X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אם לא שמעתם, אתם חרשים!

אשת השנה בספרות

תמי אסולין היא יוצרת חירשת רב תחומית, שהוציאה לאור שלושה ספרי שירה ועובדת על ספר רביעי היא בת להורים חירשים, בעלה שוקי חירש, מורה לתיאטרון המון שנים ויש להם 2 ילדים
▪  ▪  ▪
תמי סולין [צילום: באדיבות המצולמת]

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן - קרן יהודית אמריקנית בעלת חזון חברתי מובהק, וכן עקרונות לשימור ערכי יהדות ארה"ב, בעלת עקרונות חברתיים, ורואה נחיצות באופטימיות ובפעולות אקטיביות למען עולם שוויוני, הגון וערכי.
שירה פרסמה באתר "קרן רודרמן" את רשימות אנשי השנה של הקרן. הרשימות תמיד נראות כמו לא קשורות לחיינו. בפעילות הציבורית שלה הקרן מדגישה מאבק מתמשך לנגישות ולשילוב אנשים עם מוגבלות. שירה כותבת באתר שהיא פוגשת כל הזמן אנשים עם כוחות יוצאי דופן. אבל למרות ההשראה שהם נותנים ועל אף המלחמה שלהם נגד כל הסיכויים קיים סיכוי קלוש שייכנסו לרשימות השנתיות. ובכל זאת, לאחר מיונים לא פשוטים צמצמו בקרן את הרשימה לארבעה נבחרים, והם אלה אנשי השנה של שירה/קרן רודרמן לשנת 2021, הגיבורים של ישראל היפה.
איש השנה בטלוויזיה, בני אופיר, צלם וידאו ופעיל חברתי.
איש השנה בספורט, מחמוד חמוד, מורה לחינוך מיוחד, מאמן ריצה.
אשת השנה בספרות, תמי אסולין.
איש השנה בתחבורה, אביחי שלי.
בחרתי לפנות לתמי אסולין כאשת השנה בספרות וגיליתי יוצרת רב גונית מיוחדת מאוד שמילים, מטאפורות, ותנועה הם עולמה היפה. וכאן לפניכם כמה דברים שסיפרה לי בהתרגשות.
תמי אסולין היא יוצרת חירשת רב תחומית, שהוציאה לאור שלושה ספרי שירה ועובדת על ספר רביעי. היא בת להורים חירשים. בעלה שוקי חירש, מורה לתיאטרון המון שנים ויש להם 2 ילדים, "חמסה כפרה עליהם", כותבת לי תמי כשאני מראיינת אותה לכתבה.
תמי מורה בבבית ספר תיכון משולב ביהוד, מלמדת כיתות שומעים את שפת סימנים, שזה מקצוע מוכר כמקצוע חובה כמו כל מקצוע. למדה בסמינר הקיבוצים, והיא מורה למחול ומציינת בגאווה "יש הכל בויקפדיה שלי - רשום תמי אסולין".
שאלתי את תמי אסולין על החיבור שלה לעולם השירה והיא השיבה: "התחלתי לראות שירה בגיל 6 אפילו והכול ציורים ויזואליים, סבתא שלי תמיד נתנה לי לקרוא ספרים וסיפורים וכל זה עניין אותי. עד היום אני תולעת ספרים. השאיפה שלי היא להרחיב אופקים. רוב החיים שלי סביב מחול, תנועה ושפת סימנים וכל זה נכנס לשירה שלי. הרי שפת סימנים היא השפה הכי יפה בעולם והיא ריקוד. גם מזג האוויר זה ריקוד ושירה".
כתביה של תמי אסולין
הספר הראשון - רוצה - 1990, הוא מיני מחברת רשמים בכתב היד שלה, עם רישומים שלה שהוציא לה אדם פלוני שרצה לתמוך בה. לצערי שבועיים לפני ההוצאה סבתה הלכה לעולמה ולכן לא זכתה לראותו יוצא לאור. הספר השני שלה - עץ אלף העלים - הוצאת תמוז 1994. ספר שלישי - ים fa הוצאת מעיין הוא בתחביר חירש השורשי שלה והוא הספר הראשון שפורסם בישראל בתחביר fa.
במקביל היא עורכת ערבי שירחירש וכמו-כן עובדת על וידאו שיהיה הספר הבא שלה בהוצאת ברחש, שמבוסס על וידיואים שלה בשפת הסימנים שמונגשים גם לאוכלוסייה שמעבר לים ולקהל הבינלאומי. תמי תמיד מנסה בכל מיני דרכים יצירתיות לשלב בין סגנונות שונים בעיקר מחול.
יצרה גם סרט קולנועי - אש בטן - 2016, בתמיכת הוצאת קרן גשר לקולנוע, והסרט הוא סרט קצר העוסק במחול והופיע בפסטיבלים לסרטים קצרים באירופה.
על הבחירה בה כותבת לי תמי אסולין - "מאד מאוד התרגשתי שקרן רודרמן בחרו בי להיות אשת השנה בספרות. זו זכיה כ"כ חשובה לי - והכרה בי כיוצרת". בהופעות של תמי אסולין ניתן לרכוש ספרים וגם תיקים שהיא מכינה, עידכון לגבי ההופעות שלה תוכלו לקבל בעמוד הפייסבוק שלה. Tami Assouline. בהצלחה, תמי.

[צילום: אמיליו ולירוסו]

תאריך:  11/01/2022   |   עודכן:  12/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב קורי
בסיפרו של מרדכי נאור הוא מתאר איך הערבים הסתובבו בשכונות היהודים באותה השנה, וחילקו ביניהם את הבתים של היהודים שהם היו רוצחים, ומי מהם יקבל את הנשים שלהם לאינוס ואחר כך לרצח בדם קר או חם
ד"ר מרגלית מולר גויטיין
לאחרונה היינו עדים לתופעות פסולות בניהול האמנות לצד תצוגות מרשימות של אמנים טוטליים, נערצים ואהובים על תלמידיהם
הרצל ובלפור חקק
(ליום השבעה למותו    הקדיש חייו למען הציבור וחייו היו נתינה לארץ ולעם    נענה לצו הלאומי: העלאת היהודים מבבל, לאחר 2,500 שנות שהייה שם
יוני בן-מנחם
שלטונות מצרים שחררו ממעצר את בנו של נביל שעת', שר החוץ לשעבר ברש"פ, שהואשם בתמיכה בתנועת "האחים המוסלמים" והפצת פייק ניוז. ברש"פ טוענים כי שחרורו נועד לרצות את ממשל ביידן, גורמים מצרים מכחישים וטוענים כי אין שום פשרה עם תומכי "האחים המוסלמים" שהינה ארגון טרור
רפי לאופרט
ברעיון "מטוס ראש הממשלה" גלומים שיקולים נכונים רבים, חרף העובדה שאפשר לחיות גם בלעדיו. הפרויקט בוצע והושלם והכספים שהוצאו אינם ניתנים להחזרה (ביטול הוא אבסורד ונזק כלכלי ודאי). בהפעלתו היעילה יש משום פוטנציאל אופרטיבי ומסחרי ממשי. עת לחדול מהיסוסים ולהמריא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il