X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בעוד הטרור היהודי ואלימות נוער הגבעות מוקע על-ידי כמעט כל אוכלוסית המדינה וראשיה, נהנה הטרור הפלשתיני והאיסלאמי מברכת חוגים רחבים ביותר, המחלקים סוכריות כל פעם שרוצחים יהודי
▪  ▪  ▪
בר-לב. צייץ בקצרה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הנביא האהוב עלי ביותר הוא עמוס. הוא נביא חברתי, עתיר חוכמה, שהשתמש בביטוי שהפך לאימרה: "המשכיל בעת ההיא ידום כי עת רעה היא". כלומר, האיש המשכיל, נקי כפיים ובר לבב, הנבון ולא הנרגן, המפייס ולא המשסה, יעדיף לשתוק במקום להתבטא בביטויים מקוממים. אבל מתברר שכמה משרינו לא בקיאים במקורות ולא קראו את עמוס או לא הפנימו את מסריו. הדבר האחרון שאני רוצה זה להישמע כאילו יש לי דבר מה נגד השר לביטחון פנים שלנו, אמון על דברי מורי ורבי סוקרטס לא לדון לגופו של אדם אלא לגופו של עניין. אך הייתי הראשון שהרגיש שהסערה מתקרבת, בהתאם למדרש איכה: "כשהפורענות באה לעולם אין מרגיש בה אלא יעקב".
וכך כתבתי ביום ראשון השבוע במאמר "האדם אינו רק תבנית נוף מולדתו", שזכה לביקורות מאוד חיוביות, על השר לביטחון פנים היקר שלנו שנשבע בנקיטת חפץ שהנערה שניסתה לרצוח אמא, שהלכה לתומה עם ילדיה רק כי היא הייתה יהודיה, עשתה זאת רק כי היה לה סכסוך בבית או שנחשפה להסתה של החמאס. והוא התעלם מכך שבתיק בית הספר שלה, אליו הלכה בשקט כאילו כלום לא קרה, היו ספרי לימוד עם תעמולה נאצית נגד היהודים וישראל, שנכתבו על-ידי הרשות בראשות אבו מאזן מכחיש השואה אבל לא מכחיש הפתרון הסופי. למה את אבו מאזן לא מתקיפים? כי הוא בן שיח, כי אם לא ניאחז בו כמו במשענת הקצה הרצוץ זאת תהיה הוכחה שטעינו באוסלו, והרי הדבר הנורא ביותר זה להודות בטעות. כולם טועים, רק אנו צודקים ולעזאזל העובדות. אז עולים אליו לרגל, מתייחסים בסלחנות להסתה, למיליונים שהוא משלם למשפחות הטרוריסטים, לתלונות שלו להאג על "פשעי המלחמה" של ישראל, להסתה שלו בעולם, באו"ם, ברשות ובספרי הלימוד נגד ישראל. מלטה יוק והפלשתינים הם בני שיח. לכן השר, מרצ, העבודה, והחסידים המתחסדים של אוסלו לעולם לא יתקיפו את אבו מאזן, כפרה עליו!
עוד לא נדמו הדי הסופה המתרגשת וכבר התגבר המשבר שמתרגש ובא בעוצמה גדולה יותר. במקום שהמשכיל ישתוק עמר בר-לב ממשיך להתבטא ונאלצתי לכתוב שוב: המקובעים ממשיכים להיות מקובעים ולעזאזל העובדות. כך עמר בר-לב שרק שוב חוזר לסורו. מכיוון שאני כותב ציוצים רבים ומעולם לא מצליח להצטמצם בציוץ אחד, דווקא הוא הצליח להכניס את תורתו על רגל אחת, כאשר מכל הפגישה שלו עם תת-מזכירת המדינה של ארה"ב הוא זכר רק שהיא "התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלשתינית". אני מאוד רוצה לדעת מה זה היה "היתר", אותו הוא שכח או לא בחר לצייץ עליו, ושלעניות דעתי היווה את רוב הפגישה. כדי לראות במציאות המדומה רק את אלימות המתנחלים, שאותה אני מגנה בכל פה אך היא לא מייצגת את המתנחלים, להבדיל מאלימות הגדולה פי 100 של הפלשתינים. במקום להסביר לתת מזכירת המדינה מה המציאות, הוא עוד הגביר את הדיעות הלא מבוססות שיש בממשל ופעל למעשה נגד עמדת הממשלה.
אך לא ידעתי עד כמה אני קולע לדעת גדולים. הסערה הגיעה לממדים המאיימים על שלמות הקואליציה, עם תגובות נסערות מראש הממשלה ועד בצלאל סמטוריץ', עד ששכחו את הבעיות הרות הגורל שמתמודד איתן השר לביטחון פנים לטוב או לרע, תלוי במתבונן, ושר ההיסטוריה. במקום לשתוק, השר עוד הקצין את התבטאויותיו והמליץ "למי שקשה לו שישתה כוס מים". וזה מזכיר לי התבטאות של השותף של מפלגתו להסכם אוסלו הלא הוא יאסר ערפאת שיעץ לנו לשתות את מימי הים התיכון. זאת ועוד, הוא חזר לסורו ושם על אותו מישור את אלימות המתנחלים לאלימות הטרור הפלשתיני, אם כי הפעם הוא סייג וכתב "מתנחלים קיצונים". וכה אמר השר: "אמשיך להילחם בטרור הפלשתיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצונים - ובאלימות מתנחלים קיצונים כאילו אין טרור פלשתיני". הוא נתלה על אילנות גבוהים בפרפרזה על בן-גוריון שאמר: "נילחם בספר הלבן כאילו אין מלחמה בהיטלר ונילחם בהיטלר כאילו אין ספר לבן". רק שלא ברור מי כאן היטלר (בטח לא מכחיש השואה אבו מאזן) ומי הספר הלבן.
שיא האבסורד
כבר כתבתי בעבר עד כמה מופרך הטיעון להשוות בין טרור יהודי שרצח במשך כל שנות המדינה כמה עשרות פלשתינים בשעה שהטרור הפלשתיני רצח אלפי ישראלים, ובעולם הטרור המוסלמי רצח מאות אלפי אזרחים, בעיקר מוסלמים, אך גם שלושת אלפים אמריקנים ב-9/11. אבל בעוד הטרור היהודי ואלימות נוער הגבעות מוקע על-ידי כמעט כל אוכלוסית המדינה וראשיה, נהנה הטרור הפלשתיני והאיסלאמי מברכת חוגים רחבים ביותר, המחלקים סוכריות כל פעם שרוצחים יהודי או אחרי 9/11, ובראש התומכים הנהגת הרשות, חמאס, אירן, סוריה וחיזבאלה. רק בשנת 2020 היו אלף חמש מאות אירועי טרור פלשתיני, שהם עשרות מונים יותר מכל אירועי אלימות של מתנחלים. אך השר הנכבד בשלו משווה על אותו מישור את אלימות האויב לאלימות מתנחלים קיצונים.
אבל לשיא האבסורד, או הצביעות, או האג'נדה, או ההתעלמות, תלוי בעיני המתבונן, מגיע השר כשהוא מספר סוף-סוף מה שמיד חשדתי, שבשיחה עם תת-השר דיברו על נושאים רבים - "בחלק גדול מהשיחה איתה דיברתי גם על אלימות בחברה הערבית וזה עניין אותה. דיברתי ארוכות על אירועי הטרור של הפלשתינים, על הרצח בעיר העתיקה ועל ניסיון הדקירה לפני כמה ימים. דיברתי איתה גם על ההסתה של הפלשתינים נגד ישראלים". דברים אלה הם פחות משלוש שורות, אבל כבוד השר, וכל אבירי אוסלו הם אנשי כבוד, מתרץ את העובדה שלא כתב על כך כהאי לישנא: "כפי שאתה יודע, בציוץ יש מגבלה של תווים ולכן לא יכולתי לצייץ על הכל". כלומר, אם יש מגבלה של שלוש שורות אז כבוד השר בוחר לכתוב את השורות שמציגות בצורה שלילית את ישראל ולא לתת את התמונה המלאה. סלקטיביות רעיונית, סילוף של האמת, זה כאילו צייר של פורטרט יצייר רק את הפרונקל.
אבל גם פה הוא לא דייק, בלשון המעטה. לפני כשנה הציעו לי להפיץ את המסרים שלי בנושאי אתיקה, שינוי המשטר, הסכסוך, הקפיטליזם, התרבות, וכל עשרות הנושאים שאני עוסק בהם, במקום בספרים עבי כרס ומסות ארוכות, או בנוסף להן גם במדיה החברתית, בטוויטר, בפייסבוק ובלינקדאין. כמעט ולא פירסמתי דבר בהן עד אז ובטוויטר מעולם לא התבטאתי. אמרתי שאני לא מסוגל לקצר את דבריי בשלוש שורות כאשר מאמר ממוצע שלי הוא של שלושה עמודים. אבל הפצירו בי בטיעון שאני לא חייב לכתוב שלוש שורות אלא יכול לכתוב THREAD, רצף של ציוצים שנקרא על-ידי הקורא זה אחר זה. וכך קראו אותי לפי הסטטיסטיקות של הטוויטר במשך כשנה כמה עשרות אלפי קוראים. לא יכול להיות שהשר הנכבד לא שמע על כך שניתן לפרסם ציוץ שמורכב מרצף של שניים או עשרה ציוצים, וכאן היה צריך להסתפק רק ברצף של שני ציוצים על-מנת לתת תמונה מאוזנת יותר.
אלא אם כן הייתה כאן כוונה להישמע טוב בחוגים שאותם הוא מחשיב, שמצביעים עבורו, בעיתון שחפץ ביקרו, כי כל המרבה להשמיץ את המתנחלים, לקרוא להם קלגסים, נאצים, עוכרי השלום ומפרי זכויות אדם הרי זה משובח. כבר מזמן אני טוען שהשמאל הישראלי הוא הסכנה הכי גדולה לדמוקרטיה, או לפחות לא פחות מבנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ'. את אוסלו הם העבירו על רוב דחוק של קולות שגנבו מרפול עם אג'נדה הפוכה, וזה לא דמוקרטי להחליט החלטות הרות גורל על חודו של קול מקרי, גם אם מוכנים לחבוש שטריימל, העיקר להרגיש פעמי כ"ט בנובמבר כשבונים בית למחריבי ביתנו.
אחריות מיניסטריילית
אבל גם אם נניח שרוב הוא רוב, הרי גם כיום הממשלה מקרטעת על חודו של קול של יולדת, השמאל לא מוכן לקבל שהעם הפך לימני (שלא יטעה מאן דהוא, בשנים האחרונות הצבעתי שלוש פעמים למפלגת העבודה, אני מחשיב את עצמי לשמאלן גאה בהשקפותי החברתיות כלכליות, וגם נץ מתון כמו אחדות העבודה בזמנו, יגאל אלון וחבריו), שאוסלו פשטה את הרגל, ולכן הם רצים לפריץ, לארצות הברית, לאירופה, לאו"ם, להאג או לכל ארגון זכויות אדם על-מנת להוציא דיבה רעה על המדינה. הם מאמינים בדמוקרטיה כל עוד שהם בשלטון, כמו בימי מפא"י הבולשביקית, ומפ"ם התומכת בשמש העמים. כיוון שנכשלו בקלפי האם הם מקווים הפעם שהעולם, המעצמות, האו"ם, האג, יתערבו, ישלחו צבאות, יפציצו את תל אביב, יכפו פתרון כפוי, כפי שעשו כביכול בבוסניה? לא חשוב שגם הפתרון הכפוי בבוסניה פושט רגל כפי שמסתבר עכשיו, וגם על כך התבטאתי הרבה לפני אחרים, בעקבות הביקור שלי ברפובליקה סרפסקה שהיא ישות סרבית עצמאית כמעט לחלוטין.
אלא שהפעם השמאל נושאים באחריות מיניסטריילית, ואם יהיה עימות הם לא יוכלו לטעון יותר את הטענות המופרכות על רצח עם, הפרת זכויות האדם, אפרטהייד, נאצים, פשיסטים וכל דברי ההבל שהם מפיצים לעולם במסגרת האירגונים שחרתו על דגלם הגנה על הפלשתינים והאשמת ישראל. כאילו שכל מעשי הטרור הם באשמת המתנחלים ולא בגין סכסוך בן 120 שנה שהיה הרבה לפני "הכיבוש", שגם הוא נכפה עלינו במלחמת שמד מספר 2 הקרוי נכסה, אחרי שהניסיון הראשון בנכבה לא הצליח לתומכי הנאצים. ואחרי שהאינתיפאדה השנייה שכמעט מוטטה את המדינה וכולה נגרמה בגין אוסלו לא הצליחה, ואופס, נחזור למשבצת הראשונה, לזכות השיבה, לגבולות 1947, 1967 בלי הכותל וגושי ההתישבות, עם מלחמת אזרחים או פשיטת רגל בגין פיצויים של מאות מילירדים.
אז אמת סלקטיבית אמרנו, מציאות מדומה אמרנו, סילוף האמת אמרנו, אבל מה אשם הטוויטר שלא ניתן לדחוס לתוכו שש שורות כפי שאני עושה בהצלחה רבה וקוראים אותי עשרות אלפים? איך ניתן לעשות דברים מורכבים יותר כמו מיגור האלימות במגזר הערבי (שהיא גם בגלל אשמת היהודים?) אם אתה לא מסוגל להבין איך פועל הטוויטר ושאתה יכול לכתוב שש שורות. ואם אתה כותב רק שלוש למה דווקא עם השמצות על כל המתנחלים שהם מלח הארץ, לא פחות מהאליטות התומכות באוסלו, עם הסתרת האמת על כל מגוון השיחות עם תת-שר החוץ ועם השוואת אלימות המתנחלים לאלימות הפלשתינים. כשהשנאה למתנחלים מבעבעת, עם שטיפת מוח של עיתון, אתה אמור לחזור עוד ועוד על אותו דפוס התבטאות, ולא אגיד איך זה קרוי במקורותינו (מתחרז עם מורד).
כשאתה במורד אל תאיץ. תניח את זה, המשכיל בעת ההיא ידום כי עת רעה היא. הרי לא רוצים לחזור לסיוט של ביבי עם מפלגות של יש עבר, עם מנהיגי החרדים המושחתים, עם המשיחיים, עם איתמר בן-גביר, עם דוד אמסלם ומירי רגב. יש לנו גל חמישי של קורונה, אירן עוד מעט גרעינית, חמאס המבעיר את הגדה - לא המתנחלים, זאת עלילה שפלה, גרעון ענק, אי-שוויון משווע. שתוק. אם אינך רוצה לפרק את הקואליציה, אם אינך רוצה שהקפנדריה של חצי שנה בממשלה תהיה הניסיון האחרון של מפלגתך שכבר הייתה קרובה לפשיטת רגל. בממשלה הזאת כולם מקרטעים - ימינה בקושי חיה, עם קהל בוחרים שברח לה, העבודה בהנשמה מלאכותית, מרצ חזרה מעולם האמת אחרי שכמעט ונמחקה, רע"ם מתפרקת, תקווה חדשה חסרת תקווה, כחול לבן בצהוב אדום, וישראל ביתנו, נו... רק יש עתיד יש לה אולי עתיד, ביחוד אם האלטרנטיבה היא מפלגות יש עבר. גבירותי ורבותי, היו משכילים, אל תציצו את עצמכם למוות, תתאפקו, כולם יודעים שאתם צודקים, כל אחד והאמת שלו, תהיו חכמים לשם שינוי, מילא שאתם הממשלה הכי מנופחת, אם תתחילו לריב כמו אצל ביבי לא תהיה לכם תקווה. היו בר-לב ולא בר-כוזיבא!

תאריך:  16/12/2021   |   עודכן:  16/12/2021
+פיגוע ירי בצפון השומרון: ישראלי נרצח סמוך לחומש
19:48 16/12/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יהודה דימנטמן, נשוי ואב לילד מן היישוב שבי שומרון, נורה למוות מאוד ושניים נוספים נפצעו קל בפיגוע ירי סמוך ליישוב חומש  ▪  כוחות צה"ל פתחו במצוד אחרי חוליית המחבלים וחסמו צמתים מרכזיים בשומרון  ▪  שני הפצועים קל פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא

פינוי הפצועים לאחר שדיווחו על הפיגוע [צילום: אביה דויטש]
הנרצח ישב במושב האחורי של הרכב [צילום: דוברות זק"א]
הטיפול בגופתו של דימנטמן ז"ל בשטח [צילום: הלל מאיר, פלאש 90]
+השר לאי-ביטחון הפנים
10:22 16/12/21  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

דומה שאיש לא יערער על כך שכושרו המופלג ביותר של השר בר-לב בתפקידו כשר המשטרה הוא השתלחות שלוחת רסן במתיישבי איו"ש וזאת על שום נכונותם להבליג מעל ומעבר לסביר על התגרויות ערביי איו"ש בהם ופגיעתם בביטחונם האישי  ▪  מוטב היה אילו גילה השר אותה חריצות בקידום הנושאים עליהם הוא מופקד בממשלה

בר-לב. נאמנות עוורת [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+הותר לפרסום: שני סוכני חמאס ריגלו בשטח ישראל
10:22 16/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ערבי ישראלי מת"א-יפו ותושב רצועת עזה שהועסק בישראל אספו מידע על מערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ, וצילמו בסיסים צבאיים וחיילים  ▪  האזרח הישראלי אף התבקש על-ידי מפעיליו בחמאס להסית את האוכלוסייה הערבית בישראל כנגד המדינה, להשיג אמצעי לחימה ולבצע פיגוע בשטח ישראל

איסוף מידע על מערכת כיפת ברזל [צילום: אריאל י. לוין]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשכיל בעת ההיא ידום כי עת רעה היא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
דן מרגלית
פלשתינים אכן תוקפים יהודים בירושלים וברחבי יהודה ושומרון, אין בכך ספק. אך יהודים שמקום מושבם ממזרח לקו הירוק שדהה, בעברית ברורה בהתנחלויות, עוקרים עצי זית של פלשתינים תמימים ושרפים מכוניות, וגם רצחו בהזדמנויות שונות
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מתכנן לאתגר את המכשול הביטחוני החדש שבנתה ישראל מסביב לרצועת עזה    בחמאס טוענים כי פיתחו כבר מספר דרכים להתגבר עליו    המכשול החדש מסמל את מדיניות המיגון וההתגוננות של ישראל, הגיע העת שישראל תעבור למדיניות של יוזמה, יצירתיות ופיתוח יכולת התקפית חדשה
איתן קלינסקי
מצער, שעוצמת האש במילה נַכְּבָּה עצמה ומשמעותה מבחינת היותה מסמנת טרגדיה פלשתינית אינה מוכרת לרוב הישראלים עד 2011 עקב החוק האווילי, הנושא את השם - "חוק הנכבה"    מצער וכואב, שישראל שבויה בתפישה, שעליה למנוע גילויים, שעלולים לערער את תדמיתה המוסרית
עידן יוסף
ביוזמת שר הביטחון בני גנץ תתקיים עבודת מטה כדי לגייס עוד מאות חיילי צה"ל למשטרה לתפקידי מטה כדי לפנות מאות שוטרים למחוז ש"י כדי להתמודד מול אלימות מתיישבים    בציונות הדתית תוקפים: בעיצומו של גל טרור, אלה הכוחות שבנט בוחר לתגבר כמו אחרון השמאלנים, ומתיר את דמנו
יוסי אוחיון
אי-אפשר לדון בנושא הזה מבלי להבין ולקבל את העובדה כי המאבק שלנו מול הפלשתינים והערבים אינו מאבק טריטוריאלי ולא מאבק פוליטי אלא מאבק דתי-תאולוגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il