאול
בקרב הפלשתינים יש קרע עמוק בין חמאס והרשות הפלשתינית    חמאס אינו מוכן להכיר בישראל כמדינה יהודית כפי שקבע האו"ם וגם לא כמדינה חילונית
יוני בן-מנחם
בכיר תנועת פתח מרוואן ברגותי תוקף מתוך הכלא הישראלי את הרש"פ והעומד בראשה וקורא לעריכת בחירות כלליות בשטחים. ברגותי מכיר בכוחה הצבאי הגובר של ישראל אך באותה העת הוא קורא להתנגדות כוללת נגד "הפרויקט הציוני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il