X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הקמתה של מפלגת יש עתיד לוותה ב"מאמר הקמה" של יאיר לפיד בשם "איפה הכסף"? מי שמאמין לתוכן המאמר הזה, ולאור המציאות של היום, חייב להסיק שמפלגת יש עתיד הגיעה לסוף דרכה
▪  ▪  ▪
לפיד. לא מספק את התמורה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ויקיפדיה מתארת את ההיסטוריה הפוליטית של יאיר לפיד "ב-13 בינואר 2012 פרסם לפיד טור בו פירט את משנתו והסביר מדוע החליט לעזוב את הכסא של מגיש התוכנית "אולפן שישי" בחברת החדשות של ערוץ 2. הוא העלה לסדר היום הציבורי את השאלה "איפה הכסף"? והגדיר את עצמו כנציג מעמד הביניים: "מדוע דווקא המעמד היצרני, משלם המיסים, ממלא החובות, עושה המילואים, המחזיק על גבו את כל המדינה, אינו רואה את הכסף"? כתב. לדבריו, המנגנונים הממשלתיים הבזבזניים והסחטנות הפוליטית הובילו למחאת האוהלים ב 2011... בבחירות לכנסת ה-19 התמודד תחת הסלוגן 'איפה הכסף?' והוביל את מפלגתו להישג בולט, כאשר זכתה ב-19 מנדטים והפכה למפלגה השנייה בגודלה..."
אין ספק בעייניי שמפלגת יש עתיד לא מספקת את התמורה ל"פקודת העבודה" המרכזית אותה הפקידו בוחריה בידיה, "פקודת העבודה" שהיא צמצום הבזבוז הממשלתי, צמצמום דרסטי בממשלה ומנגנוניה, ביטול ההקצבות הפוליטיות לחברות הקואליציה, ביטול ההקצבות לחרדים, גיוס חרדים, וכל זה לא קורה, נהפוך הוא, בחלק מהנושאים אנו מחליקים במורד המדרון.
האם אנחנו מופתעים? אתם אולי מופתעים אבל אני לגמרי לא. אני לא האמנתי לחצי מילה של לפיד כאשר הבטיח את כל ההבטחות האלה. היה ברור לי שהוא יכול לממשן (בפה) רק מספסלי האופוזיציה, כי על-מנת להפוך למפלגות השלטון, אין לו כל ברירה אלא לזרוק המון כסף ממש כמו השלטון שהיה לפניו, ממש כמו השלטון שיבוא אחריו, וזאת על-מנת להגיע לממשלה יציבה ולו לתקופה קצרה.
גם לפיד ידע ודאי בזמן אמת שהוא מבטיח הבטחות סרק, אבל "איפה הכסף" זו אתון ציבורית טובה לרכב עליה על-מנת להגיע למלוכה, בייחוד בימים של מחאה ציבורית עקב יוקר המחיה, אז המציא מי שהמציא פיקציה שנקראה "איפה הכסף" ומפלגה חדשה בניילונים גרפה על בסיסה למעלה מ-15% מכנסת ישראל, פיקציה עם 19 מנדטים.
זה שלפיד רוכב מאז על אתון הפיקציה, זה אחלה כי הוא נהנה מהפיקציה, משכורת שמנה, טונה של כסף למפלגה, ג'ובים בממשלה ובמשרד החוץ לחברים, הכל דבש, אך מה עם בוחריו? איך הם לא נוטשים בהמוניהם? היכן האינטגריטי שלהם? ועם מי לפיד הולך? הוא הולך עם עוד שחקן טלוויזיה המכזב בלי למצמץ, מתחייב באולפנים בפני עם ועולם על-מנת לקבל את הקולות שלנו, ומיד אחרי הבחירות מפר את התחייבויותיו בתמורה לכיסא חמים לו ולחבריו.
אתם יודעים מה, בואו אגלה לכם סוד. גם לכם, לבוחרים, לא אכפת מהפיקציה, אתם יודעים שהפוליטיקאים עובדים עליכם בעיניים, כל הפוליטיקאים. אתם, לפחות כמו סאלח שבתי, יודעים שהפוליטיקאים יהיו ישרים בפה כל עוד הם יחממו את ספסלי האופוזיציה אך ברגע שיקבלו את ההגה לידיים, השטרות יתחילו להתעופף לכל עבר. בימין תומכים במנהיגים שהיושר שלהם הוא פיקציה, בשמאל תומכים במנהיגים שהיושר שלהם הוא פיקציה, כי היושר של כל המנהיגים הוא פיקציה, ככתוב במקורותינו (יומא כב ע"ב) "מפני מה לא נמשכה מלכות בית שאול? מפני שלא היה בו שום דופי, דאמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בן יהוצדק: אין מעמידין פרנס על הציבור אלא אם כן קופה של שרצים תלויה לו מאחוריו, שאם תזוח דעתו עליו, אומרין לו: 'חזור לאחוריך'.
אז שמאל יקר וחביב אנא רדו מהררי ההתנשאות. לכם אכפת מהמיליארדים ששורף לפיד בימים אלה בדיוק כמו שלי אכפת היה מהמיליארדים ששרף נתניהו בממשלה הקודמת או ישרוף נתניהו בממשלה הבאה. אם נפלתם במקום הנכון בימין אז תגזרו קופון מפיקציית המיליארדים של הימין, אם נפלתם במקום הנכון בשמאל אז תגזרו קופון מפיקציית המיליארדים של השמאל. זוהי האמת, בואו לא נתייפייף. יש הבדל אחד בין הקונפדרציה השלטונית הקיימת לבין נתניהו, נתניהו לפחות לא צבוע כמו לפיד ולא מנסה לקנות את ההצבעה שלי על בסיס "איפה הכסף", כי הכסף בכל מקרה נשרף בהווה, בעבר ויישרף גם בעתיד על מזבח המפלגות השולטות ועל מזבח האינטרסים הפוליטיים של אנשי השלטון.

תאריך:  03/11/2021   |   עודכן:  03/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה הכסף 2
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי לא יוצא מהכלל
עודד הנודד  |  3/11/21 19:05
 
- אלילי? הצחקתני! ל"ת
ה.א  |  4/11/21 17:43
 
- מבקש סליחה אם טעיתי
עודד הנודד  |  4/11/21 19:53
 
- אז מיהו אלילך? ל"ת
ה.א  |  6/11/21 13:42
2
פרזנטור - לא פוליטיקאי
סיני  |  5/11/21 09:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן מואס
ההדלפה מאתר אטרף, וכעת ממטופלי מכון מור היא דגל אדום, דגל אדום רציני. כשמדובר כבר בנתונים רפואיים, או העדפות מיניות, יש כאן נושאים רגישים במיוחד שפגיעה בהם עלולה לעלות בחיי אדם
צבי גיל
בנוגע לשימוש בכלים חד-פעמיים בחוף, נציגת חברת "אתרים" הודיעה כי הנושא נמצא בראש סדר העדיפות של עיריית תל אביב-יפו ושל חברת "אתרים"
דן מרגלית
רצח רבין התבצע בידיו המגואלות של יגאל עמיר, אך לא נולד במוחו. בוודאי לא רק במוחו. בדרך לרצח ראש הממשלה היו תחנות מסוכנות כפשעי מחתרת הטרור היהודי והרוצחים יונה אברושמי וברוך גולדשטיין, ולחצים של מנהיגי ימין לנהוג ביד רכה בעבריינים שכיוונו את נשקם לעבר פלשתינים
ד"ר רבקה שפק-ליסק
בדיון של קבוצת העבודה של הפרלמנט האירופי נגד אנטישמיות, הצהירה האחראית על המזרח התיכון במנהלת הנציבות האירופית כי ספרי לימוד של הרשות הפלשתינית הם בלתי נסבלים בצורתם הנוכחית ויש הכרח בשינויים בתוכנית הלימודים כדי להבטיח רפורמה    עד היום, למרות הפניות מצד האיחוד האירופי, לא נעשו שינויים בתוכניות הלימודים
רוני מזרחי
מאז 1997, עת אושרה תוכנית המתאר של בת ים, גילו מקבלי ההחלטות בעיר, חוסר מעוף וחוסר הבנה בסיסית של כדאיות כלכלית של היזמים ולא הבינו כי לא ניתן לקדם תב"עות חדשות בהתייחסות גורפת אחידה לכולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il