הנשיא לשעבר דונלד טראמפ חשף בשבוע שעבר את פלטפורמת המדיה שהיא מתכנן להשיק לאחר שסולק מפייסבוק וטוויטר בעקבות אירועי 6 בינואר. הרשת החדשה קרויה TRUTH Social וטראמפ מתאר אותה כ"הדרך להתמודד עם הרודנות של הביג-טק". גירסת הבטא של הרשת תושק בחודש הבא, אמר טראמפ, והיא תחל לפעול ברבעון הראשון של 2022 – לקראת בחירות אמצע הקדנציה בעוד שנה.
ניוזוויק שאל מספר מומחים האם TRUTH Social מרמזת על כוונתו של טראמפ להתמודד לנשיאות ב-2024. תומס גיפט, מייסד המרכז לפוליטיקה אמריקנית באוניברסיטת קולג' לונדון, השקת הרשת אינה מפתיעה לנוכח חשיבות הציוצים מבחינת טראמפ, וזוהי הזדמנות מבחינתו לתת לתומכיו גישה ישירה למחשבותיו ולמחזר את המגאפון שמילא תפקיד כה חשוב בנצחונו ב-2016. לצד זאת, אומר גיפט, אומנם מדובר באיתות נוסף על כוונתו של טראמפ להתמודד, אך הוא אינו ממהר לקפוץ למים. ככל שיאחר להכריז על מועמדותו, הוא יכול ליצור יותר ציפייה ולייבש מתמודדים אחרים.
פול קווירק, מומחה למדעי המדינה באוניברסיטת קולומביה הבריטית, כי יש לטראמפ סיבות נוספות ליצור מדיה חברתית, מלבד מרוץ אפשרי לנשיאות. זוהי דרך ליצירת כסף בצורה ישירה, להמשיך לתקשר עם תומכיו ולהישאר כוח משמעותי במפלגה הרפובליקנית. לדעת קווירק, טראמפ ישתמש ברשת כדי לאסוף תרומות – כולל לצרכיו האישיים. "הוא היה מקים את החברה הזאת בכל מקרה; ההפתעה היא שזה לקח לו כל כך הרבה זמן", מוסיף קווירק. התמודדות נוספת לנשיאות לא תהיה קלה; שליש מהרפובליקנים לא רוצים שאפילו יהיה דמות משמעותית במפלגה, לפי סקר של מכון פיו.
פרופ' מארק שנהאן מאוניברסיטת רדינג, אשר כתב ספר על נשיאות טראמפ, אמר לניוזוויק, כי השקת TRUTH Social כבר השיגה את ההשפעה הרצויה מבחינת טראמפ. "הוא היה שקט לאחרונה; שקט מדי לטעמו ורחוק מדי מתשומת הלב הציבורית מכדי שיהיה רלוונטי בצורה כלשהי לקראת בחירות האמצע והבחירות לנשיאות". אבל למרות שהרשת החדשה היא לא יותר מאשר דף הרשמה כרגע, היא כבר החזירה אותו לסדר היום החדשותי עם הרבה יותר תשומת לב מכפי שמישהו צפה. זוהי דרך מצוינת מבחינתו לבחון את חום המים ולראות מה מידת התמיכה בו בקרב הרפובליקנים ואולי אפילו בקרב הדמוקרטים המתונים לקראת 2024, מסביר שנהאן.
"הודעה אחת לעיתונות אינה יוצרת פלטפורמה המתחרה בטוויטר. עושה רושם שמדובר בעירוב בין שמו של טראמפ לבין כספו של מישהו אחר – דבר שהוא תמיד חיובי מבחינתו – ונראה שיש לו תמיכה כספית משמעותית", מוסיף שנהאן. "אבל חייבים לשאול האם הפלטפורמה תהיה מוכנה בזמן כדי לנגוס יותר מאשר פיסה קטנטנה מן השוק הנשלט בידי טוויטר ופייסבוק. יש מחסומים רבים בפני השקה של רשת כזאת, למשל אם חנויות היישומונים של אפל וגוגל לא יקדמו אותה.
"ישנה גם השאלה האם המשתמשים ינהרו לכלי פוליטי בעליל, כאשר האותיות הקטנות אומרות שהרשת הזאת לא תסבול ביקורת על טראמפ, וכאשר ברור שתהיה מופצץ בפרסומות הנוטות ימינה. ברור שיהיו מי שיאמצו אותה, אבל כנראה רק חלק קטנטן מ-38 המיליונים שעקבו אחריו בטוויטר. תהיה נישה, וכאשר השחקנים המרכזיים במדיה החברתית ימשיכו להחרים אותו, יימנע מטראמפ כלי הקמפיין המרכזי שלו: האפשרות להשתמש במדיות החברתיות המרכזיות כדי להציג את עמדתו בלא הרף".