X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עליות שערים קלות עם פתיחת יום המסחר בבורסה בתל אביב תוך המתנה לוול סטריט מדד המעו"ף מוסיף 0.3% מדד מניות הנדל"ן מתאושש בעלייה של 1%
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]

הבורסה של תל אביב פותחת את יום המסחר בעליות שערים קלות כאשר מדד המעו"ף מוסיף 0.3% ומדד תל אביב 100 מוסיף 0.4%. העליות הקלות נרשמות לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול ובהמתנה לפתיחת המסחר בארה"ב. מדד מניות הנדל"ן, שאיבד אתמול 2.3%, מוסיף כעת 1%.
אמנם, המדדים סיימו בירידות אולם בכל זאת מדובר בשיפור שכן בשעות הבוקר אתמול, נרשמו בבורסה ירידות שערים כבדות בהרבה ומדד מניות הנדל"ן איבד בשעות אלה כמעט 6%.
על אף הירידות החדות, יכולים המשקיעים להתנחם בכך שמדד המעו"ף מרוחק רק ב-4.8% מרמת שיא ואילו מדד תל אביב 100 מרוחק משיאו ב-6% בלבד. בכך מציגה הבורסה הישראלית עמידות נאה לעומת בורסות אחרות בעולם. לשם השוואה, מדד הדאו ג'ונס האמריקני מרוחק ב-9.6% מרמת שיא, מדד S&P500 מרוחק ב-9.8% משיא ואילו מדד הנאסד"ק מרוחק בכ-12.5% מרמת שיא של כ-7 שנים.
ירידות השערים בישראל נרשמו לאחר הצניחה במדדים האמריקנים בסוף השבוע. כעת בונים המשקיעים בעולם על הורדת ריבית בארה"ב בשיעור חד של 0.5% ב-30 לינואר. ריבית נמוכה עתידה להזרים נזילות וכסף נוסף לשווקים שכן הריבית על הלוואות אלה תרד והחברות המסחריות יוכלו ללות כסף בריבית נמוכה יותר.
גם אם כל מניות הנדל"ן רושמות בתקופה האחרונה ירידות, אפריקה ישראל (1.86% , 32360.0) ממשיכה לרכז את מרבית תשומת הלב: ראשית, מדובר באחת החברות הגדולות בתחום הנדל"ן ושנית, אפריקה ישראל כבר הוסיפה כ-70% מתחילת 2007 אולם במאי - עם הנפקת החברה הבת אפי פיתוח - החלה המניה לצלול ומחקה את כל העליות שרשמה עד אז.
אפי פיתוח הודיעה אתמול כי רכשה את אחד ממטוסי העסקים היוקרתיים ביותר בעולם, הבומברדיר גלובל 5000. מחירו של המטוס - כ-50 מיליון דולר. במקביל, רכש בעל השליטה באפריקה, לב לבייב, בית ברובע בארנט בצפון לונדון תמורת 35 מיליון ליש"ט. הבית ישמש את לבייב שהחליט באחרונה לרדת מהארץ ואף זכה למעמד של "תושב" (resident) בבריטניה.
מתוך הכוכבות של 2007, מרכזות החברה לישראל (-1.16% , 410000.0) והחברה הבת, כימיקלים לישראל (0.81% , 4840.0), מחזורי מסחר גבוהים. כמה בתי השקעות המליצו באחרונה לקנות ממניות החברה לישראל במקום ממניות החברה הבת, כי"ל כאשר הבסיס לכך הוא חישוב על פיו שוויה של החברה האם נמוך מסך השווי של החברות הבנות.
עליות קלות נרשמות במניות הבנקים בהובלת לאומי (0.91% , 1876.0) והפועלים (0.0% , 1835.0).

תאריך:  07/01/2008   |   עודכן:  07/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תל אביב ממתינה לוול סטריט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבורסה בתל אביב לא תרד
ילד  |  7/01/08 11:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קביליו
מנכ"ל אלקטרה, רפי פרידמן, פורש מתפקידו לאחר 16 שנים בחברה    לאורך שנותיו בחברה, כיהן פרידמן במספר תפקידים בכירים וכן פעל רבות להגדלת מחזור המכירות של החברה
אלעזר לוין
יבנו 40 קוטג'ים או 200 דירות    הרכישה - בעסקה לפי שווי של 41% מתמורת מכירת היחידות שייבנו על המגרשים    הבנייה עתידה להתחיל רק בשנת 2010
הדר פרבר
דוגמנית העל ראיינה את נשיא ונצואלה עבור מגזין GQ
אלעזר לוין
אפריקה-ישראל וב.ס.ט. מכרו 64 מתוך 74 דירות בשלב א' של פרויקט במרכז העיר    מגדל מגורים נוסף, ובו 90 דירות, יחל להיבנות בקרוב    שתי החברות משתפות פעולה גם בפרויקטים ברמת-גן
הדר פרבר
נשיא פקיסטן אמר כי אין כל הוכחה לכך שמנהיג אל-קאעידה נמצא בפקיסטן וכי המדינה עוסקת בהשמדת אל-קאעידה והטליבן ולא רק "אדם אחר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il