X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מדי שמחת תורה היה משכנם - לערך מול משכן הכנסת הישנה בבניין "פרומין" - נמלא בדתיים ובחילוניים, בנשים ובגברים, והאירוח כיד המלך והשירה בוקעת והכל רוקדים ללא הפסקה
▪  ▪  ▪
דוד קוליץ [צילום: יוטיוב]

כאשר נפטר עורך המשנה רבי יהודה הנשיא קוננו חכמים כי "ניצחו אראלים את מצוקים" בנוטלם אותו לשמים. דוד קוליץ שהלך היום לעולמו לא עסק בקביעת הלכות ובניסוח חוקים. הוא היה אדם מעשי, שתי רגליו איתן בקרקע, ובכל זאת ניצחו אראלים את מצוקים, מלאכי השמיים את אלה שעל הארץ.
מלאכתו הייתה בעסקים והוא ראה ברכה במעשי ידיו, "מאה שערים". לפני שנים רבות עקרו נעמי והוא וילדיהם מירושלים להרצליה ולאחרונה עבר לתל אביב, אבל שני נצרים שניטעו בליבו לא זנחוהו אף לא יום אחד בחייו. הוא היה ויישאר בזיכרון לעולם ירושלמי, והוא נשא עימו את בית הוריו לכל מקום.
זלדה וחיים קוליץ היו סמל למשפחה מאמינה וסובלנית ואוהבת ציון ורודפת שלום. אמו הייתה נכדה לרב חיים יוסף זוננפלד הקיצוני שביהודי ירושלים במחצית השנייה של המאה ה-19 ובשליש הראשון של המאה ה-20.
אביו חיים היה איש עסקים מצליח ורווי בדברי תורה, ואף פרסם ספרים בנדון. עד מלחמת ששת הימים החזיק בין שאר עסקיו משרד תיירות וקרא לו "ירושלם טורס". בלי י' בשמה של הבירה. כדי לזכור כי אינה שלמה ומאוחדת עדיין.
מדי שמחת תורה היה משכנם - לערך מול משכן הכנסת הישנה בבניין "פרומין" - נמלא בדתיים ובחילוניים, בנשים ובגברים, והאירוח כיד המלך והשירה בוקעת והכל רוקדים ללא הפסקה. שלוש בנותיי שהלכו עימנו מדי שנה לחגוג שם בירושלים היהודית היפה סיפרו לי היום כמה אהבו את האירוע השנתי הזה. הצעירה שבהן קרן, ששוחחה עם דוד לפני זמן קצר, הדגישה באוזניו כי הייתה כמעט פעוטה והיא זוכרת את האנשים הגבוהים כל כך רוקדים ללא ליאות, ונשמע געגוע בקולה.
לפני כשבועיים סעדנו דוד ואני בתל אביב, והוא סיפר לי כיצד נפרד מאביו. חיים קרא לו למיטת חוליו לקבל את הצוואה, שכללה רשימה ארוכה של אנשים שיש לתרום להם כל השנה, מדי שנה, כל עוד הם בחיים. זו הייתה הצוואה ואני חזרתי ואמרתי לעצמי איזו גדלות נפש העניק חיים לדוד, ובאיזו מסירות הקפיד בנו לקיים את המצווה ואולי אפילו עלה והרחיב והוסיף על אביו, ואני יודע במה מדובר.
הוא היה מעשי ורגיש ומושיט יד ונבון ויפה תואר - מאוד-מאוד יפה תואר - ועמד על דעתו, אך ברחוב האשל בהרצליה-פיתוח וברחוב ארלוזורוב בתל אביב תמיד נותר דוד מן הדירה הצנועה מול הכנסת הישנה בירושלים. בתל אביב הציגו פעם את "העצים זקופים ימותו". גם בני ירושלים.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  11/01/2022   |   עודכן:  11/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קינת דוד (קוליץ)
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
A touching eulogy ל"ת
A Reader  |  11/01/22 19:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
האוכל - הריחות והטעמים כמקום של חיבור, של זיכרונות וגעגועים באים לידי ביטוי גם בשירה    באחד הסיפורים הידועים והמכוננים בתורה מסופר על מה שהכין אברהם אבינו לאורחיו: ו"ַיְמַהֵר אַבְרָהָם הָאֹהֱלָה, אֶל שָׂרָה, וַיֹּאמֶר: "מהרי; שלוש סאים קמח סולת לושי ועשי עוגות"
רועי אורן
בשיאה של מגפה, כשהאלמנט היחידי הקיים שמסדיר את החיים השגרתיים ומפריד בין מחוסנים ללא מחוסנים הוא מודל התו הירוק, דווקא אותו בוחרים בממשלה לבטל בקניונים ובמרכזי המסחר
שושנה ויג
שחר גרינשפן היא גיבורה במושגים ארציים    צריך לדבר בה רבות, כיצד ילדה שחלומותיה נדרסו לפני 12 שנה חוזרת לעצמה
רמי בליטנטל
שאלת תפקידיו של התיאטרון היא אחת השאלות המופנות אלינו, הצופים, בכלל זה אמני ישראל - האם על האמנית היוצרת, בתיאטרון ובאשר היא/הוא/הא, לפזר המחשבות (בידור), או לחדד אותן, בביקורת חברתית נוקבת?
אלון קוחלני
הרשות הבנקאות האירופית פרסמה טיוטת הנחיה בו היא קובעת כי יש למנות קצין ציות נפרד 'להלבנת הון ומימון טרור' ומגדירה את תפקידיו ותחומי אחריותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il