|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
לרבע את המעגל ולהתיך "דמוקרטי" עם "יהודי". בין היתר הוא מחפש "ערבים טובים" שיכירו במדינה היהודית. זה לא הולך, לא יכול ללכת, ותמיד נראה נלעג. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ממש לא פתאים |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
אני לא חושבת שהכותבת אכן מתארת נכון את מה שהוא חושב, אבל אם כן, אז בעניין הזה הוא טועה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נכון, |
|
|
|
|
|
מנסור עבאס הכריז שהוא מכיר בישראל כמדינה יהודית ומגדיר עצמו כאזרח ישראלי ממוצא פלסטיני התומך במדינה פלסטינית לצד ישראל.
רק מנהיגים אמיצים כמנסור עבאס מסוגלים להביא שלום לשני העמים.
את עתה היו לפלסטינים מנהיגים שהביאו עליהם רק טרגדיות. זהו מנהיג המציע שיקום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
אני לא פרשנית של עבאס, אבל אני מתקשה להאמין שהוא התכוון למה שאת אומרת ושהוא באמת חושב שהוא יכול לקבל שוויון, אפילו אזרחי, באתנוקרטיה יהודית. שהרי אפילו עניין הבעלות על קרקע, שאמורה להיות עניין אזרחי לחלוטין, היא בישראל עניין פוליטי ואתני, שנגוע בגזענות קשה. ותראי איזה מהומה מקים הימין (כולל זה שבקואליציה) סביב דרישה "אזרחית" סטנדרטית ולגיטימית של חיבור בתים לחשמל. עבאס מבין את זה הרבה יותר טוב ממני ולכן לדעתי מי שחושב שהוא ערבי טוב שהצטרף לתנועה הציונית טועה בגדול. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הדיון בינינו עקר |
|
|
|
|
|
מנסור עבאס לא הפך לציוני אלא למנהיג הרואה את המציאות ורוצה לשנות אותה. הוא בא לפתור את בעיות היומיום של ערביי ישראל והחשמל הוא אחת הבעיות.
הבעיה בין יהודים לפלסטינים כיום היא הקיצוניים משני הצדדים. הקיצוניים היהודים שרפו את מחסני המזון בירושלים הנצורה ע"י הצבא הרומי.
הקיצונים הפלסטינים מטפחים את השנאה, מנהלים מערכת הסתה שאינם תורמים דבר לקידומו של העיניים הפלסטיני.
הקחצוניים היהודים נגועים אף הם בשנאה.
משנאה לא יצא לעולם דבר טוב.
הגיע הזמן, לאחר 70 שנה להחליף דיסקט.
העם היהודי ידע להתגבר על השנאה לגרמנים. היהודים לא שכחו ולעולם לא ישכחו את השואה אבל, הם למדו לנהוג ברציונליות משום ששנאה מעוורת עיני אנשים ואינה תורמת דבר לאף אחד מן הצדדים.
אני גדלתי בתקופת המנדט וראיתי בילדותי תופעות מאוד לא נעימות מצד ערבים כלפי יהודים כשהם הרגישו תמיכת הבריטים.. אבל, איני רוחשת שנאה. השנאה פוגעת גם בשונא.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
אף הן בעניין הלאומי. ישראל הוקמה על עליונות יהודית, טיהור אתני ושליטה מלאה בכל מי שלא יצליחו לגרש. עד שזה לא ישתנה, אין לדעתי שום סיכוי לשוויון, אפילו לא "אזרחי". לכן, לדעתי עבאס מנסה לעשות את הבלתי אפשרי ואני חושבת שהוא ייכשל. עם זאת, אני מאד מעריכה אותו, מתפעלת מהאומץ ומהנחישות שלו, ומייחלת לכך שאני טועה והוא יצליח. אינשאלה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הבעיה היא, |
|
|
|
|
|
את/ה נגוע/ה בגזענות אנטי יהודית. ישראל היא מדינת העם היהודי בדיוק כמו שאתם רוצים את פלסטין כמדינה לאומית פלסטינית.
ברשות הפלסטינית אין דמוקרטיה. סותמים פיות לעיתונאים והנוצרים ברחו בהמוניהם. היישובים שלהם כמעט התרוקנו. ולגבי יהודים- אבו מאזן שלא יסכים לאף יהודי בפלסטין.
כשם שיהודים חיים במיעוט במדינות אירופאיות נוצריות כך הערבים/ הפלסטינים יכולים לחיות כמיעוט במדינה היהודית עם שיוויון אזרחי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
אין שום הקבלה בין מדינה "פלסטינית" למדינה "יהודית". הראשונה מוגדרת גיאוגרפית, על פי מקום המגורים (פלסטין), כמו צרפת, אנגליה, בלגיה וכו, וכל מי שגר בה (תהא דתו אשר תהא) הוא חלק שווה מעמד בה. השניה מוגדרת אתנית, ולכן היא שייכת רק לאזרח שנכלל באתנוס המגדיר (יהודי), וכל אזרח אחר, לא יהודי, לא שייך למדינה ומעמדו פחות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שוב, אד הומינם |
|
|
|
|
|
למדת להשתמש במונחים מערביים ולסלף את משמעותם.
לידיעתך. פה בארץ הזאת הייתה מדינה שנקראה יודיאה. הקיסר אדריאנוס מחק אותה לאחר דיכוי מרד בר כוכבא ושינה שמה לפלשתינה על שם פלשת. התחוםשל הפלישתים- מונח אתני- גיאוגרפי בדיוק כמו יודיאה שהיה מונח אתני- גיאוגרפי..
ברשות הפלסטינית אין דמוקרטיה. הנוצרים בורחים. ליהודים אין מקום שם כדברי אבו
צרפת= צרפתים, מונח אתני- גיאוגרפי, גרמניה גרמנים, מונח אתני- גיאוגרפי.
את גזענית מהסוג הירוד ביותר.
רק ליהודים אין זכות למדינה..
בושה וחרפה
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
ולא לאזרח שאיננו יהודי. פשיטא, מי שדוגל במדינה "יהודית" טוען לעליונות האזרח היהודי על זה הלא יהודי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
היה, ואיננו עוד |
|
|
|
|
|
עד מתי תעסקי בגזענות כלפי העם היהודי. מדינה יהודית פרושו מדינת הלאום היהודי ולמיעוטים יש זכויות אזרח.
נכון שעדיין יש אפלייה במקומות שונים, אבל הגישה שלך, וכנראה אינך לבד, אינה מעודדת חיסול האפלייה.
את ממשיכה עם הגזענות שלך כלפי העם היהודי.
לכל עם יש זכות הגדרה עצמית ולכל עם יש זכות למדינה.
אני בעד מדינה פלסטינית לצד ישראל ולא על חורבותיה של ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
"מהסוג הירוד ביותר". האם זה אומר, שהגזענות בנוסח הנאצי, עם תאוריית עליונות הגזע, שראתה ביהודים גזע נחות, היא פחות גרועה מזו שלי? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאלת הבהרה |
|
|
|
|
|
התנועה הציונית היא תנועה לאומית- לא דתית. 50% מאזרחי ישראל היהודים, כולל אותי, אינם דתיים ומגדירים עצמם כחילונים בני הלאום היהודי.
אני נוסעת בשבת, לא צמה ביום כיפור ואין לי כיור כפול במטבח לאוכל בשרי וחלבי.
אנחנו, אלה שאבותינו יסדו את מדינת היהודים היו יהודים לאומיים- חילונים.
השימוש במלים לטיניות לא הופך אותך למשכילה.
את בורה ועם ארצית.
ההבדל בין הנצרות והאיסלאם ליהדות הוא שבעוד ששתי הדתות הן אוניברסליות, כלומר לא קשורות ללאום מסויים בעוד שהיהדות היא דת לאומית- של העם היהודי שיש לו היסטוריה של 4000 שנים.
הפלסטינים זהו עם חדש שהגדיר עצמו כעם לפני פחות ממאה שנים.
אני מכירה בזכות ההגדרה העצמית של הפלסטינים ואילו את שוללת מעם בן 4000 שנה את זכותו להגדרה עצמית.
את גזענית מהסיג הגרוע ביותר . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
כאשר הערבים פלשו לארץ מחצי האי ערב וכבשו אותה מידי הביזנטים ב-640 לס' הם קראו לארץ א- שם.
אבל, מאחר שכל המינהל נשאר בידי המקומיים- הנוצרים (לערבים לא היו מומחים למינהל) ושפת המנהל נשארה יוונית ונשארו שמות המחוזות כמו בתקופה הביזאנטית
אולי הפלסטינים צריכים לקרוא למדינתם לכשתקום: א- שאם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
כי גם הטיעונים האלה שלך לא מחזיקים מים. אני לא שהוויתי את היהדות לדתות אחרות, אלא טענתי בעניין הפן הלאומי של "יהודית". הוא נוצר בארופה, כחלק מעליית המדינות הלאומיות שם. עם זאת, הלאומים הארופיים מוגדרים גיאוגרפית (פחות או יותר. בגרמניה, למשל, זה קצת יותר מורכב), באופן ש"צרפתי" יכול להיות כל מי שאזרחותו היא של צרפת: נוצרי, מוסלמי, יהודי, או בן דת אחרת, ואפילו חסר דת. מהבחינה של המעמד כאזרח, אין הבדל ביניהם. להבדיל, במדינה "היהודית" אזרח בן הדת היהודית חלק מההגדרה ומעמדו נעלה על האזרח הלא יהודי. לכן, צרפת (ודומותיה) היא מדינה אזרחית בעוד שישראל היא אתנוקרטיה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תודה על המחמאות |
|
|
|
|
|
את זקוקה לקורס בהיסטוריה יהודית כדי שתביני סוף, סוף שהתפישה שלך אין לה בסיס בהיסטוריה.
העם היהודי היה בגולה והתפלל "לשנה הבאה בירושלים". הרצל , אבי התנועה הציונית נוכח בעת משפטי דרייפוס והטקס המשפיל שעבר והחליטשאין סיכוי שהיהודים יזכו להיות אזרחים שווים באירופה.
הרצל היה ליברל ובספרו מדינת היהודים תאר מדינה ליברלית אמיתית.
מגילת העצמאות היא מימוש החלום של הרצל.
אבל, את מסרבת לקרוא מה כתוב שם.
את גם מתעלמת מהניסיונות של הערבים/הפלסטינאים לזרוק את היהודים לים. זה באמת שיא ההומניטריות. עם שעבר שואה והערבים תכננו לו שואה נוספת.
ברור שביחסים המתוחים שנוצרו יש משקעים לשני הצדדים.
אבל, את מתעקשת לתת פרשנות גזענית לשאיפת היהודים למדינה משלהם. כמו בצרפת, גם בישראל יש שוויון זכויות למיעוטים. המשקעים קצת מפריעים והגישה שלך רק מקשה על ההתגברות על המשקעים.
אני גדלתי בתקופת המנדט ואני יודעת מניסיון חיי מה שעשו הערבים, בעידוד הבריטים,.המופתי שיתף פעולה עם הנאצים ותכנן אתם מחנה ריכוז בארץ לאחר נצחונו של רומל באל- עלמין. למזלנו הוא הובס ע"י מונטגומרי.
הערבים רחוקים מלהיות צדיקים והצביעות והצדקנות שלך הם הונאה. הצעד של עבאס הוא בכיוון הנכון להביא שוויון אזרחי מלא לערביי ישראל אבל את , כנראה, לא מעוניינת בכ, אלא בחיסולה של ישראל.
גועל נפש |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
במקום להתייחס לטענות לגופן, את מתנשאת ועושה אד הומינם. אני לא נותנת פרשנות גזענית, אלא מתייחסת להבדל התהומי בין הגדרת הלאומיות הארופאית הקלאסית, שהיא אזרחית (כאמור, לא לחלטוין, למשל בגרמניה), לבין הגדרת הלאומיות הציונית שהיא אתנית. את מתעקשת להתעלם מזה ולדבר על הפלסטינים ועל המופתי, אבל זה לא שייך לזה. הרצל יצר את הציונות בארופה, כאמור, על בסיס שונה מהאופן שבו התגבשו הלאומים בארופה באותה תקופה, ללא שום קשר לפלסטינים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני מתביישת, |
|
|
|
|
|
נמאסו עלי הדמגוגיה והגזענות שלך. את חוזרת שוב ושוב על הדעות שלך המבוססות על שנאה עיוורת כלפי מדינת היהודים.
איש אינו מכריח אותך לסבול כאן. לכי לאן שאת חושבת שיהיה לך יותר טוב.
אם אינך מסוגלת להשלים עם קיומה של מדינה יהודית לכי מכאן.
אבל, אם את מוכנה לחיות אתנו- נא להחליף דיסקט |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
אני אחשוב ואכתוב מה שאני רוצה ואחיה איפה שאני רוצה. מאחלת לך כל טוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ניסיתי, לא הצלחתי |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
הממשלה החדשה כרתה ברית עם מנסור עבאס וכעת החל עידן חדש ביחסים בין יהודים וערבים בישראל. אם ערביי ישראל יענו ליד המושתת יהיה עידן חדש. אבל, אם המנהיגות תתמיד בסירובה להכיר בישראל כמדינת הלאום היהודי ותמשיך במאמציה לחסל את מדינת הלאום לעם שסבל וסובל מאנטישמיות מזה אלפי שנים וחזר הבייתה, יחסי האיבה יימשכו ושני הצדדים יסבלו..וחבל
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
הסכמה של אזרח לא יהודי ל"מדינה יהודית" היא הסכמה להיות בעל מעמד נחות. כאמור, אני לא פרשנית של עבאס ולא דוברת שלו, אבל אני מעריכה שהוא מתכוון למשהו אחר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אין שום סיבה, |
|
|
|
|
|
לכל עם יש זכות הגדרה עצמית- כולל העם היהודי. זהו עם בן 4000 שנים ש-3 מדינות שלו בארץ זו חוסלו ע"י האימפריאליזם האשורי, הבבלי והרומי.
זהו עם הסובל מרדיפות ומאנטישמיות והוא חוזר למולדתו לאחר 2000 שנה בזכות קונסטלציה בינלאומית לטובתו.
ליהודים יש זכות למדינה כמו לכל עם אחר.
מגילת העצמאות מעניקה שיוויון אזרחי ללא הבדל דת, גזע ומין.
המצב של ערביי ישראל הוא מורכב ונובע מהקונפליקט הישראלי- פלסטיני ולא משום תחושת עליונות. מי שמתעלם מהבעיה טועה ומטעה.
עבאס הוא הערבי- ישראלי ה- 1 שמוכן להכיר בזכותם של היהודים למדינה לצד ישראל.
הגישה שלו פותחת פתח לשיפור מצבם האזרחי של ערביי ישראל.
אבל, אלה החותרים לחיסולה של מדינת היהודים בתירוצים חסרי בסיס בחוק הבינלאומי אל יצפו לחיבוקים.
אי אפשר לכפור בזכות קיומה של המדינה ולדרוש זכויות.
כל מי שמכיר במדינת היהודים ורוצה לחיות בה- עדיין לא מצאתי ערבי ישראלי המעדיף לעבור לרשות הפלסטינית- יתקבל בברכה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
הנסיון להתיך "יהודית" עם "דמוקרטית" הוא כמו הנסיון לערבב שמן עם מים. זה לא מצליח, לא יכול להצליח, וגורם לך לכעוס עלי ולהאשים אותי בהאשמות משונות במקום לחשוב מה לא בסדר בתיאוריה שלך. זו הערת הסיום לנושא זה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הקונפליקט האמיתי, |
|
|
|
|
|
הגזענות שלך היא תופעה שמעולם לא נתקלתי בה קודם.
לא יאומן עד כמה בן אדם מסוגל להצדיק בפני עצמו גזענות מכוערת כל כך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
|
|
|
אין אפילו מדינה אחת ערבית או מוסלמית שיש בה דמוקרטיה. הערבים הם אלה שאינם בשלים לדמוקרטיה.
ישראל נחשבת בעיני העולם כולו- ולדעתך אין כל ערך כי היא נובעת משנאה- לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
נמאסו עלי השטויות שלך והגעות הקדומות שלך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|
|
5 |
|
|
ביני ובין אחת המגיבות שאקרא לה X- היא מסרבת להזדהות- יש הבדלי גישות לגבי פיתרון הסכסוך הישראלי- פלסטיני.
הגישה שלי- אני בעד פיתרון של 2 מדינות לשני עמים. דגש על שני עמים. הכוונה ששני הצדדים יכירו בזכות ההגדרה העצמית של העם השני. כך תקום מדינת לאום פלסטינית לצד מדינת לאום יהודית ובמדינה היהודית יהיה מיעוט פלסטיני בעל זכויות אזרח מלאות כמיעוט.
הגישה של X- היא טוענת שמדינה יהודית פירושה עליונות יהודית ומעמד נחות למי שאינו יהודי. הפיתרון שלה, כפי שהסקתי מדבריה:מדינת כל אזרחיה במקום מדינה יהודית לצד מדינת לאום פלסטינית. אבו מאזן הכריז שלא יסכים שיהודים יחיו בפלסטין.
במלים אחרות, X אינה מכירה בזכות הגדרה עצמית לעם היהודי ובזכותו למדינה ורוצה להפוך את מדינת היהודים למדינת כל אזרחיה, בה תהיה זכות שיבה, כמובן, לפלסטינים, וכך תהפוך ישראל לבעלת רוב פלסטיני ואז הגברת לא תרגיש נחותה.
אבל, הגישה של X ניראית בעיני לא הוגנת, לא מוסרית וגזענית.מדוע לפלסטינים, עם חדש שעדיין לא מלאו לו 100 שנים זכאי למדינה והעם היהודי בן 4000 שנים אין לו זכות למדינה בארץ בה הוא חי בעבר והיו לו בה 3 מדינות בשעה שלפלסטינים מעולם לא הייתה פה מדינה.
לי לא מגיעה מדינה?
אם ל- X לא נוח לחיות במדינה יהודית היא יכולה לעבור למדינה הפלסטינית. אבל, לי, אם גישתה של X תתגשם לא תהיה אלטרנטיבה. אני אצטרך לחיות כמיעוט במדינת ישראל לשעבר ולפלסטינים תהיינה 4 מדינות:ירדן, עזה, הגדה המערבית וישראל.
זהו הצדק של X |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רבקה שפק ליסק |
|