X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כוח ההרתעה של ישראל מול אירן נשחק משמעותית, האיומים השתלטו על השיח הפומבי במקום מעשים בשטח מתקפת הסייבר המיוחסת לישראל על תחנות הדלק באירן הייתה מוצלחת ותרמה למורל הלאומי אך אין בה כדי לעצור את המרוץ לפצצת הגרעין
▪  ▪  ▪
ישראל משדרת חולשה [צילום: ואחיד סלמי/AP]

ככל שנוקף הזמן, הולך ומסתבר כי ישראל איבדה את כושר ההרתעה שלה מול אירן, בעיקר בגלל האיומים החוזרים ונשנים על תקיפה צבאית אפשרית של מתקני הגרעין האירניים מבלי שקורה משהו ממשי בשטח. מדינות העולם ואירן כבר התרגלו לאיומים והאזהרות של ישראל והפסיקו להתרגש מהם.
ממשלת ישראל אישרה תקציב של 1.5 מילארד שקל כדי לבנות יכולת צבאית לתקיפת מתקני הגרעין באירן,ישראל מנפנפת בהודעה הזו נוכח כישלון המאמצים של המעצמות להחזיר את אירן לשולחן הדיונים בשיחות הגרעין בוינה, האירנים הודיעו כי יחזרו לשיחות בחודש הבא אבל צריך להמתין ולראות אם אכן כוונתם היא רצינית.
ישראל משדרת חולשה, כשאתה חוזר על אותו איום והופך לתקליט שחוק, גם האויב שלך מפסיק להתייחס אליו ברצינות, הוא הופך לנדוש ואתה מאבד את כושר ההרתעה. אירן חצתה מזמן את "הקווים האדומים" שישראל הציבה לה בנושא הגרעין, שום דבר לא נעשה בעניין על-ידי ממשלת נתניהו או ממשלת בנט כדי להרתיע אותה מלהמשיך בדרכה מלבד כמה פעולות חשאיות בלתי מספיקות.
אבל המאמץ המדיני הישראלי נותר זהה, בחשאי, ישראל מנסה לשכנע ולדחוף את הממשל האמריקני להנחית מכה צבאית על מתקני הגרעין באירן בגלל שהם מהווים סכנה לעולם כולו.
הנשיא ביידן מתנגד לכך בתוקף וסבור שלמרות הסרבנות האירנית הפתרון הדיפלומטי הוא הפתרון הנכון ולא הפעלת כוח צבאי נגד אירן. אולם, ארה"ב עלולה להיגרר לכך בעל כורחה אם ישראל תעשה מהלך צבאי נגד מתקני הגרעין האירניים, סביר להניח שישראל תותקף בתגובה על מהלך כזה על-ידי אירן ושלוחותיה באלפי טילים ורקטות מדי יום וארה"ב תצטרך לסייע לה. האמריקנים עלולים להיגרר למלחמה אזורית אם הבסיסים הצבאיים האמריקנים במזה"ת יותקפו על-ידי אירן.
בסוף השבוע שעבר הודיעה ארה"ב על הטלת סנקציות על מערך המל"טים של אירן, הצעד בא לפני חידוש שיחות הגרעין בוינה שצפוי בחודש הבא,העיצומים כוונו נגד גורמים וחברות הקשורות לתוכנית כלי הטיס הבלתי מאויישים של כוח "קודס" של "משמרות המהפכה" של אירן שעל-פי וושינגטון תקפו כוחות אמריקנים וספינות באזור המפרץ, אותם מל"טים סופקו גם לחיזבאללה ולחמאס. גורמים מדיניים אומרים כי לישראל היה חלק חשוב בשכנוע ממשל ביידן לנקוט במהלך הזה,אולם, זה צעד קטן בלבד, נכון לשעה זו, האסטרטגיה הישראלית נחלה מפלה, אבל ישראל לא מפסיקה לנסות ולבנות הרתעה, התקווה שלה כרגע היא לסבך את ארה"ב במלחמה עם אירן.
מתקפת הסייבר על אירן
גורם מודיעיני בכיר במזרח התיכון חיכך השבוע את ידיו בהנאה נוכח מתקפת הסייבר המוצלחת על תחנות הדלק באירן. אירן רמזה שמאחורי ההתקפה עמדה "מדינה" מבלי לנקוב בשמה, אבל בקרב קהילית המודיעין הבינלאומית רווחת ההנחה שמדובר בישראל. עלי שמח'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של אירן איים על ישראל כי ארצו תגרום לה נזקים בשווי מילארדי דולרים. בהתקפה נפגעו 4.300 תחנות דלק, כ-80 אחוזים מהן שבו לפעילות תקינה לאחר יממה, אבל באירן השתרר כאוס מלא.
התקפת הסייבר המוצלחת השנה היא המשך ישיר למתקפת הסייבר בשנה שעברה על נמל בנדר עבאס האירני, בזמנו העריכו גורמי מודיעין מערביים כי ההתקפה הזו הייתה תגובה על מתקפת הסייבר שעשתה אירן על תשתיות המים בישראל.
בהנחה שישראל עמדה מאחורי ההתקפה האחרונה על תחנות הדלק באירן, מה היא השיגה?
  • יצירת אנרכיה במדינה לתקופה קצרה, הדלק באירן נרכש על-ידי האזרחים באמצעות כרטיסים חכמים שמנפיקה הממשלה, בעצם מדובר בדלק מסובסד.
  • ההתקפה הביכה את המשטר האירני אך לא הצליחה להתסיס של הרחוב האירני נגד המשטר. ההנחה הזו של ארה"ב וישראל כי אפשר להוציא את ההמונים לרחובות נגד משטר ההיאתולות מזמן פשטה את הרגל.
  • ההתקפה העבירה מסר של הרתעה לאירן ואזהרה שלא לבצע התקפות סייבר על תשתיות בישראל.
  • נקמה וחיזוק הביטחון העצמי, העלאת המורל הלאומי הישראלי.
למרות שמתקפת הסייבר המיוחסת לישראל הייתה מוצלחת היא לא תשנה את ההחלטות שהתקבלו בצמרת האירנית, היא לא תעצור את המרוץ של אירן לפצצה הגרעינית, ההרתעה הישראלית צריכה להיות הרבה יותר רצינית, כמו למשל פיצוץ חלק ממתקן הגרעין בנתנז.
ישראל הצליחה עד כה לעצור את המאמץ האירני להקים תשתיות טרור בגבול רמת הגולן אך נכשלה בעצירת ההתבססות הצבאית האירנית בסוריה, הנשיא פוטין הבטיח לישראל לפעול להרחקת הכוחות האירניים למרחק של 80 ק"מ מהגבול של סוריה עם ישראל אך זה לא קרה בפועל, גם משלוחי הנשק מאירן לסוריה נמשכים.

תאריך:  05/11/2021   |   עודכן:  05/11/2021
+אירן: 25 ק"ג אורניום מועשר ברמה של 60%
12:35 05/11/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בהודעה שמסר דובר הארגון האירני לאנרגיה אטומית, בהרוז קלמנוונדי, הודגשה העובדה כי מדובר ברמת העשרת אורניום שלא נעשתה על-ידי אף מדינה -למעט על-ידי המדינות המחזיקות כיום בידיהן נשק גרעיני

מ-6.5 ק"ג לפני חמישה חודשים ל-25 ק"ג היום [צילום: AP/Vahid Salemi]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל דוחפת את ארה"ב לפעולה צבאית נגד אירן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כוח ההרתעה מול איראן
רפאל לאופרט  |  6/11/21 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
אירן הודיעה כי המשא-ומתן לחידוש הסכם הגרעין יתחדש ב-29 בנובמבר    מחלקת המדינה האמריקנית ברכה על ההודעה וציינה כי המשא-ומתן צריך להתחדש מן המקום שבו הופסק לפני חמישה חודשים    "הצדדים יכולים עדיין להגיע במהירות להסכמה על חזרה משותפת לתנאי הסכם הגרעין מ-2015"
עידן יוסף
בפגישתם בגלזגו דנו נשיא צרפת וראש הממשלה בהתקדמותה של אירן בהעשרת אורניום    לפני כן נועד בנט עם ר"מ אוסטרליה מוריסון    על נושא האקלים אמר: "זה לא צריך להיות נושא פוליטי, זה העתיד שלנו"
עידן יוסף
הפצחנים האירנים פרסמו את מאגר המידע של אתר "אטרף"    באתרים שנפרצו: חברות תחבורה ציבורית, מכון מור והאגודה למלחמה בסרטן    מערך הסייבר הלאומי: הזהרנו את Cyberserve מתקיפה    ממליץ לשנות סיסמאות ולגלות ערנות
יוני בן-מנחם
המנהיג העליון של אירן עלי חמינאי החליט לשנות את האסטרטגיה של אירן וללכת "ראש בראש" נגד המעצמות וישראל בנושא הסכם הגרעין והנוכחות הצבאית של אירן בסוריה    כללי המשחק השתנו, אירן עברה למדיניות אגרסיבית וישראל חייבת להגיב בהתאם
יוני בן-מנחם
אירן תקפה לראשונה, באמצעות מל"טים של המליציות הנאמנות לה בסוריה ובעירק, את בסיס תנף האמריקני בסוריה. התקיפה מהווה "עליית מדרגה" והיא נועדה להזהיר את ארה"ב וישראל מפני המשך התקיפות של יעדים אירנים בסוריה ובעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il