X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נפילות במזרח מושכות את בורסות העולם מטה המעו"ף צולל ב-2%; לאומי והפועלים משילות יותר מ-3% כי"ל מאבדת 2.2% מדד הנדל"ן נופל ב-3.4% בז"ן משילה 3.3% המדדים במזרח מאבדים כ-4% ובורוסת אירופה נופלות ביותר מ-2.5%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בורסות המזרח מושכות את הבורסה מטה והאופטימיות שהיתה אתמול בשווקים נעלמת. מדד המעו"ף מאבד 2.2% לרמה של 1,127 נקודות, מדד תל אביב 100 משיל 1.3% לרמה של 1,063 נקודות ומדד התל טק יורד ב-1%. מחזור המסחר מסתכם ב-615 מיליון שקל.
המדדים באזור המזרח מאבדים כמעט עד 4% ובורוסת אירופה פותחות גם הם בירידה של יותר מ-2.5% על-רקע חששות משקיעים בנוגע למיתון קרב בשוק האמריקני, ועל-רקע צלילות חדות בשוקי אסיה. מניות הפיננסים רושמות מגמה שלילית. סוסייטה ז'נרל הצרפתי צולל בכ-13% על-רקע ציפיות למחיקת חובות. מדד ה-FTSE 100 בלונדון יורד ב-2.8%; ה-DAX 30 הגרמני יורד בשיעור דומה; מדד CAC 40 בפאריס צולל ב-3.5% אל מתחת לרף 5,000 הנקודות - לראשונה מאז אוגוסט 2006; מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 יורד ב-2%.
ההצעה של נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, לנסות לפתור את המשבר באמצעות חבילת הקלוס מס בסך כ-150 מיליארד דולר, לא הצליחה להרגיע את החששות ממיתון. במזרח, בורסת טוקיו נפלה לשפל של 27 חודשים, והונג קונג רשמה את הצניחה החדה ביותר מאז מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. מדד אסיה פסיפיק יורד ב-2.4% לשפל של חמישה חודשים. טוקיו ירדה ב-3.9% לרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2005; הונג קונג צנחה ב-5.5%; סינגפור ירדה ב-4.9%; שנחאי צנחה ב-5.1%; הודו ירדה ב-2.7% ו-MSCI אסיה פסיפיק איבד 3.6%.
המיני-דרמה שהתרחשה אתמול בתום המסחר עם טעות ההקלדה שגרמה למניית אי.די.בי פיתוח לקרוס ב-98% ולמדדים ליפול הסתיימה עם ביטול העסקה. המדדים עלו בכ-1%. את עליות השערים אתמול משך בעיקר מדד מניות הנדל"ן שאיבד כמעט שליש מערכו מאז השיא בו היה בחודש מאי.
עוד לפני החלטות הריבית שצפויות בשבוע הבא בארה"ב ובישראל, צפויה הפקיעה על אופציות המעו"ף ביום חמישי הקרוב. ביום שני הבא יחליט בנק ישראל על גובה הריבית במשק. הדעות חלוקות אם יעלה הנגיד את הריבית ב-0.25% או שיותיר את הריבית על כנה. בשבוע הבא צפויה גם ההכרזה על הריבית בארה"ב כאשר שם מעריכים כי הריבית תרד ב-0.5% ויש המהמרים אף על יותר מכך.
את ירידות השערים מובילות מניות הבנקים. לאומי מאבדת גובה ביום האקס דיווינד שלה והפועלים כבר רחוקה ב-25% מהשיא בו היתה במאי של שנה שעברה.
הירידות במניות הנדל"ן מובילות בעלי עניין נוספים לרכוש את מניותיהם. אתמול הודיע קרדן כי תבצע רכישה חוזרת של מניות GTC שנחתכה ב-50% בחודשיים וחצי האחרונים. הבוקר מאבד מדד הנדל"ן 3.3% כאשר את הירידות במדד מובילה אפריקה ישראל.
היום פורסם כי חברת בית הזיקוק לנפט בחיפה מנהלת משא-ומתן עם חברת EMG לרכישת גז טבעי בהיקף כמיליארד דולר. לפי הערכות, הגז שיירכש מיועד לתפעול תחנת כוח שאותה תקים בז"ן בשיתוף חברות נוספות בשטח בית הזיקוק בחיפה, שתספק חשמל וקיטור למפעלי מפרץ חיפה.
כי"ל שכבר הצליחה להתאושש אתמול ב-3% לאחר ירידה של 10% אותם חוותה בשני ימי המסחר האחרונים בשבוע שעבר, רושמת שוב ירידות בעקבות המגמה בשוק.

תאריך:  21/01/2008   |   עודכן:  21/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפילות בבורסת ת"א בעקבות בורסות המזרח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האמון בבורסת תל אביב
מל22  |  21/01/08 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אחת מהמכוניות שנפגעו שייכת לקרוב משפחה של הגנרל הפרו סורי מוסטפה חמדאן, אשר נמצא במעצר מאז רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר
דרור מרום
שתי חברות התעופה הפועלות תחת הנהלה מאוחדת בארץ ובעולם החליטו לבטל את תשלום העמלות לסוכני הנסיעות על מכירת טיסותיהן    הסוכנים: "לא ניתן לחברת תעופה זרה עם נתח שוק קטן לשנות את השיטה הנהוגה בישראל - על חשבון הציבור הרחב"
שרון קביליו
יגאל גזונדהייט מונה לתפקיד המנכ"ל בחברת הסטארט אפ בוטנוקאפ    במסגרת התפקיד יפקח גזונדהייט על פיתוח המוצרים הירוקים של החברה
רותי אברהם
שוחררו שלש קטינות ממאחז האור שהיו עצורות במשך שלושה שבועות    האגודה לזכויות האזרח דורשת מהמשטרה לשנות את מדיניות המעצרים כלפי קטינים מהמאחזים
שרון קביליו
פוני ארביב מונה לתפקיד המנכ"ל בחברת mAXimum ERP מבית מטריקס    במסגרת התפקיד יפקח ארביב על תוכנית החברה לגייס מערך שותפים חדש, בשיתוף עם מיקרוסופט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il