X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מוזיאון רמת גן [צילום: יוטיוב]
על פרובוקציות ואמנות אמיתית
לאחרונה היינו עדים לתופעות פסולות בניהול האמנות לצד תצוגות מרשימות של אמנים טוטליים, נערצים ואהובים על תלמידיהם

רוב מהומה על לא מאומה
חשבתי שכבר פג תוקפו של "הסיפור" על "העבודה" של דוד ריב במוזאון ר"ג. בערב שישי (7.1.2022) גדעון אוקו (ערוץ 12) המשיך לעורר את הנושא עם האוצרת דנה גילרמן שניסתה להגן על העבודה והסבירה בלהט שזו "דרך לעורר ויכוח". לעומתה רני רהב הביע דעה נגדית ואמר שהיינו נזעקים אילו עבודה כזו הייתה מוצגת במוזאון בחו"ל.
החלטתי לחזור לנושא עם עובדות שהנוגעים בדבר אפילו לא שמו לב אליהן: "העבודה" לא הוצגה בכלל בתוך התערוכה, אלא במחסן שהדלת שלו הייתה מזכוכית שקופה. צילמתי את המקום והעבודה, אבל לא שווה לתת לה בכלל במה. ואמנם, תהיתי בביקורי אז מה המשמעות של "מעין תצוגה" כזו. אולי היה זה ניסיון של האוצרת להציג ולא להציג ממש את העבודה שניתנה לה על-ידי היוצר, בבחינת "בדיקת הקרקע" לתגובות הקהל. לכן לא ברור בכלל על מה ההתחסדות של אלה המבכים על הצנזורה.
"העבודה" נראית כמו תגובה למשהו נקודתי, כפי שהסביר אומנם ריב. לדבריו זו תגובה ל"השתלטות מגזר מסוים על הכותל". ולכן אין לה בכלל מקום בתערוכה הכללית הזו. כאשר הרקע לעבודה לא נתון יחד עם העבודה עצמה נותרת כאן רק ביקורת כללית על ירושלים, מכאן שיש פה פגיעה בכלל אזרחי ישראל. ירושלים היא עיר הנצח שלנו שחיילינו נלחמו למענה ועד היום מגינים עליה. האם ניתן לכנות אותה במילה מצחינה כל כך שספק אם אמן רציני היה משתמש בה בתצוגה? ימשיך ריב לצייר את העציצים הנאיביים הידועים שלו שוודאי לא מעוררים מחלוקת, ולפחות מכניסים לכיסו לא מעט מזומנים.
ואגב, האמנים המציגים בתערוכה פיזזו בשמחה סביב עבודותיהם, לכן, לא סביר שהיו מסירים אותן מרצונם. אכן, רוב מהומה על לא מאומה. וחבל, כי התערוכה עצמה מעוררת עניין. שלוש שנים היו לאוצרת להיערך אליה עד סיום השיפוצים בבניין. נאחל למוזאון הצלחה אמנותית ללא פרובוקציות מיותרות.

אסד עזי [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]

אמן רבגוני
אסד עזי הוא משורר, אמן ומורה לאמנות, דרוזי ישראלי שנולד בשפרעם (1955) ומתגורר ביפו. הוא מאחד באמנותו את הרקע הדרוזי המסורתי, את האמנות הישראלית והבינלאומית. בתערוכתו האחרונה "ביער האפל" ("מקום לאמנות", ת"א) הוא נותן פורקן לזרם היצירתיות שלו הנובע מהאמנות הקלסית. ביער האפל הכל מותר. אפשר לפזול לאמנים קלסיים כמו רמברנדט, לעבד את יצירותיהם ולנכס אותן לפנטזיה הפרטית. גם אם לא דייקת ולא נתת את הכבוד הראוי ליצירה המנוכסת, זה מותר, כי זה קורה בזרם התודעה המופרע בחסות היער האפל. מותר אפילו להדביק צילום לא מוצלח (במדפסת) של יצירה קנונית. המראה הטוטלי הוא של עולם דמיוני, אגדי, נשים משתכשכות במים, פרשים על סוסים אצילים, חיזיון אבסורדי.

אסד עזי, פרש בודד [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]

אנחנו מכירים את השטיחים המסורתיים של עזי אסד שאמנם תחומים במלבן מאונך אך בהחלט מהווים אבסטרקט צבעוני. במקביל, הוא עובד על ציורי החמור שעליו עומד הרוכב במהופך. "אני עובד על כולם בו זמנית" מסביר עזי, "כולם חלק ממני". בניגוד לאייקון הנדוש של שיח הצבר המייצג את המקום הגאוגרפי הארצישראלי, עזי נודד מתרבות אחת לשנייה, ממזרח למערב, ומחפש את מקומו בכל אחת מהן.
בחדר הסמוך מציגים תלמידיו וחבריו של עזי הומאז' לאמן. "אסד עזי הוא פרש נודד. בוחן מקומות פיזיים ורוחניים. נודד בין תרבויות וחברות", כותבת לוסי אלקויטי.

אסד עזי, חמור [צילום: מרגלית מולנר גויטיין]
תאריך:  11/01/2022   |   עודכן:  11/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל ובלפור חקק
(ליום השבעה למותו    הקדיש חייו למען הציבור וחייו היו נתינה לארץ ולעם    נענה לצו הלאומי: העלאת היהודים מבבל, לאחר 2,500 שנות שהייה שם
יוני בן-מנחם
שלטונות מצרים שחררו ממעצר את בנו של נביל שעת', שר החוץ לשעבר ברש"פ, שהואשם בתמיכה בתנועת "האחים המוסלמים" והפצת פייק ניוז. ברש"פ טוענים כי שחרורו נועד לרצות את ממשל ביידן, גורמים מצרים מכחישים וטוענים כי אין שום פשרה עם תומכי "האחים המוסלמים" שהינה ארגון טרור
רפי לאופרט
ברעיון "מטוס ראש הממשלה" גלומים שיקולים נכונים רבים, חרף העובדה שאפשר לחיות גם בלעדיו. הפרויקט בוצע והושלם והכספים שהוצאו אינם ניתנים להחזרה (ביטול הוא אבסורד ונזק כלכלי ודאי). בהפעלתו היעילה יש משום פוטנציאל אופרטיבי ומסחרי ממשי. עת לחדול מהיסוסים ולהמריא
דן מרגלית
כתבנו חנון סלע יביא ידיעה חסרת תקדים, שגבר בגיל העמידה לקה בדלקת שריר הלב ומאושפז ב"סורוקה", וואו
יוסי אחימאיר
כמה עצוב שאדם, לוחם, יוצא לרוב מאלמוניותו רק אחרי שהוא נופל חלל. אנחנו חבים הרבה לארז וחן זכרם לברכה, אנחנו חבים באותה מידה לרבבות חבריהם שעומדים על משמר המדינה, לא רק באוויר, גם ביבשה ובים, קצינים כחיילים, והם אלמונים. מי ייתן וכולם ישלימו את שירותם ותפקודם בשלום וללא פגע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il