X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חוגג בכותל. למה זה פורסם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
משפט נתניהו: השלישייה * 18.10.21
האם היה סיקור לטובת משה חוגג
חוגג היה הבוס של אבירם אלעד בין תקופותיו בוואלה ולאחר שעזב את האתר; אלעד מכחיש שהתערב בסיקור הנוגע לו מיכל קליין מעידה בצורה פשוטה ועניינית; היא נראית פחות מזיקה להגנה מאשר אלעד

1.
למיכל רוזן-עוזר היו כמה מטרות בחלק האחרון של החקירה הנגדית של אבירם אלעד. היא רצתה להראות, כי אילן ישועה התערב גם בתכנים אחרים של וואלה, ולא רק בענייני נתניהו. על כך שב אלעד ואמר כי מדובר בהתערבויות שונות לחלוטין - הערות מקצועיות וכלליות, ולא הנחתות משיקולים זרים. מטרה שנייה הייתה להציג את אלעד כמי ששמח על פרסומים נגד שרה נתניהו, ולא ממהר לפרסם ידיעות בעדה. ההסבר של אלעד: הבעיה הייתה עם פרסומים חיוביים חסרי ערך עיתונאי; שמחתו על פרסום קלטת ה"פסי-כו-לו-גית!!!" הייתה בשל השוני הניכר לעומת תקופת הצינזור.
יעד שלישי היה בעיקר ישועה. אלעד העיד, כי ישועה סיפר לו שהוא-עצמו מונע את פיטוריו מתפקיד העורך הראשי אל מול דרישתם של בני הזוג אלוביץ. אלא שבבית המשפט אישר ישועה, גם אל מול ההתכתבויות שלו, כי הוא זה שהציע לפטר את אלעד והאלוביצ'ים התנגדו. מטרת משנה הייתה להראות, כי לאלעד יש בטן מלאה כלפי בני הזוג - אך היא אינה מוצדקת.
2.
רוזן-עוזר הפתיעה כאשר עסקה בצורה נרחבת למדי באופן בו אתר וואלה סיקר ולא סיקר את ענייניו של משה חוגג. אלעד עבד בסטארט-אפ של חוגג לאחר שסיים את תפקידו כראש מערכת החדשות של וואלה, ובסטארט-אפ נוסף לאחר שסיים את תפקידו כעורך הראשי. כאשר היה אלעד העורך הראשי, לא פורסמו ידיעות על כשלונותיו של חוגג ועל תביעות נגדו - והסיקור של רכישת בית"ר ירושלים באוגוסט 2018 היה מפרגן, לשיטתה.
למרות שרוזן-עוזר לא טענה זאת במפורש, אלעד מיהר לומר שלא נתן הנחיה כלשהי בנוגע לסיקור הנוגע לחוגג, וכי מאחר שהידיעות הכלכליות נלקחו כולן מגלובס - צריך לבדוק מה היה שם. עוד טען אלעד, כי אין כל מקום להשוות את ההתלבטות סביב שידור סרטון הביקור של בנימין נתניהו בכותל ביום הבחירות, לבין שידור סרטון ביקורו של חוגג בכותל. חוגג לא התמודד בבחירות, ההחלטה הייתה של עורך מדור הספורט - הוסיף. רוזן-עוזר תהתה האם מבט מבחוץ עלול לעורר את החשד שחוגג קיבל סיקור אוהד, ואלעד השיב בשלילה. המטרה כאן הייתה ברורה: להוכיח שמי שמייחס סיקור אוהד פסול - עשה זאת בעצמו.
3.
מיכל קליין, לשעבר ראש מערכת החדשות של וואלה, שבה ותיארה - כמו אלעד - כיצד נראו בפועל דרישותיו של ישועה לסיקור אוהד למשפחת נתניהו. קליין דיברה בצורה ברורה וחד-משמעית על נוהל קבוע של התערבויות, תוך שהיא אומרת שהן היו יוצאות דופן גם בהיקפן וגם בכך שלא היה כל מקום לוויכוח, ולאחר מכן הציג לה התובע, עו"ד אמיר טבנקין, שורה של אירועים נקודתיים. ככל שניתן לשפוט מן החקירה הראשית, קליין באה בלי מטרות משלה והיא מתארת את הדברים כהווייתם, בצורה פשוטה ועניינית.
מבחינת ההגנה, קליין נראית פחות מזיקה מאשר אלעד, משום שהדגישה שהיא רק הבינה שהתערבותו של ישועה נגעה לאינטרסים של אלוביץ. היא אומנם קשרה במישרין את ניר חפץ לדרישות הסיקור, אך ההגנה תטען שזו הייתה עבודתו כדובר משפחת נתניהו. ולגבי מניעיו של ישועה - כבר היינו ועוד נהיה בסרט הזה: לשיטת ההגנה, הוא פעל מאינטרסים אנוכיים שלו או כדי לאזן אתר שנטייתו הפוליטית הייתה שמאלית במובהק.
ציטוט היום
עו"ד ז'ק חן: "עו"ד [בועז] בן-צור לקח את התפקיד שלי - לקום ולקבל הערות מבית המשפט". עו"ד מיכל רוזן-עוזר: "אל תדאג, עוד יהיה לך". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "נשמור לך את הזכות" (תלת-שיח מבודח לאחר הערה של בן-צור על עדותו של אבירם אלעד).

תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  27/10/2021
+קליין: ישועה החזיר ידיעה עם מחיקות כמו בצנזורה
15:41 18/10/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מי שהייתה ראש מערכת החדשות של וואלה מעידה על התערבות נרחבת של המנכ"ל בידיעה על דוח מבקר המדינה בנוגע למבצע צוק איתן  ▪  "חוויתי חלק גדול מהאירוע הזה כפלישה: מגיע מישהו לבית שלך, ואתה זה שהולך?"

ישועה. מו"מ על הכותרת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
מי שהייתה ראש מערכת החדשות של וואלה מעידה על התערבות נרחבת של המנכ"ל בידיעה על דוח מבקר המדינה בנוגע למבצע צוק איתן    "חוויתי חלק גדול מהאירוע הזה כפלישה: מגיע מישהו לבית שלך, ואתה זה שהולך?"
איתמר לוין
ישועה הציג בפני העורך הראשי לשעבר מצג הפוך    דוחה את הטענה בדבר סיקור אוהד בוואלה של ענייני משה חוגג - אצלו עבד לאחר הפעמיים בהם התפטר מן האתר    אמר בחקירתו על קלטת ה"פסי-כו-לו-גית": "היה מתוק לפרסם את זה"
איתמר לוין
אבירם אלעד טוען שהתערבותו של אילן ישועה בתכנים הייתה חריגה משום שהיא ניתנה כפקודה    ההגנה טוענת שישועה התערב ללא הרף, ולכן לא היה משהו חריג כאשר פעל בענייני נתניהו
איתמר לוין
מדגיש שהחשיבות היא של הפניות בעניין נתניהו לישועה, ופחות חשובה הדרך בה אבירם אלעד הבין את פניותיו של ישועה אליו    אלעד בהמשך החקירה הנגדית: רק בנושא נתניהו ישועה נתן הוראות לביצוע; שאר ההתערבויות שלו, שחלקן היו בלתי תקינות בעליל, אפשרו לי לקבל את ההחלטה הסופית
איתמר לוין
אבירם אלעד ממשיך לחזק את טיעוני התביעה, במיוחד בנוגע למניעי התערבותו של ישועה לטובת נתניהו    בן-צור מבקש להראות שאלעד לא ידע במישרין מה באמת עומד מאחורי ההתערבויות, ושערב בחירות 2013 לא היו התערבויות כפי שטען
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il