X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הממשל האמריקני שיגר מסרים של דאגה ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ודרש ממנו לערוך רפורמות מקיפות כדי לחזק את מעמדו ברחוב הפלשתיני. הממשל דרש את החלפת הממשלה הפלשתינית בראשותו של מוחמד א-שתייה, בינתיים החליט מחמוד עבאס על עריכת בחירות מוניציפליות בשטחי הגדה
▪  ▪  ▪
פגישת ביידן אבו-מאזן [צילום: דבי היל]

השליח האמריקני האדי עמרו סיים את ביקורו בישראל ובשטחים, הוא נפגש עם מחמוד עבאס ושמע ממנו את תלונותיו על כך שממשלת בנט מתנגדת לפתרון שתי המדינות ולחידוש המשא-ומתן עם הרש"פ. האדי עמרו הסביר לו בשם הממשל האמריקני כי לאור מצבה השברירי של הקואליציה בישראל אין זה רלוונטי כעת לדון בפתרון שתי המדינות וכי הממשל אינו מתכוון להפעיל לחץ על ישראל בנושא. הוא דרש ממנו להתמקד בשיפור הכלכלה הפלשתינית וחיזוק מעמד הרש"פ ברחוב הפלשתיני.
האמריקנים מודאגים מאוד מהכירסום הגדול במעמדו של יו"ר הרש"פ ברחוב הפלשתיני ומהתחזקות מעמדם של חמאס והג'יהאד האיסלאמי בציבוריות הפלשתינית, סקר דעת קהל פלשתיני שפורסם בשטחים לפני כשבועיים הצביע על כך ש-80 אחוזים מהפלשתינים בשטחים ובחו"ל דורשים את התפטרותו המיידית של מחמוד עבאס מתפקידו.
גורמים בכירים בפתח אומרים כי השליח האמריקני האדי עמרו חזר על עמדת הממשל בדבר הצורך הדחוף ברפורמות שלטוניות של הרש"פ כדי לחזק את מעמדה ברחוב הפלשתיני, בשלב הראשון מדובר בהחלפת הממשלה והעומד בראשה ד"ר מוחמד א-שתייה.
א-שתייה נכשל בטיפול במגיפת הקורונה ובחילוץ הרש"פ ממצוקתה הכלכלית, הוא גם הצטרף לאיומים של מחמוד עבאס על ישראל בדבר פנייה לבית הדין הבינלאומי בהאג, חזרה לתוכנית החלוקה מ-1947 והקמת "מדינה אחת" לישראלים ולפלשתינים. בשבוע שעבר נפגש ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה עם קבוצה של עיתונאים מקרב ערביי ישראל ואמר להם כי ישראל איננה מעוניינת בפתרון שתי המדינות או בפתרון המדינה האחת: "אם יישחק פתרון שתי המדינות, נחזור במהרה למשבצת הראשונה שהייתה ב-1948 ואז תהייה הנהגה פלשתינית אחת לעם הפלשתיני מהים עד הנהר". הוא הוסיף ואמר: "ישראל תמות מבחינה דמוגרפית מכיוון שהמאגר האנושי היהודי בעולם כבר הפך להיות חרב, המאבק על פלשתין יוכרע באמצעות מכות בזו אחר זו, לא במכה אחת, הדמוגרפיה היא אלמנט חשוב בסכסוך לכן ישראל מנסה להיפטר מרצועת עזה ולדחוף אותה לעבר מצרים".
ממשל ביידן מסתייג מאוד מהאיומים השדופים האלה שאינם מעשיים ורק מעכירים את האווירה ומגבירים את המתיחות בין ישראל לרש"פ.
פתח מתנגדת למינוי סלאם פיאד
גורמים בכירים בפתח אומרים כי ממשל ביידן מעוניין בהחזרת ראש הממשלה הפלשתיני לשעבר, סלאם פיאד לתפקידו במקום מוחמד א-שתייה וכי המסר הזה הועבר ליו"ר הרש"פ, גורמים אחרים המקורבים ליו"ר הרש"פ מכחישים כי השם הזה הוזכר באופן מפורש אך מאשרים כי הממשל דרש את החלפתו של מוחמד א-שתייה.
סלאם פיאד, ביקר בחודש יולי האחרון ברצועת עזה ונפגש עם נציגי הפלגים הפלשתינים כדי לבחון את אפשרות היענותם ליוזמתו החדשה להקים ממשלת אחדות פלשתינית שתהייה מקובלת על הקהיליה הבינלאומית ותפעל למען פיוס לאומי ושיקום רצועת עזה, הוא יצא לרצועה בברכתו של יו"ר הרש"פ.
פיאד הוא פוליטיקאי וכלכלן פלשתיני עצמאי ששימש כראש הממשלה של הרש"פ בין השנים 2013-2017, הוא מקובל על מדינות המערב ונחשב למי שאיננו מעורב במעשי שחיתות. סלאם פיאד נפגש עם נציגי כמה פלגים ברצועה והציג בפניהם את יוזמתו להקמת ממשלת אחדות שתהייה מקובלת על ממשל ביידן והקהילה הבינלאומית, מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, סירב להיפגש עמו ושלח נציג מטעמו, בחמאס רואים בו "סוכן אמריקני-ישראלי". אולם, גם צמרת פתח אינה רוצה במינויו של סלאם פיאד לראש הממשלה, את ההתנגדות מוביל "הציר החזק" ברש"פ הכולל את חוסיין א-שיח' ומאג'ד פרג'. סלאם פיאד הוא אאוטסיידר שאיננו משתייך לתנועת פתח ובצמרת התנועה חוששים כי הוא דוחף את עצמו חזרה למערכת הפוליטית כדי לנסות ולהתברג לקרב הירושה בתמיכה של ישראל, ארה"ב והקהילה הבינלאומית.
העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח ב-8 באוקטובר כי ממשל ביידן דרש מהרש"פ לקבל את ההבנות בין המודיעין המצרי לתנועת חמאס, לרבות הקמת ממשלת טכנוקרטים, רעיון שעלה בפגישה בין נשיא מצרים א-סיסי לבין ג'ק סאליבאן היועץ לביטחון לאומי, בתמורה חידש הממשל את ההתחייבויות למחמוד עבאס לשפר את מצבה הכלכלי של הרש"פ ולמנוע את קריסתה בתקופה הקרובה בתנאי שיו"ר הרש"פ יבצע את הרפורמות הדרושות.
בחודש אוגוסט האחרון שקל יו"ר הרש"פ לבצע שינוי קוסמטי בהרכב הממשלה הפלשתינית, הוא תכנון להשאיר את מוחמד א-שתייה ראש ממשלה ולהחליף כמה שרים בתחומי הפנים, הבריאות והשלטון המקומי מבלי שהממשלה תאלץ להתפטר. אולם, בסופו של דבר הוא נסוג מתוכניתו, הרחוב הפלשתיני רוצה לראות שינוי אמיתי בתחום הביצועי של הממשלה ומנגנוני הביטחון, כולל הפסקת תופעות השחיתות והנפוטיזם במנגנוני הרש"פ.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ייאלץ להפסיק את הסחבת בעקבות הלחץ האמריקני, הוא איננו יכול לרקוד על כמה חתונות בעת ובעונה אחת, אם הוא רוצה את הסיוע האמריקני כדי לשרוד פוליטית מראית עין איננה מספיקה והוא צריך לשנות את צמרת הרש"פ, למנות ראש ממשלה חדש ולהחליף את כל השרים.
הרחוב הפלשתיני משווע לרפורמות שלטוניות ולניצוץ של תקווה, אם יו"ר הרש"פ לא יעשה את הרפורמות הדרושות עלול הרחוב בשטחי הגדה להתקומם, גם כך המתח רוחש מתחת לפני השטח, הרש"פ הצליחה להכיל את הפגנות המחאה והזעם על הריגתו של הפעיל ניזאר בנאת בידי אנשי ביטחון פלשתינים אך יש אי-ודאות רבה, איש לא יכול להתנבא כמה זמן יוכל מחמוד עבאס להחזיק את הכסה מעל סיר הלחץ ולמנוע פיצוץ.
בינתיים, יו"ר הרש"פ הולך למהלך של בחירות מוניציפליות בשטחי הגדה בחודש דצמבר הקרוב, תנועת חמאס מתנגדת לעריכת בחירות מוניפליות ברצועת עזה ודורשת בחירות כלליות אך מחמוד עבאס חושש מהן, הוא החליט לקיים את הבחירות המוניציפליות בגדה בלבד כדי להראות לאמריקנים שהוא עושה כמיטב יכולתו למען רפורמות למרות ההתנגדות של חמאס.

תאריך:  10/10/2021   |   עודכן:  10/10/2021
+הכלה
08:32 10/10/21  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה

אומרים שראש המוסד אומר שהצליחו מאוד  ▪  אבל בני גנץ אומר שנכשלו  ▪  מאיפה גנץ יודע?  ▪  מה זאת אומרת הוא שר הביטחון  ▪  אבל המוסד לא שייך לו  ▪  אלא למי?  ▪  לראש הממשלה לנפתלי בנט

גנץ. לא יודע [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשל ביידן דורש מיו"ר הרש"פ רפורמות שלטוניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אברהם בנמלך
אומרים שראש המוסד אומר שהצליחו מאוד    אבל בני גנץ אומר שנכשלו    מאיפה גנץ יודע?    מה זאת אומרת הוא שר הביטחון    אבל המוסד לא שייך לו    אלא למי?    לראש הממשלה לנפתלי בנט
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס פתח בקמפיין נגד מאג'ד פרג' ראש המודיעין הכללי הפלשתיני, הנחשב ל"איש החזק" ברש"פ וליורשו העתידי של מחמוד עבאס. הקמפיין בא בעקבות הצעדים של הרש"פ נגד חמאס בגדה וכדי לסכל את האפשרות שמאג'ד פרג' יהפוך ליו"ר הרש"פ, גם חיסולו הפיזי הוא אפשרות מבחינת חמאס
ציפי לידר
האם אור הזרקורים דוחה שבת? תשאלו את בנט    דרושים מבדקי אישיות קפדניים לעובדים במוסדות פסיכיאטריים    חולמים רחוק? חזון המזרח התיכון החדש כמשל    בנט מציג את ממשלת השנאה    הלו מפכ"ל, התבלבלת בכתובת?    שמתם לב? החרדים בתחתית טבלת התמותה בגל הרביעי של הקורונה
ד"ר רבבקה שפק-ליסק
הביקורת של נציגי מרץ על עמדת מפלגות הימין ידועה ונאמרה פעמים רבות, אבל, נציגי מרץ חייבים היו להציג בפני אבו מאזן את "תרומתה" של הרשות הפלשתינית להמשך הכיבוש
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ חזר להשמיע איומים על ישראל בגלל סירובה של ממשלת בנט לדון בנושא פתרון שתי המדינות. מדובר באיומים ממוחזרים, הרחוב הפלשתיני איבד את האמון בהנהגת הרש"פ ובאיומיה, גם ישראל וממשל ביידן מבינים שמדובר בהוצאת קיטור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il