X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ב-2022 ארה"ב תשאף, כנראה, להמשיך ולצמצם את נוכחותה הצבאית במזרח התיכון מגמה זאת יוצרת חלל אסטרטגי באזור המהווה מוקד להפצה גלובלית של טרור, טכנולוגיות בליסטיות וסמים
▪  ▪  ▪
מערכות מודיעין [צילום: התעשיה האווירית]

ב-2022 ישראל היא שותפה-מובילה של ארה"ב במאמץ הקריטי לשימור והגדלת יתרונה הטכנולוגי - ביטחוני ואזרחי - על פני סין, רוסיה, אירופה ויפן.
ב-2022, למרות שאוכלוסייתה מהווה רק 0.11% מאוכלוסיית העולם, ישראל היא שותף חשוב של ארה"ב בפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך. ישראל מהווה זירה ל-20% מההשקעות העולמיות בתחום הסייבר, ומספר חברות ההזנק הישראליות בתום הבינה המלאכותית (Artificial Intelligence) הוא 20% מסך חברות ההזנק בתחום זה בעולם.
ב-2022 היא השנייה בעולם, אחרי ארה"ב, בפיתוח ויצור טכנולוגיות ומערכות מודיעין אזרחיות וביטחוניות כגון שיבוש בשלט-רחוק, נטרול מטעני-צד, לוחמה אלקטרונית ומקשתת/ספקטרום אלקטרו-מגנטי. כ-60% מטכנולוגיות ומערכות המודיעין והלוחמה בטרור הישראליות מגיעות לארה"ב באמצעות שיתופי פעולה תעשייתיים, הפעלת מרכזי מחקר ופיתוח של ענקיות התעשיה האמריקניות בישראל, ורכישות של ארה"ב מהיצרן הישראלי.
לדוגמה, הפריצה לטלפון הסלולרי של הטרוריסט המוסלמי שרצח 14 אזרחים בחגיגות חג המולד בדצמבר 2015 בסן ברנרדינו בקליפורניה נעזרה בטכנולוגיה ישראלית בשימוש ה-FBI. חיסולו של מנהיג אל-קאעידה בעירק, אל-זארקאווי, בוצע בסיוע "לייטנינג" - מערכת איתור מטרות והכוונה מונחית המותקנת במטוסי קרב - שפותחה ומיוצרת על-ידי רפאל.
ניסיון מבצעי
ב-2022 ארה"ב (במיוחד) וישראל הן המובילות בעולם בפיתוח ויצור לווינים זעירים, קטנים ובינוניים, כמו גם כלי טיס בלתי מאוישים למטרות תקיפה ומעקב.
ב-2022 ארה"ב וישראל ימשיכו להעמיק שיתופי פעולה בין חילות האוויר, ים ושדה: תמרונים משותפים, אימונים וביקורים הממנפים את הנסיון המבצעי הייחודי של צה"ל במאבק מול טרור פלשתיני וחיזבאללה ובעימות עם מערכות נשק מאירן, רוסיה וסין. לאחרונה התרחב שיתוף הפעולה בתחום ההגנה האווירית.
ב-2022 ממשיכה ארה"ב למנף את הנסיון הישראלי בתחום ההגנה על נמלי תעופה ומטוסים אזרחיים.
ב-2022 ישראל ממשיכה לבלוט כמדינה היחידה במזרח התיכון שהיא יציבה, אמינה, יעילה, דמוקרטית, מעצמה טכנולוגית ובעלת-ברית ללא תנאי של ארה"ב. לכן, ישראל תמשיך להיות הזירה המובילה לאיחסון מערכות נשק, תחמושת ואספקה רפואית של ארה"ב לשעת חירום במיקום קריטי, ביטחונית וכלכלית, בין אירופה-אסיה-אפריקה ובין הים התיכון-ים סוף-מפרץ עדן-האוקינוס ההודי-הים הערבי-המפרץ הפרסי.
מעורבות ישירה
ב-2022 ישראל תמשיך להיות המעבדה בתנאי קרב היעילה ביותר של התעשיה הביטחונית והכוחות המזוינים של ארה"ב, בנוסף למאגר המודיעין המוביל של ארה"ב, המניבים מדי שנה מיליארדי דולרים משלם המיסים האמריקני.
ב-2022 כ-250 חברות הייטק גדולות מארה"ב מתפעלות מרכזי מחקר ופיתוח בישראל המקדמים את מעמדן הבינלאומי, חוסכות מיליארדי דולרים של מחקר ופיתוח, מגדילות את היצוא האמריקני ומרחיבות את בסיס התעסוקה בארה"ב.
ההכרה בתרומתה הייחודית של ישראל כמכפלן עוצמה עבור ארה"ב קיבלה ביטוי כבר במכתב ששלחו ב-11 לדצמבר 1978 למעלה מ-170 אדמירלים וגנרלים בדימוס לנשיא קארטר: ".... אלמלא היכולות המוכחות של צה"ל, היה על ארה"ב להגדיל את מספר החיילים ומערכות נשק המוצבים במזרח התיכון... היכולת של ארה"ב לשמור על האינטרסים שלה במזרח התיכון קשורה מאוד ל-ואף תלויה ב-שמירה על היכולות של צה"ל... אם יפרוץ במזרח התיכון עימות קונבנציונאלי בין ארה"ב לברה"מ, ישראל תוכל - בכוחות עצמה - להרתיע את ברה"מ ממעורבות ישירה במדינות האזור..."
ב-2022 ארה"ב תשאף, כנראה, להמשיך ולצמצם את נוכחותה הצבאית במזרח התיכון. מגמה זאת יוצרת חלל אסטרטגי באזור המהווה מוקד להפצה גלובלית של טרור, טכנולוגיות בליסטיות וסמים. המידע לעיל מדגיש את העובדה שרק ישראל יכולה להיכנס לחלל זה, לצמצם את הזעזועים השורשיים באזור, ולהגן על אינטרסים של ארה"ב.
ב-2022 ישראל אינה נהנית מ"סיוע חוץ" שנתי אלא מ"השקעה" שנתית ייחודית של ארה"ב, המניבה תשואה שנתית של מאות אחוזים.

תאריך:  09/01/2022   |   עודכן:  09/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
דומה שרוב חברי הכנסת ה-24 אינם מבינים כהלכה את מצבה הקשה וחומרת הנזק שעושה לה התנהלותם האישית בשם "נאמנותם" הפוליטית המבויימת. מול הצורך לחזק את בית הנבחרים, דימויו ומעמדו לשימור הדמוקרטיה, מתגמדים כל השיקולים האחרים. ממעט הנבחרים הרציניים בה אני מצפה למאבק איתנים על שיפור ושידרוג המצב הרעוע הקיים
יורם אטינגר
ב-2022 המדיניות הערבית מבטאת את הערכת הערבים שמדינה פלשתינית תהייה פורעת חוק ותוסיף שמן למדורת המזה"ת    לכן הן מרחיבות קשרים ביטחוניים וכלכליים עם ישראל, למרות הקיפאון בתהליך המדיני ישראל-פלשתינים, ומתעלמות ממחאות ואיומים של הפלשתינים
יוני בן-מנחם
חיסולו של קאסם סולימאני היה חשוב מאוד בכל הקשור לסיכול הפעילות המבצעית של כוח "קודס" במזה"ת וביצירת ההרתעה מול אירן אך חילופי הממשל בארה"ב משנים את תמונת המצב בשטח. אירן מתכוונת להגביר בשנה הקרובה את מלחמת ההתשה נגד הנוכחות הצבאית של ארה"ב בעירק ובסוריה כדי להביא לסילוקה משם כחלק ממסע הנקמה על חיסול סולימאני
יעקב קורי
אתה יכול להתקרנף כשאתה פשיסט, נאצי, קומוניסט, איסלמיסט קיצוני, אביר זכויות האזרח ושלום עכשיו, משיחי, חרדי, פלשתיני חסיד זכות השיבה, בדיוק באותה מידה
איתן קלינסקי
יורם טהרלב, החייל בשרות סדיר, היה כתב בעיתון "במחנה גדנ"ע". ככתב של העיתון הוא ערך ראיונות עם עולים חדשים, שגרו בשכונת עוני בלוד. אחד המרואיינים עולה חדש ממרוקו הביע צער על כך, שבמרוקו הוא היה עמוס בעבודה ושכר נאה בצדה, ואילו כאן בארץ הקודש אינו מוצא עבודה במה שהוא יודע לעשות ואוהב בכל לבו לעשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il