X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הפרקליטות מיהרה לסגור את התיק מחוסר ראיות, הקצין אשר היה מעורב בפרשה נשאר בשירות בתי הסוהר נדמה היה כי הסיפור צולל אל תהומות הנשייה, והמסך ירד עליו
▪  ▪  ▪
כלא גלבוע [צילום: פלאש 90]

הסיפור הלא ייאמן, סיפור הבושה של מערכות התקשורת המוכיח באופן ברור כי הפוזיציה היא חזות הכל ואין בילתה.
לפני למעלה משנתיים חשף כתב רציני, אמין ויסודי פרשה אשר הייתה אמורה לזעזע את אמות הסיפים במדינת ישראל. העיתונאי לירן לוי חשף כי מחבל המרצה עונש מאסר בכלא ביטחוני במדינת ישראל דרש לקבל את הסוהרות שמצאו חן בעיניו וראה בהן אובייקט לסיפוק יצריו ותאוותיו. ואכן מבוקשו ניתן לו על-ידי קצין המודיעין בכלא גלבוע אשר שיגר אליו בכל פעם סוהרת אחרת שלא ידעה כי היא המינית של המחבל הנתעב, המרצה מאסר עולם, מוחמד עטאללה.
עטאללה, האסיר, קיבל את מבוקשו לפי דרישתו מהגבוהה ועד ליפה, מישש, נגע, ליטף וביצע מעשים מגונים בשלוש סוהרות, או בלשונו של מפקד כלא גלבוע, פרדי בן שטרית",ספסר בסוהרות".
והסוהרות האומללות לא האמינו שמעתה הן חפץ יש שימוש בו, על-ידי האסיר עטאללה. במשך שנתיים חוו הסוהרות הטרדות מיניות קשות באופן מילולי ומעשים מגונים במקום בו הוא אמור לחוש אסיר ולא בעל הבית.
אבירי הצדק
לירן לוי פרסם את הסיפור והארץ לא רעדה, וארגוני הנשים לא עמדו בצמתים מרכזיים, לא חסמו את שערי הכנסת, לא הציבו משמרות מחאה עם לפידים בוערים מול ביתה של הנציבה, לא צרו על ביתו של קצין המודיעין, לא נשכבו על כביש הכניסה לבית המשפט העליון.
מהדורות החדשות לא נפתחו עם הידיעה הדרמטית, פאנלים לא התכנסו לדון בחרפה המתרחשת בבית סוהר במדינת ישראל. הסיפור הבלעדי והמוצק ביתדות של פלדה הושתק, הועלם, הוסתר, הוחבא, כמעט נמוג. מדוע סיפור עיתונאי חשוב לא זכה להד התקשורתי- ציבורי לו היה ראוי? מדוע הושתק? מדוע עיתונאים עמיתים לא הדהדו אותו? לאן התאדו, נגוזו, נמוגו ארגוני זכויות האדם, אבירי הצדק, המוסר?
הפרקליטות מיהרה לסגור את התיק מחוסר ראיות, הקצין אשר היה מעורב בפרשה נשאר בשירות בתי הסוהר. נדמה היה כי הסיפור צולל אל תהומות הנשייה, והמסך ירד עליו.
לירן לוי לא הבין איך הסיפור נקבר קבורת חמור ואז הציץ מאחרי גיוו ונזכר שהוא משדר לעם היושב בציון מערוץ 20, ערוץ המזוהה עם הימין, או כמו שהתועמלנים בערוצים האחרים אוהבים לכנות את העיתונאים העובדים בו, שופרות.
אמת חייבת להכתב
השערורייה הזו היא כתם על מצחה של התקשורת, אות קין למקצועיות, כתר של קוצים על ראשי הצדקנים הטהרנים, אשר בחרו להדיר את הפרשה החמורה, לא להדהד אותה, להשתיק אותה. לא לתמוך בסוהרות המותקפות אשר שילמו את מחיר התועמלנים נגד ערוץ 20. תחושה של קרטל אנשי תקשורת, תועמלנים ומהנדסי תודעה, ששם לו למטרה לקבור את הסיפור הזה ולא לתת לערוץ 'השופרות' כלשונם שום בדל של הישג עיתונאי.
האמת חייבת להיכתב. היו שתי עיתונאיות שניסו לבצע בסיפור החייאה, כמו שתי ח"כיות אשר בהיעדר הדהוד תקשורתי ראוי לעוצמת הסיפור הניחו אותו לפרקליטות אשר סגרה אותו, כאמור מחוסר ראיות. לירן לוי כבר לא עובד בערוץ 20, הפרשה שחשף לפני למעלה משנתיים ונקברה בעידוד התקשורת, כמעט ונשכחה, ואז הגיעה עדותו המפתיעה של מנהל כלא גלבוע, פרדי בן שטרית.
פרדי, המצוי בחקירה בגין מחדל בריחת שישה מחבלים אשר חפרו מנהרה מתחת לאפם של הסוהרים וברחו מבית הכלא בניהולו גילה את מה שהתועמלנים סירבו לפרסם, את מה שארגוני הנשים סירבו לדעת, פרדי אמר בקולו: סוהרים סרסרו בסוהרות בכלא. הפרשה שניסו להשתיק ולקבור התעוררה לחיים, התנפצה מחדש אל מול פרצופיהם המשתאים של התועמלנים, החקירה נפתחה מחדש, המתחזים לעיתונאים ולפרשנים נאלצו בעל כורחם להתייחס אליה, לירן לוי כבר לא בערוץ 20, בליעת הכמוסה המרה הפעם הייתה קלה יותר.
פרשה מטלטלת אחת, ערוץ מוחרם על-ידי תועמלנים בקרטל לא רשמי, מחדל אחד של שירות בתי הסוהר, הצהרה מזעזעת אחת, סערה מחודשת, חקירה מתחדשת, תקווה לסוהרות, עיתונאי מקצוען ועקשן, בעיקר שיעור בקורס יסוד בלימודי תקשורת, אתיקה, מצפן ומצפון.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  13/12/2021   |   עודכן:  13/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהתועמלנים התעקשו להנדס תודעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב קורי
הפלשתינים צריכים לזנוח את חלום זכות השיבה ולדרוש את נהריה, כי זוגתי שתחיה, בת נהריה, בשום פנים לא רוצה באזרחות פלשתינית כמו דניאל ברנבוים. גרשוני והאליטות השמאלניות שלנו צריכים לזנוח את המנטרה "הבעיה של הציור היא הבעיה הפלשתינית" וגרוסמן, אלוני וחבריהם צריכים להפסיק לרצות לבנות להם בית
בלפור חקק
אהרון וייס חושף לראשונה לאחר 81 שנות שתיקה את הסיבה ל'קדיש' המיוחד ביום עשרה בטבת: בספר "אנדור" מאת עמנואל בן סבו    "ראיתי את הגרמנים יורים בצעירה יהודייה רגעים אחדים אחרי שילדה ורוצחים את התינוק"
אלי אלון
אלפי נוסעים הנדחסים ברכבת הקלה בירושלים, לעיתים קרובות בצפיפות "כסרדינים", חשופים, על פניו, להידבקות במחלת הקורונה    במשך שבוע נסעתי מדי יום אף מספר פעמים ביום, ב"רכבת הקלה" בעיר, לאורך הקו, ונתקלתי בתופעה מקוממת שנוסעים לא מעטים לא עוטים מסיכות ואין איש מעיר מפקח או אוכף    אין משילות, הפקרות
איתן קלינסקי
דוד טרם פרידתו מהחיים מבקש מבנו שלמה, העתיד להיות מלך בישראל, לראות במוות חלק טבעי מהמערך הקיומי של חיינו, המחייב ללכת "בדרך כל הארץ"
איתן קלינסקי
כואב שדברי שירה מבחילה כזו חולקה בהפגנות הימין בערים המעורבות, כדי להעמיק את "ההבנה והאחווה בין שני העמים" החיים על אותה כברת ארץ    כואב ומצער, שחיילים בצבא הגנה לישראל צוידו בתחמושת תורנית, המצדיקה המתה "מאיש ועד אישה מעולל ועד יונק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il