X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בסיס תנף בסוריה [צילום: לוליטה בלדור/AP]
מסר אירני חדש לארה"ב ולישראל
אירן תקפה לראשונה, באמצעות מל"טים של המליציות הנאמנות לה בסוריה ובעירק, את בסיס תנף האמריקני בסוריה. התקיפה מהווה "עליית מדרגה" והיא נועדה להזהיר את ארה"ב וישראל מפני המשך התקיפות של יעדים אירנים בסוריה ובעירק

אירן הצליחה להפתיע את ארה"ב וישראל בכך שתקפה במפתיע בליל ה-20 באוקטובר את בסיס הצבא האמריקני בתנף שבסוריה באמצעות מל"טים.לא היו נפגעים בנפש אך נגרם נזק כבד.
בבסיס תנף יש כ-400 חיילים ואזרחים אמריקנים, הוא ממוקם בשטח סוריה במשולש הגבולות עם ירדן ועירק, הפנטגון אישר את דבר התקיפה ואמר כי ארה"ב שומרת לעצמה את זכות התגובה בעיתוי שתבחר. זו הפעם הראשונה שהבסיס הזה, שהוקם לצורך המלחמה נגד דאעש, מותקף ע"י אירן, על-פי גורמים סורים ההתקפה עליו התבצעה באמצעות 5 מל"טים של המליציות הפרו אירניות באזור, 3 מל"טים שהגיעו מסוריה ועוד 2 מל"טים שהגיעו מעירק, מה שמעיד על התיאום הגבוה והדיוק של המליציות הפרו אירניות בהפעלת נשק התקיפה החדש הזה.
על-פי הערכות שונות בארה"ב ובישראל, התקיפה של בסיס תנף הייתה תגובה אירנית לשתי ההתקפות שהיו בשבוע שעבר על יעדים אירנים בסוריה שיוחסו לישראל באזור חומס ותדמור. גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי כוח "קודס" של "משמרות המהפכה" בפיקודו של הגנרל אסמעיל קאא'ני הוא שאחראי לתקיפה.
התקיפה האירנית היא "עליית מדרגה" מבחינתה והשאלה היא אם ממשל ביידן יכיל את ההתפתחות החדשה הזו או שיתקוף מטרות אירניות בסוריה ובעירק כדי לאותת על סירובו לשנות את כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה.
אסטרטגיה חדשה
נראה כי אירן משנה את האסטרטגיה שלה בכל הקשור לתקיפת מטרות אירניות בשטח סוריה, האירנים טוענים כי חיל-האוויר הישראלי משתמש בבסיס האמריקני בתנף וכי ממנו מגיחים מל"טים ישראלים מדי פעם לתקיפת מטרות אירניות בסוריה ובעירק.
התקיפה של הבסיס בתנף נועדה להעביר מסרים לישראל ולארה"ב ולזרז את הנסיגה הצבאית האמריקנית מסוריה.
מהם המסרים שרוצה להעביר אירן?
  • אירן לא תשתוק עוד על התקיפות הישראליות בסוריה ואם ארה"ב לא תעצור אותן הבסיס שלה בתנף יהפוך ליעד לתקיפות אירניות.
  • למליציות הפרו אירניות בסוריה ובעירק יש יכולת מבצעית טובה לתקיפה באמצעות מל"טים וארה"ב תתקשה להתמודד בהצלחה עם נשק המל"טים האירנים.
  • מסר לישראל-ההתקפה על בסיס תנף היא רק ההקדמה, בהמשך יהיה גם התקפות על בסיסים ישראלים באמצעות מל"טים אם ישראל תמשיך לתקוף בשטח סוריה.
ההתקפה האירנית על בסיס תנף באה בעוד נמשכים המאמצים המדיניים של רוסיה וטורקיה להביא לנסיגה אמריקנית מלאה מסוריה, הטורקים טוענים כי צבא ארה"ב בסוריה מגן על הכורדים ואילו סוריה טוענת כי הנוכחות הצבאית האמריקנית היא "כיבוש".
שר החוץ הסורי פייצל אלמיקדאד אמר לפני כמה ימים בראיון טלוויזיוני כי הנוכחות הצבאית האמריקנית בסוריה היא "פעולת כיבוש. וכי "כל המדינות החופשיות תומכות במלחמה נגד הכיבוש, יש לנו דרכים רבות לשכנע את ארה"ב לסגת מארצנו".
הכדור כעת במגרשה של ארה"ב, חוסר תגובה צבאית על ההתקפה על בסיס תנף יתפרש כחולשה ויזמין התקפות אירניות נוספות מכיוון שישראל איננה מתכוונת להפסיק את התקיפות האוויריות נגד היעדים הצבאיים האירניים בסוריה. וושינגטון צריכה לשקול היטב את המדיניות שבה היא נקטה באחרונה ושבמסגרתה היא הקלה את הסנקציות הכלכליות המוטלות על סוריה, נוכח ההתקפה על בסיס תנף.

תאריך:  24/10/2021   |   עודכן:  24/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
אירן בדרך להפוך ל"מדינת סף" גרעינית ומצליחה לשטות במעצמות בכל הקשור לחזרה להסכם הגרעין    ישראל איבדה מנופי לחץ ו"יישרה קו" עם ממשל ביידן, היא כובלת את ידיה ועלולה להפסיד מכל הכיוונים
איתמר לוין
השגרירה לשעבר באו"ם מאשימה את ממשל ביידן בהעלמת עין מהסחר בין אירן לסין, וקוראת לקונגרס לפעול – וגם לממשל להטיל עיצומים על המיכליות והמעורבים בהובלת הנפט
איציק וולף
יוסי כהן אמר בפורום העסקים ישראל-אבו דאבי כי שאירן ממשיכה כל העת לפתח את פעילות הטרור שלה לא רק דרך חיזבאללה, החמאס והג'יהאד האיסלאמי אלא גם דרך מדינות אחרות    על החיים אחרי הפרישה מראשות המוסד: לא רודף אחרי אנשים רעים וטרוריסטים, הבעיה האירנית כבר לא מטרידה אותי יותר. כיום אני בעסקים ואני לא חושב על להיכנס לפוליטיקה
איציק וולף
שר החוץ התייחס לאיום האירני במסיבת עיתונאים משותפת שערך עם מזכיר המדינה האמריקני ועם שר החוץ האמירתי    הצהיר: "אם הדיפלומטיה תיכשל, תהיינה אופציות אחרות על השולחן. לפעמים העולם צריך להראות את כוחו כדי למנוע מאירן להפוך לגרעינית"
יוני בן-מנחם
מתיחות בגבול אירן עם אזרבייג'ן על-רקע הנוכחות של ישראלים באזרבייג'ן, אירן ערכה תמרונים צבאיים באזור הגבול כדי להדגיש את מורת רוחה מהמצב. אירן חוששת כי ישראל מתכננת פעולות ריגול נגדה ותקיפת מתקני הגרעין משטח איזרביג'אן בטווח הזמן הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il