X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חמנאי. מוביל אסטרטגיה תוקפנית [צילום: AP]
חמינאי משנה את כללי המשחק
המנהיג העליון של אירן עלי חמינאי החליט לשנות את האסטרטגיה של אירן וללכת "ראש בראש" נגד המעצמות וישראל בנושא הסכם הגרעין והנוכחות הצבאית של אירן בסוריה כללי המשחק השתנו, אירן עברה למדיניות אגרסיבית וישראל חייבת להגיב בהתאם

בארה"ב ובישראל עוקבים בדאגה רבה אחרי הפעילות הצבאית של כוח "קודס" של "משמרות המהפכה" האירנים בסוריה ובעירק. על הכוח הזה מפקד הגנרל אסמעיל קאא'ני שהחליף את הגנרל קאסם סולימאני שחוסל בעירק ע"י צבא ארה"ב. נראה כי הוא מתחיל אט-אט להיכנס לנעליו הגדולות של קאסם סולימאני על-פי ההנחיות של המנהיג העליון עלי חמינאי.
בעקבות התקיפות האוויריות של ארה"ב על בסיסים של המליציות הפרו-אירניות בגבול סוריה-עירק וההפצצות האוויריות הישראליות על היעדים הצבאיים האירנים בסוריה, החליטה אירן לעבור למדיניות צבאית אגרסיבית יותר בעירק ובסוריה.
הביטוי הראשון ניתן לכך בתקיפה לראשונה של הבסיס האמריקני בתנף שבסוריה. בבסיס תנף יש כ-400 חיילים ואזרחים אמריקנים. הוא ממוקם בשטח סוריה במשולש הגבולות עם ירדן ועירק. הפנטגון אישר את דבר התקיפה ואמר כי ארה"ב שומרת לעצמה את זכות התגובה בעיתוי שתבחר.
כאמור, זו הפעם הראשונה שהבסיס הזה, שהוקם לצורך המלחמה נגד דאעש, מותקף ע"י אירן. על-פי גורמים סורים, ההתקפה עליו התבצעה באמצעות חמישה מל"טים של המליציות הפרו-אירניות באזור. שלושה מל"טים שהגיעו מסוריה ועוד שני מל"טים שהגיעו מעירק - מה שמעיד על התיאום הגבוה והדיוק של המליציות הפרו-אירניות בהפעלת נשק התקיפה החדש הזה.
אירן מאשימה: ישראל פועלת מבסיס תנף
על-פי הערכות שונות בארה"ב ובישראל, התקיפה של בסיס תנף הייתה תגובה אירנית לשתי ההתקפות שהיו בשבוע שעבר על יעדים אירנים בסוריה שיוחסו לישראל באזור חומס ותדמור. האירנים טוענים כי חיל-האוויר הישראלי משתמש בבסיס האמריקני בתנף וכי ממנו מגיחים מל"טים ישראלים מדי-פעם לתקיפת מטרות אירניות בסוריה ובעירק. התקיפה של הבסיס בתנף נועדה להעביר מסרים לישראל ולארה"ב ולזרז את הנסיגה הצבאית האמריקנית מסוריה. המסר הוא שאירן לא תשתוק עוד על התקיפות הישראליות בסוריה. ואם ארה"ב לא תעצור אותן, הבסיס שלה בתנף יהפוך ליעד לתקיפות אירניות. המסר לישראל - ההתקפה על בסיס תנף היא רק ההקדמה, בהמשך יהיו גם התקפות על בסיסים ישראלים באמצעות מל"טים אם ישראל תמשיך לתקוף בשטח סוריה.
שינוי האסטרטגיה האירני בא לידי ביטוי גם בצעדים נוספים שנוקט כוח "קודס":
  • א) הכנסת סוללות טילי קרקע אוויר לסוריה, עירק ולבנון. בסוריה מיקם כוח "קודס" את הסוללות בסמוך לעמדות צבאיות של צבא רוסיה כדי להקשות על חיל-האוויר הישראלי לפגוע בהן.
    הצנזורה הצבאית התירה לפרסם כי אחת הסוללות האירניות שיגרה באחרונה טילים לעבר מטוסי חיל-האוויר הישראלי שתקפו מטרות בסוריה וכי היא הושמדה.
    ב) העברת מל"טים מתאבדים למליציות הפרו-אירניות בסוריה, עירק וחיזבאללה בלבנון. על-פי גורמים באופוזיציה הסורית, חיל-האוויר הישראלי כבר תקף כמה משלוחים של המל"טים האלה שהגיעו לסוריה מאירן.
אירן לא מוותרת על פרויקט הגרעין
לאירן אין שום כוונה לוותר על הנוכחות הצבאית שלה בסוריה. היא מעודדת מהעובדה שהצליחה למלכד את המעצמות בכל הקשור לאפשרות החזרה להסכם הגרעין. בינתיים היא ממשיכה להעשיר בקצב את האורניום ברשותה,.המדיניות של המנהיג העליון חמינאי כעת היא ללכת "ראש בראש" נגד המעצמות וגם נגד ישראל וארה"ב בכל הקשור להתבססות הצבאית האירנית בסוריה. לכן, הפעילות הצבאית הישראלית בסוריה עומדת להפוך להרבה יותר מורכבת.
ישראל תצטרך לפעול בזהירות אך לשמור על חופש הפעולה האווירי שיש לה בסוריה. בעקבות הפגישה בסוצ'י בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין הנשיא ולדימיר פוטין הושגה הסכמה על המשך הפעילות האווירית הישראלית בסוריה. זהו דבר חשוב וישראל צריכה עכשיו למנף את ההבנות האלה, להגביר את ההתקפות על יעדים אירניים בסוריה ולא לאפשר לאירנים לשנות את כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה.
צריך לשים לב לנושא המל"טים האירנים שהופך להיות נושא חשוב מאוד במזרח התיכון. האירנים משתמשים בהם ביעילות רבה לתקוף מטרות בסעודיה, בתימן, ובירדן, וגם לתקיפת אוניות מערביות בלב ים. הם ניסו כמה פעמים לתקוף באמצעותם מטרות בישראל ושיגרו אותם משטח סוריה אך חיל-האוויר הישראלי הצליח ליירט אותם. גורמי ביטחון בישראל מזהירים מפני התקפות עתידיות של נחילי מל"טים מתאבדים אירניים על מטרות בישראל. צה"ל צריך להיערך בהתאם.

תאריך:  30/10/2021   |   עודכן:  30/10/2021
+פצחנים אירנים תקפו אתרי חברות ישראליות
21:09 30/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הפצחנים האירנים פרסמו את מאגר המידע של אתר "אטרף"  ▪  באתרים שנפרצו: חברות תחבורה ציבורית, מכון מור והאגודה למלחמה בסרטן  ▪  מערך הסייבר הלאומי: הזהרנו את Cyberserve מתקיפה  ▪  ממליץ לשנות סיסמאות ולגלות ערנות

מתקפת סבר [צילום: freepic]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
אירן תקפה לראשונה, באמצעות מל"טים של המליציות הנאמנות לה בסוריה ובעירק, את בסיס תנף האמריקני בסוריה. התקיפה מהווה "עליית מדרגה" והיא נועדה להזהיר את ארה"ב וישראל מפני המשך התקיפות של יעדים אירנים בסוריה ובעירק
יוני בן-מנחם
אירן בדרך להפוך ל"מדינת סף" גרעינית ומצליחה לשטות במעצמות בכל הקשור לחזרה להסכם הגרעין    ישראל איבדה מנופי לחץ ו"יישרה קו" עם ממשל ביידן, היא כובלת את ידיה ועלולה להפסיד מכל הכיוונים
איתמר לוין
השגרירה לשעבר באו"ם מאשימה את ממשל ביידן בהעלמת עין מהסחר בין אירן לסין, וקוראת לקונגרס לפעול – וגם לממשל להטיל עיצומים על המיכליות והמעורבים בהובלת הנפט
איציק וולף
יוסי כהן אמר בפורום העסקים ישראל-אבו דאבי כי שאירן ממשיכה כל העת לפתח את פעילות הטרור שלה לא רק דרך חיזבאללה, החמאס והג'יהאד האיסלאמי אלא גם דרך מדינות אחרות    על החיים אחרי הפרישה מראשות המוסד: לא רודף אחרי אנשים רעים וטרוריסטים, הבעיה האירנית כבר לא מטרידה אותי יותר. כיום אני בעסקים ואני לא חושב על להיכנס לפוליטיקה
איציק וולף
שר החוץ התייחס לאיום האירני במסיבת עיתונאים משותפת שערך עם מזכיר המדינה האמריקני ועם שר החוץ האמירתי    הצהיר: "אם הדיפלומטיה תיכשל, תהיינה אופציות אחרות על השולחן. לפעמים העולם צריך להראות את כוחו כדי למנוע מאירן להפוך לגרעינית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il