X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דרך המאבק הפחות רצויה ביריבים אידאולוגיים שפיהם הוא נשקם העקרי, היא להדהד את דבריהם פאפו מעניק לזהבה גלאון חשיבות רבה מדי גם כיום, על-רקע זיכרונות עבר והנזקים הלאומיים שהסבה למדינה היהודית כחברת כנסת מחוגי השמאל הקיצוני.
▪  ▪  ▪
זהבה גלאון. פרובוקציות מילוליות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אהרן פאפו 1 מחבר בטעות את ממשלת בנט עם זהבה גלאון וכורך בטעות כל מה שאיננו נתניהו של הליכוד או ליכוד "של נתניהו" תחת אפיריון מפוקפק אחד. לא האי זה כהאי זה ולא מי שמשרת את המדינה - טוב יותר או טוב פחות - כְזה שעוסק בפירוש בהשמצתה, בפירוקה או בניסיון להפכה לישות "אחרת" - לא יהודית, לא לאומית, ולא דמוקרטית אמיתית (להבדיל מ"דמוקרטית עממית"); זה שותף והאחר יריב או אויב.
זהבה גלאון השלימה את מכסת הנזק בתפקידיה השונים במרצ ובשאר שלוחות האימפריאליזם הסוציאליסטי לגווניו ויצאה לגימלאות. כגימלאית, היא ממשיכה לנסות ולהשפיע, אבל כפי שלמדנו משרון, מי שאינו נמצא על הגלגל איננו תורם לעולם אלא רעש וצילצולים. גלאון התמחתה גם באלה והם שמייצגים ומאפיינים אותה כיום. מנהיגים נחלקים בדרך כלל לשלוש קבוצות: ביצועיסטים - אלה שמביאים אותנו למקומות חדשים ולהישגים יוצאי-דופן. תאורטיקנים - אלה שגולת הכותרת של מעשיהם היא שינוי תודעתי שבאין להם תוצאה אופרטיבית, נעלמים עד מהרה לתהום הנשייה.
מזיקים - אלה שמפריעים לביצועיסטים, מבלבלים את התאורטיקנים ונעלמים כלעומת שבאו מבלי להשאיר עקבות ברי תועלת. הקיצונים שבהם מותירים אחריהם הריסות!! קיימת קבוצה מצומצמת מאוד של יחידי-סגולה שהם תלכיד של שני הסוגים הראשונים שעליה נמנים אישים כבן-גוריון, שמעשיהם נחשבים כבעלי ערך היסטורי בר-קיימא. בעיני זהבה גלאון נמנית על הסוג השני, ממנו גלשה עם פרישתה הישר לסוג השלישי.
פאפו מעניק לה חשיבות רבה מדי גם כיום, על-רקע זיכרונות עבר והנזקים הלאומיים שהסבה למדינה היהודית כחברת כנסת מחוגי השמאל הקיצוני. מה שפאפו אולי שוכח או מזניח הוא העובדה שהתקשורת מחוללת רעש וצילצולים בעיקר מסיבות אגואיסטיות, אולם אינה מתניעה תהליכים קונסטרוקטיביים משמעותיים. גלאון מודעת לכך היטב ומנצלת את התקשורת לפרובוקציות מילוליות, במיוחד את מרכיביה הסנסציוניים דווקא התייחסות רצינית לדבריה והידהוד מיותר מעניק לה פרסום ועוצמה שאין היא ראויה להם ואף לא דבריה, לא על-פי תוכנם ולא על-פי תרומתם למדינה.
חשוב תמיד לזכור שהדמוקרטיה ביסודה היא צורת ממשל שדווקא השיתוף הלאומי הקולקטיבי מייצב ומחזק אותו, בעוד ההתבלטות האגואיסטית-פרובוקטיבית-פופוליסטית נוסח גלאון חותרת תחת יסודותיו - שלטון העם ע"י העם ולמען העם איננו סיסמה ריקה, אלא כלל-יסוד שחובה לקיימו בקפידה.
חתרנות אנטגוניסטית היא אכן סכנה שכן היא מבקשת לפורר מבית את יסודות השיתוף והסולידריות בדמוקרטיה. המענה הנכון הוא בלימה קולקטיבית של אותה חתרנות ונידוי יוזמיה, מחולליה ותומכיה ע"י זיהוי נכון של טיבה וטיבעה.

1. "מתחת לאף", אהרן פאפו, מעריב-דעות, 11.11.2021
תאריך:  08/12/2021   |   עודכן:  08/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראות את השמאל (הקיצוני) כהוויתו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
אתה הנחת כדרכם של אנשים סבירים והגונים כי ח"כ ביבי יידע לבלום את עצמו על גבול האחרון של הדמוקרטיה    רק לא הבנת כי הוא מזן שונה של "אני ואפסי עוד"
מאיר חוטקובסקי
ראשי עמותות של קבוצות הטלוויזיה הקהילתית, בסיועה של האגודה לתקשורת קהילתית, פנו לשר התקשורת ולשר האוצר בדרישה לכבד את החוק ולהעביר את כספי התמיכה של שנת 2021 לעמותות כמובטח
רבקה שפק-ליסק
בסה"כ דחו המנהיגים הפלשתינים 6 הזדמנויות לשחרר את עמם מסבל ולהקים מדינה לצד ישראל    הבעיה שלהם היא חוסר הרצון או היכולת של המנהיגים להכיר במציאות ולהתפשר    הגישה של "הכל או כלום" היא האסון-הנכבה שלהם
רועי אורן
הנתונים מראים ששיעור האבטלה לפי החישוב המורחב של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עדיין גבוה, 6.7% שזה קרוב ל-300 אלף איש    קרוב לכפול ממספר המובטלים לפני הקורונה    מי שירצה יוכל לראות בזה פוטנציאל לצמיחה נוספת
חניאל פרבר
ישנם זמנים שהם הקטבים הקיצוניים מבחינת הקור והחום שהם כנגד עם ישראל, ולכן, חודש טבת בא להזכיר לנו את תחילת הצרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il