X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם ייפול התקציב כי אז יתחדש המאמץ של בנימין נתניהו לשכנע את בני גנץ לחבור אליו ולהרכיב ממשלה בראשותו תקוותי שגנץ למד את לקחו ואינו מוכן ומסוגל, אבל מי בוחן כליות ולב?
▪  ▪  ▪
רעש בכנסת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הכנסת מחדשת את צעקותיה השבוע. יהיה ציר אחד ויחיד לדיוניה הענייניים: אישור או דחיית חוק התקציב. אם יאושר - כדאי לבנימין נתניהו להתבונן לאחור. סימני המרד הראשונים בליכוד יתרבו כמה ימים אחרי ההצהרות הבומבסטיות, שהסיעה מאחוריו.
אם ייפול התקציב כי אז יתחדש המאמץ שלו לשכנע את בני גנץ לחבור אליו ולהרכיב ממשלה בראשותו. תקוותי שגנץ למד את לקחו ואינו מוכן ומסוגל, אבל מי בוחן כליות ולב? בכל אופן הוא יהיה ראש ממשלה בה ימלא בנימין נתניהו תפקיד משני כפי שדמיטרי מדבדב היה נשיא בעת שולדימיר פוטין כיהן רק כראש הממשלה.
(זה מחייב הסבר: אז הדיקטטורה של פוטין הייתה עדיין בחיתוליה. על-פי החוק לא יכול היה להיבחר פעם נוספת. מה עשה? מינה את עושה דברו ותומכו לכהן כנשיא - בובת נשיא - והוא עצמו היה "רק" ראש ממשלה, אבל כל אחד ידע מי באמת שולט).
יש לממשלה הישגים בתחום היחסים עם ארצות הברית, מצרים, ירדן, ושוודיה, וקידום הסכמי אברהם הנרשמים על שמו של בנימין נתניהו. הם תיקנו במידת מה את שיבושי הממשלה הקודמת במדיניות החוץ שלה. עבודה נאותה של נפתלי בנט ויאיר לפיד.
יש גם הישג ניכר של הממשלה בתחום בו טיפלו בנט וניצן הורוביץ בבלימת גל הקורונה. אנשים מתקשים להעריך את הרווחה ואינם מבינים מה היקף ההישג האדיר שישראל הגיעה לשלהי הגל הרביעי בלי סגר. השכחה גוברת על הזיכרון.
אם יעלה בידי שר המשפטים גדעון סער להעביר כמה מיוזמותיו האוסרות על נאשם בפלילים לכהן כראש הממשלה, ובכלל להגביל את הכהונה לשמונה שנים, כי אז יירשמו עוד הישגים.
העיקר בפעילותו של שמרן נאור זה, המכהן כשר המשפטים, הוא שהודיע היום כי יתמוך בהצעה של בני גנץ להקים ועדת חקירה לשערוריית הצוללות, ולא סתם אלא גם על דעת היועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט. לפני כמה ימים פרסמתי כאן טור על חידוש "מלחמת הצוללות" והערכתי כי יש סיכוי שסער יאמץ גישה ראויה זו. עתה קרה הדבר, וסביר להניח כי המאמצים לממש את הנכונות החדשה לא ייפסקו.
לכנסת יהיה במה לעסוק. מהות הנושאים היא כזאת שהשיח יישאר מביש כמו במושב הקודם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  04/10/2021   |   עודכן:  04/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
איתמר לוין
סניגורו של גנור: משרד הביטחון דורש ממני לשבור קירות ולשים סורגים במשרדי    סניגורו של בר-יוסף: משחירים חלקים מחומרי החקירה למרות שאנשים מדברים עליהם בגלוי    התביעה: קביעת הסיווג היא של משרד הביטחון; חלק ניכר מן העדים יוכלו להעיד בדלתיים פתוחות
דן מרגלית
במקום להביע שמחה שלא יעלה בידי גורמים עויינים לחגוג את הדחת דרוקר פרסם ח"כ נתניהו ציוץ מביש כאילו זו מזימה של אנשי השמאל בתאגיד "כאן" להכניס את כספי משלם המיסים לכיסם
יוסף אליעז
כאשר בישראל כבר חסרים עובדי היי-טק, והצבא אשר מכשירם עוד מתקשה למנוע ממשרתיו לזלוג לשוק הפרטי המפתה במשכורותיו ותנאיו, הנה ביטול הצורך בוויזה יגביר עוד את הירידה לארה"ב
עידן יוסף
האם בכירים לשעבר במערכת הביטחון מסרו ליו"ר התנועה לאיכות השלטון מידע בניגוד לכללי הסיווג הביטחוני? חבר הכנסת משה ארבל הגיש תלונה בעניין ליועץ המשפטי לממשלה
יוסי דר
מרכזיותו הקריטית של אבריאל בכל הפרשה ממש מזדקרת לעין, וקשה להעלות על הדעת אפשרות למיצוי סביר של העניין בלי לזמן את אבריאל לחקירה בוועדה - באשר, כפי שראינו בכתב האישום - ידו האחת של אבריאל בחשה ברכישת צוללות בעוד ידו השנייה בוחשת בכספי שוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il