X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שאמה-הכהן מתכוון להוריד את מה שנתפס בעיניי כקול קורא אנטישמי מקירות המוזאון בעירו אני מבין בלב שלם לרצונו, אך מציע לו לבלום
▪  ▪  ▪
שאמה-הכהן. מבין לרצונו [צילום: משה שי/פלאש 90]

הזדהיתי עם תחושת הקבס של ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן למראה הכרזה שיצאה תחת ידיו של האמן דוד ריב. "ירושלים של זהב, ירושלים של חרא", נכתב שם באותיות קידוש לבנה, וחרדי נראה פעמיים על-רקע הכותל המערבי. מגעיל.
שאמה-הכהן מתכוון להוריד את מה שנתפס בעיניי כקול קורא אנטישמי מקירות המוזאון בעירו. אני מבין בלב שלם לרצונו, אך מציע לו לבלום. חופש הדיבור והביטוי נמצא במתקפה אנטי-דמוקרטית חסרת תקדים, ובשלב זה סתימת פיות על-ידי פוליטיקאים מזיקה יותר מציור מרושע עם מלים עויינות.
קשה להגן בימים אלה על חופש הדיבור בגלל שימוש נצלני מסוכן שנעשה בו על-ידי גסי רוח ופרחחי לשון הפעילים ברשתות החברתיות. ריב כותב "ירושלים של חרא" וגדי יברקן מגייס בו להט ויכוח לגיטימי את מחנות הריכוז בתקופת השואה, ודוד אמסלם מגדף את מערכת המשפט, וכל אלה ביחד וכל אחד לחוד מגבירים את המיאוס מהיסוד החשוב ביותר של חברה נאורה.
לא רק בארץ. בתחילת שנות ה-70' ניסה הממשל האמריקני לאסור על ה"ניו-יורק טיימס" לפרסם את "מסמכי הפנטגון", שהיו למעשה דוח אשר הוכיח כי הבית הלבן וקודמותיו שיקרו לציבור האמריקני במה שקשור למלחמת ויטנאם. בית המשפט התיר את הפרסום על אפו וחמתו של הנשיא ריצ'ארד ניקסון.
אך עתה, סיפר היום העיתון הנודע בעולם, שופט הוציא צו האוסר פרסום של "סקופ" שהגיע אליו, וזה עובר יחסית בשקט מפני שהציבור האמריקני נפגע מן הסחי המילולי שהוא קורא ברשתות החברתיות.
ברור שה"ניו-יורק טיימס" יערער, אך כיצד התגלגלו הדברים לשפל כזה, שהרי גאוות האומה האמריקנית היא שהחוקה שלה אוסרת על הממשלה לחוקק חוקים הפוגעים בחופש הביטוי.
הציבור בארץ ובעולם שכח מה החלופה. כל סתימות הפה במשטרים אי-דמוקרטיים החלו בכוונה טובה. כולן גם הסתיימו בדיכוי המחשבה החופשית והדעה העצמית. בעברית ובכל שפה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  28/12/2021   |   עודכן:  28/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אליעז
השלטון החדש מבקש לשמור על יחסי עבודה תקינים עם הפקידות הקיימת, אך אם ימשכו הרטינה, הביקורת כלפי הממשלה החדשה ומקרים של הכשלה של השלטון החדש לא יהא מנוס מבדק בית יסודי ומוקדם
שמחה סיאני
לכבודה של כלת האור - ד"ר לאה צבעוני    לאה בעיניי היא מלכת השפה העברית! לאה נולדה בתל אביב בשנת 1946, למדה בגימנסיה ריאלית בראשון לציון, שירתה בצה"ל בתפקיד מורה-חיילת והיא אם לארבעה וסבתא לתשעה
אלי אלון
בצהרי יום ב' ה-26 במאי 1958 הותקף ממארב כוח סיור של צה"ל באזור "גן שולמית" שבהר הצופים בירי אש צלפים של הלגיון הירדני    ארבעה מחייליי צה"ל נהרגו בתקרית ושניים נפצעו    באותה תקרית נהרג גם קולונל ג'ורג' פלינט יו"ר ועדת הנשק הישראלית-ירדנית, שבא לתווך בין הצדדים    התקרית כונתה לימים "תקרית גן שולמית"
דן מרגלית
העיקר נכתב באותיות קידוש לבנה: ישראל הבטיחה לארצות הברית כי גם ללא הסכם עם אירן היא תטפל במניעת גירעונה של מדינת האיאתולות "בלי מלחמה"
עמנואל בן-סבו
כבר מהצעד הראשון אתה חש לא בטוח, מופקר, כמעט בודד, ומסביבך מסכות או שמא פני אדם    הצחנה המרכזית משדרת אימה, פחד, אלימות ובעיקר בית חם למדוכאי וחלכאי החברה הישראלית, השוליים של השוליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il