X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הטרור האיסלאמי רודף את ארה"ב מסוף המאה ה-18 בין אם בבית הלבן נשיא דמוקרטי או רפובליקני, כפי שהיה בתקופת אובמה וטראמפ
▪  ▪  ▪
אסון התאומים [צילום: ריצ'רד דרו/AP]

מחוות של ארה"ב וישראל לטרור איסלאמי/ערבי/פלשתיני, והסרת האופציה הצבאית על-ידי ארה"ב משולחן המו"מ עם משטר הטרור האירני, נתפסים כחולשה בעיני טרוריסטים, יריבים ובעלי-ברית של ארה"ב. מדיניות זאת מתעלמת מ, או ממעיטה במשקל, תיעוד אובייקטיבי של 1,400 שנות התנהלות הטרור האיסלאמי, ומתבססת על הערכה ספקולטיבית של התנהלותו העתידית.
מדיניות זאת מכרסמת בתדמית ההרתעה של ארה"ב המהווה תנאי בל יעבור לצמצום אי-שפיות העולם, ומקרבת את הטרור האיסלאמי לאדמת ארה"ב. מדיניות זאת (של ארה"ב) מבוססת על ההנחה שהטרור האיסלאמי הוא מונחה יאוש, ולכן יש, כביכול, להתמקד בטיפול בסיבות היאוש (דיפלומטיה וסיוע כלכלי), ולא בטיפול בטרור (צבא). אבל, מאז המאה השביעית הטרור האיסלאמי הוא מונחה חזון דתי, פנאטי, להשתלטות על העולם ושיעבוד "הכופרים" לאיסלאם.
מדיניות זאת מניחה שהטרור האיסלאמי מהווה תגובה למדיניות ארה"ב. אבל, הטרור האיסלאמי רודף את ארה"ב מסוף המאה ה-18 בין אם בבית הלבן נשיא דמוקרטי או רפובליקני, כפי שהיה בתקופת אובמה וטראמפ.
לדוגמא:
- בשנות ה-80' של המאה ה-20 היה לסיוע אמריקני צבאי, דיפלומטי ופיננסי תפקיד חשוב בהצלחת המוג'אהידין לסלק את ברה"מ מאפגניסטן. אבל, טרור איסלאמי הקשור למוג'אהידין פתח ב-1996 במיתקפה על ארה"ב, שהגיעה לשיאה ב-11 לספטמבר 2001.
- ב-2015 היה לארה"ב תפקיד מרכזי בגיבוש הסכם הגרעין עם אירן שהביא לטהרן בוננזה של מיליארדי דולרים ושידרוג דיפלומטי חסר-תקדים. אבל, משטר האייתולות הגיב בהחרפת פעילותו כמרכז אזורי ועולמי אנטי-אמריקני להפצת חתרנות, טרור, מלחמות, טכנולוגיות בליסטיות וסמים במפרץ הפרסי, המזרח התיכון, מרכז אסיה, אפריקה, אירופה, דרום ומרכז אמריקה ותאי-טרור-רדומים בארה"ב.
- ב-2011 יזמה ארה"ב את מתקפת-נאט"ו על משטר קדאפי שהביאה להפלת קדאפי על-ידי ארגוני טרור איסלאמים. אבל, ב-2012 השתלטו טרוריסטים איסלאמים על הקונסוליה האמריקנית ומפקדת המארינס בבנגזי, רצחו את השגריר האמריקני ועוד 3 אזרחי ארה"ב, והפכו את לוב למוקד טרור איסלאמי אנטי-אמריקני אזורי ועולמי.
- ב-1978/79 העניקה ארה"ב רוח גבית עזה להשתלטות אייתוללה חומייני על אירן, ו"תקעה סכין" בגב השאה הפרסי שהיה "השוטר האמריקני של המפרץ הפרסי". אבל, חומייני השתלט על שגרירות ארה"ב, החזיק 63 אמריקנים כבני-ערובה במשך 444 ימים, והפך לאיום המרכזי על יציבות האזור והעולם, כולל קיום כל משטר ערבי פרו-אמריקני.
- ב-1982/83 שלחה ארה"ב חיילים ללבנון כדי לבלום את מתקפת צה"ל על אש"פ. אבל, ב-1983 נהרגו כ-250 אמריקנים על-ידי משאיות-תופת של הטרור האיסלאמי והפלשתיני, שהוטמנו בשגרירות ארה"ב ובמפקדת המארינס בבירות.
- ב-1993 ו-2005 העניקה ישראל לפלשתינים מחוות חסרות-תקדים, כאשר הפקידה בידיהם סמכות שלטונית מרחיקת לכת בכל רצועת עזה, וחלקים נרחבים ביו"ש (שלא הוענקה להם על-ידי מצרים וירדן כאשר שלטו שם), כולל הכנסת כ-100,000 טרוריסטים פלשתינים מטוניסיה, תימן, סודן ולבנון לרכסי הרים החיוניים לקיום ישראל. אבל, תגובת אש"ף וחמאס למחוות חסרות התקדים הייתה - כצפוי - גל חסר תקדים של טרור וחינוך לשנאה המייצג את החזון הפלשתיני: חיסול המדינה היהודית ולא דו-קיום בשלום.
- בשנות ה-50', ה-60', ה-70' ועד 1990 העניקו מצרים, סוריה, ירדן, לבנון וכווית לפלשתינים סמכויות ארגוניות, כלכליות, ולעתים אף שלטוניות. אבל, הפלשתינים בראשות הפתח' ואש"ף הגיבו בחתרנות וטרור, היו קרובים להפלת השלטון בירדן ולבנון, והצטרפו לפלישת סדאם חוסיין לכווית שהייתה המארחת הנדיבה ביותר ל-400,000 פלשתינים חברי ומקורבי אש"פ. מכאן התייחסות משטרים ערביים לפלשתינים כאב-טיפוס לבוגדנות וטרור, והפער העמוק בין המלל הערבי הפרו-פלשתיני לבין המעש הערבי האדיש/עוין לפלשתינים, כולל הסתייגות מהקמת מדינה פלשתינית שתוסיף, להערכתם, דלק למדורת המזה"ת.
לאור המציאות הנ"ל, על ישראל וארה"ב להימנע משיעבוד מציאות ארוכת שנים של הטרור האיסלאמי/ערבי/פלשתיני להערכות עתידיות ספקולטיביות המונחות על-ידי כמיהה לשלום, פן יפגע הדבר בכח-ההרתעה האמריקני והישראלי לשביעות רצונן של אירן, האחים המוסלמים, טליבאן, אל-קאעידה, חיזבאללה, חמאס, הרשות הפלשתינית, כמו גם פקיסטן, טורקיה, סין ורוסיה.
שלא כמו אוכלוסיית גרמניה בתום מלחמת העולם השנייה שהייתה נכונה - היסטורית, תרבותית, רעיונית, מדינית וחינוכית - לאמץ את מוסדות וערכי הדמוקרטיה, זכויות האדם ודו-קיום בשלום, המזרח התיכון המוסלמי/ערבי קשור בטבורו לערכים בני 1,400 שנים הרואים בתרבות המערבית איום היסטורי, דתי, ותרבותי, ומטפחים אי-סובלנות, אלימות, עריצות, חתרנות וטרור בינערבים ובין-מוסלמים.
ההנחה שהטרור האיסלאמי/ערבי/פלשתיני יעניק ל"כופרים" במערב ובישראל דו-קיום בשלום - שהם מונעים בשיטתיות משכניהם ה"מאמינים" - עדין מנותקת ממציאות המזרח התיכון. לכן, על ארה"ב וישראל לחתור לשלום על-ידי שדרוג העוצמה הצבאית וכח-ההרתעה ולא על-ידי מחוות, ויתורים ונסיגות.

תאריך:  12/10/2021   |   עודכן:  12/10/2021
+המודיעין הפלשתיני מרגל אחרי חמאס בטורקיה
08:20 12/10/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

ארגון חמאס טוען כי המודיעין הכללי הפלשתיני גייס 7 צעירים פלשתינים למשימת ריגול בטורקיה ומעקב אחר פעילי חמאס כדי לסייע למוסד הישראלי לחסלם. הם נלכדו על-ידי המודיעין הטורקי והפרשה העכירה את יחסי טורקיה עם הרש"פ, גורמים ברש"פ: מדובר בשקרים

מג'ד פרג' - שלישי מימין עם הנהגת חמאס [צילום: משרד ראש הממשלה הפלשתיני]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור האיסלאמי/ערבי מכה במסייעים לו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס טוען כי המודיעין הכללי הפלשתיני גייס 7 צעירים פלשתינים למשימת ריגול בטורקיה ומעקב אחר פעילי חמאס כדי לסייע למוסד הישראלי לחסלם. הם נלכדו על-ידי המודיעין הטורקי והפרשה העכירה את יחסי טורקיה עם הרש"פ, גורמים ברש"פ: מדובר בשקרים
אורנה מזרחי
המיליארדר נג'יב מיקאתי הצליח להרכיב ממשלה שקיבלה את אמון הפרלמנט, אך במקרה הטוב יעלה בידו לכל היותר לעצור את ההידרדרות של המדינה    כדי לבצע שינוי לטווח ארוך, דרושות רפורמות מבניות עמוקות והשקעות ענק בינלאומיות – שאינן נראות באופק
יוני בן-מנחם
עבדאללה מלך ירדן מתקרב מחדש לסוריה כדי לנסות ולצמצם את הסכנה הביטחונית הנשקפת לירדן מהנוכחות האירנית בדרום סוריה. לראשונה מזה עשר שנים, המלך הירדני שוחח בטלפון עם הנשיא הסורי בשאר אסד ושתי המדינות החלו בנקיטת צעדים מעשיים בשטח להידוק הקשרים ביניהן
ירון פרידמן
שר החוץ יאיר לפיד הגיע לבחריין לקדם את הסכמי אברהם ולפתוח את שגרירות ישראל במנאמה. הביקור עורר מחאה בנסיכות. האם יש אופוזיציה משמעותית להסכמי הנורמליזציה בשתי הנסיכויות המפרציות בחריין והאמירויות? האם קיים הבדל בין שתי המדינות בנושא? התקשורת בארץ מתמקדת בהתקדמות התהליך, אולם התקשורת הערבית מתייחסת גם לאופוזיציה. הכירו את מתנגדי השלום בשתי הנסיכויות
יוני בן-מנחם
גורמים עירקים אומרים כי אירן פועלת מאחורי הקלעים לטרפד כל גילוי של תמיכה בעירק בנורמליזציה עם ישראל. קבוצת משכילים עירקית מארגנת כינוס נגד הנורמליזציה עם ישראל שיהווה משקל נגד לוועידת ארביל שקראה לנרמל את היחסים עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il