X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עליית מדרגה בדרך לבירור האמת בסוגיה האפלה, שראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו בסיוע היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט פעלו להשאירה במצולות
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. היטיב דרכיו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ראוי להביא בתפוצת נאט"ו את הידיעה שרבים באומה, אולי רוב הציבור, המתינו לה כמה וכמה שנים. שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער, במהלך הראוי להערכה רבה, הניחו היום במזכירות הממשלה הצעה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבחינת שערוריית הצוללות.
זו עליית מדרגה (לא סוף פסוק) בדרך לבירור האמת בסוגיה האפלה, שראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו בסיוע היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט (אך לאחרונה הוא היטיב את דרכיו) פעלו להשאירה במצולות. יהיה פריסקופ ויש סיכוי שהשערורייה תעלה ותצוף על פני המים הסוערים.
המאבק התארך. מדי פעם היו בני אור שנתקפו במרה שחורה. בצבץ החשש שלא נוכל להבקיע בתחום זה של טוהר המידות אל חזון הנביאים, אל "אור לגויים" שריצד ולא הירפה באוצר המלים של דוד בן-גוריון. ברגעים אלה אני נזכר - מרוצה אך גם מפוכח - בשתי שורות שכתב נתן אלתרמן ב"טור השביעי":
- כאשר פרש משה דיין עטור הילה ועתיר הישגים מתפקידו כרמטכ"ל לאחר מבצע קדש החמיא לו אלתרמן במה שנראה בעיניי כפסגת היוקרה הלשונית-ציונית: "ארץ ישראל הפרושה עליך כמו שחר". במאבק לטוהר המידות אני חש כי התנועה לאיכות השלטון ובראשה ד"ר אליעד שרגא ראויים לאזכור אסוציאטיבי דומה, ארץ-ישראל הפרושה עליכם כמו שחר.
- אך הידיעה הברוכה והנחוצה אינה עוקפת את המחלוקת החריפה שעוד תתפתח ותתנהל במלוא עוזה בקואליציה, ותיתקל בהתנגדות ודאית של האופוזיציה הנחלצת לגונן על ח"כ בנימין נתניהו בכל עניין ועניין. זה הזכיר לי שלב ביניים מוצלח אחר. כאשר הודיעה ברית המועצות כי תתמוך בהקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל כתב אלתרמן כי העם היהודי דומה עדיין למי שנלחם בים במים סוערים. נציג רוסיה באו"ם אנדריי גרומיקו רק השליך לו גלגל הצלה, והעם היהודי קורא לו מן המים העמוקים והגועשים: "עוד הפור לא נפל/ אך תודה הוא קורא אל משליך הגלגל". יש הישג. אין עדיין הכרעה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  01/11/2021   |   עודכן:  01/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש, יש, יש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פרשת הצוללות
שלמה שכטר  |  7/11/21 06:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
איציק וולף
שר הביטחון הגיש למזכירות הממשלה הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט בתקופת ממשלת נתניהו    "זה לא עניין אישי - אלא צורך לאומי. מדובר בנושא שמצוי בלב ליבה של מערכת הביטחון, ומהווה צורך ביטחוני ראשון במעלה על-מנת לשמור את אמון האזרחים בה ובמקבלי ההחלטות"
דן מרגלית
מעולם לא סברתי, ואני מקווה כי איני טועה, שמנדלבליט נהג בו ברכות מפני שחשש שמא יתברר דבר פגום בעמדתו שלו בנושא הצוללות בשנים בהן כיהן כמזכיר הממשלה
איתמר לוין
קרא ביטל את החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר התיר לנאשם המרכזי בפרשת הצוללות לנסוע לשבוע כדי להיפגש עם שותפו    קובע: קיים חשש ממשי שגנור - בעל אזרחות גרמנית והון רב בחו"ל - יימלט מאימת הדין
דן מרגלית
אם ייפול התקציב כי אז יתחדש המאמץ של בנימין נתניהו לשכנע את בני גנץ לחבור אליו ולהרכיב ממשלה בראשותו    תקוותי שגנץ למד את לקחו ואינו מוכן ומסוגל, אבל מי בוחן כליות ולב?
איתמר לוין
סניגורו של גנור: משרד הביטחון דורש ממני לשבור קירות ולשים סורגים במשרדי    סניגורו של בר-יוסף: משחירים חלקים מחומרי החקירה למרות שאנשים מדברים עליהם בגלוי    התביעה: קביעת הסיווג היא של משרד הביטחון; חלק ניכר מן העדים יוכלו להעיד בדלתיים פתוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il