X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אנשים השומרים בליבם ובראשם את ה"חובות" של הסובבים אותם, את העלבונות, הרוגז והכעסים, אינם יכולים להיות מאושרים תחושת העלבון מנהלת אותם הם אינם פנויים להתחדשות ולצמיחה
▪  ▪  ▪
לדעת לסלוח [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

בילדותי, בשכונת מעוז אביב, ניהל בעל המכולת שלנו פנקס שחור, בו נרשמו חובות הלקוחות. אני זוכרת את הפנקס כחרב מאיימת, כעול נפשי שרדף את הוריי והותיר אותנו באופן תמידי בתחושה של מחויבות, של חוב לא סגור, של חשבון ישן שיש לבדוק כל העת. תחושה של חוב בלתי גמור.
הפנקס השחור הזה הוא מטאפורה - הוא מעין שד קטן הקיים בתוכנו ומזכיר לנו כל העת שיש לנו חובות בלתי גמורים. במקום להתמודד אתו, החליטו לחיות בלעדיו. זרקו את העט ותשכחו את עלבון האתמול. כשאתם חשים נפגעים, הגיבו מיד בצורה עניינית ובכך סגרו את הנושא. זה יאפשר לכם להמשיך את חייכם ללא משא של כאב ותחושה של "אני חייב להיפרע מאדם זה בשל הדברים שאמר או עשה". אם לא הגבתם מיד, אל תמשכו את העניין זמן רב והוציאו את מה שעל ליבכם.
אנשים השומרים בליבם ובראשם את ה"חובות" של הסובבים אותם, את העלבונות, הרוגז והכעסים, אינם יכולים להיות מאושרים. תחושת העלבון מנהלת אותם. הם אינם פנויים להתחדשות ולצמיחה. תודעתם, מחשבתם ונפשם עסוקות באותו עלבון, והתחושה הזו מנטרלת אותם מהתקדמות לעבר יעדים חדשים. הם מתוסכלים, ממורמרים וכועסים, ערוצי האנרגיה וההתחדשות שלהם חסומים, וסופם שיתפרצו בסיטואציה שאינה נוחה להם והתוצאה תהיה ריב גדול ומועקה לאורך זמן.
נלסון מנדלה, לוחם החופש ונשיא דרום אפריקה לשעבר, אמר בהקשר זה: "טינה היא כמו לשתות רעל ולצפות שהאויב שלך ימות".
הפילוסוף הסיני לאו דזה, אבי תורת הטאואיזם, אמר: "נוקשות וקשיחות הן בנות לוויתו של המוות. שבירות וגמישות הן בנות לוויתם של החיים".
ככלל, שליטה בחיים היא שליטה בכעסים ושליטה בדרך שבה אנחנו מלבנים נושאים כואבים עם אנשים בחיינו, הן ברובד האישי והם ברובד המקצועי. אם נשלוט בתהליך, נקבע את העיתוי לשיחה ונחליט על עיקרי התכנים, נוכל להיות ממוקדים במטרה, להגיע לתוצאות אפקטיביות ולהשיג שיתוף פעולה.
נקודה נוספת למחשבה: חשוב לא להתחשבן ולא להתעצבן על כל זוטה, אלא להתעמת רק על נושאים מהותיים. גם אם אנחנו צודקים, כדאי שנהיה חכמים ונשקול היטב אם כדאי לחולל מלחמת עולם על נושא שולי ולא חשוב.
ולא רק זה. כדאי לא פעם להתעלם ו'להחליק' את הבעיה, לעבור על הדברים ולתת להם לזרום בזרם החיים. לשמחתנו, זרם החיים מאפשר לכולנו לעשות שינויים ותפניות. בדרך כלל נגלה לאחר זמן שאפילו שכחנו את האירוע ואיננו מבינים בכלל על מה כעסנו.
תגובה, אם כן, מומלצת תוך זמן קצר ביותר, וגם אז, רק אם העניין אכן מהותי. איך עושים זאת? פשוט מאוד: ממתינים מספר שניות על-מנת לנסח את המחשבות והתחושות. טבעה של אבן שזורקים למים שהיא יוצרת מעגלים גדולים יותר ויותר. לעתים עדיף פשוט לא לזרוק את האבן ולתת לדברים לחלוף.
ומה עם הסלחנות החשובה ביותר בחיים, הסלחנות שלנו כלפי עצמנו? כל אדם פועל מתוך מערכת ייחודית של רגשות, ציפיות, חוויות קדומות של ילדות וחינוך, תכונות ומבנה אישיות. בואו נסלח לעצמנו על הטעויות שאנו מבצעים ועל אלה שעשינו בחיינו. נחבק את עצמנו בכל מצב, בהצלחות ובכישלונות שלנו, כי בהיותנו בני אדם רכשנו לנו באופן טבעי את הזכות לטעות. חשוב שנדע: אין דבר כמעט שאינו ניתן לתיקון.
וגם בהקשר זה אמר הפילוסוף החכם לאו דזה: "כאשר אתה מסתפק בלהיות עצמך, ולא מתחרה או משווה, כולם יכבדוך".
אין זאת אומרת שעלינו לוותר על הרצון לצמוח, להתפתח ולהשתפר. הרי השתפרות והתפתחות תמידית הן המפתח לצמיחה האישית שלנו. נשאף תמיד לעשות את הדברים טוב יותר מאשר בעבר, נציב לעצמנו רף גבוה בכל פעם מחדש, ועם זאת, נלמד להתייחס בסלחנות לחולשות שלנו, לכוחות הנפשיים והפיזיים המתדלדלים, לעייפות, לשכחה, למועקות ולמצוקות.
נאהב את עצמנו כפי שאנחנו. זו כל התורה על רגל אחת. בד-בבד, נאהב את הסביבה שאנו חיים בה, כפי שהיא. נמצא את היתרונות בכל מצב ובכל מציאות, נעצים אותם ונשתדל ליהנות מהמיטב.

הכותבת כותבת ומרצה בנושא מנהיגות אישית והגשמה עצמית. לאחרונה הוציאה ספרון העצמה בשם 'להגביה עוף במסלול החיים- האתגר'.
תאריך:  21/11/2021   |   עודכן:  21/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני מודע למוסכם ההלכתי, שעדות ילד אין לה תוקף, ואינה מתקבלת במערכות המשפט    אך למרות שמדובר בעדות של ילד, עדותי שלי, ילד שהשיל מעצמו כבר את העשור הראשון לחייו, זכור לי היטב מנהג המקום בכותל המערבי באביב בשנת 1945
רבקה שפק-ליסק
שלטונם של השבטים השונים באזור היה מוחלט. פעילותם הייתה בעלת השפעה מכרעת על אי-ההתפתחות של האזור    מלבד תקופות קצרות מצב הביטחון היה גרוע
צ'לו רוזנברג
בדרום האלימות משתוללת ועתה פלוגות הבריונים של הליכוד מנסות להטיל אימה בכל רחבי הארץ    תוקפים, מגדפים, משתוללים
טל גורן
למרות שהרוחות בארץ סוערות בעקבות עצירת הזוג אוקנין לישראל יש הרבה מה להפסיד במשבר דיפלומטי בין המדינות
ציפי לידר
מפרי מקלדתי: לקראת חג החנוכה הקרב, לפניכם ניתוח השיר העממי " באנו חושך לגרש", המזוהה ביותר עם החג, אך בעל מסרים חשובים לכל השנה    מה כוחו של הציבור? מה כוחו של היחיד? מהן תכונות האור? ואיך מגרשים את החושך? על כך קראו במאמרי זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il